Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegow. Panowie sprawa jest tego typu. Dalem auto do zaufanego mechanika na regereacje wtrysku bo ktorys tam juz klepie zwlaszcza na zimnym a wiec i kolektor tez zalecilem sprawdzic okazalo sie ze jest juz zajechany. Wiem temat znany i oklepany ale czy zabieg usuniecia tych klapek nie powoduje czegos zlego dla silnika pacjent m57 3.0 d 193 manual przebieg 370 tys podobno ;) prosze o pomoc i bez zbednych glupich uwag dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jak je usunąłem to żadnych negatywnych skutków nie odczułem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyrzuć to czym prędzej póki się jeszcze któraś nie urwała.

...kolektor tez zalecilem sprawdzic okazalo sie ze jest juz zajechany...

A czym się objawia to "zajechanie" kolektora ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sterowanie klapą zawirowującą

Sterowane klapy wirowe znajdują się w rurze wlotowej i są zamykane lub otwierane w zależności od stanu pracy. Klapy są zamknięte przy obrotach silnika poniżej ok. 2000 obr / min i objętość wtrysku poniżej 30 mm ^ 3.


Funkcjonować

Przetwornik ciśnienia łączy jednostkę podciśnieniową z zasilaniem podciśnienia za pomocą węży. Po aktywacji przez jednostkę sterującą DDE, zawór przełączający przełącza podciśnienie na jednostkę podciśnieniową, uruchamiając w ten sposób drążek sterujący i zamykając klapy wirowe. Drążek sterujący jest skierowany do tylnego ogranicznika, gdy klapy wirowe są otwarte.


Rozwiązywanie problemów

Kod błędu 1A22 „Klapy wirowe” jest zapisywany, jeśli wystąpi usterka podczas aktywacji przetwornika ciśnienia.


Skutki błędów

Klapy wirowe trzymają się w pozycji otwartej: Pogorszenie charakterystyki spalin w niższych zakresach prędkości, w przeciwnym razie nie ma wpływu.


Klapki zawirowujące trzymają się w pozycji zamkniętej: Strata mocy ok. 10% przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Kod błędu 1A22 „Klapy wirowe” jest zapisywany, jeśli wystąpi usterka podczas aktywacji przetwornika ciśnienia.

Przetwornik ciśnienia zostawiasz podłączony. Niech sobie pracuje na jałowo.

 

Klapy wirowe trzymają się w pozycji otwartej: Pogorszenie charakterystyki spalin w niższych zakresach prędkości, w przeciwnym razie nie ma wpływu

Podobnie można się odnieść do termostatu EGR i samego EGR'a. Ja mam po "modyfikacji" również te elementy. :)


W M57 usunięcie klap nie ma wpływu na pracę silnika. Były wersje kolektorów bez klap. Podobno w M57N2 jest problem po usunięciu.

Opublikowano
Zajechany wlasnie mialem na mysli te nieszczesne klapki wirowe..mialem wątpliwości zeby je usunac bo czytalem rozne zrodla i opinie ale dzieki opiniem od was chyba nie ma powodu do zmartwien czyli zaslepiac dodam ze robi to osoba ktora juz wiele m57 zaslepola i temat ma juz dobrze obcykany i mowi wywalac ze silnik nie bedzie pracowal gorzej albo inaczej w zadnym zakresie obrotow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.