Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytanie moze ktos wie jak to robił chodzi mi o żółte podkładki od wybieraka


nagrałem filmik o co chodzi




Podkładka żółta z jednej strony jest wypukła a z drugiej płaska i teoretycznie jak by ich nie zamontował to pasuje ale w tisie pisze:


bec1c65d320f30d89935a97b4de0f31a.png


Upewnij się, że podkładki (3) są w prawidłowej pozycji.


czyli do tego drążka co jest w kabinie ma iść strona wypukła z jednej i drugiej strony? czy na odwrót strona płaska do drążka tego od kabiny a zaś do tego od wybieraka co idzie strona płaska

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, nie wiem jaka to różnica bo jak dla mnie to praktycznie żadna, ale jeśli już to płaską stronę dałbym do lewarka zmiany biegów.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
też mi się tak wydaje,że płaska strona w stronę lewarka a wypukła od strony spinki tylko jak widziałem na YT jak duda montował to chyba on dawał zaś wypukłą w stronę lewarka a płaską w stronę spinki.. :roll:
Opublikowano

kolego szuwarek spytam z ciekawości znasz jakiś patent na zrobienie tej tulejki:


dbffede056df89ae30193bda388143d8.jpg


mam na niej luz ale koszt nowej to prawie 650zł :roll: bo to cała część razem z ramieniem dlatego to zostawię.Ktoś pisał na YT pod filmem dudy co pokazywał jak zmieniał tulejki itp,że dospawał śrubę do jakiegos bolca i teraz sobie tylko co 2 lata kluczykiem skręca/kasuje luz.. to tak jakby dospawał do tej metalowej powierzchni i potem siłowo kręcąc kasuje sie luz tam?

Opublikowano
Tak robiłem to też u siebie, szwagier mi dorobił teflonowe tulejki jak i w drążku tak i w tym ramieniu. Ja jeszcze kasowałem luz na drążku poprzez rozwiercenie otworu u góry w miejscu kołka walcowego , wstawiłem śrubkę i jest od dołu dokręcone także żadnego luzu nie ma .
Opublikowano

a jak otworzyliście tą tulejke co niby jest nie wymienna ta na drązku?


Ja to zostawię bo póki co wypłukany jestem z kasy.Wymieniam elementy te co podałem i jak będzie tak ma być i juz :roll:


To trza by hurtem lecieć cały lewarek czyli dzwignia z jabłuszkiem nowa bo 18letnia to juz ma na pewno lekko wytarte to jabłko samo zrobienie całego lewarka na oe częściach od a do z pęka 1000zł... :)

Opublikowano
No wiesz co ,chciałbyś druciarstwo robić . Podkładkę się odzyskuje a w tym miejscu co był kikut wiercisz otwór , gwintownik m5 i śrubka na klej i po temacie. Mój koszt to tylko 40zł lewarek i przegub kupiłem żeby nie czekać na wymianę tulejek, przy okazji na podnośniku wymieniłem . Teraz mam drugi komplet w zapasie ale wątpię żebym go potrzebował ale różnie to bywa. Dobry ślusarz ci zrobi i nie drogo. Ale teraz chociaż lewarek nie lata i zero luzu.
Opublikowano

kolego szuwarek a czy w firmie gdzie toczą/spawają tną CNC taki zakład będzie kumaty? :roll: planuje jutro podjechać bo kolega ma wolne pokazać im to bo takiego typowego ślusarza to nigdzie nie ma w okolicy :roll: a nie wiesz czy tam zamiast podkładek teflonowych można dać no nie wiem stalowe? czy jakieś chodzi o to by skasować luz.Ale ta dzwignia a dokładnie tam gdzie tuleja ona obraca się 360stopni więc nawet jak ma się śrubkę zrobioną to trzeba dokręcić do momentu w którym jeszcze ramie obraca się swobodnie? bo czy za mocne skręcenie nie spowoduje,że nie będzie luzu ale i ramie się nie obróci :roll:


ps złożyłem lewarek do kupy na nowych częściach i taki test i gdyby nie ta tuleja właśnie o której mowa to by nim nie ruszył a tak to po wbiciu biegu ciut chodzi prawo lewo.Sprawdziłem pod spodem symulując pracę i chodzi bo rusza się na tej tulei przy wybieraku.. :roll:

