Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie kurde temat wycia nadal pozostaje i stuknięcia przy cofaniu na pól sprzęgle jak i ruszeniu do przodu :roll:


Zacznę od tego przed wymianą czegokolwiek z tyłu auta miałem lekkie wycie po puszczeniu gazu.Zmieniłem olej w dyfrze 2x i zrobiłem sporo km potem samo ucichło.Ale był stuk przy cofaniu do tyłu i do przodu więc zabrałem się za wymianę 3 tulei dyfra na meyle HD.Po montażu tulei stuk pozostał ale powróciło wycie na moim dyfrze tym co przed demontażem samo ucichło.Myślę dyfer pewnie jakoś zaczął od nowa.Więc zamówiłem drugi dyfer z nadzieją,że ustąpi wycie i stukanie.Po montażu to samo wycie przy 80-100km/h i stukniecie przy cofaniu i ruszeniu do przodu.Mówię tuleje pewnie wózka.Wymieniłem 4 tuleje wózka na meyle hd plus od razu poleciały łączniki stabilizatora tył Lem,gumy stabilizatora meyle bodajże ,tuleje wahliwe meyle hd(górne jak tarcza kotwiczna) + dolne tuleje gdzie wchodzi śruba mimośrodkowa od regulacji zbieżnośći tutaj tuleje LEM + nowe śruby.

Wleciały też dwie nowe tuleje progowe LEMA.Po tym wszystkim trasa i efekt ten sam wycie i stuknięcie.Podejrzenie padło na półosie,że pewnie one klikają.Zrobiłem swoje stare rozbierając je,efekt ten sam.Więc kupiłem dwie nowe/regenerowane przez producenta jedna spidan druga lobro.Efekt ten sam nic się nie zmieniło.Wymieniłem też z tyłu dwa amortyzatory na kyb,poduszki amorów na meyle hd,śrubki itp.Efekt ten sam.

Zmieniłem również z tyłu nowe tarcze hamulcowe,tarcze kotwiczne,linki hamulcowe,rozpieraki,szczęki,spręzynki =efekt ten sam

Kolejno poszedł wał napędowy do regeneracji.Wymieniony jeden krzyżak ten przy dyfrze,zmieniona podpora wału na FEBI (ALE ŁOŻYSKO WPRASOWANE DO NIEJ KOYO CZYLI TAKIE JAK W ORI PODPORZE BYŁO BO FEBI WYJE) od razu zmieniłem łącznik elastyczny wału febi+ nowe śruby+ dwie poduszki skrzyni biegów lem.Aha zapomniałbym zmienione również z tyłu dwa łożyska kół na FAG.Na oponach letnich i zimowych to samo czyli wycie a stukanie standardowo.


Więc znów wkur.. zakupiłem trzeci dyfer już zmieniłem w nim olej pojechałem w trasę i to samo wycie głośne dobiegające jakby z tylnej prawej strony samochodu.Słyszalne od 70 do tak 110km/h na luzie jak i na biegu.Jadąc do 60km/h na trzecim biegu tego nie słychać.


Nie wiem co to już może być.Wydech sprawdziłem ustawiłem tak by nigdzie nie uderzał itp.Gumy wydechu kupowane z 3 lata temu nowe oe bmw.


Nie wiem co to kurde może być.Jeszcze to stukanie mógłbym przeboleć już ale wycie wkur.. bo przy 80km/h słyszalne jest nawet jak radio gra.Jadąc jako kierowca słyszę że to z tylnej prawej strony dochodzi taki efekt jest.


Nie mam pojęcia.Czy by skrzynia wyła? oleju mi trochę uciekało przez wybierak skrzyni biegów ale nie tyle by lało się tylko po kropli wiec olej w skrzyni na bank jest.Wybierak wymieniłem tzn uszczelniacz + cały komplet lewarka tulei itp.Wszystko ogólnie w zawieszeniu dokręcane dynamometrem.

Aha i jeszcze wymienione zostały tulejki na tylnych wahaczach tak zwane cukierki po dwa na stronę.



Myślałem,ze podpora mi wyje.. zmeniłem z oe bmw starej na nową febi i łożysko koyo made in Japan po montażu to samo.

Mówię dyfer.. 3x kupiony 3x olej fuchs zalewany i na każdym to samo (teraz jakby nawet głośniej na tym ostatnim)

Geometria również była ustawiana całego samochodu po wszystkich wymianach.


Nie mam już pomysłu co to.Co tak wyje w dodatku na biegu jest głośniej a po wrzuceniu na luz ciut ciszej.

Nic mi nie wibruje itp ma ktoś jakiś pomysł? skrzynia wyła by gdyby była mniejsza ilosć oleju? np do skrzyni wchodzi 1.5l a miałbym w skrzyni 1.3l to co niby by wyła.. juz?

