Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ale naprawdę nie wiem jaką trzeba mieć technikę, żeby na comforcie w 118i zrobić 11,5l :wink:

Pojeździj trochę codziennie na trasie 7 km, której przejazd bez korków trwa 10-15 min a w korkach z czasem 35-45 min. Policz sobie średnią prędkość. Na dodatek wracając jest pod górkę. Może raz w tygodniu wskakuje na szybszą drogę, gdzie przez 4-5km może się rozpędzić i pojechać płynnie.


I to jest słowo klucz - płynność. Jeżeli jedziesz bez ciągłego zatrzymywania się i ruszania, to można mieć niższe spalanie. Ale jak co chwilę gaz/hamulec/gaz/hamulec i Vmax 20km/h, to i ze 13l osiągniesz.

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Standardowo ustawiony mam comfort ze skrzynią w sporcie

 

Mozna konfiguraowac tryb comfort, jak to zrobic? Auto zawsze odpala sie w comforcie i trzeba przelaczac tryb na sport, bo generalnie jazda na 1200 RPM jest malo "comfort". :roll:

 

Też na początku nie byłem pewny co autor miał na myśli - tyrb Comfort nie jest konfiurowalny.

Ale zakładam, że autor miał na myśli tryb Comfort i przełączenie ręcznie skrzyni w tryb sport

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
Tak, chodziło mi o machnięcie wajchą wybieraka biegów w lewo :wink:
odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano
Tak, chodziło mi o machnięcie wajchą wybieraka biegów w lewo :wink:

 

aaaa juz rozumiem ale nie wpadlbym na to sam :P

ale ja nie wiem czy pchniecie wajchy w lewo przypadkiem nie przelacza skrzyni i zarowno silnika na sport, tylko z drugiej strony wbija nam sie np. S3 ale po zmianie manualnej np. M4 skrzynia chyba wraca juz na stlae w ustawienia domyslne. tj comfort.


to moze sprobuj sport individual, domyslnie startstop jest wylaczony, silnik w comfort lepiej bo bardzo czuly jest pedal gazu,

sama skrzynie mozna ustawic na sport to wtedy tak przy normalnej jezdzie przy 2500 obrotow zbija biegi,

no i kierownice mozna tez na sport wrzucic, chociaz roznica nie jest jakas znaczaca

Opublikowano
to moze sprobuj sport individual, domyslnie startstop jest wylaczony, silnik w comfort lepiej bo bardzo czuly jest pedal gazu,

sama skrzynie mozna ustawic na sport to wtedy tak przy normalnej jezdzie przy 2500 obrotow zbija biegi,

no i kierownice mozna tez na sport wrzucic, chociaz roznica nie jest jakas znaczaca

 


Właśnie zastanawiałem się czy individual skonfigurowany z silnikiem w trybie normal (czy jak to się tam nazywa) i skrzynia w "sport" daje taki sam efekt, co wrzucenie skrzyni trybu sport manualnie w trybie comfort :?:

Co do trybu sport - to mam dwa przemyślenia na jego temat: pierwsze takie, że po jego włączeniu mamy zupełnie inne auto :D, ale drugie, że strasznie ciężko mi z nim żyć w takim mozolnym porannym kulaniu się w korku - podbicie obrotów powoduje to, że owszem, skrzynia nie muli i nie jęczy tak bardzo jak w komforcie, ale znów na dłuższą metę strasznie męczące jest to startowanie z kopyta tylko po to, żeby za 3 sekundy deptać hamulec, który też reaguje zdecydowanie bardziej agresywnie niż w comforcie :roll:

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano

Właśnie zastanawiałem się czy individual skonfigurowany z silnikiem w trybie normal (czy jak to się tam nazywa) i skrzynia w "sport" daje taki sam efekt, co wrzucenie skrzyni trybu sport manualnie w trybie comfort :?:

 

Nie, skrzynia ustawiona na sport na wybieraku zdecydowanie dłużej utrzymuje auto na niższym biegu, niż silnik comfort + skrzynia sport w trybie sport individual.

Opublikowano


Nie, skrzynia ustawiona na sport na wybieraku zdecydowanie dłużej utrzymuje auto na niższym biegu, niż silnik comfort + skrzynia sport w trybie sport individual.

