Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Zaczne od specyfikacji auta, pacjent to e60 2007r. 525xi 3.0l 218km. Problem jest taki że po dłuższym postoju gdy odpalam zimny silnik auto bardzo nierówno chodzi, w dodatku klekocze, trwa to jakieś 3 min, potem pracuje idealnie. Na samym początku miałem problem z wypadaniem zaplonu na trzecim cylindrze, sprawdziłem cewki i świece z nadzieją że to nie będą wtryski, okazało się że świece, wypadanie zaplonu podczas jazdy ustało lecz pozostał ten problem przy odpalaniu na zimnym. Na tą chwilę pojawiają się 3 błędy

30E9- katalizator tlenku azotu, nieciagły

2E85- pomocnicza pompa wody, nieciagły

29F2- sterowanie wysokociśnieniowe (paliwo).

Dodam że sporadycznie wyswietla mi się błąd engine fault reduced power, odcina moc, po zatrzymaniu się i ponownym odpaleniu silnika bład znika, czasem jeżdżę caly dzień i w ogóle się nie pojawia. Ktoś ma jakieś pomysły co jest przyczyną tej nierównej pracy na zimnym i od czego powinienem zacząć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do doprowadzenia do porządku nox i wtryski. Cewki jeśli nie były wymieniane też warto zrobić to chociażby prewencyjnie. Tylko i wyłącznie cewki Boscha zdają egzamin w n53.


Do sprawdzenia korekty krótko i długoterminowe terminowe, offsetowe i multiplikatywne oraz ciśnienia na obu pompach. Bo coś mi się zdaje, że kończy Ci się hpfp

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Cewki są nowe, świece też, wtrysków nie ruszałem jeszcze, ale wiem ze 3 są z indeksem 11, a 3 z 9, nie jestem pewien ale wydaję mi się że to świadczy o tym że poprzedni właściciel je wymieniał. Dziś sytuacja od rana jest taka że auto zaraz po odpalaniu sygnalizuje check redukcji mocy, włącza się wiatrak i bardzo głośno chodzi, po podłączeniu pod diagnostykę poza tamtymi błędami pojawia się nowy 2A2D- ciśnienie w rampie paliwa (niskie ciśnienie), o dziwo błędy z wypadaniem zaplonu na poszczególnych cylindrach przestały się pojawiać.
Opublikowano
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być? Ewentualnie jakiś mechanik w mazowieckim okolice Żyrardowa który zna temat i te silniki.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cewki są nowe, świece też, wtrysków nie ruszałem jeszcze, ale wiem ze 3 są z indeksem 11, a 3 z 9, nie jestem pewien ale wydaję mi się że to świadczy o tym że poprzedni właściciel je wymieniał. Dziś sytuacja od rana jest taka że auto zaraz po odpalaniu sygnalizuje check redukcji mocy, włącza się wiatrak i bardzo głośno chodzi, po podłączeniu pod diagnostykę poza tamtymi błędami pojawia się nowy 2A2D- ciśnienie w rampie paliwa (niskie ciśnienie), o dziwo błędy z wypadaniem zaplonu na poszczególnych cylindrach przestały się pojawiać.

 


Podpinam się pod temat. u mnie 5 błędów 2b0a 2b09 2b0b to te mniej ważne... Ważniejsze 29F1 wywala przy odpalaniu na zimnym co jakieś 20 razy, objawy takie jaki u Kolegi czyli wiatrak na max i engine fault reduced power. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko ok. Cisnienia na szynie paliwowej różne czasami 130000 czasami 160000 w momencie wystąpienia błędu. Ostatnio wyskoczył mi 29F2 przy postoju na światłach obroty spadły nieco poniżej 600 na min po ruszeniu i rozpędzeniu do 75km/h załączeniu tempomatu wywaliło błąd engine fault reduced power ale mocy nie ubyło, ładnie się wkręcał do samego końca. Zgasiłem odpaliłem bład zniknął. Sprawdzałem inpą ciśnienia na pompach, na zimnym trochę dziwnie działały niskiego ciśnienia 4800-5200 a wysokiego jeszcze większy rozrzut ale 200 000 nie trzymała. Po rozgrzaniu prawie cały czas 4999 czasami trochę w dół lub w góre ale wszystko w granicach normy. Wysokiego ciśnienia też ok od 199000 do 201000. Jedyne co mnie martwi to PWM pompy niskiego ciśnienia na poziomie 68% a nie 55%. Był temat N53 Moje Boje, nie mogę znaleźć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.