Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Potrzebuję porady odnośnie zakupu X1 20i xDrive. Mam okazję zakupić od siostry ww. auto z rocznika 2016 z M pakietem i kilkoma dodatkami, płaciła za niego 250k zł obecnie mogę do mieć za cenę duuuzo niższa niż rynkowa natomiast bije się z myślami o kosztach utrzymania, awaryjności itd. Auto do tej pory przejechało 110kkm i było serwisowane wg. 5 letniego pakietu za jakieś chore pieniądze, natomiast jak się domyślam olej i wszelkie filtry były wymieniane niestety w trybie long life, o wymianie oleju w skrzyni nie było pewnie mowy, siostra jedyne co może powiedzieć to to, że robiła przeglądy a pomiędzy nimi dolewałem jej 1l oleju. Obecnie posiadam nowa Fabie, którą sam sobie serwisuje i wiem co i jak natomiast zakładam, że z BMW nie będzie tak łatwo, raz że mniej popularny model i nie ma serwisówek do tego, dwa ceny części porównując x2 w stosunku do skody.


Przechodząc do meritum, jakie ten model ma wady, czy warto się pchać w to auto pomimo 2 letniej skody (nie żałuje że ją kupiłem natomiast przydałoby się coś większego w środku), na co ewentualnie zwrócić uwagę, co warto zrobić odrazu? Czy polecacie takie przejście? Mam już taki mętlik w głowie razem z żoną, że chcemy się poradzić na forum. Liczymy na Waszą pomoc.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przeglądałeś wątki na tym forum...?
Opublikowano
Przeglądałem natomiast informacji za dużo nie ma, większość to pierdoły. Chciałbym wiedzieć ile ww. silnik jest w stanie przejechać jeśli zacznę serwisować po swojemu od tej pory, nie mam pewności czy nie jest aktualnie przytarty. Jak z trwałością zawieszenia, czy są jakieś mankamenty odnośnie elektroniki, tego na forum nie znalazłem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałbym wiedzieć ile ww. silnik jest w stanie przejechać jeśli zacznę serwisować po swojemu od tej pory, nie mam pewności czy nie jest aktualnie przytarty.

I jakiej odpowiedzi oczekujesz? Że ktoś zdalnie zdiagnozuje czy silnik jest „przytarty” i odpowie, że będziesz mógł przejechać jeszcze np. 64 kkm...? Co do zawieszenia to przecież było kilka wątków, bynajmniej nie „pierdołowatych”, jak piszesz...


Forum ma to do siebie, że zdecydowana większość wpisów dotyczy problemów. Rzadko ludzie zakładają wątki, aby np. podyskutować o kolorze auta. Więc jeśli przez 6 lat obecności F48 na rynku forum nie jest zalane wpisami nt. problemów to znaczy że auto nie jest szczególnie awaryjne. Swoją drogą ostatnio X1 ponownie pojawiło się w statystykach najmniej usterkowych aut.


W porównaniu z Fabią którą użytkujesz to auto jest dużo bardziej skomplikowane, chociażby z uwagi na xDrive czy skrzynię automatyczną. Poza tym ma sporo elektroniki. Więc jeśli sam zamierzasz go serwisować, trzeba wziąć pod uwagę, że koszty na pewno będą większe, bo choćby części są sporo droższe. Skądś w końcu wynika to, że auto kosztuje kilkukrotnie więcej niż Fabia...

Opublikowano

No właśnie tak jak mówisz nie ma tego za wiele a te pierdolowate posty to np o olej czy żarówkę coś w tym stylu czyli niewiele wnoszące. Co do xdrive co tam się może zepsuć, jak dbać, co wymieniać? Tak samo jeśli chodzi o AISIN, ile te skrzynie robią tys? Takich informacji nie znalazłem. Druga sprawa patrząc na portale

Ogłoszeniowe cieżko znaleźć egzemplarze powyżej 100kkm, większość pozbywa się przy 30-70 nie wiem jak to zinterpretować.

Mega dylemat, cena zachęca natomiast obawy o eksploatacje mega niepokojące.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Decyzję o nabyciu auta powinno podejmować się nie tylko na podstawie tego, czy stać mnie na jego zakup ale przede wszystkim czy stać mnie na jego utrzymanie.

Przecież nie musisz kupować BMW, można kupić choćby Skodę Kamiq (jeśli już mówimy o tego typu autach).


Co do przebiegu.

