Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od kilku tygodni borykam sie ze znikajacym napieciem i rozladowywaniem aku...

auto po jednej nocy rano nie kreci bo brakuje pradu...


ładowanie w normie

na postoju sprawdzane miernikiem pobór 0,50-0,60

spradzalem miernikiem i wyciagałem bezpieczniki - zero zmian na wskazaniach..

odlanczalem nawet kabel plusowy od alternatora - nic...

mam drugi aku bo myslalem ze ma zwarcie ale problem pozostaje... nie mam juz pomysłów..


klema minusowa jest bez ibs, wszystko idzie z plusa. moze ktos ma jakis pomysł gdzie to moze uciekac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , otwórz wszystkie drzwi , klapę i maskę . Uśpij auto i zrób pomiar napięcia na każdym bezpieczniku.

Miernik ustaw na napięcie stałe , na mV.

Jeśli chcesz mieć mniej roboty to podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin , sprawdzę ci jakie masz pierwsze duże bezpieczniki za akumulatorem.

Jeśli znajdziesz winowajcę, to po tym bezpieczniku podpiwiem ci jakie musisz sprawdzić mniejsze bezpieczniki. Po tym dojdziemy które urządzenie kradnie prąd?

https://youtu.be/ErZRdA1CtLs


Zobaczę też czy u ciebie przewód plusowy idzie do alternatora przez rozrusznik tzn.

AKUMULATOR - PUNKT AWARYJNEGO ROZRUCHU - ROZRUSZNIK - ALTERNATOR....?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Procedura pomiaru prądu spoczynkowego

# Zaparkuj pojazd w miejscu, w którym można bez zakłóceń przeprowadzić pomiar prądu spoczynkowego.

# Akumulator musi być odpowiednio naładowany, a ładowarka nie może być podłączona. W razie potrzeby akumulator należy wcześniej naładować.

# Otwórz maskę silnika i pociągnij do góry przełącznik stykowy maski (symulacja zamkniętej maski silnika).

# Otwórz pokrywę bagażnika / tylną klapę i za pomocą śrubokręta zablokuj pokrywę / zamek bagażnika przy otwartej pokrywie / klapie bagażnika (symulacja zamkniętej pokrywy / klapy bagażnika).

# Otwórz schowek na rękawiczki (wykrywanie wyłączenia konsumenta).

# Otwórz drzwi kierowcy i zamknij je ponownie (symuluje wsiadanie).

# Włącz zapłon na co najmniej 5 sekund, a następnie wyłącz go ponownie.

# Wyjmij pilota lub czujnik identyfikacyjny w pojazdach z komfortowym dostępem z komory wkładki i nie pozostawiaj go w pojeździe.

# Ponownie otwórz drzwi kierowcy i za pomocą śrubokręta zablokuj zamek drzwi kierowcy przy otwartych drzwiach (symulacja niezajętego pojazdu).



Okres wybiegu na zacisku 30 przełączony

W standardowym scenariuszu terminal 30g jest wyłączany 30 minut po wyłączeniu terminala R. W pojazdach z telematyczną jednostką sterującą (TCU) i usługami telematycznymi lub z dodatkowym ogrzewaniem jest wyłączana 60 minut po wyłączeniu terminala R. W przypadku E70 i E71 od poziomu integracji 03/2009 jest on wyłączany w scenariuszu standardowym 30 minut po wyłączeniu terminala R, aw pojazdach z dodatkowymi ogrzewaczami (opcja SA 536) 45 minut po wyłączeniu terminala R.


W pojazdach z inteligentnym czujnikiem akumulatora monitorowanie prądu spoczynkowego rozpoczyna się po ok. 70 minut po Terminalu. R off. Pojazd musi pozostawać w trybie uśpienia przez co najmniej kolejne 120 minut bez budzenia, aby DME / DDE zarejestrował nowy cykl monitorowania prądu spoczynkowego




Procedura rozwiązywania problemów


W przypadku zwarcia prądu spoczynkowego należy zastosować następującą procedurę:


# Aby odizolować źródło, należy odczytywać cęgami prądowymi na przewodach zasilających do przednich i tylnych skrzynek rozdzielczych oraz, jeśli to konieczne, na przewodzie zasilającym z zacisku zabezpieczającego akumulatora. W ten sposób można określić obszar, na którym znajduje się inicjator.

