Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, JarekR napisał(a):

Design nadwozia RX ma bardzo fajny. Ale kompletnie brak napędu. Brak diesla, brak osiągów, same słabowite warianty, w dodatku tylko 4 cylindrowe. Nawet nie byłem oglądać z tego powodu.

Dla kogoś kto szuka 500KM to się zgadza. Lexus nie ma co zaoferować. Jednak w moim przypadku gdy chciałem kupić 520d, to lexus ma az za dużo. Przy cenie ok 330-340tys zł mam 250KM, head up, wentylowane fotele, kamery 360, pełen pakiet ,,autonomicznej jazdy", gwarancje 10 lat itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Generalnie mało logiczne jak dla mnie nie wkładanie mocnych silników autostradowych do limuzyny stworzonej do jazdy po autostradach. W suvach jeszcze się te hybrydy bronią, ale w serii 5? Także raczej nie będę jeździł nową 5, pozostaje czekanie na 4GC po lifcie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stuffman napisał(a):

Generalnie mało logiczne jak dla mnie nie wkładanie mocnych silników autostradowych do limuzyny stworzonej do jazdy po autostradach. W suvach jeszcze się te hybrydy bronią, ale w serii 5? Także raczej nie będę jeździł nową 5, pozostaje czekanie na 4GC po lifcie.

Moim zdaniem to właśnie R6 diesel jest tym idealnym silnikiem do limuzyny stworzonej do jazdy po autostradach. Dlatego też pytałem czy ten silnik będzie w G60. Skoro mówicie że będzie to jak dla mnie jest git i już wiem na co czekam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Gizli napisał(a):

Moim zdaniem to właśnie R6 diesel jest tym idealnym silnikiem do limuzyny stworzonej do jazdy po autostradach. Dlatego też pytałem czy ten silnik będzie w G60. Skoro mówicie że będzie to jak dla mnie jest git i już wiem na co czekam;)

Będzie, ale ten słabszy 3,0.
Tzn. nazwą go 540d, ale to będzie upgrade marketingowy, bo bedzie siedziało tam stare 30d, czyli spalinowy o mocy 286 KM + dodatki elektryczne. Jak w 740d G70.

G60 540d bedzie miało mniej koni niż G30 540d (340 KM) i bedzie odpowiednio gorzej jeździło. Różnica jest spora, jak dla mnie zarówno w 5 G31 LCI, jak i w X5 G05, różnica między 30d i 40d jest wyraźna i zdecydowanie skłaniam się ku tej mocniejszej jednostce.

Czyli radość na smutno z tego 3,0d😅

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jeśli ktoś szuka naprawdę mocnego diesla to zostaje e klasa 367km plus 23km z silnika elektrycznego. No  jest jeszcze benzyna 381km plus 23km. 

Można też ściągnąć 540i z USA, w Amerykańskim konfiguratorze ze wszystkimi opcjami wychodzi 81tys USD. Nie wiem jakie dają rabaty USA, ale zakładając 10% rabatu, transport (3000 USD) cło 10%, akcyzę 9,3% (obniżona akcyza bo MHEV), 19% (jeśli sporwadzimy przez port w Niemczech) wychodzi ok 440 pln... Wtedy mamy prawilne 380km z rzędowej szóstki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, p0sitiv napisał(a):

Dlatego jeśli ktoś szuka naprawdę mocnego diesla to zostaje e klasa 367km plus 23km z silnika elektrycznego. No  jest jeszcze benzyna 381km plus 23km. 

Można też ściągnąć 540i z USA, w Amerykańskim konfiguratorze ze wszystkimi opcjami wychodzi 81tys USD. Nie wiem jakie dają rabaty USA, ale zakładając 10% rabatu, transport (3000 USD) cło 10%, akcyzę 9,3% (obniżona akcyza bo MHEV), 19% (jeśli sporwadzimy przez port w Niemczech) wychodzi ok 440 pln... Wtedy mamy prawilne 380km z rzędowej szóstki. 

