Skocz do zawartości

E90 N53 pobór oleju / serwis / koszty


Immortality

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie .

Jako że gdzieś tutaj już pisałem na temat mojej e90 - nie w tym poście co trzeba , więc założę nowy temat , może komuś się przyda to co tu napiszę .

A więc w skrócie .

Silnik N53B30a , obecny przebieg wynosi już 215 000 - od samego początku jest lany olej CASTROL Magnatec C3 5w40 i tylko ten .

Rozrząd po weryfikacji w bardzo dobrym stanie - nie wymieniany , z osprzętu wymienione wtryski przez poprzedniego właściciela jakieś 120 tysięcy km temu ,

o dziwo w silniku nie zauważono dużych ilości nagaru - coś tam jest , ale mój master mówi że to nic w porównianiu do innych egzemplarzy jakie już rozbierał .


Przed wizytą u mechanika - pobór oleju wynosił około 1.5 litra na niecały 1000km ,

i tu warto dodać że czasami , podkreślam czasami było to czuć kabinie .

Tydzień i 3000 kilometrów temu odebrałem auto od mechanika który wymienił następujące elementy :


Pokrywa zaworów [ odma niestety jest jej częścią ] - zakupiona z oryginału BMW .

- nie polecam zakupu "zamiennika" bo w moim przypadku nawet gdyby udało sie go zamontować w starej pokrywie ,

to ta już była na tyle wykrzywiona że i tak wymagała wymiany - zwyczajnie po montażu nowej uszczelki znów by z niej ciekło .

Rurka odmy -nowa - stara po 12latach już straciła szczelność i zaczęłą się kruszyć tu i ówdzie .

Dodatkowo był drobny wyciek z dwóch uszczelniaczy . jeden w skrzyni drugi przy wybieraku o ile dobrze pamiętam .

Następnie zdemontowana została podstawa filtra oleju w celu wyczyszczenia oraz ponownego uszczelnienia i montażu

- tam olej sączył się , i tak sobie znalazł drogę że leciało wszystko na gorące elementy silnika przez co auto może nie znaczyło terenu , ale uwaliło cały kolektor w oleju a tam już sobie parowało do atmosfery i kabiny .

Oczywiście nowy olej + filtry - powietrza , oleju , kabinowy + komplet nowych świec .

Auto następnie pojechało na szarpaki w celu weryfikacji zawieszenia i tu ci niespodzianka - uszkodzona tuleja wahacza dolnego z prawej strony - luzy na boki i to takie że o ustawianiu zbieżności nie było mowy - więc poszedł nowy komplet wahaczy na przód prawy i lewy + końcówki drążków kierowniczych .

Po wymianie zawiasu ponowna weryfikacja i ustawienie geometrii / zbieżności kół - oraz wymiana już zdewastowanych 18stek 235/40/18 przód na dystansie i 255/40/18 tył - na klasyczne alu 16" cali po 205/60/16 na obie osie .

Komfort jazdy na obecnych kołach jest nie do opisania .

Co do pracy silnika - po wymianie świec jest lepiej na wolnych obrotach - przed wymianą miał tak jakby czkawkę w zakresie 800 - 1200 rpm , obecnie ten problem zniknął.

Obecnie kontroluje stan oleju i stwierdzam że po wykonanych naprawach, pobór drastycznie spadł bo po 3000 kilometrów mam jakieś 300ml ubytku - tyle dolałem aby czujnik pokazał maksymalny poziom .


Obecnie auto nie sygnalizuje większych problemów jednak czuć że kilka koni zdechło -

tu podejrzewam że problemem może być jakaś sonda - nie mam checka na desce rozdzielczej ,

gdy skanuje auto mam stały błąd sondy NOX - KOD błedu z bimmertools - 2AEC: 0x2aec nitrogen oxide sensor - self-diagnosis .

Może zwyczajnie trzeba wymienić czujnik ... ?

Będę na dniach instalował INPę do dokładniejszej diagnostyki .


Z rzeczy dodatkowych - filtr paliwa ,wymieniłem podporę wału , elastyczny łącznik , oraz kilka innych już zmęczonych gumek , oraz napinacz paska osprzętu

- który po demontażu jak się okazało był w stanie agonalnym , wymieniłem również olej w skrzyni i w dyferencjale .

Całkowity koszt części to mniej więcej 5300 zł wraz z olejami itp .


Teraz pytanie do was - mój majster skasował mnie za całą tą usługę 2000 pln - tzn chciał ode mnie 1500 -

uznałem że to mało zapłaciłem ciut więcej. Czy to dużo czy mało ? czy może w sam raz ? Roboczogodzin było około 15 -16 .


