Skocz do zawartości

[M57N 218km euro4] dlaczego dymi spod auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie od jakiegoś czasu, jak auto się zagrzeje, słychać basowy pomruk, najbardziej przy ruszaniu. Do tego dziwny zapach jakby spalenizny , nie są to spaliny. Złączka elastyczna wymieniona 6msc temu co prawda dupowato zrobiona bo widać taką dziurkę na spawie jak główka od szpilki ,ale przy prawie zerwanej wcześniej złączce nie było czuć tego zapachu za to waliło spalinami.


Kopcenie widoczne jest, wydaje mi się przy puszczę w środku auta mniej więcej przy jednym i drugim przyłączu do rury, to jest chyba katalizator ? dpf z tego co wiem jest przy motorze przed łącznikiem elastycznym.

Co to może być ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomruk plus ten zapach to wypalający się DPF który w twoim samochodzie znajduje się w puszce na środku auta, bliżej silnika masz katalizator.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź ciśnienie przed dpf-em aby upewnić się że nie jest zapchany.
Opublikowano

Musze zaopatrzyć się w kabel w końcu. Póki co zauwarzyłem ,że mam prawdopodobnie padnięty termostat, z tego co wyczytałem to główny, podczas jazdy spada mi temperatura. Na postoju utrzymuje się 96 stopni, podczas jazdy dziś przy temp 16 zewnetrznej utrzymywala sie ok 84. Liczyłem na to ,że wypalanie załączy się po osiągnieciu 75 stopni, niestety nie zaobserwowałem już ani zapachu ani buczenia,ani dźwięku strzelającego metalu podczas wyłącznia zapłonu, rano przegoniłem go przez miasto raptem 2x po 4km i się załączyło wypalanie, a przed chwilą nawet więcej machnąłem i nic. Kominy czyściutkie, zero zapachu spalin.Oleju nie przybywa.


auto generalnie nie jest jakieś przymulone, wydaje mi sie ze ma slabszą góre , a zrywniejszy dół szczególnie od 2k rpm. mieli oponami a jest 255.


Mega jestem ciekawy ilości sadzy na dpf, i przed filtrem.


Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli góra jest słaba to tak się objawia nie w pełni drożny filtr dpf, być może jest już zawalony popiołem bo ma swoje lata i tylko regeneracja wchodziła by w grę, zepsuty termostat też może blokować wypalanie, jest to też nie zdrowe dla turbiny ze względu na wysokie ciśnienie. Wiele osób do diagnostyki dpf-a używa aplikacji na telefon z androidem Bimmer-tool, za jej pomocą możesz wymusić regenerację filtra, sprawdzić ciśnienie wsteczne i wiele innych.
Opublikowano
We wrześniu 2020, było chemiczne pranie z tego co wiem pierwszy raz przy 357k nalotu, ale między czasie była źle dokrecona turbina i błedy w egr i podciśnieniu , może to zrobiło w swoje. Jutro jadę kupic jakiś interfejs OBD i jak zatrybi z bimmer toolsem to wykupie pełną wersje i sprawdzę odczyty dotyczące dpf bo nie daje mi spokoju jak to u mnie wygląda. Zdoktoryzowałem się dziś cały wieczór w temacie dpf wypalanie sadza, popiół ,ale bez wiedzy jakie odczyty u mnie to tylko głowa zaczyna boleć od ilości możliwości.
Opublikowano
No więc tak, trochę mi lżej bo sadza 7,2g , popiół 7,7g. Ciśnienie dopiero bede mogli sprawdzić jak wykupie plena wersje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.