Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na hybrydy nie patrzyłem zupełnie. Fajny eqc chociaż zasięg trochę gorszy No i 100tys droższy. Mocno chodziła mi po głowie TM3 LR lub Y, ale zwyciężył iX3 bo….tańszy od Tesli Y, był dostępny od ręki i jakoś wrażenie lepsze sprawiał - ciszej, jakość plastików i skory itp.


Wygrała tez chęć posiadania suv, który jest wygodniejszy po mieście i z dziećmi, a to z założenia jako drugi samochód do miasta. Mimo tego już kilka tras zrobił z nami i nie jest to takie straszne, a wręcz ma swoje uroki. Chociaż na trasie spoglądam z sentymentem na TM3 i jego zauważalnie większym zasięgiem.


Przy okazji pytanie do posiadaczy auta, jakie macie zużycie/zasięg autostradowy przy obecnych temperaturach na poziomie 0-5st C, bo u mnie jakoś mam wrażenie ze sporo, a auto ma pompę ciepła wiec powinno trochę pomagać. Ostatnio w nocy na trasie miałem 28kWh przy 120kmh na A1 i 32kWh na tej samej trasie na A2 przy 140kmh. Auto załadowane w pełni, ogrzewanie normalnie na 21st.

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hybrydę rozważałem tylko w wersji PHEV z zasięgiem realnym minimum 50km na samym prądzie, aby miasto ogarniać elektrycznie a trasę bez wyrzeczeń. Ale ciężko znaleźć sensowną hybrydę PHEV, która przy okazji finansowo się dopnie. A elektryk ma póki co dodatkową zaletę o której pisałem wcześniej - buspasy i parkingi.


Z Tesli wyleczyłem się całkowicie po kilku dniach spędzonych z Modelem S. Owszem osiągi robią wrażenie, ale jakość wnętrza jest lepsza choćby w nowych Peugeotach 508 które mamy w firmie :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dobry wybór pełny elektryk. Prostsza konstrukcja, dobre parametry, a długie trasy są do ogarnięcia. W miesiąc zrobiłem 2tys km, w tym trasa 500km autostrada w której wystarcza Max 2 przerwy 30min na ładowania, ale pewnie da się jeszcze zoptymalizować. Elektrykiem jeździ się bardzo przyjemnie - cisza, moc, dobre prowadzenie i świetne komfortowe zawieszenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dieslem zrobisz 2 tysiące ale dziennie jak trzeba :8)


Elektryk tylko do miasta, najlepiej jak jest "darmowe" ładowanie w firmie. Rachunki za prąd zaczną rosnąć, fit for 55 będzie walczył walutą z globalnymi zmianami klimatu (już nie ociepleniem :D)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dieslem zrobisz 2 tysiące ale dziennie jak trzeba :8)


Elektryk tylko do miasta, najlepiej jak jest "darmowe" ładowanie w firmie. Rachunki za prąd zaczną rosnąć, fit for 55 będzie walczył walutą z globalnymi zmianami klimatu (już nie ociepleniem :D)

 

Po co wciskasz diesla? Miałem, dziękuje, wystarczy :-) Nie potrzebuje robić 2tys km dziennie, wiec po co mi diesel telepiący się? :P Jakbym szybko potrzebował zrobić dłuższy dystans, to mam do tego drugi benzynowy, ale nie pamietam kiedy miałem taka potrzebę. Przedstawicielem handlowym nie jestem. A elektryk nie dla oszczędności a dla większego komfortu (fakt, planowane 80% jazdy w mieście).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja osobiście bardzo dobrze wspominam diesla w 525d - auto ze sprawnym DPF i SCR (AdBlue) jest czystsze niż turbodoładowane benzynowe bez GPF. Jakbym dużo jeździł w trasy to oczywiście rozważałbym silnik wysokoprężny.


Natomiast wybór elektryka w moim wypadku jest spowodowany tym, że auto w 90% jest przewidziane na miasto. Tutaj diesel odpada, a tak samo wyposażona benzyna w X3 kosztuje praktycznie tyle samo co iX3 :) uważam, że G08 jest bardzo dobrze wycenionym samochodem.


Wybór powinien być podyktowany potrzebami. Kupowanie diesla przez kogoś kto jeździ głównie po mieście jest całkowicie bezsensowne. W trasę jak najbardziej.