Edytowane przez DwaLitry
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem.co Ci doradzić bo wymieniłeś cały tyl samochodu. Moze to jednak przod nie tyl. W jakim stanie masz przednie lozyska w kole, sprawdzałaś to? Okazać się też może że powodem wycie będzie skrzynią. Moze odkrec wal wrzuć bieg dodaj gazu tak jakbyś się rozpędza i słuchaj czy coś wyje. Tylko nie wiem czy bez obciążenia coś usłyszysz ale warto spróbować zanim będziesz chciała wymienić skrzynie.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Jak sam napisałeś .


Myślałem,ze podpora mi wyje.. zmeniłem z oe bmw starej na nową febi i łożysko koyo made in Japan po montażu to samo.

Mówię dyfer.. 3x kupiony 3x olej fuchs zalewany i na każdym to samo (teraz jakby nawet głośniej na tym ostatnim)


Myślę że masz trefny dyfer nic więcej .

Opublikowano

kurde to 3x dyfer? mój z auta plus dwa z allegro?


Panowie dzisiaj pojechałem na małą trasę i tak jak wbije jedynkę i jade po placu bez sprzęgła jedynie dodaje i ujmuje gaz to wali z tyłu.. dodam stuknie tzn jak tak bawię sie dodaje ujmuje to jest stuk za stukiem z tyłu.Na drugim biegu na trasie jak jechałem tak z 20km/h moze ciut więcej to też po dodaniu i ujeciu gazu z tyłu pukło i na trójce też dało się to usłyszeć jeszcze.Powyżej nie.A wycie z tyłu dobiega UU dopiero przy 80km/h nie cichnie ani po wbiciu na luz ani po wciśnięciu sprzęgła.


kurde jak się uda na dniach moze jutro to to nakręce fonem może będzie słychać


ale 3 dyfry wyją tak samo przy tej samej prędkości? taki niefart? :roll:

Opublikowano
Fakt nie fart , jakbym był w polsce to wysłałbym ci dyfer na próbę tylko z innym przełożeniem . Bawiłem się z tym tak samo w sumie na czwartej próbie się skończyło ,orginał przełożenie jest w aucie a drugi w zapasie z innym przełożeniem. Trafiłem bo przed kupnem zakładałem płaskowniki i blokowałem po koleji i sprawdzałem jaki ma luz.
Opublikowano

kurde bo ja mam 2.56


ale czy to on będzie winny temu,że jadąc po placu na 1 biegu bez sprzęgła auto samo toczy się i dodaje ujmuje gaz tak dodam puk puszczam i znów dodam puk jakby luz był gdzieś i coś uderzało już podejrzenia padły,że może śruby wózka się poluzowały czy co


3 dyfry na kazdym to samo i stukanie i wycie...

Opublikowano
Masz stary dyfer jeszcze , weź 3 płaskowniki długości 40 cm w dwóch na końcach wywierć otwory pod śruby z rozstawem . A jednym na środku to od strony wału , przykręć je do dyfra i ten płaskownik od strony wału stań nogami na nim a od półosi poruszaj tak jakbyś kołami ruszał i wtedy sobie zobaczysz jak ci ładnie stuka i jaki luz jest. A później na odwrót zablokuj te od półosi nogami i i ruszaj tym płaskownikiem od strony wału tak jakbyś ruszał autem do przodu bądź cofał i tak samo usłyszysz stuk i luz jak jest.Ta metoda jest dobra bo nie trzeba na darmo zmieniać dyfra i wszystkiego odkręcać i skręcać. Bo jak masz takie stuki to i od tego będzie też wyło.
Opublikowano

Panowie nagrałem filmik jak jadę z rozłożonymi siedzeniami i jest to stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu.Jadę na pierwszym i drugim biegu słychać wyraźnie to jest to stukanie z którym walczę dajcie głośniej i będzie słychać to wyraźnie


Opublikowano

kurde czyli to co na filmiku pokazałem to jednak dyfer ?


kurde no to mam trzy dyfry 2.56 i na każdym to stukanie co na filmie pokazałem było..


a miał być rarytas z allegro .. typ gadał stuka bo nie ma oleju w nim..


chyba trzeba będzie zregenerować most za 1200zł.. tylko,że jest chyba jeden DRYPA w Polsce bo innych firm nie widziałem

Ale czemu jest takie stukanie jak na filmie? jest luz gdzieś? tam jak te satelity? bo łożyska wymieniają na stożkowe niby mocniejsze ale co jak w środku będzie cos zjechane prócz łożysk?

Opublikowano

dzwoniłem dziś do Drypy co robią dyfry powiedział,że stuk na na pewno nie będzie od dyfra szedł trzeba gdzie indziej szukać.Wycie owszem.Mówi w dodatku w e46.