Auto mojej żony kupione w 2017 roku również katalogowo kosztowało ok. 240kPLN. Na dzisiaj ma zrobiony przebieg... 43kkm. W przyszłym roku z uwagi na koniec leasingu idzie do sprzedaży. Przez ostatni rok z powodu COVID żona zrobiła nim... 3000 km, jak dobrze pójdzie to do sprzedaży dobije do 50kkm.

Czy to oznacza, że auto jest usterkowe czy wadliwe?

Nie, samochód ma wykupiony BRI (wydłużona gwarancja) na 5lat/200.000km, a póki co ani razu nie korzystało z naprawy gwarancyjnej.

Co do 5-letniego pakietu BSI (pakiet przeglądów) - on nie kosztuje „chorych pieniędzy” jak piszesz. On jest zawarty w cenie każdego nowego BMW. Oczywiście każdy rozsądny użytkownik pomiędzy interwałami LongLife wymienia olej z filtrami, ale o tym wielokrotnie dyskutowaliśmy na forum.

Osobiście uważam że ten pakiet ma sens - bo auto przy okazji wizyty w ASO jest poddane profesjonalnej ocenie. BTW, obecnie podczas takiego przeglądu dostaje się link na którym jest film z przeglądu naszego auta (nie wiem czy każde ASO tak robi, na pewno Inchcape). Pracownicy maja „na sobie” kamerkę i oglądają całe auto komentując. Więc użytkownik wie co i jak było robione z jego autem i jakie są ewentualne uwagi mechanika lub co warto byłoby przy aucie dodatkowo zrobić. Fajna sprawa :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bierz to auto, przynajmniej pewne. Tylko serwis olejowy rób co 10 tys. km.

Nie bój się, koszt amortyzatorów czy klocków nie zje cię.

Opublikowano

Co do tego pakietu przeglądów z tego co pamietam on kosztował 15 czy 20k zł. W tym zawierały się przeglądy i wszystkie części eksploatacyjne typu klocki, tarcze itd w cenie. Tak jak pisałem siostra tylko podstawiała auto miało być zrobione i tyle, żadnych wymian miedzyprzegladowych nie było. Co do filmików to tak były nagrywane ale czy gdzieś są zapisane to musiałbym się dowiedzieć i ewentualnie obejrzeć co było historycznie robione.

Chyba się zdecyduje na to auto bo mniej więcej wiem co mam a o dobre sprawdzone używane auto raczej cieżko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Co do tego pakietu przeglądów z tego co pamietam on kosztował 15 czy 20k zł. W tym zawierały się przeglądy i wszystkie części eksploatacyjne typu klocki, tarcze itd w cenie.

Podstawowy pakiet przeglądów BSI jest w cenie auta, nic się nie dopłaca.

W 2016 roku można było rozszerzyć ten pakiet do BSI Plus (który oprócz przeglądów, oleju, filtrów obejmował dodatkowo wymiany klocków, tarcz hamulcowych i raz w roku wymiany piór wycieraczek; plus wymianę sprzęgła w razie zużycia, dla skrzyni manualnej).


Dla X1 w 2016 roku rozszerzenie standardowego BSI o ten pakiet kosztowało 4.995 zł (w wariancie na 5lat/100.000km).


Natomiast 17.824 PLN kosztował ten pakiet (BSI Plus) ale wykupiony na 10 lat/200.000km. Więc jeśli użytkownik auta tyle zapłacił - to sprawdź, bo może do 2026 roku masz z głowy wszelkie kwestie eksploatacyjne w tym samochodzie (łącznie ze wspomnianymi tarczami i klockami).

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano
Tak kolego masz racje, dopytałem, było to coś koło 5 tys. A kwotę 15 wziąłem stad, że była wykonana naprawa tylnego mechanizmu różnicowego z tego co się dowiedziałem, z racji gwarancji BMW wzięło 50% kosztów na siebie. Więcej szczegółów dowiem się pewnie w serwisie co było robione, został jeszcze jeden przegląd z tego pakietu, który ma nastąpić za 2 tys km wiec akurat podjadę dowiedzieć się nieco więcej.
Opublikowano

