Skocz do zawartości

F10 n47 dlawienie po wymianie egr.


Seta1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.


Jakiś czas temu zauważyłem ze dpf wypalał mi się mniej więcej co 350 km ,przebieg auta to 220tyś. Tydzień temu dałem auto do warsztatu . Wymienili czujnik różnicy ciśnień i zawór egr. Od tamtej pory auto wypala się rzadziej ale podczas przyspieszania gdy trochę odpuszczę i potem gdy znowu trochę wcisnę gaz to delikatnie się dławi . Wrażenie takie jakby brakowało paliwa ...


Dzis bylem w owym warsztacie i po godzinnej jeździe z kompem pan "mechanik" stwierdził że nie ma żadnych błędów, podglądał niby wszystkie wskazania i nie mówił że nie ma się czego czepić...a auto jak przerywało tak przerywa.


Dodam jeszcze że przed wymianą czujnika i egr nigdy nie miałem takiej sytuacji żeby mi się auto dławiło...


Będę wdzięczy za rady, pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Takie objawy daje nie sprawny zawór EGR ale to wróżenie z fusów, trzeba zrobić porządną diagnostykę pod obciążeniem i najlepiej w tedy gdy przerywa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak przypuszczam że to może być egr ponieważ nigdy wcześniej dlawienia nie było , dzis jak zapytałem czy mogą mi oddać mój stary egr to jakoś dziwnym trafem nie było tego mechanika który go wymieniał ,a oni szukali i nie mogli znaleźć ...


Dziękuję kolego guzior.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F31 miałem takie dławienie przy dodawaniu gazu, bimertool pokazywał błędy EGR, uszkodzony miałem wężyk podciśnienia który idzie do elektrozaworu sterującego pracą klapy bypasowej. Wężyk w czarnym oplocie - idzie górą kolektora i raz ze ma „ciepło” dwa że występuje tarcie. Metr wężyka ok 12zł, wymiana pod blokiem jakieś 20 minut. Problem i błędy zniknęły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F31 miałem takie dławienie przy dodawaniu gazu, bimertool pokazywał błędy EGR, uszkodzony miałem wężyk podciśnienia który idzie do elektrozaworu sterującego pracą klapy bypasowej. Wężyk w czarnym oplocie - idzie górą kolektora i raz ze ma „ciepło” dwa że występuje tarcie. Metr wężyka ok 12zł, wymiana pod blokiem jakieś 20 minut. Problem i błędy zniknęły[ :cool2: /quote]



Kolego mógłbyś zrobić fotkę lub bardziej nakreślić o który wąż chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek będę w domu dopiero, ale postaram się pomóc:


https://czescidobmw.pl/wyszukiwarka-vin/Wba3l11090f281007/1421115524/units/439494/$*KwEDNyYpf1YPQQJFUn0QM1tPb2h2AgQDAlpXQwEISVVQRFJSBxQDcUsVUVhUFQ9KV0sTHBVFVllTF1JESgESSkhEU0F1E0QMEwpMS0xOQlsBEjpKEkJVVRINF1lXJQUFDwQTTUlDDQ4TUlxSdkoSWlwMREAEBQMAARwVQQtEQBMDewcAEhsXHg8UEwoVYXNxBHlZV0oIAHEECQEHBV9EBwAAAACaq3MJ$/unit-detail/2030172213


Na tym schemacie to numer 17.

Jak zdejmiesz osłonę silnika, z przodu jest chłodnica EGR, na niej (w sensie na górze) zamocowany jest elektrozawór (numer 14 na schemacie) Łatwo go zlokalizować, bo poza wtyczką z przewodami wchodzą do niego dwa wężyki - czarny (idzie w stronę silnika i to on Cię interesuje) i czerwony (idzie w dół do gruszki sterujące). Oba wężyki są w materiałowym oplocie.


Żeby sprawdzić czy podciśnienia są ok, musisz odczepić wężyk od elektrozaworu i po prostu zassać. Powinien być opór. Jeśli wciągniesz powietrze to tak, to znaczy ze wężyk do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W F31 miałem takie dławienie przy dodawaniu gazu, bimertool pokazywał błędy EGR, uszkodzony miałem wężyk podciśnienia który idzie do elektrozaworu sterującego pracą klapy bypasowej. Wężyk w czarnym oplocie - idzie górą kolektora i raz ze ma „ciepło” dwa że występuje tarcie. Metr wężyka ok 12zł, wymiana pod blokiem jakieś 20 minut. Problem i błędy zniknęły[ :cool2: /quote]



Kolego mógłbyś zrobić fotkę lub bardziej nakreślić o który wąż chodzi ?

 


Jak ci się nie chce oglądać całego to przewiń do 9'00"....


U mnie był on delikatnie przetary, nie na wylot. W tym miejscu nałożyłem na niego przewód paliwowy o średnicy wewnętrznej 8mm. Przewód paliwowy rozciąłem na całej jego długości , nałożyłem na przewód podciśnienia i trytytkami zacisnąłem w dwóch miejscach aby się nie przesunął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czerwony wężyk też sprawdziłeś ?

Po zassaniu powinno być słychać klikanie gruszki pod chłodnicą.

Jeśli chcesz wymieniać EGR drugi raz to zrobił bym to w innym serwisie aby sprawdzili czy ten który masz żeczywoscie jest nowy, czy tylko omieciony pędzelkiem i popsikany zmywaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.