Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś przeprowadzał taką operację bez wyciągania amortyzatora ? Zawieszenie M-Tech jeśli to ma znaczenie. Amortyzatory 75%, a oboje tak może ze 20 % :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest to tak wyczerpujące, żeby tego nie przeżyć, tylko sposób tutaj opisany wiąże się ze ściskaniem sprężyn i demontażem poduszki/łożyska. Nie chciałem tego sugerować, bo może ktoś to robił bez wyciągania poduszki przekładając miedzy zwojami sprężyny przy odkręconym od góry amortyzatorze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwnie kombinujesz, bo jak już odkręcisz od góry kolumnę to jedna śruba trzyma amortyzator w zwrotnicy i wyciągasz amora ze sprężyną. Jak chcesz rozcinać odboje to mija się to z celem całej operacji. Kompresja sprężyny i zdjęcie łożyska od góry to jedyna rozsądna opcja. Jak założysz rozcięty odbój to jak ma działać? Bedzie się rozjeżdzał zamiast przyjmować na siebie enegię...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic nie mam zamiaru rozcinać. Odkręcam nakrętkę amortyzatora i podnoszę auto tak wysoko aż tłoczysko schowa się pod poduszką. Wtedy miedzy zwojami sprężyny przekładam odbój i nasadzam go na tłoczysko pod poduszką. Operacja ogranicza się do odkręcenia jednej nakrętki, kwestia czy odbój przejdzie między zwojami.


Podobnie robiłem w E36 tylko tam miałem jeszcze do wymiany poduszki amortyzatora więc zakładałem odbój od góry po wyjęciu poduszek. Trzeba było też ścisnąć sprężynę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co nie zmienia faktu, że kombinujesz z robotą na samochodzie, kiedy odkręcając jedną śrubę wyciagasz amora ze sprężyną i górnym mocowaniem. Jak wolisz. :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie nie chcę nic wyciągać, nawet zdejmować kół. Chyba źle tłumaczę... to może inaczej.


Podnosisz z przodu auto podnośnikiem, najlepiej pośrodku, żeby łączniki stabilizatora nie ciągnęły. W pewnym momencie koła zaczynają się unosić i to się dzieje gdy amortyzator jest maksymalnie rozciągnięty - koła wiszą na amortyzatorach. I teraz gdy odkręcisz wcześniej od góry śrubę amortyzatora to auto dalej podnosisz, koła stoją na glebie, a amortyzator zaczyna wychodzić z poduszki. Teraz pytanie czy odboje przejdą między zwojami, żeby je wcisnąć na tłoczysko jak już będzie odpowiednio duża przerwa między poduszką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.