Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam słabe przyspieszenie, tak mi nie wydaje, tzn 8,4s 0-100 w trybie ds przy włączonej trakcji przy wyłączonej było gorsze. Mam walnięty termostat wiec temperatura oleju 70 stopni. DPF wypalony. Klapki wywalone (ale i tak bez nich wcześniej było lepiej mam wrażenie)

Opony przod 245 tyl 255. Wskazania: powietrze, doładowanie, ciśnienie paliwa na pompie, korekcje wtrysków wszystko ok.


Spróbóje go jeszcze dogrzać na 90 stopni i w trybie manualnym sprawdzić, ale nie sadze żeby było dużo lepiej. Chce żeby było przynajmniej 7,3.


Wg Was od czego zacząć aktualizacja oprogramowania skrzyni ? czy silnika? , jak na początku roku zmieniałem olej w skrzyni to coś tam niby aktualizowali w skrzyni, ale jak pamięcią sięgam to przed tym chyba było lepiej. Zmieniłem tyle szerokosc opon na osce z 245 na 255 ,ale wątpię żeby aż tak opór się zwiększył.

Opublikowano

w e60 aktualizacje najlepiej robic calego auta żeby I-Level się zgadzał we wszystkich sterownikach. Nie powinno sie robić samego silnika czy skrzyni! Od biedy mozna zrobić tylko silnik skrzynię dsc i ekp. Ale nie powinno sie tych modułów aktualizować osobno albo zaden albo wszystkie.

u mnie w N57n2 235ps zmiezone mam 6.5s na seryjnym silniku i xhp stage2 z procedurą startu ustawioną na 450Nm

Na twoim miejscu zaczą bym od opon!

Polecam PS4 lub budżetowo Hankook Ventus S1 Evo3

ps. przeczytaj jeszcze raz co napisałeś ze zrozumieniem bo sam sobie no to pytanie odpowiedziałeś w zalaczonym pytaniu!

Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

U mnie 2.0d m47 210 ps 440 niuta 0-100 równe 7.5 sekundy mierzone kilkanaście razy. Pomiary wachaja sie od 7.4 do 7.5 sekundy.


Pierwsza rzecz co polecam ci sprawdzić to poziom cisnienia doladowania zadanego i sprawdzenie ile jest cisnienia doladowania otrzymywanego.


U mnie jest turbina po regeneracji, egr jest wyłączony elektronicznie i zamknięty na stałe. Dpf jest wybebeszony i wyprogramowany elektronicznie.


Twoj silnik powinien na trybie sport zrobić jakieś 7.3 do 100 km/h, a po chipie zszedłbys do okolo 6.5 do 100 km/h.


Według mnie twoja turbina minimalnie niedomaga, bo masz bardzo słaby czas jak na 218 koni i 500 niuta.


Pomysl o programie, bo z tego silnika da siw wyciągnąć około 260 koni i 600 momentu. Ale najpierw sprawdź pracę turbiny.


Jeżeli masz zadane 1.6 bara, a otrzymywane cisnienie to 1.5 bara czy 1.4 bara to juz masz winowajcę co kuleje. Sprawdź też kolektor czy nie jest cały zasyfiony. Dpf jak masz stary to on ci będzie ścinał osiągi samochód tak samo pomimo procedury wypalania filtra. Niestety dpf mający kilkanaście lat zmula samochód i nie wygrasz z tym.

Edytowane przez Domino92
b28nl6U.png
Opublikowano

Opony jakie mam w sedanie to przód :

245 35 19

Tył :

255 35 19


Waga 1575 kg.


Po kasacji dpf bylo uczucie jakby doszło 20 koni do mocy. Po chipie jakby doszlo kolejne 40. Po regeneracji turbiny nie widziałem jakiejs wiekszej różnicy ale doladowanie bylo dokładniejsze. Jak było zadane 2600 mbar to otrzymywane bylo 2594 mbar. Wcześniej sie to rozjeżdżało bardziej.

b28nl6U.png
Opublikowano

Na twoim miejscu zaczą bym od opon!

Opony mam dobre, na tyle mam potenzy 2,6bar przód sport maxxk 2,5bar , chyba pójdę w tą aktualizacje silnik<=>skrzynia jak piszesz ,że to powinno się robić razem.

Wtedy robili mi niby adaptacje ,przy wymianie oleju filtrów itd, mogli mi tym coś namieszać w osiągach?????

Sama skrzynia pracuje spoko, bez szarpnięć i przeciągania, generalnie.


odpowiedzi nie widzę na swoje pytanie :)

 

Po kasacji dpf bylo uczucie jakby doszło 20 koni do mocy. Po chipie jakby doszlo kolejne 40. Po regeneracji turbiny nie widziałem jakiejs wiekszej różnicy ale doladowanie bylo dokładniejsze. Jak było zadane 2600 mbar to otrzymywane bylo 2594 mbar. Wcześniej sie to rozjeżdżało bardziej.