Ja doszedłem do wniosku, że to już ten czas - można zaklinać elektryki, ale trend się już nie odwróci. Wiec jeśli ktoś ma gdzie ładować auto (zwłaszcza jeśli ma fotowoltaikę) i może używać elektryka bez wyrzeczeń (miasto) to nie widzę powodu, aby się bronić przed takim wyborem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim przypadku był dokładnie taki sam powód, a wręcz zmieniłem kilkuletniego diesla 535d na iX3, bo jazda głównie po mieście. Co do diesli w mieście to bylo o tym wielokrotnie na forum - trują niestety bardziej niż benzyny. Trzeba pamiętać że wydzielają bardzo dużo tlenków azotow w porównaniu do benzyn i mieszczą się w normie jeśli jeżdżą zgodnie z WLTP. Tylko kto tak jeździ w praktyce? ;) Starsze diesle to już masakra. Także to były czynniki które się dołożyły do decyzji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawostek - w LCI nie dodają już vouchera na zakup wallbox’a, za to w standardzie auto wyjeżdża z małą mobilną ładowarką (wcześniej w standardzie, jeśli się nie mylę, były tylko kable).

W przyszłym roku w ramach „Mój Prąd 4.0” ma być niby dofinansowanie do ładowarek, więc wallbox powinien się załapać.


Swoją drogą liczyłem na to, że przy okazji LCI zrobią drugi mały bagażnik pod maską (choćby na kable właśnie) zamiast wielkiej, niewykorzystanej przestrzeni… ale chyba nic z tego…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z ciekawostek - w LCI nie dodają już vouchera na zakup wallbox’a, za to w standardzie auto wyjeżdża z małą mobilną ładowarką (wcześniej w standardzie, jeśli się nie mylę, były tylko kable).

W przyszłym roku w ramach „Mój Prąd 4.0” ma być niby dofinansowanie do ładowarek, więc wallbox powinien się załapać.


Swoją drogą liczyłem na to, że przy okazji LCI zrobią drugi mały bagażnik pod maską (choćby na kable właśnie) zamiast wielkiej, niewykorzystanej przestrzeni… ale chyba nic z tego…

 

W standardzie dostałem kable Type2 (Tesla chyba niawey tego nie dodaje) + voucher na 1999zl. Za ten voucher możesz wziąć przenośna ładowarke do 11kW która jest must żeby ładować się z gniazdka lub dopłacić 1tys do wallbox. Dodatkowo musisz się wyposażyć w przedłużacz najlepiej 20m na wszelki wypadek i już klapka w bagażniku ledwo się domyka :-) ta przenośna ładowarka spokojnie zastąpi wallbox, nawet można ja uchwytem do ściany przymocować.


Fajny jest darmowy abonament na 12mies na BMW-Charging z wykupionym rozszerzeniem na ionity. Normalnie w cenie 40+56zl/mies. Wtedy Ionity robi się w normalnej cenie 1.40 i pozwala wygodnie dojechać nad morze autostrada a1.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja celuję w Wallbox zamocowanego na stałe w garażu. Ładowarka mobilna niech sobie jeździ w bagażniku „na wszelki wypadek” :)

Abonament BMW Charging faktycznie fajny, ale ja auto będę ładował w garażu i użytkował w mieście (a właściwie żona), więc ładowarki w trasie zobaczy może 2-3 razy w roku… w takim wypadku pewnie nie kalkuluje się płacić co miesiąc abonament za kartę, aby kilka razy w roku doładować się taniej na trasie… ale pierwszy rok BMW Charging jest darmowy, więc może z ciekawości podjadę na któreś Ionity :) uruchomili już? Bo ro niedawna było w PL bodajże 7, ale wszystkie czekające na pozwolenia na użytkowanie…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja celuję w Wallbox zamocowanego na stałe w garażu. Ładowarka mobilna niech sobie jeździ w bagażniku „na wszelki wypadek” :)

Abonament BMW Charging faktycznie fajny, ale ja auto będę ładował w garażu i użytkował w mieście (a właściwie żona), więc ładowarki w trasie zobaczy może 2-3 razy w roku… w takim wypadku pewnie nie kalkuluje się płacić co miesiąc abonament za kartę, aby kilka razy w roku doładować się taniej na trasie… ale pierwszy rok BMW Charging jest darmowy, więc może z ciekawości podjadę na któreś Ionity :) uruchomili już? Bo ro niedawna było w PL bodajże 7, ale wszystkie czekające na pozwolenia na użytkowanie…

 

Ja jestem na etapie „zabawy”, wiec akurat pierwszy rok można „za darmo” abonament potestować, potem zakładam ładowanie w garażu i jazda po mieście. Ja byłem nim nad morzem i ładowałem na ionity w Kaszewach Kościelnych przy samej A1. Moc ładowania to w porywach ok 140kW. Przy ponad 80% baterii już „zwolniło” do 45kW.


