Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, stuffman napisał(a):

Przecież się nie chwaliłem, że dokonałem zmiany oprogramowania, tylko wgrałem z powrotem serię. I taka awaria jest całkiem logiczna. Jak głośnik dostaje większe wartości prądu, niż te, do których był zaprojektowany, to się w końcu spali.

Ale zmiana jest w EQ a nie w ilości prądu dostarczanej do głośnika.

Pomijam fakt że świat tak nie działa 🙂

To odbiornik 'wysysa' prąd, a nie nadajnik go 'dawkuje' - to tak prosto tłumacząc.

Dla przykładu. Zasilacz od LED, czy od notebooka.

Możesz podłaczyć 90W, 500W, a nawet 3000W - odbiornik, w tym przypadku LED czy TV - wezmie tyle ile potrzeba.

Ważne aby zgadało się napięcie i nie była ZA NISKA MOC - wymagana do działania danego urządzenia.

Przewymiarowanie zasilacza nie jest wskazane ze względu na sprawność czyli ew. straty energii.

No to tak w dużym uproszczeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mm88 napisał(a):

Gratulacje! Jak pierwsze wrażenia?

W porównaniu do mojej G30 - petarda, są mankamenty G60, pewne plastiki mogły by być droższe/lepsze, HK gra jak poprzednie HiFi, ale reszta zdecydowanie lepsza, wiem że porównujemy "budżetową" G30 którą miałem do G60 która wg mnie jest na mega wypasie - jeździ zdecydowanie lepiej. Dopiero 800km wiec na razie same pozytywy 🙂 refleksje przyjdą z czasem. Ale absolutnie nie żałuje - zwłaszcza że kupiona w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
12 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Ale zmiana jest w EQ a nie w ilości prądu dostarczanej do głośnika.

Pomijam fakt że świat tak nie działa 🙂

To odbiornik 'wysysa' prąd, a nie nadajnik go 'dawkuje' - to tak prosto tłumacząc.

Dla przykładu. Zasilacz od LED, czy od notebooka.

Możesz podłaczyć 90W, 500W, a nawet 3000W - odbiornik, w tym przypadku LED czy TV - wezmie tyle ile potrzeba.

Ważne aby zgadało się napięcie i nie była ZA NISKA MOC - wymagana do działania danego urządzenia.

Przewymiarowanie zasilacza nie jest wskazane ze względu na sprawność czyli ew. straty energii.

No to tak w dużym uproszczeniu.

 

Ja się tam na muzyce aż tak nie znam, ale mamy takie czasy, że sprawdzić można rzeczy, o których kompletnie nic nie wiemy. No więc wkleiłem krótkie zapytanie do kilku stron ze sztuczna inteligencją i żadna nie potwierdziła Twojej wersji. Cytuję jedną:

"Przesterowanie (clipping): Gdy sygnał audio jest zbyt silny dla głośników, może to prowadzić do przesterowania. Przesterowanie występuje, gdy sygnał audio przekracza maksymalny poziom, który głośnik może bezpiecznie obsłużyć. Powoduje to zniekształcenia dźwięku, które nie tylko brzmią nieprzyjemnie, ale mogą również powodować mechaniczne przeciążenie elementów głośnika, co z kolei może doprowadzić do uszkodzenia.
Nadmierna moc: Głośniki mają określone parametry mocy, które określają, ile mocy elektrycznej mogą bezpiecznie obsłużyć. Wzmacnianie sygnału audio do poziomu przekraczającego te parametry może prowadzić do przegrzania głośników i uszkodzenia cewek, membran lub innych elementów.
Nieodpowiednia impedancja: Wzmacnianie sygnału audio do głośników o niższej impedancji, niż jest to zalecane przez producenta oprogramowania lub sprzętu audio, może również powodować nadmierną obciążenie wzmacniacza lub innych podzespołów audio. To z kolei może prowadzić do uszkodzenia głośników lub innych elementów systemu audio.
Nadmiar niskich częstotliwości: Oprogramowanie wzmacniające dźwięk może niekontrolowanie podbijać niskie częstotliwości, co może prowadzić do nadmiernego wychylenia membran głośników. Głośniki nie są zazwyczaj zaprojektowane do obsługi tak dużych wychyleń, co może prowadzić do uszkodzeń mechanicznych.

...

