Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to ja też dodam swoje spostrzeżenia bo dość długo porównywałem w214 i g60 - miałem klika jazd próbnych w różnych warunkach i z racji rocznego przebiegu brałem pod uwagę 2 l diesle.. i ostatecznie wybór padł na w214:

- wymiary g60 mi akurat przeszkadzały co nie przekłada się za bardzo na wymiar wewnętrzny

- w214 bardziej zwrotny - oś skrętna 4,5 stopnia vs 2 stopnie i ten gabaryt większy g60 - robi różnicę w manewrach miejskich - ja jeżdzę z 35 tys rocznie i szwendam się też po miastach..

- na plus w214 regulacja prześwitu - mogę podnieść coś ok 4 cm - często zjeżdzam z asfaltów - co podnosi uniwersalność auta (nie trzeba iść w suva) + utwardzanie, obniżanie, trzymanie poziomu przy nierównomiernym obciążeniu itp

- w moim odczuciu wyciszenie na plus w214 - śmigam dużo autostradami i tu wyczuwalna róźnica - g60 łapie jakieś dziwne podmuchy tak od 120 

- ogólna ergonomia lepsza w w214 tj wyłączanie start/stop przyciskiem przy zapłonie (tu duży plus dla mnie), lepsza i prostsza obsługa sys (versus pierdylion małych ikonek), większy ekran kamery 360, fajnie działająca funkcja rzeczywistość rozszerzona, gajga zminy biegów przy kierownicy ułatwiajaca szybkie manewry, 

- w g60 widać więcej oszczędności - brak okładzin w kieszeniach, brak drugiego dna w bagażniku, ten plastikowy doklejony tablet nie najlepiej wygląda, masa piano black na tunelu, itp

-  środek w g60 - wygląda trochę jak typowy jak w innych markach półki niższej np Kia - czyli tzw tabletoza - być może to taki kierunek - ale ja bym wymagał od BMW czegoś więcej, wyróźniającego się na tle tej tabletozy; 

Wiem że gusta w stosunku to g60 są różne - ale mi wygląd zewnętrzny g60 bardzo podpasował - ale środek + ergonomia - ciężko do przyjęcia; środek w214 zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie (ambienty można wyłączyć) - pełne skóry, kształty foteli, możliwość skonfigurowania drewna na desce + tunel (zamiast piano) - nic w tym budżecie tj do 400 tys w środku nie podpasowało mi bardziej - testowałem od a6, a7, q8 (tutaj stare linie przed zmianą modeli) , x5, gle (stary środek), 5,- i padło dla odmiany na sedana z uwagi iż 90 proc śmigam sam..

Jednakże uważam iż g60 jest ciekawą propozycją, z uwagi na fajne rabatowanie i cenę jednak niższą niż w214 znajdzie pewno więcej nabywców (ale to może też minus 😉 ) . Oczywiście są rzeczy w których g60 jest lepsza ale u mnie wygrała w214 z powodów powyżej.. zobaczymy co przyniosą lifty tych modeli.. Najważniejsze co by każdy znalazł coś pod siebie. Pozdrawiam

  • Lubię to 3
Opublikowano
9 minut temu, Rufio napisał(a):

Podsumowujac, w Mercedesie czuć więcej premium. 

chciałem to trochę rozwinąć 😉 - ale zasadniczo tak; nawet wśród byłych użytkowników w213 - to w214 jest ewolucją i w każdym aspekcie lepszym wozidłem niż w213, co niestety versus G30 vs g60  jak widać takie oczywiste to nie jest

Opublikowano
1 godzinę temu, lukep3 napisał(a):

to ja też dodam swoje spostrzeżenia bo dość długo porównywałem w214 i g60 - miałem klika jazd próbnych w różnych warunkach i z racji rocznego przebiegu brałem pod uwagę 2 l diesle.. i ostatecznie wybór padł na w214:

- wymiary g60 mi akurat przeszkadzały co nie przekłada się za bardzo na wymiar wewnętrzny

- w214 bardziej zwrotny - oś skrętna 4,5 stopnia vs 2 stopnie i ten gabaryt większy g60 - robi różnicę w manewrach miejskich - ja jeżdzę z 35 tys rocznie i szwendam się też po miastach..

