Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież to jakieś rendery samozwańcze z neta, tak nie będzie to auto wyglądało.

Ta, ciekawe skąd mielibyśmy zdjęcia auta które premierę ma za jakiś rok. Ale podebatować o renderach zawsze można :)

 

Te auta już jeżdżą i są dostępne w BMW. Ktoś je przecież musi okleić w kamuflaż :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie dodam, że rodzina pracująca w BMW (stąd wiedzą jak nowa 5 będie wyglądać) właśnie zamówiła M5 Competition do produkcji w przyszlym roku.


To trochę daje do myslenia w kontekscie designu IMO :wink:

 

nie dziwię im się. zrobiłem podobnie, tylko mnie interesował diesel.


trend jest taki, że multimedia/systemy się poprawiają owszem, ale auta są całościowo gorsze i droższe. jakość i design nie idą w dobrym kierunku od jakiegoś czasu. coraz częściej sztuczne skóry w konfiguracjach za 400++ tys. PLN, brak tapicerek materiałowych w podstawowych wersjach. kompletna masakra.


w takim Volvo ostatni lifting V90CC nie przyniósł kompletnie nic wartościowego a kilka rzeczy popsuł, Audi A6 C8 jest dość obiektywnie mniej udaną generacją od C7 pod każdym względem (w ogóle grupa VW bardzo cierpi w modelach projektowanych po wybuchu dieselgate). nowa seria 7 to już dramat dramatów a przy okazji wersję 740d BMW obcięło do 300 KM (po co? nie wiem) i nie daje nawet opcji mocniejszego diesla. może jedynie w214 będzie krokiem naprzód, ale to tylko dlatego, że wnętrze obecnej generacji było naprawdę słabe.


pozytywów w czekaniu na G61 w przypadku serii 5 zupełnie nie widziałem. będzie miała większy ekran i pewnie dodatkową funkcjonalność pod kątem autonomicznej jazdy - cała reszta będzie gorsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trend jest taki, że multimedia/systemy się poprawiają

kłóciłbym się. Porównaj sobie np. NBT EVO do MGU - niby więcej funkcji, ale już z nastawieniem na dotyk, ogólny chaos w interfejsie, nie wspominając już o ID8 (klimatyzacja na ekranie :doh: )


Z nudów zrobiłem rendery, a w sumie to amatorskie, krzywe, niedopracowane fotomontaże, które pokazują +/- jakbym chciał żeby 5er wyglądała. Proszę więc o branie ich z przymrużeniem oka i konstruktywną krytykę :)

bmw-g61_front.png

bmw-g61_rear.png?width=910&height=620

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Raczej na pewno nie będzie tak wyglądało. Przód będzie ala G07/G70.

 

przecież zdjęć i filmów zaklejonych G60 jest już pełno w sieci i wiadomo już, że przód nie będzie taki jak G07/G70. Choćby na tym zdjęciu poniżej to dobrze widać:


https://www.carbuyer.co.uk/bmw/5-series/304368/2023-bmw-5-series-nears-production-all-the-details-so-far

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że BMW chce wyróżnić 7 i x7 poprzez m.in. wyjątkowe lampy. Czy to się podoba, to już indywidualna sprawa. Wyniki sprzedaży pokażą.

Jeśli chodzi o g60, to martwią mnie wstępne deklaracje odnośnie silników. Na początek słabe benzyny i diesel oraz elektryki...

Zacząłem myśleć o g30 m550 lci, choć wolałbym nowy model. Wczoraj pokazałem żonie m550 w konfiguratorze, a ona mi mówi, że jak skoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że BMW chce wyróżnić 7 i x7 poprzez m.in. wyjątkowe lampy. Czy to się podoba, to już indywidualna sprawa. Wyniki sprzedaży pokażą.

Jeśli chodzi o g60, to martwią mnie wstępne deklaracje odnośnie silników. Na początek słabe benzyny i diesel oraz elektryki...

Zacząłem myśleć o g30 m550 lci, choć wolałbym nowy model. Wczoraj pokazałem żonie m550 w konfiguratorze, a ona mi mówi, że jak skoda...

 

Rodzina która pracuje w BMW i zna nowe już modele, zamówiła sobie właśnie aktualne M5.


Jedno to na pewno dobry rabat, ale drugie to właśnie fakt że bardziej odpowiada im aktualny model.


Ja również nie zamierzam wymieniać 750i na nową 7mkę z kosiarką i toną baterii - to póki co najlepsze BMW, jakim jeździlem. Wymieniałbym tylko na V12 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że BMW chce wyróżnić 7 i x7 poprzez m.in. wyjątkowe lampy. Czy to się podoba, to już indywidualna sprawa. Wyniki sprzedaży pokażą.

Jeśli chodzi o g60, to martwią mnie wstępne deklaracje odnośnie silników. Na początek słabe benzyny i diesel oraz elektryki...