Ważne jest zrozumienie, że oprogramowanie EQ nie kontroluje prądu bezpośrednio, ale wpływa na charakterystykę dźwięku, który jest przekazywany do wzmacniacza i następnie do głośników. Poprzez zmianę ustawień EQ można manipulować różnymi częstotliwościami dźwięku, co może wpłynąć na sposób, w jaki głośniki reprodukują dźwięk.

Podsumowując, sama zmiana ustawień EQ nie powinna uszkodzić głośników, ale istnieje ryzyko, że manipulacja dźwiękiem w nieodpowiedni sposób (np. zbyt duże wzmocnienie w pewnych zakresach częstotliwości) może doprowadzić do nadmiernego obciążenia głośników i w konsekwencji do uszkodzeń. Dlatego ważne jest, aby korzystać z EQ z umiarem i zrozumieniem wpływu, jaki mają jego ustawienia na sygnał audio i działanie głośników."

Nie wiem dlaczego zakładasz, że wgranie np. softu B&W do H&K zmienia tylko EQ?

@atri chcemy więcej zdjęć;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 8.02.2024 o 16:30, atri napisał(a):

W porównaniu do mojej G30 - petarda, są mankamenty G60, pewne plastiki mogły by być droższe/lepsze, HK gra jak poprzednie HiFi, ale reszta zdecydowanie lepsza, wiem że porównujemy "budżetową" G30 którą miałem do G60 która wg mnie jest na mega wypasie - jeździ zdecydowanie lepiej. Dopiero 800km wiec na razie same pozytywy 🙂 refleksje przyjdą z czasem. Ale absolutnie nie żałuje - zwłaszcza że kupiona w ciemno.

Jak trochę pojeździsz to daj znać bo jestem bardzo ciekawy jak to się spisuje i jak jest rzeczywiste zużycie paliwa. Masz zamiar ładować czy raczej używać jak a spalinowego co odzyska to odzyska? 

Edytowane przez --maly--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2024 o 16:30, atri napisał(a):

Dopiero 800km wiec na razie same pozytywy 🙂 refleksje przyjdą z czasem. Ale absolutnie nie żałuje - zwłaszcza że kupiona w ciemno.

Hej, jak z ładowaniem? U mnie po kilku ładowaniach zasięg na prądzie spadł do 60km (mimo łagodnej jazdy w mieście, 6C na plusie). IMHO Ładowarka w aucie mogłaby być mocniejsza bo fabryczna daje max 7kW (czyli ok 3h ładowania na full). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I w końcu doczekałem krótką jazdę G60 w gnojówce z podstawowym zawieszeniem 😉

posadziłem Pana sprzedawcy obok mnie i robiliśmy tą sama trasą G60 i moim G30 , wspólne wnioski następujące - zależało mi na porównanie komfortu i wyciszenia tych aut :

- fotele sportowe w G60 gorsze w porównaniu do G30 , twardsze zagłówki , siedzi się jak na tapczanie - nie ma tego charakterystycznego wpadania w fotel jak w G30 , no i pozycja jest dużo wyżej niż w G30 , pomimo że w oba auta są w sporty manualne jeśli chodzi o regulacje przód- tył

- komfort amortyzacji w G60 wydaje się lepszy od G30 , mniej czuć drgań w kabinie i niedoskonałości krakowskich fatalnych dróg , bardzo mi przypomina nową E klasę

- wyciszenie , trudno powiedzieć które jest cichsze , ALE , ja mam wygłuszone auto , także na pewno jest cichsze od seryjnego G30 LCI , choć sprzedawca stwierdził że przy przyspieszaniu słychać więcej turkot silnika w G60 niż w moim  , na pewno G60 to bardzo dobrze wyciszone auto , z pewnością lepiej jest wyciszone niż nowa E klasa , gdzie przy 110km/h już było wyraźnie słychać opon

- system audio , liczyłem na B&W , ale było tylko HK , już go sprawdziłem wcześniej i wiem że jest gdzieś między hifi a HK w G30 LCI

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, hajdut napisał(a):

Hej, jak z ładowaniem? U mnie po kilku ładowaniach zasięg na prądzie spadł do 60km (mimo łagodnej jazdy w mieście, 6C na plusie). IMHO Ładowarka w aucie mogłaby być mocniejsza bo fabryczna daje max 7kW (czyli ok 3h ładowania na full). 