ArFabmw mam znajomego mechanika w jednym z Warszawskich ASO BMW. Kiedyś zamieniłem z nim kilka słów ( Przy okazji zakupu mojego 2.0d ) nt. porównania 2.0d i 2.0i w kwestii serwisowania. Generalnie z tego co pamiętam w benzynie nie mieli jakiś przypadków większych napraw itp. Jedynie na co zwrócił uwagę to od czasu do czasu padają świece zapłonowe ale nie jest to jakiś wielki koszt. Moim zdaniem jeśli masz możliwość kupić takie auto w dobrych pieniądzach z pewną historią to nie zastanawiałbym się. Pamiętaj, że mimo tego, że w aucie skończyła się gwarancja jeśli było serwisowane na bieżąco w BMW występuje jeszcze tzw. BMW GoodWill gdzie w przypadku większych usterek po okresie gwarancji BMW może dofinansować naprawę z własnej kieszeni.


PS. Gdyby jakiś użytkownik F48 poszukiwał kół letnich to mam na sprzedaż czarny komplet 18' Y SPOKE 566

Opublikowano

Wstępna decyzja już zapadła. Ile takie auto na wolnym rynku może być warte? 100? 110?


Pierwsze wydatki to napewno opony letnie bo się kończą, rozumiem, ze run flat nie trzeba koniecznie montować? Podobno komfort gorszy a cena x2. No i zimówki z felga bo obecne siostra zabierze do swojego nowego X2.

No i pewnie akumulator tez po 5 latach będzie pomału wymagał wymiany, na szybko patrząc cena około 900zl za jakiś średniej jakości z tego co na szybko się orientowałem. Na szybko licząc z olejem i filtrami robi się +-10k na start. A i szyba jest pęknięta ale to siostra zrobi tak czy siak na swój koszt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozumiem, ze run flat nie trzeba koniecznie montować? Podobno komfort gorszy a cena x2.

Ponownie prośba, abyś poszukał.

Jak wyglądałoby to forum, gdyby każdy jego użytkownik zamiast poszukać odpowiedzi zadawał po raz kolejny te same pytania...?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Opony letnie z homologacją BMW masz za 3 tys. zł jeśli to 18", jeśli 17" to w 2400 zł się mieścisz. Co roku tego robić nie będziesz.

Zimówki za pół roku sobie kupisz, a nie na start, spokojnie. Akumulator jak będzie trzeba to się wymieni, to wszystko są eksploatacyjne rzeczy :roll:

Niestety, za darmo nie będziesz użytkował auta, jak koszty przerastają, to weź Skodę.

Filtr oleju, powietrza i przeciwpyłkowy w komplecie w ASO masz za 500 zł. Gdzie tu są jakieś tragiczne koszty?

Opublikowano
Porównując koszta do Skody jest drożej ale nie są to rzeczywiście takie wielkie koszta jak to mi ludzie mówią i straszą „bo to BMW”. Jak narazie to kabinowka kosztuje x2 tyle co do skody reszta podobne ceny.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Bo to gadanie ludzi o BMW dotyczy starych kapeluszy 15 letnich, tam można 15-20k włożyć i nie będzie tego widać.
Opublikowano

No właśnie dlatego jako człowiek, który siedzi od początku w VAGu musiałem dopytać tu na forum.


Gdybyście mieli wybierać ponownie kupilibyście F48 czy coś innego? Jest coś co w tym aucie jest ewidentnie skopane i przeszkadza? O hałasie z nadkoli już czytałem aczkolwiek podczas jazdy nie rzuciło to mi się nigdy w uszy. Jest porównywalnie do mojej Fabii aczkolwiek jest ona wyciszona matami bo w serii to puszka.

Opublikowano
Mam go od października. Czy kupiłbym ponownie? Na pewno tak, z tym, ze trzeba wiedzieć, ze to samochód rodzinny bez emocji. Porównując do x2 tam coś się dzieje a tu nie za bardzo. Denerwujące są skrzypienia jak naciśniesz plastiki w koło radia albo ze nie ma cd i trzeba za to dopłacać. Poza tym jak u mnie wolałem dołożyć trochę i może czegoś tam nie ma, ale kupiłem z małym przebiegiem i z tego jestem najbardziej zadowolony. Wygodny, malo pali, dość przeciętny w utrzymaniu, wiadomo w każdym aucie coś trzeba robić, jak np teraz czujnik paliwa, ale to nie uniknione. Ooo może minus taki- kto wymyślił tą gałkę od automatu powinien być wywalony z roboty. Joistick to było to! Tu niestety trzeba się przyzwyczaić. Pozdrawiam i powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.