Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
38 minut temu, Roberto1 napisał(a):

540d w g60 to nadal dwie turbiny ?

Myślałem, że to błąd a tu niespodzianka sporo koni uciekło porównując do g30 czy g05.

Dwie turbiny, dokładnie ten sam napęd co w X5/X6 30d

  • Dziękuję 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
55 minut temu, zalezi napisał(a):

A czasem to nie jest stare 530d z nieco większym silnikiem elektrycznym?

 

 

image.thumb.png.e8170cb13bf783dcbba6870adfa6eb8d.png

Na to wygląda 530d.

Podają moc systemową.

Jeśli tak to przeszli samych siebie. Okroimy G30 z atrybutów premium, ograniczymy silniki, damy inną plakietkę, klient i tak to kupi

 

Opublikowano
Godzinę temu, Rufio napisał(a):

Na to wygląda 530d.

Podają moc systemową.

Jeśli tak to przeszli samych siebie. Okroimy G30 z atrybutów premium, ograniczymy silniki, damy inną plakietkę, klient i tak to kupi

 

Już przestań, naprawdę. Dostajesz w super cenie ( 23% rabatu można dostać ) mocny silnik, a tu tylko wieczne lamenty. Nie pasuje kup coś innego, droga wolna.

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Rufio napisał(a):

Jest dobrze? Jest tanio.

Na schodzące z rynku G31 540 ze stocku dawali mi 22% rabatu.

A tu nowy model do produkcji ponad 20%

Przypadkiem nie są podobne ceny po rabacie? Zobacz na Mercedesa E jakie ma ceny. Tam za 320-330 tys zł dostajesz marnego 2.0 diesla 🙂

Edytowane przez zalezi
Opublikowano

Przy tej całej nagonce i tak cieszcie się,że jest jakiś wybór. 

Wiadomo dla fanów to jest lekki szok i zniesmaczenie bo jeszcze niedawno 530d rwd, xdrive, 540d a przedlift g30 miał spektakularne czteroturbinowe b57,ale te czasy odeszły i już nie wrócą.


Patrząc na g70 to było wiadome,że g60 otrzyma tylko jednego dużego diesla. X3 też ma go dostać i wątpię,że będą dwa warianty jak dotychczas. Zniknie m40d na bank. 
 

jedyna anomalia na dzisiaj to 40d w x5/6 gdzie jest 352 km i tego może możemy się spodziewać w jakimś LCI g70. 
 

mnie zdziwiło,że np 30d rwd jakie posiadam pre LCI ma jedną turbinę i 265 km a już wariant z miękką hybrydą ma 286 km i dwie turbiny. 

 

Opublikowano (edytowane)

Mam g05 x5 30d 286km i jest jedna turbina

 

cos czuje, że cięcie kucy bierze się z nowej normy euro6e

 

btw

540i to zgubili gdzieś po drodze ?

Bawię się konfiguratorem PL i nie ma. W US jest. 

Edytowane przez Roberto1
Opublikowano

Jak to jedna? Od 2018 albo 2019 wszystkie diesle BMW mają dwie turbiny (jedna jest połączona z kolektorem wydechowym na stałe, a druga jest niżej).

Opublikowano
43 minuty temu, Roberto1 napisał(a):

 

540i to zgubili gdzieś po drodze ?

Bawię się konfiguratorem PL i nie ma. W US jest. 

540i nie ma w Polsce i niestety nie będzie.

Podobno nikt tego nie kupuje,bo wszyscy chcą 2,5- tonowe hybrydy albo silniki R4 o mocy 200KM.

Ja akurat chciałem kupić...

Opublikowano
2 godziny temu, eSzet94 napisał(a):

Przy tej całej nagonce i tak cieszcie się,że jest jakiś wybór. 

Wiadomo dla fanów to jest lekki szok i zniesmaczenie bo jeszcze niedawno 530d rwd, xdrive, 540d a przedlift g30 miał spektakularne czteroturbinowe b57,ale te czasy odeszły i już nie wrócą.