Na wrzesień - planowana wymiana sprzęgła + weryfikacja stanu skrzyni biegów od środka - cos mi tam nie pasuje dalej -

więc sprawdzę , a także tylne zawieszenie będzie wymagało serwisu i tam gdzie się da polecą poliuretany .

No i na koniec będzie wykonana konserwacja i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia - co by becia rudą nie podeszła .


Mam nadzieje że ten post komuś pomoże - szczególnie gdy czujecie lekki smrodek oleju w kabinie

- nawet sporadyczny i musicie co rusz dolewać oleju - polecam szczerze sprawdzić ile tak naprawdę pali go silnik ,a ile ucieka starymi uszczelkami .


Poszukuję kolektor ssący do E90 292 PS - u mnie w aucie jest około 212 ps . Plan jest aby dać kolektor od wersji 292 nowe wtryski , i zrobić mapę na 250 + .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim N43 zauważyłem, że po zainstalowaniu NOXEM pobór oleju zmniejszył się. Wypalanie siarki następuje rzadziej, więc rzadziej silnik musi się rozgrzewać do wysokich temperatur itd. Przed NOXEM dolewałem ok 1 litra między wymianami. Teraz po 8 tysiącach km od wymiany oleju i instancji NOXEM dolałem max 0,5 litra.


Także polecam, załatwia to raz a dobrze problem z NOX.


Wymieniłeś filtr paliwa w baku? Trudne dojście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim N43 zauważyłem, że po zainstalowaniu NOXEM pobór oleju zmniejszył się. Wypalanie siarki następuje rzadziej, więc rzadziej silnik musi się rozgrzewać do wysokich temperatur itd. Przed NOXEM dolewałem ok 1 litra między wymianami. Teraz po 8 tysiącach km od wymiany oleju i instancji NOXEM dolałem max 0,5 litra.


Także polecam, załatwia to raz a dobrze problem z NOX.


Wymieniłeś filtr paliwa w baku? Trudne dojście?

 

Siema .


Co masz na myśli pisząc " po zainstalowaniu noxem " - masz na myśli wykodowanie nox z ECU ?

Wymieniłem filtr paliwa - tzn mój majster wymienił , bo tak miał zlecone , a czy dojście jest czy go nie ma tego nie wiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Cooo w tych samochodach nie ma filtra... Jest sitko zintegrowane z pompą, także dałeś zarobić typowi, który za przeproszeniem zrobił Cię w chooya.. chyba, że wymienił całą pompę lpfp, w co wątpię.


Po drugie w tych silnikach usuwanie nox programowo to po pierwsze bzdura (usuwa się tylko błędy środowiskowe od noxa i wymusza tryb homogeniczny) po drugie jest szkodliwe.. noxem załatwia sprawę.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 l oleju na 1000km? Mam n53b30a od 3 lat zrobiłem nim 50tys. km i mi nie pobiera oleju przez pierwsze 6-8tys km nic potem tak ok 100ml na 1000km. Olej to motul 5w30 przebieg 180tys. Wymieniam olej co 8-10tys.

Najlepiej przed noxem ustalić poziom zatkania kata (w inpie) i stan wtrysków. U mnie wtryski byly zatkane, a nie jak większość ludzi ma cieknące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie rozumiem co ma montaż NOX em do zużycia oleju? odpowiadam nic w zeszłym roku zamontowałem NOXem u siebie przed montażem zużycie oleju było śladowe od wymiany do wymiany i po montażu NOXem jest śladowe a wymiany oleju robię co około 20 tyś. km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Noxem ma tyle do zużycia oleju, że w trybie homogenicznym (z niesprawnym nox) odma pracuje inaczej niż w trybie uwarstwionym (sprawny nox) gdzie podciśnienie uciska sprężynę i membranę odmy, który domyka kolektor ssący. Ot cała filozofia zużycia oleju.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę cię nie brnij dalej w tym kierunku , odma odpowiada tylko za podciśnienie w silniku nie ma znaczenia w jakim trybie następuje spalanie mieszanki.Twardość sperężyny pod membraną powoduje że podciśnienie w silniku jest większe lub mniejsze i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dramat

....


Odpowiedź w stylu 'nie znam się, ale wypowiem' brak słów

lK6lvwo.jpg


A jeśli nie wiesz kim jest ten pan powyżej, to radzę odpuścić dalszą, kompromitującą cię dyskusję w przedbiegach.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.