W drodze powrotnej przetestuje jeszcze na MOP Olsze tez przy A1.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O wow 140kw to naprawdę swietny wynik. Ja testując ix3 odwiedziłem ze 6 ładowarek i standardem było dużo poniżej 50. Podczas testu w bev najbardziej denenerwowal mnie powrót do domu okołu 250km. Pusta autostrada aż się prosi żeby przycisnąć, przycisnąłem ale przez to musiałem szukać ładowarki i ładować się po drodze. Ten zasięgowy kaganiec jest delikatnie mówiąc irytujący. Trzeba nauczyć się jeździć na autostradzie powoli bo przyspieszając nic czasu nie zaoszczędzimy a nawet będziemy stratni, z drugiej strony szybsza jazda to tez fun :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na a1 jest już ok. Są 2xionity oraz 1xorlen 100kW na którym 80kW wyciągnąłem, wiec da się przycisnąć i zrobić 3 pitstopy na hotdoga/kawę/inne czynności.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

140kW to jakieś 20 min. do pojemności 80% (jeśli w aku zostało coś jeszcze przy podłączeniu). Tak to można podróżować :)

Skoro piszesz że przy A1 są już uruchomione 2 Ionity, to chyba faktycznie pierwszy rok też potestuję :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
140kW to jakieś 20 min. do pojemności 80% (jeśli w aku zostało coś jeszcze przy podłączeniu). Tak to można podróżować :)

Skoro piszesz że przy A1 są już uruchomione 2 Ionity, to chyba faktycznie pierwszy rok też potestuję :D

 

Tak różowo nie jest, 140kW to Max jaki się wyświetlił jak dojechałem na stacje z 30% stanem baterii. Tutaj fajnie pokazane jak zmienia się moc ładowania zależnie od poziomu baterii:



Co nie zmienia faktu że jest nieźle. Dam znać do ilu min ładowania udało się zejść w drodze powrotnej nie oszczędzając za bardzo auta na autostradzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy 3 pitstopach i kawie na każdym to przystanek na siku co godzinę obowiązkowy :D hot dogi natomiast uzupełnia zapas kalorii na 3 dni :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za link do filmiku, ciekawe.


Swoją drogą jeśli z WAW do GDA przez Stryków (400km) miałbym robić 3 pitstopy w jedną stronę, to jednak pozostanę przy użytkowaniu auta tylko w mieście :wink:

Jeden przystanek na 30 minut w połowie takiej trasy jest natomiast OK.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za link do filmiku, ciekawe.


Swoją drogą jeśli z WAW do GDA przez Stryków (400km) miałbym robić 3 pitstopy w jedną stronę, to jednak pozostanę przy użytkowaniu auta tylko w mieście :wink:

Jeden przystanek na 30 minut w połowie takiej trasy jest natomiast OK.

 

WAW-GDA jadąc w lecie iX3 120km/h dojedziesz bez ładowania od BMW Bawaria WAW DO BMW Bawaria GDA :-)



Ja testuję trasę z okolic Łeby do WAW, czyli ok 500km autostradą i zamierzam się zmieścić w 2x25min na ionity i tempomat na 130kmh lub nawet 140kmh. Jak przetestuję, to zdam relację. Trzeba wziąć pod uwagę temperaturę w okolicach 6 stopni obniżającą zasięg o 15-20%.


Obstawiam ze lecąc WAW-GDA 130kmh wystarczy z 20min ładowania na Orlen 100kW na MOP obok Ciechocinka jeśli ktoś nie chce korzystać z Ionity.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Bmwfun czym sie kierujesz wybierajac w trase ix3 i meczac sie obowiazkowymi przystankami oraz powolna jazda ponad x5? Czy to nie jest tak, ze v8 po zakupie i opadnieciu emocji meczy i denerwuje bardzo wysokim spalaniem? Byl taki okres, ze tez sie napalilem na duzego suva z v8 pod maska no i prawie kupilem ale wybil mi go z glowy moj bardzo dobry kolega. Caly czas mowil mi, ze kupie, pojezdze i pociesze sie chwile a pozniej bede sie tylko denerwowal tankujac samochd co kilka dni i w sumie go posluchalem i odpuscilem temat. Natomiast co do tesli i zasiegu to nie masz czego zalowac. Bardzo dobry zasieg bedziesz mial jedynie w niskim aucie typu model 3, s w suvach juz tak kolorowo nie jest. W modelu Y wcale nie jest duzo lepiej niz w ix 3 a dodatkowo tesla Y to taki oszukany suv a bardziej van:

tesla Y: przeswit: 167 mm, wysokosc: 1,623 mm

bmw ix3: przeswit: 190 mm, wysokosc: 1668 mm

bmw x3: przeswit: 211 mm, wysokosc: 1676 mm

bmw 3: przeswit: 157mm.


Takze jak widac przeswit w modelu y jest tylko o 1 centymetr wiekszy jak w serii 3 i duzo mniejszy niz w standardowym suvie. Jak to u Muska, okroic tam gdzie najmniej widac :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wybór iX3 na ta trasę to efekt nowości i ciekawości niż znudzenie v8 :-) Ta sama trasę jadąc rozsądnie z rodzina pokonałem w ok 5h z jedna 15min przerwa, a w iX3 zszedłem do 6,5h chociaż poprawiając planowanie da się osiągnąć 6h i dalej jest ściana. Drugi argument byl bardziej przyziemny - auto zostało w serwisie na długi weekend. Kusi mnie wybrać się drugi raz w ta sama trasę i zejść do 6h - taki challange :-) Ale żona już kreci nosem po 30min postojach o północy na ładowarce ze śpiącymi dziećmi na tylnej kanapie. A poważnie to elektrykiem suv super się jeździ po lokalnych wiejskich drogach - cicho, przyjemne wyprzedzanie, nie martwisz się o zasięg, polna droga nie stresuje.


Co do V8, to nie nudzi się wcale, a porównując z elektrykiem to zasięg jest fenomenalny :-) Jadąc na tempomacie 140 bez specjalnego oszczędzania mam zasięg ponad 500km. Ta sama trasę co elektrykiem zrobiłem miesiąc wcześniej na jednym baku i jeszcze mi zostało trochę paliwa na jazdę lokalna. Te mity o v8 i męczącym tankowaniu pochodzą z czasów v8 4.8L gdzie na trasie palił ludziom po 25L. Tutaj 140kmh to 13-14L, a ostrzejsza jazda na dłuższym odcinku zamknęła mi się w 18L. Mając osiągi Np 100-200 na poziomie TM3 Performance (0-100 już gorzej), przy lepszym zasięgu i czasie ładowania 0-100% wynoszącym 4min :-) nie można mówić o uciążliwości. Zrobiłem w 6mies ponad 10tys km i ani razu nie odczułem uciążliwości a średnia od początku to 18,5L. To czego to auto nie lubię to korki w mieście i bardzo krótkie odcinki (2-3km) bo pomijając spalanie które wtedy jest 22-25L, to szkoda silnika. Szczegolnie ze od takich „tras” jest elektryk :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
haha mamy ten sam problem. Jak bylem ix3 na wycieczce w trojmiescie przy powrotnym ladowaniu zonka z dzieciakami siedzialy cicho przez pierwsze 5 minut. Pozniej co minute pytanie: a dlugo jeszcze? I komentarze: co zes za gowno wzial :D :D Miasto i okolice pelna zgoda, jezdzi sie super.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam i ja :) ale jako drugie w rodzinie z G30 :) frajda super, trasy ... hmm 360 km zasięgu przy prędkościach 120-130kmh teraz zimą, "spalanie" średnio 24kwh, w mieście ok 20, do kręcenia się po stolicy i okolicach zajebiste :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gratulacje! Będzie Pan zadowolony :-) W wolnej chwili napisze jak u mnie wychodzi zużycie energii w różnych temperaturach i jak dłuższa trasa vs spalinowka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Prośba do admina o dopisanie w nagłówku tego działu kodu fabrycznego auta: G08

Tak jak dla innych modeli: seria I


Być może nie wszyscy wiedzą, że iX3 (G08) ma inne oznaczenie od spalinowych wersji X3 (G01), a to czasem przydatna wiedza przy wyszukiwaniu części - choćby felg, które dla iX3 są dedykowane z serii Aero o mniejszych oporach (choć pasują oczywiście także felgi od spalinowych wersji).


EDIT

Adminie, dzięki.

Również za wydzielenie wątku o oponach :)

Edytowane przez Pe.te
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.