- na plus w214 regulacja prześwitu - mogę podnieść coś ok 4 cm - często zjeżdzam z asfaltów - co podnosi uniwersalność auta (nie trzeba iść w suva) + utwardzanie, obniżanie, trzymanie poziomu przy nierównomiernym obciążeniu itp

- w moim odczuciu wyciszenie na plus w214 - śmigam dużo autostradami i tu wyczuwalna róźnica - g60 łapie jakieś dziwne podmuchy tak od 120 

- ogólna ergonomia lepsza w w214 tj wyłączanie start/stop przyciskiem przy zapłonie (tu duży plus dla mnie), lepsza i prostsza obsługa sys (versus pierdylion małych ikonek), większy ekran kamery 360, fajnie działająca funkcja rzeczywistość rozszerzona, gajga zminy biegów przy kierownicy ułatwiajaca szybkie manewry, 

- w g60 widać więcej oszczędności - brak okładzin w kieszeniach, brak drugiego dna w bagażniku, ten plastikowy doklejony tablet nie najlepiej wygląda, masa piano black na tunelu, itp

-  środek w g60 - wygląda trochę jak typowy jak w innych markach półki niższej np Kia - czyli tzw tabletoza - być może to taki kierunek - ale ja bym wymagał od BMW czegoś więcej, wyróźniającego się na tle tej tabletozy; 

Wiem że gusta w stosunku to g60 są różne - ale mi wygląd zewnętrzny g60 bardzo podpasował - ale środek + ergonomia - ciężko do przyjęcia; środek w214 zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie (ambienty można wyłączyć) - pełne skóry, kształty foteli, możliwość skonfigurowania drewna na desce + tunel (zamiast piano) - nic w tym budżecie tj do 400 tys w środku nie podpasowało mi bardziej - testowałem od a6, a7, q8 (tutaj stare linie przed zmianą modeli) , x5, gle (stary środek), 5,- i padło dla odmiany na sedana z uwagi iż 90 proc śmigam sam..

Jednakże uważam iż g60 jest ciekawą propozycją, z uwagi na fajne rabatowanie i cenę jednak niższą niż w214 znajdzie pewno więcej nabywców (ale to może też minus 😉 ) . Oczywiście są rzeczy w których g60 jest lepsza ale u mnie wygrała w214 z powodów powyżej.. zobaczymy co przyniosą lifty tych modeli.. Najważniejsze co by każdy znalazł coś pod siebie. Pozdrawiam

Uzupełniając:

- w BMW w cenie 2l diesla kupisz na dobrym rabacie wersję z B57 (3 litry) w połączeniu ze skrzynią ZF-a jest to lepszy i trwalszy napęd niż w MB,

- nisko umieszczony tablet z prawej w w214 mi przeszkadza, w BMW mam wszystko w zasięgu wzroku,

- nie wiem czy to poprawili, ale do niedawna przycisk do restartu ekranu był na ekranie, ogólnie mniej problemów z elektroniką w G60, mają też rozwiązania, których nie ma w MB typu firewall osobny na kierownicy,

- MB jest bardziej miękko zawieszony, co kto lubi,

- wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio", w w214, że udaje, że nie jest tanio, tj. trochę pretensjonalnie, zwróć uwagę np. jak dekor drewniany przechodzi w tani, twardy plastik za kierownicą, 

- Sedan w214 na żywo ma taki boomersko-dziadkowy vibe, ja chciałem kombi, a w kombi z kolei eklasa kojarzy się z karawanem, 

- BMW ma troszkę sztywniejsze nadwozie, ale o dziwo to chyba w214 (porównując diesle) ma bardziej równy rozkład masy (nie mogę się tego doszukać na 100%)

Ostatecznie zamówione mam G61 540d. 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
11 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

Uzupełniając:

- w BMW w cenie 2l diesla kupisz na dobrym rabacie wersję z B57 (3 litry) w połączeniu ze skrzynią ZF-a jest to lepszy i trwalszy napęd niż w MB,

- nisko umieszczony tablet z prawej w w214 mi przeszkadza, w BMW mam wszystko w zasięgu wzroku,

- nie wiem czy to poprawili, ale do niedawna przycisk do restartu ekranu był na ekranie, ogólnie mniej problemów z elektroniką w G60, mają też rozwiązania, których nie ma w MB typu firewall osobny na kierownicy,

- MB jest bardziej miękko zawieszony, co kto lubi,

- wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio", w w214, że udaje, że nie jest tanio, tj. trochę pretensjonalnie, zwróć uwagę np. jak dekor drewniany przechodzi w tani, twardy plastik za kierownicą, 

- Sedan w214 na żywo ma taki boomersko-dziadkowy vibe, ja chciałem kombi, a w kombi z kolei eklasa kojarzy się z karawanem, 

- BMW ma troszkę sztywniejsze nadwozie, ale o dziwo to chyba w214 (porównując diesle) ma bardziej równy rozkład masy (nie mogę się tego doszukać na 100%)

Ostatecznie zamówione mam G61 540d. 