Dla mnie są dwie alternatywy. Nieidealne, ale część osób z pewnością będzie zadowolona.

Kosztem komfortu, dużo bardziej sportowa w odczuciu M340i/d.

Kosztem prowadzenia przy prędkościach 180+, bardziej praktyczna (wysoki prześwit) i komfortowa X5 40d.

Nowej piątki nie czuję, tym bardziej tej z USA. Przynajmniej dopóki są alternatywy. Upierając się przy 540 G30/31 szukałbym w Niemczech, fabrycznie nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Byście się zdziwili ile kobiet przychodzi do salonu i to czy to jest R6 czy R4 jest tyle ważne co marka opon dla tych pań. Liczy się moc/niemoc i konfiguracja pod siebie.

Już widzę jak ktoś wydaje pół bańki, żeby z USA coś ciągnąć. 

Musicie zrozumieć, że szansa na to, ze ktoś kto kupuje auto w salonie BMW przegląda to forum jest mikroskopijna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2023 o 13:19, Ponta napisał(a):

 

Musicie zrozumieć, że szansa na to, ze ktoś kto kupuje auto w salonie BMW przegląda to forum jest mikroskopijna.

 

Ja akurat przed zakupem śledziłem forum, znalazłem w Google. Szczególnie wątki o konfiguracji i rabatach. Dużo mi dały. Fajnie ze jestescie!!🙂 Wiem trochę wazeliny ale jak trzeba to trzeba.!!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownicy serii 5 nie przeglądają forum bo większość z nich dostaje te samochody jako służbówki. Dlatego 90% rynku to 2 litrówki. 

Sam mam kumpla, który dostał g30 520d, a jedyną opcję jaką mógł wybrać to był jeden z 3 kolorów. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz, Tomi_ST napisał(a):

aktualny numer tygodnika Motor (dostępny też w sieci na Nexto.pl) - jest porównanie nowej 520xd z E 220d i A6 45TDI

wrzuć zdjęcie hahaha lub konkluzje 😛 😄 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

We wspomnianym teście prasowym wygrywa Mercedes E220 d 4Matic, który wyróżnia się najwygodniejszym zawieszeniem i najlepszymi hamulcami.

Zajmujące 2. miejsce BMW 520d xDrive ma najbardziej żwawy i jednocześnie oszczędny silnik. Jego własności jezdne stanowią dobre połączenie komfortu i dynamiki. Nie posiada przy tym realnych słabości poza (zbyt) dużymi gabarytami.

Miejsce 3. zajmuje Audi A6 40 TDI quattro, które jest najtańsze w zakupie i ma najwięcej miejsca z tyłu. Przegrywa jednak znacznie, szczególnie pod względem własności jezdnych z nowocześniejszymi konkurentami.

Edytowane przez Borsuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i najmniej czytelne zegary.

Podali, że średnica zawracania z skrętna tylną osią to 12,0m, czyli więcej niż obecne G30 z skrętną osią (11,6m).
Chociaż nie do końca wiem jak jest z dostępnością tylnej osi skrętnej - bo zestawieniu wyposażenie podali, że tylna oś skrętna jest niedostępna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja rozumiem że 2L to u niektórych jedynie czajniki mają, ale proszę pomyśleć o roznicy minimum 2l na 100km w spalaniu, przy 200k przebiegu wychodzi minimum 30000 oszczędności na samym paliwie + 30000 tańsze auto. Ja mam 2l n47 xd 218koni + zf8 xhps2 przebieg troche pinad 100tys i to prawda w niskich zakresach obrotów jest to lekki klekotek, ale naprawde nie ma tragedii. Spalanie autostrada 150km/h tempomat 7.5l bez xhp, 7.0l z xhp w trybie comfort. No ale te nowe są troche cięższe. Proszę nie zrozumieć mnie źle bo fakt 3.0 to lepszy silnik od 2.0, ale nie powinno się 2.0 tak stanowczo dyskwalifikować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 150 na autostradzie miałem spalanie na poziomie 7l/100 lub mniej także w moim 740d. Akurat w takich warunkach silnik 2l nie ma żadnej przewagi nad tymi o większej pojemności i większej liczbie cylindrów 