Patrząc na g70 to było wiadome,że g60 otrzyma tylko jednego dużego diesla. X3 też ma go dostać i wątpię,że będą dwa warianty jak dotychczas. Zniknie m40d na bank. 
 

jedyna anomalia na dzisiaj to 40d w x5/6 gdzie jest 352 km i tego może możemy się spodziewać w jakimś LCI g70. 
 

mnie zdziwiło,że np 30d rwd jakie posiadam pre LCI ma jedną turbinę i 265 km a już wariant z miękką hybrydą ma 286 km i dwie turbiny. 

 

Dwie turbiny nie dają istotnie więcej mocy tylko szybsze "wstawanie", mała turbina ma mniejszą bezwładność, startuje pierwsza i turbolag jest krótszy. Moc zależy od momentu przy wyższych obrotach i tam już duża turbina rządzie. Inaczej jest w układach V, bo tam każdy dolot może mieć swoje uturbienie. Pogadaj z mechanikami, albo użytkownikami po kilku latach jakie fajne w utrzymaniu są te diesle na 4 turbinach. 

Opublikowano
20 minut temu, przemekk23 napisał(a):

540i nie ma w Polsce i niestety nie będzie.

Podobno nikt tego nie kupuje,bo wszyscy chcą 2,5- tonowe hybrydy albo silniki R4 o mocy 200KM.

Ja akurat chciałem kupić...

A to nie jest kwestia regulacji emisji CO2 w UE? Myślę, że wiele osób by się decydowało na B58 w Europie.

Opublikowano (edytowane)

@Brak_nazwy

Oczywiście że tak, chodzi o zachowanie przepisów dotyczących emisji CO2.

Zrobiłem tylko aluzję do tych co twierdzą że R6 i tak nikt nie kupował, więc nie ma co narzekać i po czym płakać.

Edytowane przez przemekk23
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Roberto1 napisał(a):

Mam g05 x5 30d 286km i jest jedna turbina

 

cos czuje, że cięcie kucy bierze się z nowej normy euro6e

 

btw

540i to zgubili gdzieś po drodze ?

Bawię się konfiguratorem PL i nie ma. W US jest. 

Cięcie kucy bierze się z obcięcia momentu między 4, a 4,5 tys. obrotów, porównaj przebieg momentu dla X5 30d i 40d. Jakby nie było tego cięcia, to jak uzasadnić 30 koła więcej za 40d?

Szkoda, że do piątki nie trafiła ta wersja z 40d, ale z drugiej strony mniej wysilony silnik powinien być trwalszy.

A jeszcze a propos X5/X6, jeździłem jednym po drugim, tj. G61 i X6 z tym samym dieslem i pierwsze co się rzuca w oczy, to jak duuużo lepiej jest wyciszony ten "tani" G61.

Edytowane przez Brak_nazwy
  • Moderatorzy
Opublikowano
40 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

 

A jeszcze a propos X5/X6, jeździłem jednym po drugim, tj. G61 i X6 z tym samym dieslem i pierwsze co się rzuca w oczy, to jak duuużo lepiej jest wyciszony ten "tani" G61.

Nie porównuj  G61 do jeżdżącej cegłówki X5.

Aerodynamika robi swoje w Suvie jest hałas i spalanie.

 

Opublikowano
2 minuty temu, Rufio napisał(a):

Nie porównuj  G61 do jeżdżącej cegłówki X5.

Aerodynamika robi swoje w Suvie jest hałas i spalanie.

 

Chodziło mi o hałas dochodzący z komory silnika, tj. klekot diesla przy przyspieszaniu. Ten sam silnik, w G61 miałem niemal wrażenie, że jadę elektrykiem, X6 wył.

Opublikowano (edytowane)

Cenne info. Dzięki.

W g05 doceniam wyciszenie, jeżeli jest lepiej to tylko przyklasnąć.

 

ps sąsiad ostatnio przyprowadził g60 520d i na zewnątrz brzmi to strasznie. Wróciły wspomnienia mojego pierwszego VAGa 1.9tdi 😉 

Edytowane przez Roberto1
Opublikowano
10 godzin temu, Brak_nazwy napisał(a):

Dwie turbiny, dokładnie ten sam napęd co w X5/X6 30d

G65 czyli nowa x5 od 2027 też dostaje 30d z etykietą 40d i będzie to jedyny diesel w ofercie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.