 

Przyjrzałem się temu dzisiaj i faktycznie sport individual zrzuca biegi w innych zakresach obrotów niż sam tryb sport wrzucony manualnie :)

 

to co jest w koncu lepsze automat czy manual :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Pewnie ilu użytkowników tyle opinii :D Ja nie wyobrażam sobie przesiąść się dzisiaj z powrotem na maunala, ale i jedna i druga opcja ma zady i walety jak to mówią - pomijając trwałość, to i wrażenia z jazdy zupełnie inne :wink:


Swoją drogą miał ktoś okazję przejechać się czymś z konfiguracją tej skrzyni z silnikiem 1.33 ze stajni renault? A-klasa, megane? Może się ktoś podzielić wrażeniami jak skrzynia sprawuje się w takim zestawie?

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Opublikowano
Jeździłem Arkaną z tym zestawem i jest dramat... głośno i kompletnie nie jedzie. Nie wspominam o dynamice bo nie można mówić o czymś czego nie ma ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 8.05.2023 o 10:53, Wanios napisał(a):

Jakby nam palił 6.5-7 to byłbym mega zadowolony.

Mniej niż 6 to nawet nie marzę :shock:

Wasze liczby robią wrażenie!

Jesteście Mistrzami eco-drivingu, albo ja nie umiem jeździć. A pewnie jedno i drugie 🙂

W ostatnim czasie odbyliśmy 118i wycieczkę do Czech, 90% po autostradach i ekspresówkach, w PL ok 150kmh, w CZ regulaminowe 130 i 110.

Spalanie z całej trasy w obie strony - 6.2l. Jestem bardziej niż zadowolony, jednak da się 🙂

 

Mam jeszcze inną kwestię, puszczając gaz podczas jazdy - czasami auto hamuje silnikiem, czasami przechodzi w tryb 'żeglowania', czasami parę sekund jednego i drugiego.
Od czego to zależy? (nie żeby mi przeszkadzało, po prostu chciałbym wiedzieć więcej) 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wejście w tryb żeglowania zamiast hamowania silnikiem (odzyskiwania energii) zależy w pierwszej kolejności od tempa puszczenia pedału gazu. Żeglowanie nie jest możliwe ze względu na: inny pojazd poruszający się przed samochodem, dane nawigacyjne, bieżącą emisję spalin, aktywny tryb sportowy lub wyłączoną kontrolę trakcji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

przy spalaniu 4,8 ktore da rade zrobic jedynie na trasie w ciaglej jezdzie o polnocy jak pusta droga, ale szacun, trzeba byc wytrwalym 😛

Opublikowano

Przy pustej drodze da nawet 4.2 zrobić...ale w drugą stronę, pewnie trochę z górki....

Mam taką trasę dojazd do pracy 15 km,  większość teren zabudowany, 5 skrzyżowań, codziennie prawie stoją... więc po prostu jadę płynnie i przewidywalnie...

Uważam że jak na 2.0 benz i 178 km to dobry wynik... tym bardziej że opony wąskie nie są 225....

i automat....

i klimatyzacja cały czas...

a jak potrzebuje mocy, to oczywiście ją mam, 

 

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Trasa wakacyjna w 3 osoby + pełniutki bagażnik do Włoch i z powrotem. Głównie autostrady, ale też boczne drogi i miasta. Trochę korków. Czasem szybciej od prędkości dopuszczalnej (czekam na ewentualne mandaty z Włoch 😨), a czasem zgodnie z przepisami. Ogólnie bez szaleństw ale też bez jakiegoś specjalnego ekodrivingu - średnio 5,4 l/100 km 😀

IMG_20230710_192551564.thumb.jpg.889e0aae57d439d02a92a2e7a004df6f.jpg

Opublikowano

Wszystko zależy od stylu jazdy i warunków na drodze. Ja w Warszawie jak stoję ciągle w korku to mam spalanie ok. 10l/100 a jak jeżdzę bez korków udaje mi się zejść do 6 litrów. W trasie 5-8 zależy od prędkości. Ogólnie w mieście nie jest to jakiś bardzo oszczędny silnik, ale też na takie spalanie się nastawiałem.

Opublikowano

Ja ostatnio byłem w szoku bo mi z 90km trasy pokazało średnio 6.9/100, wymiana oleju po 2000km chyba była słuszną opcją. A poza tym w mieście potrafi się zmieścić w 10 więc też git. M135i.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.