Zacząłem myśleć o g30 m550 lci, choć wolałbym nowy model. Wczoraj pokazałem żonie m550 w konfiguratorze, a ona mi mówi, że jak skoda...

 

No jak Skoda, jak Skoda. W końcu szefem designu BMW był Jozef Kaban, czyli osoba odpowiedzialna za nowy design language Skody około 2014 roku. Jak dla mnie zrobił fantastyczną robotę i w Skodzie i w BMW. Obydwie marki przed i po Kabanie wyglądały / wyglądają gorzej. Najlepszy projektant ostatnich lat.


G60 będzie wyglądało słabo vs G30 LCI, to już widać. Cięższa bryła, brzydkie światła, dziwne klamki. 3,0 diesel będzie też skastrowany z mocy (jak nowa 7 i X5 LCI - obydwa mają teraz spalinowy o mocy tylko 286 KM). Obsługa multimediów również bardziej angażująca uwagę (można najprościej porównać G11 vs G70, w którym nawet fotela nie ustawisz w trakcie jazdy). Zmiany nie idą na lepsze, w żadnym aspekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że BMW chce wyróżnić 7 i x7 poprzez m.in. wyjątkowe lampy. Czy to się podoba, to już indywidualna sprawa. Wyniki sprzedaży pokażą.

Jeśli chodzi o g60, to martwią mnie wstępne deklaracje odnośnie silników. Na początek słabe benzyny i diesel oraz elektryki...

Zacząłem myśleć o g30 m550 lci, choć wolałbym nowy model. Wczoraj pokazałem żonie m550 w konfiguratorze, a ona mi mówi, że jak skoda...

 

Rodzina która pracuje w BMW i zna nowe już modele, zamówiła sobie właśnie aktualne M5.


Jedno to na pewno dobry rabat, ale drugie to właśnie fakt że bardziej odpowiada im aktualny model.


Ja również nie zamierzam wymieniać 750i na nową 7mkę z kosiarką i toną baterii - to póki co najlepsze BMW, jakim jeździlem. Wymieniałbym tylko na V12 :cool2:

 

No to rodzina powinna znać tzw wystrój przodu G60. Łapią się za głowę czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rodzina powinna znać tzw wystrój przodu G60. Łapią się za głowę czy nie ?

 

Według nich zmiana model aktualny vs model przyszły jest bardziej "stonowana" i mniejsza niż w przypadku 7mki, co chyba już wszyscy wiedzą.


Mówią że przód wygląda ładnie, nowocześnie,niemniej aktualny model podoba (nie wiem czy bardziej, ale uważają, że to najłądniejszy model BMW aktualnie z przodu).


Będę miał fotki soon to napisze coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że BMW chce wyróżnić 7 i x7 poprzez m.in. wyjątkowe lampy. Czy to się podoba, to już indywidualna sprawa. Wyniki sprzedaży pokażą.

Jeśli chodzi o g60, to martwią mnie wstępne deklaracje odnośnie silników. Na początek słabe benzyny i diesel oraz elektryki...

Zacząłem myśleć o g30 m550 lci, choć wolałbym nowy model. Wczoraj pokazałem żonie m550 w konfiguratorze, a ona mi mówi, że jak skoda...

 

Też widzę skodę w tym przodzie. Nie przmawia do mnie. Ostatecznie kupilem przedliftowy tylko ze względu na wygląd. Teraz czekam jak będzie wyglądać G60 i czy będzie ładniejszy od G30 pre lci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nowa 7 i X5 LCI - obydwa mają teraz spalinowy o mocy tylko 286 KM

Bez sensu jest to, że nowe X5 ma oznaczenie 30d, a 7 ma oznaczenie 740d - a to ten sam silnik :?


BMW robi obecnie wszystko, żeby przekonać do siebie jedzących zieleniznę napalonych na ekologię nastolatków, a zapomina o starych wiernych klientach. Każda zmiana w LCI czy nowej gen gdzieś od 2021 jest zmianą z grubsza na gorsze - no cóż, hajs się musi zgadzać, a podobno rynek lubi takie nowoczesne paździerze :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko jasne, Jeszcze niedawno byłem przekonany czytając AutoBIlda że jednak będą dzielone lampy. Tam cały czas trąbią o takim właśnie designie.

 

Będą pojedyncze/standardowe, według tego co mi powiedziano: bardzo zbliżone do G30 wyglądem.


Póki co splity tylko w high endowych modelach (7 i X7).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nowa 7 i X5 LCI - obydwa mają teraz spalinowy o mocy tylko 286 KM

Bez sensu jest to, że nowe X5 ma oznaczenie 30d, a 7 ma oznaczenie 740d - a to ten sam silnik :?


