Skocz do zawartości

Import z Japonii. Czy ktoś sprowadzał?


Blastersky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiam się nad sprowadzeniem G31, prawdopodobnie 540i z Japonii, mieszkam w Irlandii a więc kierownica będzie po odpowiedniej stronie :) Z zasięgnietych informacji, dowiedziałem się, że w Japonii obowiazują bardzo retrykcyjne przepisy dotyczące emisji spalin oraz roku produkcji auta, w wyniku czego wielu Japończykow sprzedaje swoje kilkuletnie auta do Europy po bardzo atrakcyjnych cenach. Ponadto wiekszość tych aut posiada bardzo niskie przebiegi np. 40 tysiecy w 5 letnim aucie to standard. Sprzedaż tych aut nadzorowana jest przez niezależną instytucję oceniającą stan auta w skali od 1 do 5 a więc kupno bubla wydaje sie mało prawdopodobne. Auta są zazwyczaj w bardzo dobrym stanie (częsty serwis i brak soli na drogach zimą). W Irlandii wiekszość g30 to słabo wyposażone muły 520D a więc sprowadzenie wydaje się ciekawą opcją. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Czy takie auto będzie wymagać jakiś przeróbek? Kupilibyście takie auto w "ciemno" po zobaczeniu zdjeć? Dzięki za opowiedź i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie bądź naiwny, auta z Japonii nie są za darmo ani za 60% normalnej ceny. Mają specyficzne podejście do pojazdów, ale wszystko kosztuje. Plus to oczywiście pedantyczne wnętrza, bo auta po 10-15 latach mają tam 50-100k km nabite.

Nie myśl, że kupisz np. e60 w 3.0 z przebiegiem 40k km za frajer :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia ze sprowadzeniem auta z Japonii są takie, że owszem, tam można znaleźć ładny samochód z małym przebiegiem, ale jak jest ładny, zadbany, to jego cena jest wysoka. Jak szukałem M5, to okazało się, że taniej wychodzi kupno z Niemiec czy Szwajcarii niż z Japonii - co prawda te z Japonii mają niższe przebiegi, ale trzeba pamiętać, że oni więcej stoją w korkach niż nabijają kilometry, więc to nie są jakieś czary mary, że oni kupują i nie jeżdżą. Jeżdżę podobnie, ale przebiegi robią mniejsze. A jak jest coś egzotycznego, fajnego, co ciężej kupić na naszym kontynencie, to tanio nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niskie przebiegi podobno wynikają z tego, że wielu Japończyków jeździ głównie w weekendy (długie godziny pracy i popularność metra). Rynek japoński z pewnoscią jest wart uwagi. Nie chcę kupić auta za frajer tylko po normalnej cenie, wydaje mi się, że niski przebieg auta i świetny stan to wystarczający powód by sìę tym zainteresować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vrt tax jest zależny od ilości wytwarzanego co2 ale zazwyczaj wynosi 15-22 % wartości rynkowej w Irlandii, do tego 21 % VAT i 800 euro transport. Widzialem na aukcjach czasami auta praktycznie dwukrotnie tańsze niż u nas więc teoretycznie powinno się to opłacać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.