Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Ale to głupie. Akurat to mogli zostawić fizyczne sterowanie bo często się przydaje, nawet w zależności czy mamy grubą kurtkę czy cienką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

@Randall ale wychodzi taniej🫣

Nie miałem okazji siedzieć w komfortach, ale się zastanawiam, czy nie ma tam takiej opcji, jak w X1, czyli ukryty w iDrive sam masaż odcinka lędźwiowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kivlov napisał(a):

Czyli jak mam fotele bez komfortów ale dodatkowo regulacja lędźwiowa to nie mam pompowanych boczków? Przy zakupie m pro to chyba takie coś to powinien być standard.

Nie martw się, masz pompowane boczki. W sportach z pakietem podparcie lędźwiowe i w komfortach są pompowane poprzez dotykowy ekran. Sprawdzałem w salonie w jednych i drugich siedzeniach. Co ciekawe sporty były dla mnie bardziej wygodne od komfortowych. Czytam ten wątek i widzę sporo nieprawdziwych informacji jakie są tu zamieszczane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fenoldzięki za inf - warto dopłacić te 1200 zł za lędźwie i mieć pompowane fotele 🙂 Naprawdę dużo jest sprzecznych danych, tak samo informacje od sprzedawcy często są różne. Szkoda, że nie ma tu na forum kogoś z ASO co mógłby prostować dementować informacje. 

Ma ktoś info jakie są silniki miękkiej hybrydy w 520D i 540D? Czy są aktywowane tylko przy przycisku boost czy pomagają cały czas? Czy pomiar do setki jest mierzony z boostem czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie ktoś tak miły i napisze jak ustawić klimę na auto. aby szybko schłodziła wnętrze a potem utrzymywała żądaną temp. bez konieczności manualnego ustawiania siły nawiewu? Czy o zgrozo nie ma w g60 takiej opcji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2024 o 21:56, davidpl napisał(a):

Dużo narzekań było na nowe zegary, a teraz tylko czekać aż wejdzie nowy car play:...

Gdzieś przeczytałem, że ten nowy CarPlay ma być niedostępny w BMW. Mam nadzieję, że zmienili zdanie. 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2024 o 14:32, Pawlar napisał(a):

Skieruję pytanie do posiadaczy aut z zawieszeniem adaptacyjnym professional.  Zamówiłem 520i z tym zawieszeniem i nie wiem czy warto? Na jeździe próbnej jeździłem autem z zawieszeniem sportowym ale na feldze 19 cali. Ja mam zamówione felgi 20 cali. Bardziej mi się podoba zawieszenie sportowe ze względu na obniżenie 8 mm ale zależy mi na komforcie. Czy widać różnicę pomiędzy zawieszeniem sportowym a adaptacyjnym jeżeli chodzi o odległość koła do nadkola? Czy jest to bardzo mała różnica? Nie widziałem tego zawieszenia na żywo.

Podbijamy pytanie, bo stoję przed podobnym dylematem, ale ja zostaję przy 19tkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2024 o 22:02, maxgru napisał(a):

Podbijamy pytanie, bo stoję przed podobnym dylematem, ale ja zostaję przy 19tkach.

Może to głupie, a może nie, ale też rozważałem zawieszenie adaptacyjne i zrezygnowałem z jednego względu - stwierdziłem, że nie przekonuje mnie połączenie tył napęd + skrętna tylna oś. Przy xDrive nie miałbym wątpliwości 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie, czy przy M pakiecie dopłata do niebieskich zacisków to tylko cena za farbę, czy jest tu jakaś wartość techniczna? W opisie jest, że są to większe tarcze, ale przyznam, że macałem, patrzyłam i różnicy nie widzę. Może moja miarka w oku jest nie teges...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Hernandes napisał(a):

Czy ktoś wie, czy przy M pakiecie dopłata do niebieskich zacisków to tylko cena za farbę, czy jest tu jakaś wartość techniczna? W opisie jest, że są to większe tarcze, ale przyznam, że macałem, patrzyłam i różnicy nie widzę. Może moja miarka w oku jest nie teges...

Nie ma różnicy pomiędzy czerwonym i niebieskim sportowym układem hamulcowym. Jest natomiast spora różnica względem standardowego układu hamulcowego ("bez koloru").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Hernandes napisał(a):

Czy ktoś wie, czy przy M pakiecie dopłata do niebieskich zacisków to tylko cena za farbę, czy jest tu jakaś wartość techniczna? W opisie jest, że są to większe tarcze, ale przyznam, że macałem, patrzyłam i różnicy nie widzę. Może moja miarka w oku jest nie teges...