A tak przy okazji, ja miałem chyba szczególnie ciężką stopę i brak umiejętności oszczędnej jazdy. Nowy właściciel mojego auta podsyła mi co jakiś czas zdjęcia swoich osiągnięć - jazda o kropelce:

Resized_20231114_221641.thumb.jpeg.c1d90b47fadefb7e14b46a738f604e05.jpeg

 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
2 godziny temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Panowie, ja rozumiem że 2L to u niektórych jedynie czajniki mają, ale proszę pomyśleć o roznicy minimum 2l na 100km w spalaniu, przy 200k przebiegu wychodzi minimum 30000 oszczędności na samym paliwie + 30000 tańsze auto. Ja mam 2l n47 xd 218koni + zf8 xhps2 przebieg troche pinad 100tys i to prawda w niskich zakresach obrotów jest to lekki klekotek, ale naprawde nie ma tragedii. Spalanie autostrada 150km/h tempomat 7.5l bez xhp, 7.0l z xhp w trybie comfort. 

Nie po kupuję auto klasy wyższej, żeby słuchać terkotu 4 cyl. Szczególnie w mieście.

Przerabiałem 2,0d, 3.0d zawsze będzie klekot w mieście

Poza tym w 540i xdrive kombi na tempomacie 150kmh mam spalanie 8.8-9,2 .

Czyli 10 zł na 100km x 100 tys km. 10 tys róznicy bez szopek z Adblue czy DPF-em.

Przy przebiegach 20-30 tys rocznie pomijalne.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Rufio napisał(a):

Nie po kupuję auto klasy wyższej, żeby słuchać terkotu 4 cyl. Szczególnie w mieście.

 

To jeden z wielu elementów samochodu. A wyniki sprzedaży mówią jednak coś zupełnie innego.

Nie ma o czym mówić. Im wiecej garów - tym lepiej. 

Ale nie każdy to potrzebuje.

Nawet w serii 7 (G11) było 725d z 2.0d b47 biturbo 231km.

W ogóle to takie Polskie myślenie. W Belgii większosć BMW to 1.5 1.6 2.0 w wersjach 18d.

U nas każda musi miec Mpakiet 🙂 

 

Nie wszystko, każdy w życiu musi miec TOP. 

Nie każdy ma iPhone 15 Pro Max, nie każdy ma S23 Ultra.

Są ludzie, którzy maja S21, czy nawet S23 - i dla nich jest OK... i nikt tu nie pierdzieli że poniżej 6" to nie jest flagowy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, luk_byd napisał(a):

To jeden z wielu elementów samochodu. A wyniki sprzedaży mówią jednak coś zupełnie innego.

Nie ma o czym mówić. Im wiecej garów - tym lepiej. 

Ale nie każdy to potrzebuje.

Nawet w serii 7 (G11) było 725d z 2.0d b47 biturbo 231km.

W ogóle to takie Polskie myślenie. W Belgii większosć BMW to 1.5 1.6 2.0 w wersjach 18d.

U nas każda musi miec Mpakiet 🙂 

 

Nie wszystko, każdy w życiu musi miec TOP. 

Nie każdy ma iPhone 15 Pro Max, nie każdy ma S23 Ultra.

Są ludzie, którzy maja S21, czy nawet S23 - i dla nich jest OK... i nikt tu nie pierdzieli że poniżej 6" to nie jest flagowy model.

z telefonem się zgodzę 😄 mogę mieć x peria xz 10 lat 😜 ale z poglądem na temat aut nie 😜 ale wiadomo jeden musi mieć rolexa a inny casio , tak samo jeden zje steka a drugi schabowszczaka 😜

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.