3 dyfry i w kazdym to samo.


Byłem u mechanika dziś przejechał się ze mną autem i pokazałem mu to walenie to on obstawiał coś jak jarzmo/klocek tak jakby to uderzał klocek w jarzmie aczkolwiek ma to jeszcze wziąć na podnośnik jak będzie miał chwilę dziś

Opublikowano

tylko tam widziałem nie wiem ile ich jest ale na forum ogłoszony jest Piotr Drypa zaś na allegro Adam Drypa a w necie jeszcze widziałem Mariusz Drypa


ja dzwoniłem to mi typ powiedział,że kompletna naprawa 1200zł netto a brutto 1400 bodajże..

Opublikowano

byłem dzisiaj u mechanika podniósł auto na podnośniku kazał odpalić i wbijać jeden i wsteczny i puszczać sprzęgło.Szarpał tam patrzył czy nic nie odkręcone itp i nic cisza.Jak auto postawił na koła to gdy na jedynce mocno złapałem za felgę i próbowałem ruszyć ciut do tyłu(mimo,ze jedynka wbita) a potem do przodu i było stuk za stukiem..


mówi na 90% wał.. bo to jest ten dźwięk.. dźwięk krzyżaka.. mówi albo jeden albo drugi a ze wał w środku pusty to się niesie.. a wał był w regeneracji tylny wymienili mi krzyżak.. przed wymianą było to samo.Mechanik mówi,ze to nie będzie dyfer bo dyfer ma w sobie olej.. i przez to nie będzie słyszalny stuk bo olej jakby wytłumia..


mówił bym podjechal do kogoś na kanał bo on miał cały zawalony i zeby to sprawdzić jak koła są na dole.Pojechałem na pobliską SKP jako,że na skp mi tego nie sprawdzi bo tam są szarpaki itp a to trzeba na kanale ruszać prżód tył to podjechałem na serwis z tyłu u nich przyszedł jeden diagnosta i chyba z dwóch mechaników patrzyło a ja ruszałem kołem i stukało i efekt?


stuk idzie z Dyfra :) a dokładnie.. mówili bym złapał za przeguby półosi wewnętrzne te przy dyfrze a drugi ruszał kołem jak strzelało i czuć było na rękach uderzenia które generują flansze..tak jakby był luz na frezach i ruszająć do przodu i do tyłu energicznie kołem jest uderzenie bo przeskakuje o ząbek flansza.. i jeszcze mówili,że to może mieć związek z wałkiem atakującym,że tam luz.Generalnie jak ruszali autem przód tył a trzymałem ręce na przegubach to uderzała flansza (nie na boki jak pokazywałem na filmie bo to akurat jest normalne) tylko jest tam luz,że flansza jedna i druga jakby ''przeskakuje'' wewnątrz dyfra o ząbek/pół ząbka po czym cofając do tyłu odskoczy i znów autem do przodu i znów stuknie bo przeskoczy..

Opublikowano

PS Panowie mam pilne pytanie jeśli zakładałem łącznik elastyczny wału febi nowy ze śrubami i go ściągałem bo wał musiałem zdjąć to dokupiłem 3 nowe nakrętki (trzema skręcony jest wał z łacznikiem a ich nie ruszałem już po dokręceniu) jedynie te łącznik-skrzynia to pytanie takie bo będę jeszcze raz wał ściągał by poprawić lewarek zmiany biegów bo jakiś minimalny luz jest i chce jeszcze rzucić okiem.Czy mogę ponownie zamontować nakrętki na obecne śruby? pytam bo to są nakrętki samo zabezpieczające o takie:


https://www.bimmerworld.com/Driveline-Shifter/Driveshafts-Accessories/Self-Locking-Hex-Nut-26127536563.html


czy jeżeli już nie dokręciłem po 100nm tak jak pisało to gdy odkręcę trzy mogę ponownie ich użyć czy wymagane są znów 3 nowe sztuki? pytam bo nie wiem czy to jedno razowe dokręcenie tylko?

Opublikowano
Napiszę ci tak ja nie wymieniałem nakrętek stare te co były założyłem . To ci pisałem że to dyfer i tak samo luz na wałku atakującym a ty nie dowiarek latasz po mechanikach i kombinujesz . Jakbyś swój stary rozebrał i dekiel sciągnął i sprawdził go tak jak ci pisałem tobyś OCZY Otworzył jaki jest luz. Dobrych masz mechaników olej w dyfrze wycisza stuki hahhahhahhaha. To teraz spuść olej i dyfer ci nie będzie wył. Skrzynie biegów też mają olej a wyją , a nie powinny bo według twojego mechaniora olej wycisza. Z tym się zgodzę że wycisza ale jak jest orginalny luz taki jaki powinien być .
Opublikowano

to jak to jest,że 3 dyfry i każdy to samo..to w 3 beemkach tak musiało stukać..


