Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Dobra marudzimy dalej.  Zrobiłem sobie konfigurację 550e i wychodzi 510tyś wcale bez szaleństwa ale ze względu na pakiety mam trochę zbednych rzeczy bo inaczej się nie da.

Pamietam że G30 550i z prawdziwym V8 wychodziło sporo mniej a X5 LCI 50e wychodzi bardzo podobnie oferujac wg mnie więcej od G60.

X5 jest lepiej wykończone i ma opcje których w G60 nie ma o tym niżej.

A teraz czego jeszcze nie ma G60. Deska rozdzielcza w skórze brak opcji. Dla mnie bardzo ważny atrybut luksusowego auta. Tutaj nie ma nawet góry i górnej części boczka w skórze a w g30 nawet dół mógł być w skórze (w x5 tak nadal jest ba w g20 miałem i mam w g80).  Nie ma sufitu z alcantary tez fajny element przy grubej konfiguracj (w x5 jest). Jak wcześniej wspominano brak klejonych dzwiękochlonnych szyb (w x5 są w g20 też). Nie widzę soft close też w tej klasie powinno być zwlaszcza że oglądając G60 w salonie to drzwi trzaskały jak w octavii (w x5 jest). Kurde dziwne że zrezygnowano z takich opcji obecnych od lat w tej klasie. 

Najlepsze jest to że jak ktoś będzie chciał kupić samochód w tej klasie to i tak musi kupić piątkę prędzej czy później bo u konkurencji jest jeszcze gorzej. G30 też nie będzie jeździć 10lat. Mam wrażenie że to taka zmowa producentów doskonale wiedzą że klient nie będzie miał wyjścia mimo że ten produkt jest dużo słabszy w wielu aspektach niż poprzednik. Na ten moment X5 broni się dużo lepiej niż G60 ale tak samo X5 jak i G30 to już jednak modele sprzed dobrych 5-6 lat...

 

Edytowane przez --maly--
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem chwilę dłużej 520d i mam kilka kolejnych spostrzeżeń. 

Na plus:

- uczucie jazdy dużym autem, płynie po drodze jak siódemka, bardzo przyjemne prowadzenie

- bardzo wygodne fotele, czuję się w nim jak w fotelu przy kominku

- ekranoza w nowym wydaniu jest efektowna i po dłuższym obcowaniu nawet przyjemna, klima została zrzucona na dolną część ekranu i jest dużo bardziej intuicyjna niż w pierwszych "tabletach"

- dobre wyciszenie, choć niektórzy na pewno zatęsknią za podwójnymi szybami

- duży bagażnik

- hi-fi gra wystarczająco dobrze (nie jestem melomanem)

Na minus:

- 20d to pomyłka, może i mało pali ale kompletnie nie jedzie i źle brzmi (klekot większy niż w mojej 520d F11)

- gumowaty układ kierowniczy, sport nie pomaga

- w czasie zjeżdżania, bardzo powolnego, z wyższego krawężnika konstrukcja auta zaczęła wydawać dźwięki jakby coś w niej pękało strukturalnie

- mild hybrid doprowadza do szaleństwa

- materiały miejscami dramatyczne, ale to już było wspominane wielokrotnie

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
31 minut temu, ViceBMW napisał(a):

Czekamy na LCI 🙂

Dobrze ze kupilem G30 LCi M-PAKIET MPERF, na FULLU z Laserami masażami (dobra nikt nie pytał xD)

hk skóry , hud 😛 etc etc 😛 a jaki motor ? 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem pewien, że kupie g60 ale jakość jego wykonania, materiały to jakiś dramat. Przesiedziałem w nim kilka godzin, przejeździłem wiele kilometrów. Od lat maniak bmw... jednak nie. W ogole siedzac i jeżdżąc obecnymi bmw (miałem już g05, g06 i g30 - wszystkie pre lci) nie czuje premium. Nie widze/czuje różnicy czy to bmw czy volvo, skoda (dyskotekowe listwy led jak w najtanszej kia). Przypadkiem wczoraj zobaczyłem w salonie nowego lexusa rx f-sport... zakochałem się, dziś kupiłem, za miesiąc ma być. Polecam wszystkim niepewnym zrobić to samo i zobaczyć, że w obecnych czasach coś jeszcze może być premium. Tylko f sport, inne wersje to dziadkowozy. Gdy bmw zacznie tracić klientów, może zmieni podeĵście przy następnych generacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie już będą auta. Jest nacisk na stosowanie tworzyw po recyklingu i użycie jak najmniejszej ilości stopów metali, których przetapianie jak wiadomo pochłania więcej energii niż tworzyw sztucznych. Już niedługo zmiany dotkną również aut japońskich.

