Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Samochód: E90, 320i, 2008-04, moc 170 KM.

Temat: Usunięcie elektronicznie czujnika NOX


Opis: Zamiast wymiany sterownika i katalizatora, znalazłem firmę która usuwa elektronicznie czujnik NOX, koszt 700zł. Usługa jest tak wykonywana, że nie wpływa to na moc silnika (omijamy czujnik NOX), brak kontrolki check engine i przede wszystkim nie trzeba wymieniać czujnika NOX i ewentualnie katalizatora.


Pytanie: Czy ktoś stosował takie rozwiązanie i może potwierdzić ze to działa? Czy są jakieś problemy na przyszłość?


Dziękuje z góry za odpowiedz.

Opublikowano
Witam


Samochód: E90, 320i, 2008-04, moc 170 KM.

Temat: Usunięcie elektronicznie czujnika NOX


Opis: Zamiast wymiany sterownika i katalizatora, znalazłem firmę która usuwa elektronicznie czujnik NOX, koszt 700zł. Usługa jest tak wykonywana, że nie wpływa to na moc silnika (omijamy czujnik NOX), brak kontrolki check engine i przede wszystkim nie trzeba wymieniać czujnika NOX i ewentualnie katalizatora.


Pytanie: Czy ktoś stosował takie rozwiązanie i może potwierdzić ze to działa? Czy są jakieś problemy na przyszłość?


Dziękuje z góry za odpowiedz.

 

Auto bedzie pracowac tylko w trybie homogen czylinwysokie spalanie

Lepsza opcja to noxem

Sprawdz bimmerprofs.com

Mam i polecam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam


Samochód: E90, 320i, 2008-04, moc 170 KM.

Temat: Usunięcie elektronicznie czujnika NOX


Opis: Zamiast wymiany sterownika i katalizatora, znalazłem firmę która usuwa elektronicznie czujnik NOX, koszt 700zł. Usługa jest tak wykonywana, że nie wpływa to na moc silnika (omijamy czujnik NOX), brak kontrolki check engine i przede wszystkim nie trzeba wymieniać czujnika NOX i ewentualnie katalizatora.


Pytanie: Czy ktoś stosował takie rozwiązanie i może potwierdzić ze to działa? Czy są jakieś problemy na przyszłość?


Dziękuje z góry za odpowiedz.

Zapytaj ich co z pracą silnika w trybie "mieszanki uwarstwionej" ;)



Strona, którą warto poczytać:

https://bimmerprofs.com/disprogramming-nox-system/

Opublikowano

Cześć


Dzięki za info, widzę że ten NOXEM to też sterownik z czujnikiem, na czym polega jego korzyść? To jest rodzaj zamiennika? Jeżeli tak to cena jest prawie taka sama jak w przypadku Ori czujnika NOX, a szczerze widziałem już zamienniki za 800 zł ( nie wiem na ile są dobrej jakości). W przypadku zainstalowania NOXEM i przy zasiarczeniu katalizatora pojawi się komunikat że należy go również wymienić. Możesz podać bardziej szczegółowo jakie są korzyści?



Pozdrawiam PM

Opublikowano
Witam


Samochód: E90, 320i, 2008-04, moc 170 KM.

Temat: Usunięcie elektronicznie czujnika NOX


Opis: Zamiast wymiany sterownika i katalizatora, znalazłem firmę która usuwa elektronicznie czujnik NOX, koszt 700zł. Usługa jest tak wykonywana, że nie wpływa to na moc silnika (omijamy czujnik NOX), brak kontrolki check engine i przede wszystkim nie trzeba wymieniać czujnika NOX i ewentualnie katalizatora.


Pytanie: Czy ktoś stosował takie rozwiązanie i może potwierdzić ze to działa? Czy są jakieś problemy na przyszłość?


Dziękuje z góry za odpowiedz.

Zapytaj ich co z pracą silnika w trybie "mieszanki uwarstwionej" ;)



Strona, którą warto poczytać:



Cześć przeczytałem ten artykuł, możliwe że autor ma racje i faktycznie taki zabieg w przypadku N43 przyniesie więcej szkód niż pożytku w dłużnym czasie. Zapytam jeszcze firmę, która to wykonuje bardziej szczegółowo właśnie o te mankamenty z artykułu. Dzięki serdecznie.


https://bimmerprofs.com/disprogramming-nox-system/

Opublikowano

Tylko i wyłącznie NOXEM załatwia sprawę systemu NOX w silnikach N43 i N53.


Wykodowanie go nic nie daje, bo silnik pracuje wtedy w trybie awaryjnym, nie ma żadnych korzyści z wtrysku bezpośredniego.