Opublikowano
To już kwestia dopasowania tulejek , szwagier miał komplet na stole i tak dotoczył że po skręceniu śrubki chodzi z lekkim oporem ale bez luzu. Szkoda że nie robiłem fotek jak miałem to na wierzchu ,teraz by się przydały. Orginalne też są plastikowe , jak dasz metalowe prędzej się wyrobią i będą się przycierać bądź dzwonić .
Opublikowano

ale rozumiem ten element czary cały został? czyli co odcieliście łepek zdjęliście podkładkę tą metalową i już jest tuleja? i teraz trzeba coś dobrać tak by potem założyć podkładkę metalową i skręcić? czyli tam musi być po zdjęciu podkładki metalowej jakaś plastikowa tuleja czy podkładka? to nie coś takiego jak te żółte co pokazywałem tylko większe? i dopiero ponownie zamknąć metalową?



ps na yt kolega dziabi pisał


dospawałem śruby do tych bolców łącznika i dałem duże podkładki i skręciłem z mini luzem.

Opublikowano

Tu masz po skręceniu śrubką na imbus.

IMG-20210128-164844.jpg

Tą tulejkę też nową robiłem , bo podkładkami nie szło skasować luzu.

IMG-20210128-193602.jpg

A tą śrubką wyeliminowałem całkowicie luz na połączeniu przegubu z wyjściem ze skrzyni.

IMG-20210216-113733.jpg

Opublikowano

Byłem u gościa dziś w sumie to już się tym nie zajmuje starszy Pan około 80lat :roll: miał tokarki itp bo tam gdzie pierwotnie miałem być to chcieli metalowe tulejki dać niby ale też nie mieli czasu na to tak by zrobić od razu itp


ten Pan to rozebrał i powiedział,że są to stożkowe tulejki.. pokazałem mu Twoje zdjęcie z śrubką :D powiedział,że też gwint m5 będzie.Zrobione będzie na tulei teflonowej bodajze czarna bo jest zielona,biała i czarna ale zielona ma w sobie jakiś olej czy coś takiego i mówił,że lepsza będzie więć albo zrobi na czarnej albo na zielonej :roll: tak to nie ma tokarzy nigdzie w okolicy.On się tym już nie zajmuje jedynie znajomym robi no ale powiedział,że na jutro zrobi :)


ps tą śrubkę co tam da to mam wykręcić i dać kilka kropel preparatu do gwintów ? czy nie ma konieczności? bo mam LM preparat o średniej wytrzymałości :roll:


aha i nie wiesz czy konieczne jest nałożenie smaru tam na tuleje? bo mam smar biały z dodatkiem teflonu bo on mówił,ze tam był smar/olej na niej ale może to z tego wybieraka..