Co Ty mi za pierdoły opowiadasz ,że CI pompuje 2,6bar. Jak seria pompuje ok 2,3 i tak tez mam.

kolektor mam czysty, egr, czysty, układ podciśnienia cały wymieniony. Co ma dpf stary ,jest stary ,ale ma tylko 8g nalotu popiołu. Więc nie kumam co ma piernik do wiatraka.


Będę robił chipsa ,ale chce najpierw przynajmniej te 7,3.

Opublikowano

jak zresetowali adaptacje skrzyni bez jazdy adaptacyjnej to moze tak być ze sie sprzegla w skrzyni podcieraja podczas zmiany biegu na wyższy. Aktualizacje zrób ekp dde egs plus dsc to nieznedne minimum.

U mnie 530dA 235ps robi powtarzalne 6.5s (Wagner plus xhp Stage2)

Sam napisales ze jak wylaczysz kontrolę trakcji to jest gorzej czyż nie? wiec brakuje ci trakcji a nie mocy!

Jack_Strong-
Opublikowano
Wyrzucenie klapek ze skrzynia automatyczna to niezbyt dobry pomysł, poczytaj na ten temat jest tego sporo.
Opublikowano

Wyrzucenie klapek ze skrzynia automatyczna to niezbyt dobry pomysł, poczytaj na ten temat jest tego sporo.

 

Klapki wyrzuciłem zaraz po tym jak kupiłem samochód, czyli jakieś 7lat temu. Wierząc serwisowi ,że nie ma różnicy ,a korzyści wymierne.

Mimo ,że jeszcze auta nie "czułem" jak teraz np to minimalnie zwiększyła się turbo dziura, wcześniej był osiągalny max moment, i zaczęło telepać trochę bardzie po gaszeniu silnika. Ten ostatni objaw akurat mam wrażenie ,że ustał niemal całkowicie po wymianie przepustnicy ,więc do końca niewiem czy to była wina klap.

Pomijając usunięcie klap, moc była i dół był i góra szła prawe jednostajnie do końca. Teraz góry nie sprawdzałem ze stoperem, bo niechce go tak pałować bez sprawnego termostatu.


Najbardziej póki co upatruje winę w tej adaptacji skrzyni, albo coś się popieprzyło w sterownikach, miałem sporo akcji z klemą minusową, tracił prąd, padł mi między czasie alternator. Może to też gdzieś swoje piętno odcisnęło. Dlatego będę chciał zrobić aktualizację całą samochodu, mam nadzieje ,że mnie nie zniszczy cena takiej usługi.

Opublikowano
Na twoim miejscu zaczą bym od opon!

Opony mam dobre, na tyle mam potenzy 2,6bar przód sport maxxk 2,5bar , chyba pójdę w tą aktualizacje silnik<=>skrzynia jak piszesz ,że to powinno się robić razem.

Wtedy robili mi niby adaptacje ,przy wymianie oleju filtrów itd, mogli mi tym coś namieszać w osiągach?????

Sama skrzynia pracuje spoko, bez szarpnięć i przeciągania, generalnie.


odpowiedzi nie widzę na swoje pytanie :)

 

Po kasacji dpf bylo uczucie jakby doszło 20 koni do mocy. Po chipie jakby doszlo kolejne 40. Po regeneracji turbiny nie widziałem jakiejs wiekszej różnicy ale doladowanie bylo dokładniejsze. Jak było zadane 2600 mbar to otrzymywane bylo 2594 mbar. Wcześniej sie to rozjeżdżało bardziej.

Co Ty mi za pierdoły opowiadasz ,że CI pompuje 2,6bar. Jak seria pompuje ok 2,3 i tak tez mam.

kolektor mam czysty, egr, czysty, układ podciśnienia cały wymieniony. Co ma dpf stary ,jest stary ,ale ma tylko 8g nalotu popiołu. Więc nie kumam co ma piernik do wiatraka.


Będę robił chipsa ,ale chce najpierw przynajmniej te 7,3.

 

U mnie pompuje 2.6 bara, bo auto jest po chip tuningu z 163 na 210 koni.


Skrzynia biegów nie poprawi ci przyspieszenia. Ewidentnie silnik ma jakiś brak mocy jak ma ledwo 8.5 do 100.


Ja bym robił korekte ustawień sterownika silnika i wszystko to wyciągnął na jakieś realne 250 koni.


