Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ślizgało mi się sprzęgło, zmieniłem sprzęgło wraz z dwumasą. Po złożeniu wszystkiego i odpowietrzeniu okazało się, że wysprzeglik cieknie. Zmieniłem wysprzeglik, odpowietrzyłem, biegi zaczęły wchodzić normalnie, sprzęgło było bardzo twarde no i ślizgało się już od drugiego biegu i to bardzo mocno, odpowietrzyłem układ ponownie, wysprzeglik znów pękł. Dzisiaj założyłem nową pompkę pod pedałem, nowy wysprzeglik TRW, odpowietrzyłem układ, nawet nie wbiłem biegu i wysprzeglik znów pękł. Nie mam pojęcia o co chodzi, wydałem już 4 tysiące złotych, a auto dalej nie jeździ. Proszę o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli nie trafiłeś trzpieniem wysprzeglika w łape...

Wysuniety trzpień wysprzeglika trzeba oprzeć o zagłebienie w łapia i dopiewo wtedy go wciskać operując obudową wysprzęglika...

Opublikowano
Tak też dwukrotnie zrobiłem. Za pierwszym razem dało się wbić biegi, więc niemożliwe żebym nie trafił wysprzeglikiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niemożliwe to jest wytworzenie w wysprzęgliku takiego ciśnienia żeby pękł...

Pekniecie powoduje praca trzpienia pod mocnym kątem...

Oglądałeś łape czy nie jest pęknięta?

Dobrze ją zatrzsnąłeś po wymianie łożyska oprowego?

Opublikowano
Najprawdopodobniej tak jak mówisz, łapa się wypięła z tych sprężynek. Ale niepokoi mnie to, że wcześniej jak biegi dało się wrzucać ale z oporem, to sprzęgło się ślizgało. Czyżby źle zamontowane łożysko oporowe? W Luku da się zamontować łożysko na dwa różne sposoby, trochę bardziej wysunięte i trochę mniej. W bmw powinno być mniej wysunięte nad łapę. Pamiętałem o tym, ale nie wykluczam opcji przeoczenia tego. Czy od tego może się ślizgać sprzęgło?
Opublikowano
Czy możliwe, że łapa jest pod takim kątem, że sprężyna docisku jej nie cofa i przez to sprzęgło się slizga?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nestety to nie jest moźliwe-spręźyna docisku ma potęźną siłe, ale z tego co opisujesz to tak się zastanawiam czy Ty nie zamontowałeś odwrotnie tarczy...

Tak czy siak musisz to rozebrać i wzystko dokłqdnie oblukać , skoro sprzeglo nie działa poprawnie...

Opublikowano
Sprawdziłem endoskopem, łapa siedzi tak jak powinna, tarcza jest wsadzona dobra stroną,łożysko też. Nie mam pojęcia co jeszcze może być nie tak, jakieś pomysły?
Opublikowano
To możliwe żeby samoregulacja w zacisku się nie rozpięła, albo coś w tym stylu? Po zdjęciu skrzyni wszystko wygląda okej. Możliwe, że docisk nie odbija tak jak powinien, przez co łapa za mocno się wysuwa żeby go wcisnąć a wysprzeglik jest już w maksymalnym położeniu przez co ześlizguje się w bok i się łamie? Już nie mam kompletnie żadnych pomysłów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A może byś tak wrzucił foto tych części?...

Nie ma czegoś takiego jak zbyt mocne wysunięcie łapy,oraz że docisk nie odbija tak jak powinien...Łapa sie wysunie tyle ile wyciśnie ją wysprzeglik,a docisk nawet pekniety bedzie odbijał...

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.