Edytowane przez Borsuczek
  • Przykro mi 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, 0michal0 napisał(a):

Byłem pewien, że kupie g60 ale jakość jego wykonania, materiały to jakiś dramat. Przesiedziałem w nim kilka godzin, przejeździłem wiele kilometrów. Od lat maniak bmw... jednak nie. W ogole siedzac i jeżdżąc obecnymi bmw (miałem już g05, g06 i g30 - wszystkie pre lci) nie czuje premium. Nie widze/czuje różnicy czy to bmw czy volvo, skoda (dyskotekowe listwy led jak w najtanszej kia). Przypadkiem wczoraj zobaczyłem w salonie nowego lexusa rx f-sport... zakochałem się, dziś kupiłem, za miesiąc ma być. Polecam wszystkim niepewnym zrobić to samo i zobaczyć, że w obecnych czasach coś jeszcze może być premium. Tylko f sport, inne wersje to dziadkowozy. Gdy bmw zacznie tracić klientów, może zmieni podeĵście przy następnych generacjach.

Design lexusa juz od kilku lat bardzo mi się podoba niestety nie ma tam silników tym wygrywa bmw. Osiągi w BMW to przepaść. Najmocniejszy RX 500h ma 370KM i ...6.2 do 100 gdzie najsłabsze benzynowe X5 40i ma 380KM i 5.4s do 100 a mamy też 50e (4.8) oraz 60i (4.2). Do 100 to pół biedy ale skoro ma 6.2 do 100 to od 100 w gorę będzie przepaść i Lexus będzie za słaby w trasie. 4 cylindry do suva to zdecydowanie za mało ten sam problem jest w volvo. Suv musi mieć moment obrotowy KM nie wiele tu zmienia.

Cenowo lexus jest pomiędzy 50e a 60i więc wg mnie zdecydowanie za duzo jak za toyote ale akurat w przypadku X5 bmw ma dobre ceny względem konkurencji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beauty is in the eye of the beholder, więc rozmowa o urodzie Lexusów czy innych azjatyckich aut jest z góry skazana na brak definitywnej konkluzji. Dla mnie np. jedynym azjatyckim autem, które uważam za w miarę ładne, jest elektryczny Hyundai Iconic 5 (czy jak on tam się nazywa). Trochę przypomina mi golfa, doceniam fakt, że projektanci poszli w stronę prostoty i minimalizmu, a nie bałaganu i przesytu kształtów/światełek/dźwięków, jaki jest w lexusach (czy teraz niestety także w nowych BMW 5 i 7)

jakość g60 wyjdzie w praniu... czekamy na pierwsze wrażenia od forumowych posiadaczy. zobaczmy, jak codzienne życie z tym autem weryfikuje pierwsze wrażenia, które mamy z chwilowych interakcji z demówkami

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji akcji serwisowej na chłodnicę egr obejrzałem nową 5 i mam mieszane uczucia.

Auto na pewno jest nowoczesne , design zewnętrzny jak dla mnie ok ale tylko w m paku.

Młodzi na pewno będą zachwyceni wszechobecną tabletozą w środku, mi brakuje trochę normalnych

przełączników . Zawsze jak oglądałem nowe Bmw 5 to czuć było namiastkę luxusu , tutaj kompletnie nic.

Obok stało X5 lci i zrobiło na mnie dużo lepsze wrażenie .

Sam się przymierzam do wymiany G30 ale na ten moment nowa 5 oprócz nowego designu nie oferuje nic więcej 

technologicznie ( chyba że o czymś nie wiem ) co by rekompensowało zakup przy cenach kosmicznych.

Może ktoś zmieniał G30 na polifta i ma jakiegoś opinie czy warto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek miałem okazję przejechać się autem demonstracyjnym.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to zdecydowanie lepiej wygląda na żywo. Udostępniony mi model był w kolorze granatowym individual, który bardzo mi się podoba. Oczywiście w M pakiecie.

Środek - panel z przyciskami sterującymi oknami i lusterkami taki trochę "skodowy", ale poza tym uwag nie mam. Fotele wygodne, w środku sporo miejsca.

Największą bolączką egzemplarza był napęd - 520d xD. Kompletnie nie czuć było przyspieszenia w stosunku nawet do mojego 320i RWD. Nie było źle, ale zauważalnie gorzej. Sprzedawca zeznał, że to według niego zasługa Drive dzięki któremu wszystkie koła są odpowiedzialne za przyspieszenie, a nie tylko tył. Może i tak... Silnik chodzi dosyć cicho jak na dizla. 

Reasumując, samochód fajny, ale jak go wstępnie konfigurowałem w wersji 520i to wyszło jakieś 350 tys. Za dużo jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, maciej_cie napisał(a):

W piątek miałem okazję przejechać się autem demonstracyjnym.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to zdecydowanie lepiej wygląda na żywo. Udostępniony mi model był w kolorze granatowym individual, który bardzo mi się podoba. Oczywiście w M pakiecie.

