Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem ze skrzynia biegów zf 6hp26, w trybie D po dodaniu gazu jest objaw jakby się konwenter ślizgał ale wcale nie ma jakiegoś mocnego przyspieszenia i po chwili wyrzuca w tryb awaryjny skrzynie ale z tym ślizganiem się to nie jest jednoznaczne ponieważ jak zwykle jade koło 100km/h i chce szybko przyspieszyć skrzynia redukuje auto momentalnie przyspiesza i nie ślizga się, na zimnej lekko szarpie a jak jest ciepła to wszystko dobrze, poniżej załączam zdjęcia błędów skrzyni:

https://ibb.co/XJgB4t0

https://ibb.co/wBk0kCX

https://ibb.co/ftqMw9f

https://ibb.co/WVKkcYT

https://ibb.co/kShLqg0

Warto bawić się w regenerację czy jakaś grubsza sprawa to będzie?

P.S- olej filtr, tłoczki i płyta separująca mechatroniki wymieniona wraz z adapterem i tuleją, nie mam jedynie pewności co do poziomu oleju bo miska była trochę ciepła i wtedy uzupełniałem stan

Opublikowano
Chodziło mi bardziej czy warto to naprawiać czy lepiej włożyć inną skrzynie ;) czego to mogą być objawy co zrobić w pierwszej kolejności?
Opublikowano
Dodam jeszcze że jak mam np 1100 obr i tryb ręczny, i gdy wcisnę gaz w podłogę to następuje ślizganie konwentera obroty idą do góry do około 4k i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i przy tym samochód prawie nie ciągnie jakby konwenter był zajechany, ale gdy mam powyżej 2000 obr i wcisnę gaz w podłogę to samochód ciągnie do końca nie ma objawu ślizganie się, odrazu wciska w fotel (800Nm), do tego jeszcze dochodzi kwestia że niechcetnie przełączają się biegi na zimnym oleju, ręcznie przełączam ale dopiero po odpuszczeniu gazu przełączy bieg,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wiesz, jak sie robi program na 800nm majac 6hp to taki jest efekt. Trzeba robic to z glowa. Zacznij od konwertera. Regeneracja.
Opublikowano

Nie jestem przekonany do tego że to wina konwentera, otóż samochód po postoju 5 godzin automat pracuje wzorowo nie ma żadnego obajwu ślizganie się konwentera Odrazu ciągnie, te objawy które opisywałem wyżej występują po dłuższym postoju jak olej jest zimny,

Może być taka możliwość że jak regenerowałem mechatronike i nie wymieniłem tych 4 tulejek uszczelniających to gubi tam ciśnienie? Bądź jakiś elektrozawór jest padnięty?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zacznij od podstaw, sprawdz prawidlowo poziom oleju. Jak jest dobrze i nie sadzisz ze to konwerter, wydaje mi sie ze skrzynia do remontu. Nie sadze aby te gumki to powodowaly, zawor, moze ale to bardziej szpece od skrzyni by wiedzieli. Ewidentnie masz blad zasprzeglenia sekcji E w skrzyni i tam moze byc problem.
Opublikowano
Poziom oleju sprawdzamy na odpalonym silniku i gałce w pozycji P? A gdy uzupełniamy olej to pozycja N z włączonym silnikiem i olej o temperaturze około 40*?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te skrzynie nie wytrzymują 800 Nm. Można jeszcze sprawdzić jakie są adaptacje ciśnienia na sprzęgłach, pokazują one ogólny stan zużycia skrzyni.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Dla wszystkich którzy mają podobne problemy tzn falowanie obrotów, awarie skrzyni, długie przełączanie biegów ślizganie się konwentera, nie koniecznie to. Jest uszkodzenie mechaniczne jak wszyscy piszą, podkusiło mnie żeby zaktualizować soft, po zmianie wszystkie problemu ustały, obroty nie falują skrzynia nie głupieje nie wchodzi w tryb awaryjny,

Pozdrawiam wszystkich

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ja nie do wszystkich tylko do Ciebie, soft wyzerowal adaptacje, poczekaj chwile a problem dalej bedzie. Jeszcze nigdy zmiana softu nie naprawila skrzyni.
Opublikowano
Trochę pojeżdżę i zobaczę co będzie, narazie jest wszystko dobrze nawet jak robiłem adaptacje po wymianie oleju to szarpała i przeciągała, jeżeli objawy wrócą napisze o tym
Opublikowano

Wiekszosc skrzyn ma limitery mowimy o automacie .I faktycznie jesli po np. zwiekszeniu mocy nie zmienimy softu typu xhp lub alpina chociaz b,y dzieja sie dziwne sprawy ze skrzynia a w koncu dochodzi do uszkodzenia .Sam to testowalem przy paru podniesieniach mocy i faktycznie po zmianie softu problemy znikaly oczywiscie ze wszystko ma swoja wytrzymalosc itp

.Podobnie jest z tak zwanym nie trzymaniem mocy przez BMW przy automatycznej skrzyni w serii ale wystarczy schamowac auto na wyzszym biegu gdzie limity sa inne i jest ok. czasem zwykly update tez przynosi efekty .Takze daj znac co tam dalej u ciebie.

Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do 3.0d nie ma softu Alpiny, zostaje tylko xhp no i zabawa z obnizeniem momentu bo 6hp i tak kleka powyzej 500nm.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Więc tak, przez ten czas skrzynia sprawuje się super żadnych błędów, szarpnięć, ani zawahania przy zmianie biegów
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Dołączę się do wątku bo chodzi o ZF 6hp


Jaki powinien być luz promieniowy na wałku wchodzącym do skrzyni? (od strony konwertera).

Jeśli ten luz jest zbyt duży to jakie łożysko podtrzymuje ten wałek? To jest w pompie lożyskowane? Panewka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.