Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy zna ktoś zakres pracy wtrysków i pompy hpfp?

Po błędnym zdiagnozowaniu wymieniłem 3 wtryski. Po czym okazało się, że to świece były problemem(NGK 2 lata ok 20tys).

Postanowiłem oddać 3 zdemontowane wtryski do sprawdzenia.

I tu lekki szok wtryski zamiast przeciekać nie puszczają ciśnienia.

Przy 150 barach wtrysk przepuszcza 37 barów

Przy 100bar puszcza 34.5bar

Przy 50bar puszcza 24.6bar

Ktoś ma wiedzę jak powinny działać prawidłowo? Jeżeli pompa hpfp podaje do 150 bar na 6 wtrysków to powinno być 25bar na jeden? Pozostałe w silniku 3 wtryski prawdopodobnie mają podobne parametry i nie wiem czy wymieniać. Są oryginalne przebieg 180tys rok produkcji 2011 index 11

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O zakresie pracy wtrysków nic nie wiem ale wg mnie wtryski mogą lać ale równie dobrze mogą być zapchane. Moja pompa paliwa HPFP po rozgrzaniu daje 200, to może tu jest problem?
Opublikowano
Pompa jest ok stabilne 200hpa ta w baku też ok 5hpa. I teraz czy wymienić pozostałe 3 wtryski skoro samochód działa dobrze

 

ja bym wymienil swiece i cewki na nowe i zamontowal te wtryski i sprawdzil co i jak w inpie

i wtedy podjaol decyzje co dalej

Opublikowano
Świece nowe cewki jeszcze nie bo mają 20tys km od wymiany. Auto chodzi idealnie na inpie korekty wtrysków są bardzo małe ok. 0.2 jedyny problem to wzrost zużycia paliwa i to spory ok.2l na 100km i wyraźnie głośniej pracują 3 stare wtryski( klasyczne klekotanie wtrysków dochodzi jak by tylko z 3 ostatnich cylindrów)
Opublikowano
Świece nowe cewki jeszcze nie bo mają 20tys km od wymiany. Auto chodzi idealnie na inpie korekty wtrysków są bardzo małe ok. 0.2 jedyny problem to wzrost zużycia paliwa i to spory ok.2l na 100km i wyraźnie głośniej pracują 3 stare wtryski( klasyczne klekotanie wtrysków dochodzi jak by tylko z 3 ostatnich cylindrów)

To ze 20tys temu wymienoane nic nie mowi

Padaja te cewki szybko

Mozesz sprubowac podmienic je miejscami by miec pewnosc.

Opublikowano
Analizowałem wszystkie wykresy z inpy z artykułem i poradnikiem ze strony bimmer i wychodzi że wtrysk nr 4 przelewa (na inpie jest to nr 6). W poniedziałek wymienię 4 wtryskiwacz
Opublikowano
Jak to wyliczyłeś że pompa daje 150 atmosfer to na jeden wtrysk przypada 25 atmosfer to jakaś nowa teoria ?. Prawidłowo jest tak że skoro pompa daje 150 atm. to na szynie jest 150 atm. a więc na każdym wtryskiwaczu jest 150 atm. tak po za tym powinno być 200 atm.Natomiast co sie tyczy cewek zapłonowych ktoś pisze że często ulegają awarii nic bardziej głupiego nie słyszałem moje cewki mają 11lat i przebieg ponad 400 000 km i jeszcze oryginalne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to wyliczyłeś że pompa daje 150 atmosfer to na jeden wtrysk przypada 25 atmosfer to jakaś nowa teoria ?. Prawidłowo jest tak że skoro pompa daje 150 atm. to na szynie jest 150 atm. a więc na każdym wtryskiwaczu jest 150 atm. tak po za tym powinno być 200 atm.Natomiast co sie tyczy cewek zapłonowych ktoś pisze że często ulegają awarii nic bardziej głupiego nie słyszałem moje cewki mają 11lat i przebieg ponad 400 000 km i jeszcze oryginalne.

 


Co do tych cewek to jakieś turbo bzdury.... One wytrzymują maks 100tys. Najnowsze z ASO cewki wytrzymały u mnie 70k km i już dawały fatalne objawy.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Kolega ma e92 (n53) z 2008r i ma dwie cewki(delphy) z 2011, trzy z 2013 i jedną nową boscha z 2021. Według książki cewki mają 115tys i działają ale już zamówił nowe.

U mnie po wymianie czwartego wtrysku wyszło, że dwa pozostałe też są pilnie do wymiany.(w jednym z trzech trybów pracy silnika, dwa stare strasznie klepią). Hałas słychać tylko bez osłony silnika i półki.

A taka ciekawostka kupiłem kamerę inspekcyjna i przez zdemontowane wtryski oglądałem tłok. Było bardzo dużo nagar nawet małe grudki widać ale ogólnie ok. Natomiast u kolegi wtryski były wymienione w 2018r czyli prawdopodobnie 10lat pracowały bo przebieg 200tys aktualnie. Tłok miał po wypalane dziury na 2 cylindrach i to dość spore, poza tym sporo nagaru mimo że dolot czyszczony w 2018.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie cewki przejechały 290 tys. km, 15 lat. Z czego 40 tys.

na gazie. Także nie ma reguły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale na jakim gazie, o czym Ty bredzisz.. mowa o n53, gdzie cewki mają kilkukrotnie wyższy prąd niż do wtrysku pośredniego. Także takie porównania są bez sensu.. mi cewki też działały i co z tego? Skoro licznik przerw zapłonu rejestrował po 20-30km po kilka przerw na każdym cylindrze, co powodowało nie dopalanie paliwa w danym cyklu pracy, a w konsekwencji padnięcie sondy nox.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz rację, w N53 są inne cewki. A do tego jesteś bardzo kulturalnym człowiekiem. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wybacz kolego, ciągle próbuje z tym walczyć :mrgreen:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.