Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiłem to wczoraj, tylko że w F10. Kilka śrub, wszystkie są dostępne, nie potrzeba specjalnych kluczy. Najwięcej schodzi z czyszczeniem kolektora z sadzy. Wymiana banalna - klapki są na zatrzaski. Zobacz jak one wyglądają, to będziesz wiedział o co chodzi. Tam na serio nie ma co popsuć, chyba, że ktoś jest wybitnie uzdolniony.


Tu temat w dziale F10/F11:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=348858

ad®ian™
Opublikowano
nie ma adaptacji do tego. na poczatku bedzie mulowaty. sam ma sie nauczyc.

Jaki mułowaty? Skąd to wziąłeś ? Wymyśliłeś teraz czy ktoś Ci głupot nagadał?

Opublikowano
Nic nie trzeba robić kompem. Proponuje kupić kolektor z klapkami z Allegro po regeneracji i nie bawić się z czyszczeniem

Ale po co ? Klapki występują jako część zamienna pod nazwą „uszczelka kolektora” i kosztują w ASO ok 200 zł

Opublikowano
Ja płaciłem 160 zł w ASO. I radzę się spieszyć, bo ostatnio przez kilka miesięcy były niedostępne. Ogólnie mycie jest dosyć uciążliwe, ale satysfakcja na koniec gwarantowana :D U mnie żaden efekt muła nie wystąpił. W sumie to żadnych zmian nie zauważyłem poza spokojną głową. Moje przy przebiegu 200 000 km były wszystkie na miejscu, poruszały się bez oporu, ale syfu na nich i w całym kolektorze trochę wydłubałem.
ad®ian™
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to co napisalem dotyczylo silnika n47 w ktorym klapki sa zespolone z kolektorem ssacym i nastawnikiem. kolektor byl wymieniony w tym aucie w aso na nowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja płaciłem 160 zł w ASO. I radzę się spieszyć, bo ostatnio przez kilka miesięcy były niedostępne. Ogólnie mycie jest dosyć uciążliwe, ale satysfakcja na koniec gwarantowana :D U mnie żaden efekt muła nie wystąpił. W sumie to żadnych zmian nie zauważyłem poza spokojną głową. Moje przy przebiegu 200 000 km były wszystkie na miejscu, poruszały się bez oporu, ale syfu na nich i w całym kolektorze trochę wydłubałem.

 


A masz jeszcze te stare klapki z uszczelką.

Zobacz jaką masz datę produkcji klapek i porównaj je do daty produkcji auta.

Ja miałem wymieniane przy przebiegu 113kkm, przez poprzedniego właściciela.

Ja osobiście wymieniłem u siebie ( ponieważ nie wiedziałem nic o wcześniejszej wymianie ) przy przebiegu 192kkm.




W silnikach N47 2.0d są klapki z uszczelką jako osoba część. Nie trzeba kupować kolektora ssącego aby wymienić klapki.....

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F31N/Europe/320d-N47N/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/


W silnikach B47 kolektor jest razem z klapkami......

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/F31N/Europe/320d-B47/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/


Jeśli chodzi o efekt zamulenia auta po wymianie klapek , NIC na ten temat nie słyszałem ani tego nie doświadczyłem.

Opublikowano
Nie sprawdzałem, były brudne więc poszły do kosza. Jedyne co sprawdziłem to czy są luzy na klapkach i o dziwo nie było.
ad®ian™
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.