no nic widać trzeba dyfer który leży w garażu ten w lato co kupiłem pakować po niedzieli i słać do Drypy.Około 1400zł/1500 regeneracja brutto.Netoo chyba 1200zł.Bo na allegro i ogólnie same rarytasy.Stuk taki jak na filmie.Dopiero dziś mi pokazali mechanicy jak złapałem za flansze dyfra a oni ruszali to jeba.. ostro po rękach.. to co za bu.. jezdził wcześniej,że zajechał tak dyfer

Opublikowano
Tak jest bo każdy sprzedający chce towar pchnąć i na bank jest sprawny, a później się okazuje że jest lipa. Fakt jest taki że co niektóry daję gwarancję rozruchową i wtedy tylko go sprawdzić jak pisałem , bez montowania. Nie daje się odsyłka i musi kasę oddać.
Opublikowano
kolego szuwarek więc jaka szansa,że cała strona na allegro dyfrów 2.56 może z 15 jest ich że któryś dobry? bo nie czaje jeśli mi tak stuka i wyje to sam od stania po demontażu chyba się nie uszkodził.. więć ktoś musiał z takim czymś jezdzić?
Opublikowano
kolego szuwarek mam pytanie bo będę wysyłał do regeneracji w tygodniu dyfer.Ten w aucie jest wizualnie w lepszym stanie niż ten co mam w garażu kupiony w lato.Tylko,że jak złapie się za flansze gdzie przykręca się wał i ją się mocno trzyma a rusza boczną to widać jak lekko chodzi nie ( chodzi mi o chodzenie na boki tzn uderzenie flanszy) tylko na frezach w środku i nie wiem czy takie coś tam gdzie regenerują dyfer zrobią? bo ten co w garażu myślę wysłać bo tego z auta nie chce mi się demontować a nim stuka jak na filmie co pokazałem wcześniej.Generalnie na każdym z trzech stukało ale na tym ostatnim wizualnie najlepszym najbardziej.Ten stuk to takie naprężenie się robi i czuć jak uderzy flansza trzymając w ręce.Dlatego nie wiem czy z tamtego wyjąć w flansze i wrzucić do paczki z obecnym dyfrem? tak,żeby typ np z czterech dobrał dwie czy po prostu pakuje obecny i oni to zrobią
Opublikowano

KOLEGO SZUWAREK MAM PYTANIE PILNE bo oglądałem ten filmik




stuk raczej ten sam co u mnie i typ pisał,ze winna była śruba mocująca wał karadana z flanszą od dyferencjału... ale kurde patrzyłem i mocno po 85nm dokręciłem wszystkie cztery śruby.To dalej 85 było by za mało? taki efekt jakby wał który wchodzi we flanszę przednią od dyfra przy cofaniu,puszczaniu gazu podczas jazdy itp przeskakiwał.. no ale jeśli wał jest skręcony mocno do flanszy dyfra no to co może tam jeszcze się niby przesuwać.Przecież tam gdzie krzyżak przy dyfrze jak ten metal co przykręca się na 4 śruby torx do dyfra to jak by on niby ruszał się pomimo mocnego dokręcenia? :mad2:


typ pisał,że u niego była to śruba czy tam śruby zbyt słabo dokręcone.....

Opublikowano

kurde co nikt nie odpowiada :(


obejrzałem filmiki na YT zagraniczne i czytałem komentarze.U jednej osoby to stukanie było spowodowane nie dokręconymi śrubami wału napędowego do dyfra


zaś tutaj:




w komentarzach padło,że to nie puka ani skrzynia ani dyfer.. tylko wał i,ze nalezy nałożyć czerwony loccite na wielopusty wału tutaj jak się złącza go.. ale dla mnie trochę to dziwne.. bo tis bmw w przypadku e46 podaje,że wielopusty mają być nasmarowane smarem dokładnie takim


https://allegro.pl/oferta/smar-do-przegubu-2-ln-584-lo-bmw-org-83190447919-10565949059?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe+-+Układ+napędowy&gclid=EAIaIQobChMIwpCdl53U8AIVhbWyCh3fUQfxEAQYAiABEgIdD_D_BwE


loccite wypełnia powierzchnię jak rowki i skleja.Dziwne dla mnie to trochę.Pokazałem na filmie mechanik powiedział,że do coś z wałem.. dźwięk mówi jakby krzyżaka.. zaś na stacji diagnostycznej jak byłem z innymi dwoma mechanikami jeden ruszał kołem do tyłu i do przodu mocno na wbitym pierwszym biegu to klikało z środka dyfra ale i czuć było na flanszy od strony półosi..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.