Środek - panel z przyciskami sterującymi oknami i lusterkami taki trochę "skodowy", ale poza tym uwag nie mam. Fotele wygodne, w środku sporo miejsca.

Największą bolączką egzemplarza był napęd - 520d xD. Kompletnie nie czuć było przyspieszenia w stosunku nawet do mojego 320i RWD. Nie było źle, ale zauważalnie gorzej. Sprzedawca zeznał, że to według niego zasługa Drive dzięki któremu wszystkie koła są odpowiedzialne za przyspieszenie, a nie tylko tył. Może i tak... Silnik chodzi dosyć cicho jak na dizla. 

Reasumując, samochód fajny, ale jak go wstępnie konfigurowałem w wersji 520i to wyszło jakieś 350 tys. Za dużo jak dla mnie.

jakby ogarnęło się rabat 20% to jeszcze ujdzie 😉

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Planują w europie w ogóle włożyć większe albo mocniejsze  silniki do tej budy, czy na 20 się skończy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2023 o 14:36, s0nar napisał(a):

No nie do końca. Gdy jeździłem E60 i pojawiło się F10 - byłem zachwycony. Gdy jeździłem F10 i pojawiło się G30 - byłem zachwycony. Teraz gdy jeżdżę już drugim G30 i zobaczyłem G60 to pierwszy raz od 15 lat nie mam ochoty zmieniać modelu na nową 5-tkę. Dlatego zostałem przy G30 LCI. Nie żałuję. Zwłaszcza biorąc pod uwagę wyposażenie i silniki. Także to nie jest tak, że właściciele poprzednich generacji są źle nastawieni do nowości. Ta nowa G60-tka nic specjalnego w sobie nie ma, niczym nie zachwyca, a wieloma aspektami odpycha. I nawet technologicznie nie widać żadnego postępu w stosunku do poprzedniej generacji. Poprzednio było inaczej, bo między E60 i F10 była przepaść. Tak samo jak między F10, a G30.

Odkopuję, ale mam z debiutami piątek podobnie jak ty.

Debiut F10 to było wow w stosunku do E60. Debiut G30 to było gigantyczne wow. Podobnie w przypadku debiutu G20 (tu był kosmiczny zachwyt, bezkrytyczny wręcz, który utrzymał się po jeździe testowej). G01 - zachwyt po nielubianej przeze mnie poprzedniej generacji. G05 kolejny zachwyt po bardzo lubianej dla odmiany F15. G11 kolejny zachwyt totalny (po podobającym mi się poprzedniku).

Załamany byłem debiutem E65 (po znakomitym E38). Bez zachwytu przyjąłem też debiut E60 (po ulubionym E39), niby auto było ciekawe i dużo lepsze stylistycznie od nieudanej E65, ale poprzednik dalej mnie zachwycał.

Dziś sytuacja wraca. Do początku lat 2000. G70 to koszmar i wstyd je stawiać obok G11. G60 zupełnie bez szału, może nawet odpuściłbym sobie negatywne komentarze, gdyby nie fantastyczny model G30 LCI, który zastępuje. Nie widzę nawet jednego drobnego elementu, w którym nowy model byłby lepszy od poprzednika. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2023 o 04:01, 0michal0 napisał(a):

Byłem pewien, że kupie g60 ale jakość jego wykonania, materiały to jakiś dramat. Przesiedziałem w nim kilka godzin, przejeździłem wiele kilometrów. Od lat maniak bmw... jednak nie. W ogole siedzac i jeżdżąc obecnymi bmw (miałem już g05, g06 i g30 - wszystkie pre lci) nie czuje premium. Nie widze/czuje różnicy czy to bmw czy volvo, skoda (dyskotekowe listwy led jak w najtanszej kia). Przypadkiem wczoraj zobaczyłem w salonie nowego lexusa rx f-sport... zakochałem się, dziś kupiłem, za miesiąc ma być. Polecam wszystkim niepewnym zrobić to samo i zobaczyć, że w obecnych czasach coś jeszcze może być premium. Tylko f sport, inne wersje to dziadkowozy. Gdy bmw zacznie tracić klientów, może zmieni podeĵście przy następnych generacjach.

Design nadwozia RX ma bardzo fajny. Ale kompletnie brak napędu. Brak diesla, brak osiągów, same słabowite warianty, w dodatku tylko 4 cylindrowe. Nawet nie byłem oglądać z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

No przecież już jest w konfiguratorze... Z tym, że są to hybrydy.

A czy ktos wie co z 6 cylindrowym dieslem? Bo jeden handlowiec mowi ze bedzie w EU a inny ze nie xD Czy ktos ma sprawdzone info? A jak bedzie to kiedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.