# Inicjator można określić, wyjmując jeden po drugim bezpieczniki w odpowiedniej skrzynce rozdzielczej. Ponieważ terminal 30g jest wyłączany 30 minut lub 60 minut po wyłączeniu terminala R, rozwiązywanie problemów musi koncentrować się na komponentach dostarczanych przez terminal 30 i terminal 30g-f.



Główne bezpieczniki znajdują się na akumulatorze.....

Informacje w NewTis są czasami zbieżne. Tak więc bierz na wszystko poprawkę.

- F101.......250A - zasila główną skrzynkę z bezpiecznikami ( przód , przed kolanami pasażera ).

- F102.........100A , punkt awaryjnego rozruchu auta.

- F103.........100A , elektryczne wspomaganie kierownicy.

- F104...........100A , IHKA

- F105............100A , zasilanie IBS

- F106............100A , elektczny podgrzewacz pomocniczy

- F108.........250A, tak samo jak bezpiecznik F101, czy skrzynkę z bezpiecznikami zasilają dwa bezpieczniki, czy tylko jeden z nich....?

Opublikowano

własnie sprawdziłem te bezpieczniki i w sumie wykorzystywane sa dwa... jeden - główny i drugi z cienszym kablem (jeden zaraz obok drugiego)

głebiej bede dopiero zagladał w niedziele , aczkolwiek mam bład zwarcia na komputerze typu dodatkowy podgrzewacz - cos w tym stylu , gdzie on może być umiejscowiony może to jest moim problemem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
własnie sprawdziłem te bezpieczniki i w sumie wykorzystywane sa dwa... jeden - główny i drugi z cienszym kablem (jeden zaraz obok drugiego)

głebiej bede dopiero zagladał w niedziele , aczkolwiek mam bład zwarcia na komputerze typu dodatkowy podgrzewacz - cos w tym stylu , gdzie on może być umiejscowiony może to jest moim problemem

 


Dodatkowy podgrzewacz......najprawdopodobniej będzie on w zespole klimatyzacji IHKA...????

Podaj nr. błędu.


Przypomniała mi się pewna sytuacja. Jeden z forumowiczów miał wewnętrzne zwarcie dodatkowego podgrzewacza płynu chłodzącego. Jego złe działanie objawiało się skokami napięcia.

Dodatkowy podgrzewacz ( jak dobrze pamiętam ? ) , działa w zależności od temperatury zewnętrznej + włączona klimatyzacja. Nie pamiętam wszystkich progów temperatury ( zewnętrznej i płynu chłodzącego ) przy jakich podgrzewacz sam się wyłączał ale kojarzę , że w jego przypadku uzyskanie 50°C płynu chłodzącego przy określonej temperaturze zewnętrznej , wyłączało wadliwy element.

Gdy podgrzewacz się wyłączył skoki napięcia ustawały.

Na początek , wejdź w ukryte menu i sprawdź u siebie napięcie ładowania w czasie jazdy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ładowanie w trkcie jazdy to zmienna od 13,2 do 14,1 v

 

Te wartości napięcia są również po nagrzaniu się płynu chłodzącego powyżej 86°C....???

Opublikowano

Sprawdź alternator, nie musisz w bmw, każdy zakład ci to sprawdzi. Napięcie ładowania jest ciut za niskie.

Możesz mieć uszkodzoną diodę w alternatorze, daje właśnie takie objawy. Problemy z napięciem mogą powodować fałszywe błędy, na razie nie próbuj nic innego naprawiać, najpierw rozwiąż problem z prądem.

Czasem alternator niby działa, napięcie jest poprawne, ale płynie zbyt mały prąd i są problemy.

Ale tutaj na forum ludzie opisywali podobne problemy, gdzie uszkodzone były moduły od świateł FRM czy moduł Cas, nie zgłaszały błędu, ale pobierały prąd.

Jedyna metoda to odpinanie poszczególnych obwodów i mierzenie, czy nie pobierają nadmiernego prądu.


Musisz koniecznie zmierzyć ile prądu pobiera auto w trybie spoczynku, to podstawa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.