 

 

brałem pod uwagę 540d bo właśnie wychodziło cenowo podobnie ale zrezygnowałem przez niedogodności które opisałem - przy moim przebiegu koszty eksploatacji znaczne wyższe w g60 i nie mówie tylko o paliwie, np komplet hamulców przód tył - g60 to 18 tys ; mimo wszystko OM654 ma ponoć mniej tzw "wad wrodzonych", plusem jest że nie nastraja do szybkiej jazdy tylko wygodnego przemieszczenia się w przyjemnym otoczeniu (wyciszenie, ergonomia, burmester, airmatic) - ja potrzebuje auto tak na max 200 tys przebiegu; a szczerze mówiąc na prawdę G60 mi się z zewnątrz podoba ale środka nie mogłem przeżyć i tej ergonomii... dlatego dobrze że mamy wybór 🙂 co kto lubi

Opublikowano
27 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

 wykończenie wnętrza w w214 jest bardziej nierówne, w BMW mam wrażenie, że po prostu jest "tanio"

 

Dokładnie tak. W G60 jest wszędzie tanio i nawet nie ma takiej możliwości żeby udawać, że nie jest.

Mercedes jest o poziom wyżej, ale ma 2-3 słabsze miejsca pod względem wykonania. 

Opublikowano
1 minutę temu, przemekk23 napisał(a):

Dokładnie tak. W G60 jest wszędzie tanio i nawet nie ma takiej możliwości żeby udawać, że nie jest.

Mercedes jest o poziom wyżej, ale ma 2-3 słabsze miejsca pod względem wykonania. 

zgadzam się jest w MB klika słabszych miejsc: np półka za tunelem środkowym, i ogólnie poza lepszą jakością materiałów ogólne spasowanie materiałów nieco lepsze jest w BMW;

wygląd z zewnątrz wg gustu ale dla mnie G60 delikatnie bardziej mi leżało ale wnętrze, ergonomia , ośka skrętna tj manewrowanie i airmatic - tutaj MB. i dlatego wybór ze wskazaniem na MB 

Opublikowano
2 minuty temu, ryb55 napisał(a):

W mercu nie ma osi skrętnej w kombi - niezrozumiałe dla mnie przy tak dużym aucie

zgadza się .. jako ciekawostka w GLS też nie można wybrać (pewno w nowej odsłonie dodadzą) 🙂 za to S klasa ma do wyboru 4,5 stopnia i 8 stopni. Ale ta w BMW to taka skromna bo tylko 2 stopnie ale zawsze coś 🙂

Opublikowano
53 minuty temu, lukep3 napisał(a):

brałem pod uwagę 540d bo właśnie wychodziło cenowo podobnie ale zrezygnowałem przez niedogodności które opisałem - przy moim przebiegu koszty eksploatacji znaczne wyższe w g60 i nie mówie tylko o paliwie, np komplet hamulców przód tył - g60 to 18 tys ; mimo wszystko OM654 ma ponoć mniej tzw "wad wrodzonych", plusem jest że nie nastraja do szybkiej jazdy tylko wygodnego przemieszczenia się w przyjemnym otoczeniu (wyciszenie, ergonomia, burmester, airmatic) - ja potrzebuje auto tak na max 200 tys przebiegu; a szczerze mówiąc na prawdę G60 mi się z zewnątrz podoba ale środka nie mogłem przeżyć i tej ergonomii... dlatego dobrze że mamy wybór 🙂 co kto lubi

pytałem się o hamulce, to mi wyliczyli na 7 chyba komplet, skąd te 18?

Opublikowano
58 minut temu, przemekk23 napisał(a):

Dokładnie tak. W G60 jest wszędzie tanio i nawet nie ma takiej możliwości żeby udawać, że nie jest.

Mercedes jest o poziom wyżej, ale ma 2-3 słabsze miejsca pod względem wykonania. 

Zamiast tanio można napisać bezpretensjonalnie i minimalistycznie, dlatego napisałem "tanio". Np. jakość sztucznej skóry jest zdecydowanie najlepsza w BMW, bardzo dużo R&D w to wkładają. Mi się wydaje, że Mercedes chce udawać, że jest Bentleyem i to dopiero wygląda żałośnie, ale to kwestia bardzo subiektywna.

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

pytałem się o hamulce, to mi wyliczyli na 7 chyba komplet, skąd te 18?

18 to cena dla 540 d za : komplet tarcze + klocki przód i to samo tył + robocizna - zapytaj w ASO. Ma rozpiski ceny tarcz na tył/przód + klocki. Za ten sam komplet w 520d wychodzi coś ok 12 tys

Edytowane przez lukep3
Opublikowano

Dokładnie. Bazowa Veganza w G60 bije na głowę tą bazową szmatę w Mercu ( w dodatku brzydką jak noc jeśli chodzi o przeszycia ). Biorąc pakiet M Pro ( jednak w cenie tego pakietu są dużo lepsze heble, przeszycia pasów, shadowline, lotka na klapie, iconic glow ) dopłata do Bowersa jest niska ( raptem 3700 zł ). Ledy adaptacyjne masz w standardzie, W W214 już spora dopłata. Wielu się ze mną nie zgodzi, ale BMW ma więcej pazura w sobie, Merc ma taki troszkę dziadkowy vibe imo. Bawara bardziej usportowiona, nieco bardziej sprężysta i sportowa. Ceny zdecydowanie lepsze w szachownicy. Jak dla mnie G60 jest ciekawsze, ma to coś, tą wyrazistość, polaryzuje trochę. Mercedes jest troszkę nijaki. 