Jak masz m-pakiet to zaciski sa juz "sportowe" czyt. wieksze, a czy maja kolor szary, niebieski czy czerwony to juz tylko estetyka, opisy w konfiguratorze sa skrajnie mylace (podejrzewam ze celowo)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak myślałem. Na żywo, obie tarcze są moim zdaniem identyczne. Na oko. Z opisu technicznego też wynika, że zaciski są (z przodu) 4 tłoczkowe. I tak sobie pomyślałem, że ta dopłata to za ładny kolor tylko. Fajnie że jest wybór, ale niefajnie, że jest to opakowane w marketingową opowieść. Ja sobie to kupię, bo ładne i w sumie niedrogie. Ale już nie za fajne jest to, że mogłem spodziewać się lepszego działania takich hamulców. A tu lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, adamjttk napisał(a):

Jak masz m-pakiet to zaciski sa juz "sportowe" czyt. wieksze, a czy maja kolor szary, niebieski czy czerwony to juz tylko estetyka, opisy w konfiguratorze sa skrajnie mylace (podejrzewam ze celowo)

I to niestety nie jest prawda. Standardowo w Mpakiecie są zaciski z tarczami 330 mm. Możesz wziąć pakiet mpro, w którym zaciski są czerwone lub niebieskie, albo nie brać pakietu mpro i wziąc niebieskie zaciski za dopłatą (chyba 3500 zł). W obu przypadkach - zaciski czerwone i niebieskie - tarcze mają średnicę 348mm.  Różnicę widać doskonale tutaj:

- standardowe tarcze - https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g60-limousine/520dx-ece-neutralna/hamulce/hamulec-przod-okladzina-czujnik-34_3313

- zaciski czerwone lub niebieskie - https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g60-limousine/520dx-ece-neutralna/hamulce/hamulec-przod-okladzina-czujnik-34_3312

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, J.D. napisał(a):

I to niestety nie jest prawda. Standardowo w Mpakiecie są zaciski z tarczami 330 mm. Możesz wziąć pakiet mpro, w którym zaciski są czerwone lub niebieskie, albo nie brać pakietu mpro i wziąc niebieskie zaciski za dopłatą (chyba 3500 zł). W obu przypadkach - zaciski czerwone i niebieskie - tarcze mają średnicę 348mm.  Różnicę widać doskonale tutaj:

- standardowe tarcze - https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g60-limousine/520dx-ece-neutralna/hamulce/hamulec-przod-okladzina-czujnik-34_3313

- zaciski czerwone lub niebieskie - https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g60-limousine/520dx-ece-neutralna/hamulce/hamulec-przod-okladzina-czujnik-34_3312

Dzięki! Dobra wiadomość. A swoją drogą, co by im szkodziło napisać o tej średnicy tarczy w opisie w konfiguratorze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, J.D. napisał(a):

I to niestety nie jest prawda. Standardowo w Mpakiecie są zaciski z tarczami 330 mm. Możesz wziąć pakiet mpro, w którym zaciski są czerwone lub niebieskie, albo nie brać pakietu mpro i wziąc niebieskie zaciski za dopłatą (chyba 3500 zł). W obu przypadkach - zaciski czerwone i niebieskie - tarcze mają średnicę 348mm.  Różnicę widać doskonale tutaj:

- standardowe tarcze - https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g60-limousine/520dx-ece-neutralna/hamulce/hamulec-przod-okladzina-czujnik-34_3313

- zaciski czerwone lub niebieskie - https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g60-limousine/520dx-ece-neutralna/hamulce/hamulec-przod-okladzina-czujnik-34_3312

O stary zabiles mnie, masz racje!

To jest kolejna rzecz ktora zostala wykastrowana czy tez podziadowana w porownaniu do poprzedniej generacji G30.

W poprzedniej generacji powiekszone tarcze byly domyslnie w m-pakiecie, w obecnej generacji trzeba je dokupywac osobno badz dokupic kolejny pakiet nazwany m-pakiet pro - dokladnie tak jak piszesz

Generalnie trzeba sie pilnowac na kazdym kroku konfigurujac auto bo jest pelno zmylek, dzieki jeszcze raz za sprostowanie!

 

w poprzedniej generacji:

sp3.png

w obecnej:

sp4.png

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W G30 hamulce mpakietowe też nie zawsze były w mpakiecie! Np w 520D była to osobna pozycja w konfiguratorze, która trzeba było wybrać. Dopiero od większych silników hamulce M (niebieskie) były w Mpakiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2024 o 22:43, J.D. napisał(a):

I to niestety nie jest prawda. Standardowo w Mpakiecie są zaciski z tarczami 330 mm. Możesz wziąć pakiet mpro, w którym zaciski są czerwone lub niebieskie, albo nie brać pakietu mpro i wziąc niebieskie zaciski za dopłatą (chyba 3500 zł). W obu przypadkach - zaciski czerwone i niebieskie - tarcze mają średnicę 348mm.  Różnicę widać doskonale tutaj:

- standardowe tarcze - https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g60-limousine/520dx-ece-neutralna/hamulce/hamulec-przod-okladzina-czujnik-34_3313

- zaciski czerwone lub niebieskie - https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/g60-limousine/520dx-ece-neutralna/hamulce/hamulec-przod-okladzina-czujnik-34_3312

Dziękuję za źródło. I okazuje się, że dla 550e (mój konfig) średnica tarczy jest ta sama dla M-pakietu hamulce podstawowe i "kolorowe": 374 mm. Numer części dla tarczy hamulcowej jest też ten sam. Czyli tutaj różnica (o ile jest) jest bardziej subtelna.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.