Szału nie ma, teraz pokazuje ok 75 km - na 1000 km, na prądzie zrobiłem ok 700km, zasięg 60-80km, generalnie liczyłem na tyle, paliwa średnio komputer pokazuje 4,5l. Fakt, ładowarka mogła by łykać 11kw, tak mam w ix3, chociaż tu też lepsze by było 22kw - mam 50kw przyłącze do domu, więc to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2024 o 19:05, Krakus3 napisał(a):

I w końcu doczekałem krótką jazdę G60 w gnojówce z podstawowym zawieszeniem 😉

- fotele sportowe w G60 gorsze w porównaniu do G30 , twardsze zagłówki , siedzi się jak na tapczanie - nie ma tego charakterystycznego wpadania w fotel jak w G30 , no i pozycja jest dużo wyżej niż w G30 , pomimo że w oba auta są w sporty manualne jeśli chodzi o regulacje przód- tył

- komfort amortyzacji w G60 wydaje się lepszy od G30 , mniej czuć drgań w kabinie i niedoskonałości krakowskich fatalnych dróg , bardzo mi przypomina nową E klasę

- wyciszenie , trudno powiedzieć które jest cichsze , ALE , ja mam wygłuszone auto , także na pewno jest cichsze od seryjnego G30 LCI , choć sprzedawca stwierdził że przy przyspieszaniu słychać więcej turkot silnika w G60 niż w moim  , na pewno G60 to bardzo dobrze wyciszone auto , z pewnością lepiej jest wyciszone niż nowa E klasa , gdzie przy 110km/h już było wyraźnie słychać opon

 

Według mnie fotele sportowe w G60 są bardzo wygodne. I dobrze trzymają. Właśnie są dobre przez brak tego wpadania. Ale kto co lubi. Miejsca na telefon super. Jeśli chodzi o obsługę dotykową tragedia. No ale jest jak jest. Według mnie całkiem fajne auto się szykuje. Co prawda trochę takie tandetne no ale innego wyboru nie ma. 

Edytowane przez kapibara22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
22 godziny temu, kapibara22 napisał(a):

 Według mnie całkiem fajne auto się szykuje. Co prawda trochę takie tandetne no ale innego wyboru nie ma. 

zgadzam się w pełni , bo to jest fajne auto , ale nie dla obecnego posiadacza G30LCI dość dobrze wyposażonego , bo za dużo opcji których już ma albo zawsze chciałby mieć, jako kolejny element ewolucji przy zakupie swojego kolejnego samochodu , niestety zabraknie w G60 . natomiast uważam że to auto będzie hitem dla kogoś kto nie zna G30 i przesiada z np Skody , Toyoty lub innych podstawowych modeli marek premium , bo poziom komfortu , wyciszenia , estetyki jest na bardzo dobrym poziomie 👍 .

wracając do miejsca na telefon , moim zdaniem nie będzie w praktyce używane w ogóle , dlaczego ? bo - z doświadczenia z G30 LCI- ładowarka indukcyjna , czy ładowanie przez port USB C ma sens jak nie używasz w ogóle telefonu a aucie , natomiast jak masz już uruchomione AA i do tego korzystasz z Google Maps i YT Music np. , i co chwile ktoś dzwoni ,  to ładowanie jest zerowe , jak nie ujemne , pozostaje podłączenie szybkiej ładowarki samochodowej do gniazda od zapalniczki którego masz w podłokietniku w G60 , czyli telefon będzie leżał w schowku pod podłokietnikiem .

jeszcze jedna rzecz która mnie irytowała przy tak fajnym aucie , to odgłos zamykania drzwi , niestety daleko mu do premium 😬

Edytowane przez Krakus3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2023 o 16:16, speedofsound napisał(a):

Rozważałem całą trójkę i skończyłem z sq8. Pisałem o tym wcześniej. Zamówiłem do produkcji model po liftingu. W porównaniu do Porsche Audi jest nieco bardziej dyskretne, ma mocniejszą v8, wnętrze zrobiło na mnie dużo lepsze wrażenie (funkcjonalność, ergonomia), cena zakupu pewnie nieco niższa (szczególnie po rabacie), tańszy serwis i cena za 5 lat gwarancji. Nie bez znaczenia była dostępność podobnego samochodu do testów. O g60 wszystko już zostało napisane (może poza najważniejszym, bo nie było testów z jazd 550e), mercedes zrobił całkiem dobre wrażenie, ale dobre emocje poczułem w sq8 🙂 Wnętrze cayenne (nawet po lifcie) było dla mnie trochę oldschoolowe. To pewnie mój ostatni zakup samochodu w 100% spalinowego, a dotychczas jeździłem wyłącznie r4. Raz się żyje.