Również mam NOXEM i polecam wszystkim użytkownikom tych silników.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć


Dzięki za info, widzę że ten NOXEM to też sterownik z czujnikiem, na czym polega jego korzyść? To jest rodzaj zamiennika? Jeżeli tak to cena jest prawie taka sama jak w przypadku Ori czujnika NOX, a szczerze widziałem już zamienniki za 800 zł ( nie wiem na ile są dobrej jakości). W przypadku zainstalowania NOXEM i przy zasiarczeniu katalizatora pojawi się komunikat że należy go również wymienić. Możesz podać bardziej szczegółowo jakie są korzyści?



Pozdrawiam PM

Z tego co pamiętam to sonda NOX w ASO lub IC kosztuje wyraźnie więcej niż NOXEM.


NOXEM to nie jest sonda NOX. To rozwiązanie bazuje na sondzie szerokopasmowej i odpowiednio wykonanym sterownikiem sondy. Takie połączenie powoduje, że sterownik sondy wysyła informację do sterownika silnika jakby katalizator i sonda nox pracowały prawidłowo, co skutkuje przechodzeniem w tryb mieszanki uwarstwionej.

Montując NOXEM, w zasadzie nawet katalizator NOX możesz fizycznie usunąć.



Jakie masz błędy obecnie? Bo jeśli to błędy samej sondy(błędy elektryczne braku sygnału, błędy grzałki) to możesz kupić sondę z aliexpress(bodaj 300-350zł) i wymienić, zostawiając swój sterownik, który z reguły nadal jest sprawny

Opublikowano
Miałem akcje serwisową (zmiana kabli, ryzyko pożaru) powiedziano mi że do wymiany sama sonda, natomiast doświadczony mechanik BMW powiedział że dopiero w praktyce po wymianie wyjdzie czy rzeczywiście sterownik był dobry, dał mi do zrozumienia że to kwestia ryzyka. Natomiast pytanie czy po wymianie sondy ( nawet załóżmy że sterownik będzie działał) nie pojawi mi się komunikat o wymianie katalizatora? Zakupiłem OBD II i aplikacje car scanner , który pokazuje właśnie błąd z zasiarczonym katalizatorem, ale zdaje sobie sprawę że to jest amatorski sprzęt i należy przeprowadzić profesjonalne pomiary po wymianie sondy bądź całego sterownika z sondą. I tego się boje że zaraz po wymianie sondy będę musiał wymienić katalizator (kolejne koszty) :(
Opublikowano
Tylko i wyłącznie NOXEM załatwia sprawę systemu NOX w silnikach N43 i N53.


Wykodowanie go nic nie daje, bo silnik pracuje wtedy w trybie awaryjnym, nie ma żadnych korzyści z wtrysku bezpośredniego.


Również mam NOXEM i polecam wszystkim użytkownikom tych silników.

 


A czy w przypadku zamontnowan NOXEM, nie będę musiał wymienić katalizatora jeżeli jest zasiarczony? Czy NOXEm daje taką możliwość żeby tego nie robić, a silnik będzie działa sprawnie?

Opublikowano
Cześć


Dzięki za info, widzę że ten NOXEM to też sterownik z czujnikiem, na czym polega jego korzyść? To jest rodzaj zamiennika? Jeżeli tak to cena jest prawie taka sama jak w przypadku Ori czujnika NOX, a szczerze widziałem już zamienniki za 800 zł ( nie wiem na ile są dobrej jakości). W przypadku zainstalowania NOXEM i przy zasiarczeniu katalizatora pojawi się komunikat że należy go również wymienić. Możesz podać bardziej szczegółowo jakie są korzyści?



Pozdrawiam PM

Z tego co pamiętam to sonda NOX w ASO lub IC kosztuje wyraźnie więcej niż NOXEM.


NOXEM to nie jest sonda NOX. To rozwiązanie bazuje na sondzie szerokopasmowej i odpowiednio wykonanym sterownikiem sondy. Takie połączenie powoduje, że sterownik sondy wysyła informację do sterownika silnika jakby katalizator i sonda nox pracowały prawidłowo, co skutkuje przechodzeniem w tryb mieszanki uwarstwionej.

Montując NOXEM, w zasadzie nawet katalizator NOX możesz fizycznie usunąć.



Jakie masz błędy obecnie? Bo jeśli to błędy samej sondy(błędy elektryczne braku sygnału, błędy grzałki) to możesz kupić sondę z aliexpress(bodaj 300-350zł) i wymienić, zostawiając swój sterownik, który z reguły nadal jest sprawny

 


W BMW serwis dali wydruk z takim komunikatem: 0X2EAE (11950)(0xD4): Cyfrowy sterownik silnika: brak komunikatu z czujnikiem tlenku azotu 1


Ma podstawie tego można odczytać ze wystarczy wymienić samą sondę bez sterownika?

