Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.


Jakiś czas temu zauważyłem ze dpf wypalał mi się mniej więcej co 350 km ,przebieg auta to 220tyś. Tydzień temu dałem auto do warsztatu . Wymienili czujnik różnicy ciśnień i zawór egr. Od tamtej pory auto wypala się rzadziej ale podczas przyspieszania gdy trochę odpuszczę i potem gdy znowu trochę wcisnę gaz to delikatnie się dławi . Wrażenie takie jakby brakowało paliwa ...


Dzis bylem w owym warsztacie i po godzinnej jeździe z kompem pan "mechanik" stwierdził że nie ma żadnych błędów, podglądał niby wszystkie wskazania i nie mówił że nie ma się czego czepić...a auto jak przerywało tak przerywa.


Dodam jeszcze że przed wymianą czujnika i egr nigdy nie miałem takiej sytuacji żeby mi się auto dławiło...


Będę wdzięczy za rady, pozdrawiam !!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie objawy daje nie sprawny zawór EGR ale to wróżenie z fusów, trzeba zrobić porządną diagnostykę pod obciążeniem i najlepiej w tedy gdy przerywa.
Opublikowano

Tez tak przypuszczam że to może być egr ponieważ nigdy wcześniej dlawienia nie było , dzis jak zapytałem czy mogą mi oddać mój stary egr to jakoś dziwnym trafem nie było tego mechanika który go wymieniał ,a oni szukali i nie mogli znaleźć ...


Dziękuję kolego guzior.

Opublikowano

Ja bym raczej polegał na informacji z NewTisa a niekoniecznie z youtuba.



The adaptation values must be reset after cleaning or replacing the exhaust-gas recirculation valve.


Bez kalibracji może działać ale nie musi.

spacer.png

Opublikowano
W F31 miałem takie dławienie przy dodawaniu gazu, bimertool pokazywał błędy EGR, uszkodzony miałem wężyk podciśnienia który idzie do elektrozaworu sterującego pracą klapy bypasowej. Wężyk w czarnym oplocie - idzie górą kolektora i raz ze ma „ciepło” dwa że występuje tarcie. Metr wężyka ok 12zł, wymiana pod blokiem jakieś 20 minut. Problem i błędy zniknęły
Opublikowano
W F31 miałem takie dławienie przy dodawaniu gazu, bimertool pokazywał błędy EGR, uszkodzony miałem wężyk podciśnienia który idzie do elektrozaworu sterującego pracą klapy bypasowej. Wężyk w czarnym oplocie - idzie górą kolektora i raz ze ma „ciepło” dwa że występuje tarcie. Metr wężyka ok 12zł, wymiana pod blokiem jakieś 20 minut. Problem i błędy zniknęły[ :cool2: /quote]



Kolego mógłbyś zrobić fotkę lub bardziej nakreślić o który wąż chodzi ?

Opublikowano

W piątek będę w domu dopiero, ale postaram się pomóc:


https://czescidobmw.pl/wyszukiwarka-vin/Wba3l11090f281007/1421115524/units/439494/$*KwEDNyYpf1YPQQJFUn0QM1tPb2h2AgQDAlpXQwEISVVQRFJSBxQDcUsVUVhUFQ9KV0sTHBVFVllTF1JESgESSkhEU0F1E0QMEwpMS0xOQlsBEjpKEkJVVRINF1lXJQUFDwQTTUlDDQ4TUlxSdkoSWlwMREAEBQMAARwVQQtEQBMDewcAEhsXHg8UEwoVYXNxBHlZV0oIAHEECQEHBV9EBwAAAACaq3MJ$/unit-detail/2030172213


Na tym schemacie to numer 17.

Jak zdejmiesz osłonę silnika, z przodu jest chłodnica EGR, na niej (w sensie na górze) zamocowany jest elektrozawór (numer 14 na schemacie) Łatwo go zlokalizować, bo poza wtyczką z przewodami wchodzą do niego dwa wężyki - czarny (idzie w stronę silnika i to on Cię interesuje) i czerwony (idzie w dół do gruszki sterujące). Oba wężyki są w materiałowym oplocie.


Żeby sprawdzić czy podciśnienia są ok, musisz odczepić wężyk od elektrozaworu i po prostu zassać. Powinien być opór. Jeśli wciągniesz powietrze to tak, to znaczy ze wężyk do wymiany

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W F31 miałem takie dławienie przy dodawaniu gazu, bimertool pokazywał błędy EGR, uszkodzony miałem wężyk podciśnienia który idzie do elektrozaworu sterującego pracą klapy bypasowej. Wężyk w czarnym oplocie - idzie górą kolektora i raz ze ma „ciepło” dwa że występuje tarcie. Metr wężyka ok 12zł, wymiana pod blokiem jakieś 20 minut. Problem i błędy zniknęły[ :cool2: /quote]



Kolego mógłbyś zrobić fotkę lub bardziej nakreślić o który wąż chodzi ?

 


Jak ci się nie chce oglądać całego to przewiń do 9'00"....


U mnie był on delikatnie przetary, nie na wylot. W tym miejscu nałożyłem na niego przewód paliwowy o średnicy wewnętrznej 8mm. Przewód paliwowy rozciąłem na całej jego długości , nałożyłem na przewód podciśnienia i trytytkami zacisnąłem w dwóch miejscach aby się nie przesunął.

Opublikowano
Panowie u mnie wężyk jest jak nowy, zasysalem powietrze i czuć opór. Wychodzi jednak na to że broi egr. Nie pozostaje chyba nic innego jak zamowic w aso i sprawdzić.
Opublikowano
Panowie u mnie wężyk jest jak nowy, zasysalem powietrze i czuć opór. Wychodzi jednak na to że broi egr. Nie pozostaje chyba nic innego jak zamowic w aso i sprawdzić.

 

W aso 920zł aftermarket 420

Opublikowano

A czerwony wężyk też sprawdziłeś ?

Po zassaniu powinno być słychać klikanie gruszki pod chłodnicą.

Jeśli chcesz wymieniać EGR drugi raz to zrobił bym to w innym serwisie aby sprawdzili czy ten który masz żeczywoscie jest nowy, czy tylko omieciony pędzelkiem i popsikany zmywaczem.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.