Z dpfem bedziesz mial słabszy wynik na hamowni i po chipie. Tuner mi mowil na starcie ze jak moje 2.0d ma byc dobrze wykręcone to trzeba skasować dpf. Rob jak uwazasz. Pozdrawiam

b28nl6U.png
Opublikowano
Pewnie ma problemy z silnikiem i jeszcze pójdzie moc podnieś weź się lepiej nie wypowiadaj. Kolega domino słynie na tym forum z totalnego braku wiedzy a wszystkim doradza, taki forumowy bajarz i troll. Skrzynia nie ma wpływu na przyspieszenie? Ty to sam wymyślasz? Zacznij coś pisać bo z taka wyobraźnia to Sapkowski przy tobie cienki leszcz.
Opublikowano

Tego powyzej zablokowalem, wiec nie odpowiem mu, bo nie wiem co pisze. Forum jest od tego by sobie pomagac, a nie sie wyzywac. Kazdy ma inne doswiadczenia z e60.


Do autora postu. Być może twoje auto jest w pełni sprawne, masz sprawna turbospreżarkę w pelni funkcjonalny egr i dpf. Ja jedynie podałem wyżej moje przypuszczenia, które czesto towarzysza przy braku mocy.


Wydaje mi sie finalnie, że problemem jaki masz nie jest wcale usterka czegos ale masa twojego bmw. E61 to waga 1750 kg, a moje e60 sedan wazy dla przykladu 1575 kg.


Nie chce gdybac ale wydaje mi sie, ze gdybys mial dokladnie ten sam silnik ale e60 sedana mialbys ta 1 sekund mniej do 100 km/h.


Dlaczego zaproponowalem ci chip ?? Bo zakladam, ze masz sprawne autko w wersji touring E61, ktore sporo waży i dokladajac te 50 koni i 100 niuta poprostu dostaniesz dynamike jakiej potrzebujesz, a spalanie wzrosnie Ci o 0.5 litra na 100 maximum.


Dla pewnosci sprawdz sobie samochod interfejsem diagnostycznym, jezeli nic powaznego nie pokaze mysle , ze to co pisze powyzej jest glownym powodem twojego slabego przyspieszenia - moje 2.0d ma 210 koni 440 niuta ale wazy 1575 kg. Ty masz 218 koni 500 niuta ale waga 1750 kg to jest az 175 kg roznicy - Ciebie na serii e60 2.0d po chipach objada spokojnie i tez beda miec lepszy v-max po chipie. Zrob sobie remap i sam wrocisz i napiszesz, ze auto wreszcie jedzie tak jak tego chciales. Koszt 700-1200 pln w zaleznosci gdzie pojedziesz.


Doradzam ci po to by ci pomoc , a wiem, ze majac te 255-260 koni wrocisz tu i napiszesz, ze auto jedzie jak trzeba i jestes zadowolony :))) pozdro tyle ode mnie

b28nl6U.png
Opublikowano

Katalogowo e61 po wyjsciu z fabryki mialo okolo 7.4-7.5 do 100 km/h ale czy po 13-15 latach jednostka utrzyma te osiagi ?? Moze niech inni posiadacze 3.0d e61 touring 218 koni seria sie wypowiedza czy ich 14-16 letnie egzemplarze utrzymuja takie wyniki do 100 km/h.


:) i pytanie czy wasz wynik w ogole sie poprawia na trybie DS.

b28nl6U.png
Opublikowano

Zauważyłem ,że odczuwalny wzrost mocy mam dopiero od 2,5k rpm to też dlatego brakuje mi ponad 1s w przyspieszeniu. Pytanie dlaczego prawdopodobnie turbina tak późno się zbiera.


Co prawda mam tylko bimmer toolsa ,ale spróbuje zloogować oczekiwane i aktualne doładowanie.


Czy prawdą jest że przy gruszce można regulować trzpień ? może tam tkwi problem. Jest za krótki.

Opublikowano
Zauważyłem ,że odczuwalny wzrost mocy mam dopiero od 2,5k rpm to też dlatego brakuje mi ponad 1s w przyspieszeniu. Pytanie dlaczego prawdopodobnie turbina tak późno się zbiera.


Co prawda mam tylko bimmer toolsa ,ale spróbuje zloogować oczekiwane i aktualne doładowanie.


Czy prawdą jest że przy gruszce można regulować trzpień ? może tam tkwi problem. Jest za krótki.

 

U mnie turbina pompuje od 1,8k rpm. Jak ci pompuje od 2.5k rpm to jest albo awaria gruszki albo turbosprezarka juz powoli nadaje sie do regeneracji. Sprawdz sobie na spokojnie wszystko moze cos znajdziesz pod interfejsem do diagnostyki.

Z tym chipem sie nie spiesz, bo na to trzeba jechac z naprawde zdrowa turbina i silnikiem. To na koncu jak juz sobie wszystko ogarniesz.


Daj znac co bylo nie tak za kilka dni :)

b28nl6U.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.