Opublikowano
Ori czujniki długo nie wytrzymują. Poprzedni właściciel mojego auta zamontował właśnie ori i po kilkudziesięciu tysiącach znowu był błąd i silnik nie pracował we wszystkich trybach. Jak dla mnie, tylko NOXEM.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymienisz NOX i możesz 'oszukać' komputer, że wymieniłeś katalizator. System zarejestruje wymianę i będzie działał. Tak czy siak w tych silnikach krótkie odcinki są zabójstwem i nie uciekniesz od okresowego wypalania jak nie robisz tras. W chwili jak system uzna, że kategorycznie przyszedł czas na wypalanie przestanie zmieniać tryby i będzie próbował rozpocząć wypalanie /nawet na NOX-em/. Jak mu się nie uda wywali "check". U siebie patrze co jakiś czas w BTOOL ile nazbierało się jednostek, powyżej 1500 robię sobie trasę i wypalam i znowu kilka miesięcy spokoju. Miałem nowego NOX-a, teraz chyba z dwa lata NOX-em. Poszukaj na forum bo jest już kilka tematów o NOX-em co zrobić po wymianie itd. /jak nie tu to w dziale E60/
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież noxem nie trzeba wypalać... Wystarczy zarejestrować na nowo kata nox w ista...

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież noxem nie trzeba wypalać... Wystarczy zarejestrować na nowo kata nox w ista...

A co robi sterownik silnika po rejestracji wymiany sondy lub kata NOX? ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zeruje zawartość siarki. Wypalenie tak nie działa. Wypalenie inicjuje tryb homogeniczny, z lambda 0.98, która powoduje dopalanie siarki, ale tutaj nie ma siarki :mrgreen:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Dołączę się do walki z Kat NOX. Od jakiegoś czasu pojawia mi się błąd : 180101 Catalytic Converter 2: efficiency below threshold


Problem polega na tym, ze W ISTA dla msd87 ( posiadam F10 528i z N53 ) nie mam nigdzie opcji wyboru żeby wymusić wypalanie katalizatora… Zainstalowałem dziś INPa z dodatkiem, ze działają również serie F i tam w instrukcji na YouTube oglądałem gdzieś, ze trzeba wcisnąć F9, potem shift + f3 i jest opcja do wymuszenia wypalania. Niestety chyba to nie działa w F10 Po naciśnięciu F9 mam informacje o lambdach itd ale już gdy nacisnę shift F3 nic się nie zmienia. Nie chce wydawać ponad 9000zl za nowe katalizatory raczej

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd dotyczy zwykłego katalizatora, nie katalizatora NOX.

W tym przypadku wypalanie nic nie da.



Co do wypalania, to wystarczy jazda autostradą przez ponad pół godziny, żeby wyczyścić katalizator NOX

Opublikowano

To gdzie ja mam te zwykłe katy jeszcze? :shock: Ja myślałem, że u mnie siedzą tylko te :



ec4cac873e960387med.jpg

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
za kolektorami przed sekcją środkową

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Już ogarnąłem gdzie one są. A da sie je wyciąć czy wstawić coś innego?
b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak będzie noxem129 to możesz wyciąć

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak będzie noxem129 to możesz wyciąć

NOXEM rozwiązuje problem katalizatora NOX, a nie pozostałych katalizatorów.

Poza katalizatorem NOX, w tym aucie jest jeszcze co najmniej jeden katalizator tradycyjny, jak w autach z normą EU4. Tego kata kontroluje nomalna sonda 1V za nim.

Sonda NOX jest za katem NOX

Opublikowano
jak będzie noxem129 to możesz wyciąć

NOXEM rozwiązuje problem katalizatora NOX, a nie pozostałych katalizatorów.

Poza katalizatorem NOX, w tym aucie jest jeszcze co najmniej jeden katalizator tradycyjny, jak w autach z normą EU4. Tego kata kontroluje nomalna sonda 1V za nim.

Sonda NOX jest za katem NOX

 


Zgadza się, mam dwa zwykłe katy oraz dwa NOx. Powiedz mi czy mogę te zwykłe jakoś wywalić / wypróżnić? Czy czeka mnie jednak kupno OEM nowego (zamienników nigdzie nie ma..).

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak będzie noxem129 to możesz wyciąć

NOXEM rozwiązuje problem katalizatora NOX, a nie pozostałych katalizatorów.

Poza katalizatorem NOX, w tym aucie jest jeszcze co najmniej jeden katalizator tradycyjny, jak w autach z normą EU4. Tego kata kontroluje nomalna sonda 1V za nim.

Sonda NOX jest za katem NOX

 


czy ty czytasz co piszesz i na co odpisujesz?.. gość zapytał czy może wyciąć tylne katy te od nox to mu napisałem, że jak wstawi noxem to tak.. po drugie, nie ucz mnie n43/n53 błagam...

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.