Jako, że E450 nadal nie można zamówić. 550e jest nie do przejścia przez elektryczność. Porsche jest mimo wszystko dużo droższe, poszedłem w GLC 53 :). W ogóle o nim nie myślałem, bo to niskie, dwu drzwiowe coupé. Ale to R6 i 450KM mnie jakoś przekonało. Odbiór w czerwcu 2024.  PS. 4 bliskich kolegów z pracy, zamówiło G60 2x 550e i 2x 520d i  (chyba) 520i także auta się sprzedają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, które może wydawać się stosunkowo dziwne. Jestem w trakcie zamawiania G60-tki i przesiadki z Audi. Jest coś takiego w ofercie jak "Pakiet Travel" zawierający dostęp komfortowy, otwieranie gestem bagażnika i ładowanie USB-C w siedzeniach z tyłu z miejscem na uchwyt do tableta. Generalnie od 2013 jeżdżę samochodami z keyless i nigdy go nie używam, bo lubię kliknąć sobie na pilocie - jakoś tak mam, głupi stary zwyczaj. Te dodatki na fotelach z pakietu też są mi zbędne. Jedyna rzecz, to otwieranie bagażnika gestem, ale płacenie za to 8500zł troszkę mnie irytuje. Czy "dostęp komfortowy" to coś więcej niż samo otwieranie samochodu łapiąc za klamkę? Wybaczcie za pytanie, dopiero zapoznaje się ze światem BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, freeq93 napisał(a):

Czy "dostęp komfortowy" to coś więcej niż samo otwieranie samochodu łapiąc za klamkę?

Tak. W skład dostępu komfortowego wchodzi też funkcja BMW Digital Key, ale można ją kupić niezależnie za 900 zł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Ponta napisał(a):

A „otwieranie" klapy bagażnika stopą?

Jest trzecią częścią składową Pakietu Travel obok "dostępu komfortowego" oraz "Systemu Travel & Comfort" 😜

Edytowane przez Borsuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kabat9 napisał(a):

Jako, że E450 nadal nie można zamówić. 550e jest nie do przejścia przez elektryczność. Porsche jest mimo wszystko dużo droższe, poszedłem w GLC 53 :). W ogóle o nim nie myślałem, bo to niskie, dwu drzwiowe coupé. Ale to R6 i 450KM mnie jakoś przekonało. Odbiór w czerwcu 2024.  PS. 4 bliskich kolegów z pracy, zamówiło G60 2x 550e i 2x 520d i  (chyba) 520i także auta się sprzedają. 

Dlaczego e450 nie można zamówić? w konfiguratorze normalnie jest....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ryb55 napisał(a):

Dlaczego e450 nie można zamówić? w konfiguratorze normalnie jest....

Nie wiem dlaczego? Config zrobiłem będąc w salonie chyba w listopadzie, ale do dzisiaj nie można złożyć zamówienia na 450. Stąd decyzja o zmianie na CLE 53. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy na G61 też będzie tak przyjemne rabatowanie. Na G60 dostałem 20% (ale nie mogę brać xdrive bo wtedy nie ma tak dobrego rabatu).

Kontaktował się ktoś z BMW już w temacie Touringa? Ja wysłałem zapytanie, czy oferta gdybyśmy przeszli na Touring w dieselu pozostaje. 😄

Edytowane przez freeq93
odmiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2024 o 11:54, freeq93 napisał(a):

Ciekawe czy na G61 też będzie tak przyjemne rabatowanie. Na G60 dostałem 20% (ale nie mogę brać xdrive bo wtedy nie ma tak dobrego rabatu).

Kontaktował się ktoś z BMW już w temacie Touringa? Ja wysłałem zapytanie, czy oferta gdybyśmy przeszli na Touring w dieselu pozostaje. 😄

Pochwal się u którego dealera dostałeś 20%, bo mnie proponują mniej 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.