Opublikowano
17 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

Zamiast tanio można napisać bezpretensjonalnie i minimalistycznie, dlatego napisałem "tanio". Np. jakość sztucznej skóry jest zdecydowanie najlepsza w BMW, bardzo dużo R&D w to wkładają. Mi się wydaje, że Mercedes chce udawać, że jest Bentleyem i to dopiero wygląda żałośnie, ale to kwestia bardzo subiektywna.

właśnie wygląda jak mercedes - właśnie taki ma być 🙂 - klasyczna linia bez wodotrysków spójna z eleganckim środkiem; to G60 na wzór aut azjatyckich upodabnia się do nich np  spójrz na pierwsze z brzegu nowe KIA Sorento i inne , w tym nawet chińskie 

Opublikowano
3 minuty temu, lukep3 napisał(a):

18 to cena dla 540 d za : komplet tarcze + klocki przód i to samo tył + robocizna - zapytaj w ASO. Ma rozpiski ceny tarcz na tył/przód + klocki. Za ten sam komplet w 520d wychodzi coś ok 12 tys

Komplet hebli w X5 G05 30d to cena 12 tys zł w ASO. Cena sprzed 5 miesięcy z ASO Nawaria Motors. Nie licz na to, że Mercedes będzie znacznie tańszy. Przecież Mercedes na starcie jest kilkadziesiąt tysięcy droższy niż BMW, więc z czapy trochę to porównanie cen hamulców.

Opublikowano
1 minutę temu, zalezi napisał(a):

Komplet hebli w X5 G05 30d to cena 12 tys zł w ASO. Cena sprzed 5 miesięcy z ASO Nawaria Motors. Nie licz na to, że Mercedes będzie znacznie tańszy. Przecież Mercedes na starcie jest kilkadziesiąt tysięcy droższy niż BMW, więc z czapy trochę to porównanie cen hamulców.

sprawdź ceny - BMW jest droższe w serwisie,  heble w E klasie 8 tys , ceny które podałem są bez rabatów z ASO 

Opublikowano
2 minuty temu, lukep3 napisał(a):

sprawdź ceny - BMW jest droższe w serwisie,  heble w E klasie 8 tys , ceny które podałem są bez rabatów z ASO 

Jak wydam 3 tys więcej na heble to świat się nie zawali. BMW w zakupie zdecydowanie tańsze. Jak dla mnie wygrywa.

 

Opublikowano
1 minutę temu, zalezi napisał(a):

I ten klekot diesla 2l w W214 trochę nie przystoi takiej limuzynie. Tam nieprzyjemnie on wręcz brzmi. 

zgadzam się brzmi nieprzyjemniej - ale tylko jak go ciśniesz 🙂 generalnie sama miękka hybryda w mojej opinii działa lepiej a jak nie chcemy żeglowania to start/stop pod ręką 🙂

Opublikowano

każdy sam musi sobie zważyć co mu lepiej pasuje, jedno i drugie auto ma wady i zalety. najważniejsze że jest wybór. ciekawe co Audi pokaże nowym A7 - choć patrząc na A5 to pewno konwencja podobna będzie...

Opublikowano

Tak, to prawda 🙂

Z drugiej strony te przyciski na drzwiach od np. szyb w G60 wyglądały jak w Skodzie, to fatalny plastik, tutaj już W214 zamiata mocno bawarę. Materiały drzwi poniżej też niezbyt premium, a fakt nie dania choćby przednich podwójnych szyb ( nawet w opcji ) to już przesada, byle Superb je ma w standardzie w wersji L&K...

Opublikowano
3 minuty temu, zalezi napisał(a):

Tak, to prawda 🙂

Z drugiej strony te przyciski na drzwiach od np. szyb w G60 wyglądały jak w Skodzie, to fatalny plastik, tutaj już W214 zamiata mocno bawarę. Materiały drzwi poniżej też niezbyt premium, a fakt nie dania choćby przednich podwójnych szyb ( nawet w opcji ) to już przesada, byle Superb je ma w standardzie w wersji L&K...

Oni we wszystkich modelach dają pojedynczą szybę teraz i co ciekawe jest ciszej niż w klejonych kiedyś. Przejedź się nowym iX elektrycznym, nie masz klejonej szyby, drzwi bezramkowe, a znajdź mi cichszego suva. Te szyby nie są klejone, ale są grubsze niż kiedyś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.