Pawlar Opublikowano 14 Grudnia 2024 Opublikowano 14 Grudnia 2024 Mogę potwierdzić , że światła adaptacyjne w G60 są naprawdę bardzo dobre. Miałem okazję jeździć ostatnio G30 i tam światła się chowają do G60. W porównaniu do poprzedniej wersji BMW 5 są znacznie jaśniejsze , tak jakby dodano więcej ostrości, także wychodzi na to , że jest większa rozdzielność .
kivlov Opublikowano 14 Grudnia 2024 Opublikowano 14 Grudnia 2024 Aj niepotrzebnie napisałeś, że jest lepsze od G30 - przecież G60 to totalna porażka.
Pawlar Opublikowano 14 Grudnia 2024 Opublikowano 14 Grudnia 2024 40 minut temu, kivlov napisał(a): Aj niepotrzebnie napisałeś, że jest lepsze od G30 - przecież G60 to totalna porażka. 😆😆😆
Hernandes Opublikowano 17 Grudnia 2024 Opublikowano 17 Grudnia 2024 Jak mowa o światłach, to moja obserwacja jest taka, że chyba coś poprawili w algorytmie, bo wycinanie i wzmacnianie snopu światła jest szybsze. Porównuję do g20, gdzie mam lasery. Przy okazji, to czy macie jakiś sposób na naparzanie sprzączki pasa pasażera? Nie mogę sobie z tym poradzić. Ciągle tłucze. Ustawiałem wyżej, niżej i nic. Nie mam glowy jak to tluczenie wyeliminowac. Pewnie można okleić jakimś plastrem czy coś.. Ale jakoś tak nie przystoi Adamem Słodowym w piąteczce…
J.D. Opublikowano 18 Grudnia 2024 Opublikowano 18 Grudnia 2024 7 godzin temu, Hernandes napisał(a): Jak mowa o światłach, to moja obserwacja jest taka, że chyba coś poprawili w algorytmie, bo wycinanie i wzmacnianie snopu światła jest szybsze. Porównuję do g20, gdzie mam lasery. Przy okazji, to czy macie jakiś sposób na naparzanie sprzączki pasa pasażera? Nie mogę sobie z tym poradzić. Ciągle tłucze. Ustawiałem wyżej, niżej i nic. Nie mam glowy jak to tluczenie wyeliminowac. Pewnie można okleić jakimś plastrem czy coś.. Ale jakoś tak nie przystoi Adamem Słodowym w piąteczce… Patent stary jak świat - nie wiem jak sprawdzał się w e60, ale w f10 i g30 testy przeszedł pomyślnie - zaczep pas o boczek fotela. Trzeba się przyzwyczaić, że pewnie raz na 2-3 dni sie zsunie i będziesz musiał zrobić to jeszcze raz....ale przynajmniej nic nie tłucze.
Betelhem Opublikowano 18 Grudnia 2024 Opublikowano 18 Grudnia 2024 (edytowane) Macie pomysł jak wyłączyć światła mijania w nocy? U mnie gdy klikam opcje wyłączenia (na postoju) w menu świateł to wyświetla się, że jest to niedostępne. Nie ma różnicy czy jestem na automatycznym trybie czy ręcznym. Czasem przydałoby się móc wyłączyć światła, gdy np. czekam aż żona zakupy zrobi. Edytowane 18 Grudnia 2024 przez Betelhem
Zasłużeni forumowicze luk_byd Opublikowano 18 Grudnia 2024 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 18 Grudnia 2024 W dniu 14.12.2024 o 18:08, Pawlar napisał(a): Mogę potwierdzić , że światła adaptacyjne w G60 są naprawdę bardzo dobre. Miałem okazję jeździć ostatnio G30 i tam światła się chowają do G60. W porównaniu do poprzedniej wersji BMW 5 są znacznie jaśniejsze , tak jakby dodano więcej ostrości, także wychodzi na to , że jest większa rozdzielność . Pytanie jak zużycie kloszy i jakie to reflektory w G30 porównywaleś - czy tez w LCI, czy preLCI.
Pawlar Opublikowano 18 Grudnia 2024 Opublikowano 18 Grudnia 2024 15 minut temu, luk_byd napisał(a): Pytanie jak zużycie kloszy i jakie to reflektory w G30 porównywaleś - czy tez w LCI, czy preLCI. Na pewno była to wersja LCI 2022 .Lampy Led nie lasery.
buster12 Opublikowano 26 Grudnia 2024 Opublikowano 26 Grudnia 2024 W dniu 18.12.2024 o 09:12, Betelhem napisał(a): Macie pomysł jak wyłączyć światła mijania w nocy? U mnie gdy klikam opcje wyłączenia (na postoju) w menu świateł to wyświetla się, że jest to niedostępne. Nie ma różnicy czy jestem na automatycznym trybie czy ręcznym. Czasem przydałoby się móc wyłączyć światła, gdy np. czekam aż żona zakupy zrobi. A silnik zgaszony? Bo to chyba warunkuje te opcje.
