Skocz do zawartości

E39 535i problem z lambdami/sterownikiem


Arclight

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,


Mam dość nietypowy problem, zacznę od szczegółów o jakim samochodzie mowa: Bmw E39 535i (3.5l v8) 97' bez vanosów.

Ogólnie głównym problemem jest to, że auto dostaje zbyt bogatą mieszankę paliwa, czuć jak paliwo idzie do wydechu, poza tym mógłbym powiedzieć, że innych problemów nie ma, nie mam porównania do podobnego egzemplarza ale wydaje mi się, że ma moc, chodzi równo, ALE... próbowałem zrobić diagnostykę (podłączyć pod kompa) i zauważyłem spory problem z lambdami (dodam, że ten model ma tylko 2 sondy i obydwie są PRZED katalizatorami), wracając do sond. Pierwsza sonda pokazuje zakres około 100-200V, czyli jakieś 100-200x za dużo, druga między -1V a +1V, czyli tutaj też jest coś nie tak. Zamieniłem sondy stronami, prawą na lewą stronę i odwrotnie, powinny te wyniki również (tak mi się wydaje przynajmniej) przejść na odwrotną stronę, jednak tak się nie dzieje. Kupiłem potem nowe sondy, po montażu jest dokładnie to samo, wyniki nie zmieniły się ani trochę.


Moim podejrzeniem jest to, że poprzedni właściciel przeprogramował DME(ECU? według polskich for chyba) i wyłączył tam całkowicie sondy lambda, nie mam niestety pewności, ale po prostu brakuje mi pomysłów już. W zasadzie mógłbym zostawić tak jak jest, ale robiłem kontrolę spalin no i nie jest tam tak jak powinno być, wydaje mi się, że kończy mi się katalizator, co zaraz sprawi, że gdy całkiem umrze to i auto zacznie gorzej jeździć :(

Nie chce kupować aktualnie nowych katów w momencie gdy jest problem z lambdami bo one sprawią, że nowy kat umrze zdecydowanie za szybko. Chciałbym by samochód przestał pluć paliwem, włączyć z powrotem lambdy i wtedy kupić nowe katalizatory i cieszyć się, że wszystko jest według sztuki. Czytałem posty na forum typu "e39 ma sondy przed katem to wytnij kat, wstaw rurę i będzie git", no niby tak, ale to raczej nie jest droga, którą chciałbym sam iść. Lubię gdy auto przechodzi każdy przegląd, po prostu gdy jest w 100% legalne.


#edit:

Zapomniałem jeszcze dodać, że auto nie ma w ogóle check engine, w zasadzie to nie świeci się nawet podczac włączania samochodu, razem ze wszystkimi innymi ikonkami, to jest moje kolejne podejrzenie, że ktoś coś przy sterowniku majstrował.


Ogólnie auto jest w bardzo ładnym stanie, nie chciałbym go sprzedawać, w mojej głowie jest wizja zostawienia go ze mną na bardzo długie lata, dlatego tym bardziej zależy mi by wszystko było elegancko.


Będę wdzięczny za każdą formę pomocy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sonda stoi dęba na wysokich wartościach właśnie dlatego, że paliwo leci do wydechu i jest tam dużo mniej tlenu niż być powinno. Na pewno nie jest to 100 czy 200 V, bo takie napicia nie występują w instalacji. Dlaczego sygnał z sondy nie jest w stanie skorygować tej za dużej dawki, to już inna historia.


Kolego, przed wymianą sond zapewne należałoby zacząć od takiej podstawowej rzeczy w diagnostyce benzyny jak lewe powietrze, a potem korekty krótkie i długie. Tych silników wiele już pewnie nie jeździ więc możesz mieć problem, żeby ktoś Ci doradził konkretnie dla tego modelu, tym bardziej, że sugerujesz modyfikacje sterownika. Kto ogarnie zdalnie co tam było grzebane ?


Jeśli sam nie ogarniasz diagnostyki benzyny, a tym bardziej V8 to lepiej będzie poszukać specjalisty, bo po omacku to będziesz wymieniać dobre części na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, i tak dużo pomogło, nawet jeśli przyczyną okaże być się coś innego to trudno, zacznę od sprawdzenia tego lewego powietrza.


Co do napięcia 100-200V to wiem, że takie nie jest bo sprawdzając napięcie na kablach jest w "normalnym zakresie", po prostu komputer tak pokazuje a ja założyłem, że coś tam jest przeprogramowane.


A mógłbyś troszkę przybliżyć "benzyny jak lewe powietrze, a potem korekty krótkie i długie", jak to rozumieć?


Teraz jak skończy się majówka i firmy wrócą do pracy to będę szukać firmy, która jest w stanie modyfikować sterownik, może po wgraniu czystych zapisów będzie poprawa, ale niestety ten temat jest dość trudny, firm które się tym zajmują jest bardzo mało i jak już coś robią to właśnie wywalenie wszystkiego a nie ustawianie do oryginału.

Próbowałem znaleźć cały sterownik DME(ecu?) + EWS, czyli jak to ludzie piszą "zestaw startowy/złodziejski", tyle że to musi być wtedy oryginalnie z manuala, których prawie nie ma, patrząc po ilości aukcji automat:manual na portalach aukcyjnych to mam wrażenie, że z 95% to były właśnie automaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy update, moje wróżenie z fusów się sprawdziło, oddałem firmie zajmującej się tylko bmw auto by przeprogramowali sterownik (DME), poprosiłem o przywrócenie ustawień fabrycznych i jest git teraz! Przy okazji sprawdzili mi kompem po programowaniu, potem jeszcze sam powtórzyłem na swojej INPIe (czy jak to się nazywa, mam taki kabel diagnostyczny z alledrogo) no i ogólnie to sondy z powrotem działają. Chwilę pojeździłem, spalania jeszcze nie znam, ale auto mniej pluje paliwem, już tak nie śmierdzi w środku samochodu. Niestety ta przyjemność kosztowała mnie 400zł ale przynajmniej temat jest zamknięty. Swoją drogą zastanawia mnie co poprzedni właściciel miał w głowie by wyłączać całkowicie sondy... no nic, ważne że już ten temat zamknięty. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.