Skocz do zawartości

Ms43 M54 nie rozpoznaje sprzęgła


kubaj123

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to 318i po swapie na 28i ze sterownikiem od M54 przygotowanym pod M52tu.


Osprzęt od M54.


Wiazka sprzęgła, wiazka pedału gazu, wiazka pedału hamulca oraz wiazka multifunkcji jest nowa na nowych złączach, wszystko Ok. Czujnik sprzęgła nowy.



Problem pomaga na tym iż sterownik silnika cały czas rozpoznaje pedał sprzęgła jako wciśnięty przez co nie można załączyć tempomatu.


Guziki tempomatu pod ISTA są rozpoznawane, pedał hamulca tak samo Ok ale sprzęgła zawsze wciśnięty - odpięcie wtyczki nic nie zmienia. Wyjęcie PINu nr 23 (o ile dobrze pamietam) tez nic nie zmienia.



Jakieś porady? Ja obstawiam coś w sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skasowałeś w sterowniku silnika wszystkie warianty adaptacji?

Ze schematu wynika że czujnik pod m54 jest trzy pinowy,

1 masa

2 do pinu 23 sterownika silnika

3 napięcie 12V

Sprawdź czy czegoś nie brakuje.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki tam masz czujnik? Mechaniczny czy hallotronowy? Na hamulcu nie jest taki sam? Pokaż zdjęcie jak jest ten czujnika zamontowany i o co się opiera.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź czy czujnik sprawny, raczej to hall, jak przykładasz kawałek metalu do niego to na pinie nr 2 masz mieć 0 lub 12V względem masy, zależy czy przystawisz kawałek metalu czy nie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wypnij czujnik i podaj 12v na 2 pin wtyczki czujnika, odczyt musi się zmienić, sprawdź czy te 12V dochodzi do 23 pinu czwartej wtyczki x60004.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na starym i na nowym silniku udało mi się dojść do nowej rzeczy czyli. Jak odrobię 4 wtyczki od DME i zostawię tylko masę zasilania oraz komunikacje to sprzęgło „rozpoznaje” ale od razu jak dam nawet na ułamek sekundy 12v to status się zmienia i zostaje jako EIN świecąc się na czarno. Dopiero wyjęcie zasilania i ponowne podpięcie pod DME powoduje reset i prawidłowy odczyt.


Wystarczy raz wcisnąć sprzęgło i cały czas pozostaje „wcisniete”


Może coś zakłóca prace DME? Albo coś sieje po CAN? Nie wiem.


Gaz odlaczalen i nic, chińskie ringi tez i nic...


Sprawdzałem po kolei wyjęcie każdego z pinów wtyczki aż mi została sama komunikacja i za każdym razem to samo. Jak podpiąłem wszystkie wtyczki to tutaj już nieważne co robię zawsze się swieci jako EIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.