BMW robi obecnie wszystko, żeby przekonać do siebie jedzących zieleniznę napalonych na ekologię nastolatków, a zapomina o starych wiernych klientach. Każda zmiana w LCI czy nowej gen gdzieś od 2021 jest zmianą z grubsza na gorsze - no cóż, hajs się musi zgadzać, a podobno rynek lubi takie nowoczesne paździerze :|

 

No dokładnie, śmieszne to i nielogiczne.


Chyba zaplątali się w tym sami, bo w X7 podają teraz 40d 352 KM, czyli zostawili dotychczasowe 40d 340 KM i zaczęli wliczać mild-hybrid, który i tak już był.


Fajnie, gdyby do X5 dołożyli również 40d w dalszej kolejności, bo ewidentnie jest taka potrzeba, ale pewnie tak się nie stanie. Gdyby nie to, lifting oceniałbym jako udany.


Ciekawostka: między 30d a 40d w X5 było ok. 35 tys. zł różnicy, w serii 5 tylko niecałe 15 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW robi obecnie wszystko, żeby przekonać do siebie jedzących zieleniznę napalonych na ekologię nastolatków, a zapomina o starych wiernych klientach. Każda zmiana w LCI czy nowej gen gdzieś od 2021 jest zmianą z grubsza na gorsze - no cóż, hajs się musi zgadzać, a podobno rynek lubi takie nowoczesne paździerze :|

To po prostu u nas i w USA (z którego pochodzi 3/4 filmików o samochodach) jest taka nagonka na wszystko co elektryczne. Zapraszam do Monachium - stolicy bmw, słupki do ładowania są przy każdej ulicy (poza centrum) i przy każdym ładuje się przeważająca ilość phev, prawie żadnego elektryka (to bardzo konserwatywny land), chociaż pewnie elektryki ładują się w domach. W każdym razie, na cywilizowanych rynkach zachodu (gdzie klasę średnią stać na nowe auto, nie jak u nas) jeździ tego mnóstwo, a u nas wielka nagonka.

Ale przyznam szczerze, że jak w tym 2030 czy 35 roku w Polsce będą sprzedawać tylko elektryki, a prąd będzie nadal w 80% z węgla, to sam pójdę strajkować, bo do tego trzeba podejść racjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo do tego trzeba podejść racjonalnie

Jestem święcie przekonany, że po 2035 r. jak nic się nie zmieni w tym cyrku zwanym unią europejską, to albo brutalnie wzrośnie import samochodów z USA i wschodu (ogólnie spoza UE), albo samochody będą sprzedawane na haksach, czyli w jakiś wymyślny sposób jako używane (może jako demówki lub coś podobnego). UE robi z nas idiotów, no bo nie ma opcji żeby w 10 lat płaca wzrosła na tyle, żeby każdy mógł sobie pozwolić na takie np. i5 G60, które w bazie wyjdzie ponad 300k, co w porównaniu z G30 które w najpopularniejszym zapewne configu - 520D xdrive albo 530i - i nie najgorszym wyposażeniu kosztuje mniej więcej tyle samo jest po prostu dymaniem naszych portfeli spowodowanym tą nagonką na pseudoekologię - co zmieni niecały 1% emisji światowych, bo dokładnie tyle emitują osobówki w UE? Zakładam że niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacząłem myśleć o g30 m550 lci, choć wolałbym nowy model. Wczoraj pokazałem żonie m550 w konfiguratorze, a ona mi mówi, że jak skoda...

 

Gdybym miał słuchać żony w kwestii samochodów to pewnie właśnie Skodą bym jeździł. Niech nie pierdzieli farmazonów, bo M550i przy jakiejkolwiek Skodzie jest promem kosmicznym. Zresztą nie tylko przy Skodzie.


Jak pojawił się lift G30 to też mówiłem, że ma światła ze Skody i trochę się krzywiłem. Ale gdy zobaczyłem, że G60 będzie miało same silniki od kosiarki to skrzywiłem się jeszcze bardziej i naprawdę przestały mi przeszkadzać reflektory w G30 LCI. Tym bardziej, że laserowe lampy robią robotę i elegancko świecą. Do tego nieźle się prezentują. A znaczek M550i na klapie załatwia resztę.


 

nie ma opcji żeby w 10 lat płaca wzrosła na tyle, żeby każdy mógł sobie pozwolić na takie np. i5 G60

Tylko kto powiedział, że każdy powinien sobie móc pozwolić na G30 czy G60? Ten kto do tej pory mógł sobie pozwolić to nadal będzie mógł, nic się nie zmieni. A reszta albo będzie musiała trochę podgonić peleton albo zadowolić się...Skodą tudzież tramwajem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mało kto, jeśli się interesuje motoryzacją i czerpie wrażenia z jazdy kupuje skodę jako main car. Więc nic dziwnego, ze teksty spływają od kobiet jaka Skoda fajna.

Nic nie mam do Skody czy innych marek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.