Skocz do zawartości

Wymiana odboi amortyzatorów przód.


Fuser

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Nie jest to tak wyczerpujące, żeby tego nie przeżyć, tylko sposób tutaj opisany wiąże się ze ściskaniem sprężyn i demontażem poduszki/łożyska. Nie chciałem tego sugerować, bo może ktoś to robił bez wyciągania poduszki przekładając miedzy zwojami sprężyny przy odkręconym od góry amortyzatorze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziwnie kombinujesz, bo jak już odkręcisz od góry kolumnę to jedna śruba trzyma amortyzator w zwrotnicy i wyciągasz amora ze sprężyną. Jak chcesz rozcinać odboje to mija się to z celem całej operacji. Kompresja sprężyny i zdjęcie łożyska od góry to jedyna rozsądna opcja. Jak założysz rozcięty odbój to jak ma działać? Bedzie się rozjeżdzał zamiast przyjmować na siebie enegię...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic nie mam zamiaru rozcinać. Odkręcam nakrętkę amortyzatora i podnoszę auto tak wysoko aż tłoczysko schowa się pod poduszką. Wtedy miedzy zwojami sprężyny przekładam odbój i nasadzam go na tłoczysko pod poduszką. Operacja ogranicza się do odkręcenia jednej nakrętki, kwestia czy odbój przejdzie między zwojami.


Podobnie robiłem w E36 tylko tam miałem jeszcze do wymiany poduszki amortyzatora więc zakładałem odbój od góry po wyjęciu poduszek. Trzeba było też ścisnąć sprężynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co nie zmienia faktu, że kombinujesz z robotą na samochodzie, kiedy odkręcając jedną śrubę wyciagasz amora ze sprężyną i górnym mocowaniem. Jak wolisz. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie nie chcę nic wyciągać, nawet zdejmować kół. Chyba źle tłumaczę... to może inaczej.


Podnosisz z przodu auto podnośnikiem, najlepiej pośrodku, żeby łączniki stabilizatora nie ciągnęły. W pewnym momencie koła zaczynają się unosić i to się dzieje gdy amortyzator jest maksymalnie rozciągnięty - koła wiszą na amortyzatorach. I teraz gdy odkręcisz wcześniej od góry śrubę amortyzatora to auto dalej podnosisz, koła stoją na glebie, a amortyzator zaczyna wychodzić z poduszki. Teraz pytanie czy odboje przejdą między zwojami, żeby je wcisnąć na tłoczysko jak już będzie odpowiednio duża przerwa między poduszką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.