Opublikowano
Kolego szuwarek czy trzeba dawać tam jakiś smar tzn popsikacć tulejki smarem białym z dodatkiem teflonu? czy to ma byc na sucho pytam bo nie wiem czy to olej z wybieraka tam ciekł czy jak i powiedz mi bo pisałeś dawałeś śrubkę na klei.Czyli co odkręcić śrubkę dać dwie krople kleju do gwintów i przykręcić tylko tyle,żeby dzwignia z lekkim oporem chodziła? z góry dzieki za odpowiedzi :cool2:
Opublikowano
i dup chyba wyjdzie z tego bo typ nie dał rady dorobić takich tulejek stożkowych.. bo to trzbea by mieć mniejszą tokarkę czy coś takiego a to starszy typ jedynie nagwintował dał śrubkę ponoć na imbus i podkładkę sprężystą która skasowała luz na obecnych tulejkach.. zobacze jak to wyszło najwyżej dam klej na śrubkę by się nie poluzowało.Nie dorobił bo to nie zwykłe tulejki okrągłe tylko stożkowe z nacięciami
Opublikowano
Hehe nie dorobił a kto zrobi takie same jak orginał . Wywala się stare i toczy nowe tak aby pasowały , przegub ma pełny rozmiar i tak samo ten bolec . Orginalne może są stożkowe i dlatego siadają. Nacięcia możesz se sam zrobić i co to ci da tylko luz się zrobi.
Opublikowano
pojechałem dzisiaj do tego Pana jeszcze raz :roll: byłem tam z 1h moze dorabiał przy mnie dwie tulejki z czarnego teflonu .Bo powiedziałem,że nie trzeba stożkowych.Zapłaciłem 50zł.Dwie tulejki dorobił na długość oryginalnych.Potem przewiercił to wiertłem 10tką bodajże tak by cała ta tuleja na dźwignie weszła wiercił na tokarce a potem w imadle poprawił lekko wiertarką bo jeszcze za ciasno było a że to teflon czarny chyba z grafitem to ciężej zrobic.Zrobił tulejki tak jak oryginalne czyli te łebki co są i mają rowek w który gumka wchodzi to też ten rowek zrobił,ze gumka wskoczyła.Sprawdziłem potem u siebie w domu na imadle dokręciłem śrubkę na klej do gwintów i nie czuć było luzu.Generalnie po złożeniu wszystkiego jest niebo a ziema z tym co było.Minimalny luz może milimetr prawo lewo jest ale on pochodzić może od tego co pokazałeś że przy wybieraku skręciłeś a tam jest bolec i pewnie tam ten ruch milimetrowy prawo lewo zostaje ewentualnie na tej kulce lewarka minimalnie moze być wyrobiona.Ale to jest malutki.Nie to co było,że po wbiciu biegu jak trzymałem rękę na lewarku to ruszałem jak by nie było biegu tylko luz wbity :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

generalnie poskładałem wszystko czyli nowy biały koszyczek oe bmw,dźwignia która wchodzi w koszyczek wyczyszczona ta kulka i nasmarowana smarem białym z dodatkiem teflonu,wymienione dwie żólte podkładki,spinka mocująca dalej nowy kołek walcowy,pierścień,tulejka żółta przy wybieraku,guma mocująca ramie całe dziwgni biegów również oe bmw i jeszcze dwie gumki małe tam przy uchwytach skrzyni też oe bmw w dodatku tuleja na dzwigni zmiany biegów zrobiona tzn wymienione dwie tulejki teflonowe u tokarza.Luzu nie ma nawet bez skręcania śrubką.. minus taki,że dzwignia ciężej chodzi niż ta co miałem rozklekotaną tzn z lekkiem/większym oporem :roll:


Generalnie jest różnica kolosalna po złożeniu tego aczkolwiek mały luz został.Jak wbije się bieg i ruszy palcem gałkę to czuć,ze delikatnie ruszy się w prawo.Myślałem bo rozbierałem to jeszcze raz,że wyrobiona jest dzwignia jak żółte podkładki ale nie tutaj wszystko sztywno to myślałem,że kulka w koszyczku białym po prostu zużyta ciut i chodzi również nie.Ten mini luz jest na połączeniu skrzyni z wybierakiem.Jak wchodzi dzwignia na wybierak i zapina się kołek walcowy to ona minimalnie chodzi da się to zaobserwować patrząc na kołek a ruszając dźwignia.Ale tutaj nie chce mi się już cudować z rozwiercaniem itp bo skręcenie tego na zwykłą śrubkę nic nie da bo trzeba by mieć takie coś jak Ty pokazałeś taka tulejka na śrubce bo sama śrubka to tylko ścisnie niby :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.