Zasłużeni forumowicze s0nar Opublikowano 11 Stycznia Zasłużeni forumowicze Opublikowano 11 Stycznia W dniu 18.12.2024 o 10:15, Pawlar napisał(a): Na pewno była to wersja LCI 2022 .Lampy Led nie lasery. Ja z kolei nie jeździłem autem z lepszymi reflektorami niż laserowe, które są w G30LCI. Jak lasery się odpalą i pokażą pełnię możliwości to masz dzień przed samochodem na kilkaset metrów (nie wiem czy to jest dokładnie 650m jak obiecuje producent, ale na oko. z pół kilometra). Miałem przedliftowe G30 z adaptacyjnymi LED-ami i one takiego efektu wow nie robiły. Chętnie bym porównał lasery G30LCI z LED-ami G60, ale szczerze mówiąc wątpię, aby do tej budżetowej wersji dali coś lepszego od laserów znanych z G30LCI.
Moderatorzy Rufio Opublikowano 12 Stycznia Moderatorzy Opublikowano 12 Stycznia No tak, ale musi zupełnie ciemno, tzn brak innych aut. Ale potwierdzam. Po Ledach adaptacyjnych Audi, Mercedesa. Laser w G30 LCI to inna liga. Liczyłem słupki 100m przy drodze, "swieci" 5-6 słupków. W nocy jazda jak w dzień. Na boki też szeroko świecą. Podejrzewam, że zrezygnowali w G60 z uwag na cenę. Mało kto zamawiał. Np w G30 była opcja, pełny individual wewn opcja za 23tys, ciekowe kto to zamawiał "Obejmuje obicie siedzisk foteli wraz zagłówkami, dolnej części deski rozdzielczej i drzwi wysokiej jakości skórą Merino o delikatnej fakturze oraz ręcznie wykonane detale jak szwy przypominające plecionkę, lamówki oraz kontrastowe stebnowanie. Dodatkowo górna część deski rozdzielczej i boczków drzwi wykończona jest skórą Walknappa" A w G60 cieszą się z weganskiego shitu Za 1,5 roku trzeba będzie na coś z zmienić obecne auto (podatki,przebieg) G31 LCI, 540i, komforty, nappa,lasery Jak ktoś widzi godnego następcę, slucham propozycji,tylko kombi,( SUVy odpadadają, siedzieć w pozycji jak na krześle, to mogę jak jem obiad w przy stole ) 1 http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG
przemekk23 Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia (edytowane) @Rufio Bierz E450. Większość dodatków dostępnych w G30 w Mercedesie nadal masz. Materiały, poza niektórymi plastikami w mniej widocznych miejscach, na wysokim jak na obecne czasy poziomie,spasowanie bardzo dobre. Z minusów: trochę wyższa pozycja za kierownicą niż w 5er (ale po miesiącu się przyzwyczaiłem), fejkowe wydechy,wykastrowany dźwięk silnika R6 (w głośnikach imitacja V8), cena wyższa o ok. 50 tys niż G60. Generalnie jednak super auto. Edytowane 12 Stycznia przez przemekk23
eSzet94 Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia Ja też nie wiem na co zmienię g20 30d. rwd już w ofercie nie ma z 3l dieslem, skóry naturalnej na desce również jak i laserów. Tak naprawdę nic nowego nie da mi należytego skoku jakiego można by oczekiwać. Trzeba będzie znowu popatrzeć na rynek aut używanych i kuszące są Panamera 4s diesel (porąbane ceny za mniejsze przebiegi) i 750d LCI. Jednak to są wysokie koszty utrzymania i chyba poszukam 430d gc bądź 440d coupe z nastawieniem na opcję,których do nowych sztuk zamówić nie można. co do laserów to BMW tylko i wyłącznie tnie koszty. Żaden nowy model ich nie ma w opcji. Jedynie schodzące x4 można było w to doposażyć i serię 8. Reszta już w nowym standardzie tylko adaptacyjny led.
davidpl Opublikowano 12 Stycznia Opublikowano 12 Stycznia Co do laserów- chyba też jest problem z homologacją w USA, a to dla nich też istotny rynek i gdzieś czytałem, że to był argument porzucenia laserów. Ogólnie zrobienie lasera wcale nie jest takie drogie…
Diav Opublikowano Niedziela o 21:35 Opublikowano Niedziela o 21:35 7 godzin temu, davidpl napisał(a): Co do laserów- chyba też jest problem z homologacją w USA, a to dla nich też istotny rynek i gdzieś czytałem, że to był argument porzucenia laserów. Ogólnie zrobienie lasera wcale nie jest takie drogie… Niby tak, ale dla przykładu audi dodało do swoich modeli matrixy laserowe, a również oferują swoje modele w USA.
Tomi_ST Opublikowano Niedziela o 22:23 Opublikowano Niedziela o 22:23 Reflektor laserowy wcale nie jest taki skomplikowany ani drogi w stosunku do LED. W soczewce lampy znajduje się element fosforowy który emituje światło białe po pobudzeniu niebieskim laserem. Sam laser (a konkretnie dioda laserowa) znajduje się poza obudową reflektora - do elementu fosforowego doprowadzony jest światłowód. Na poniższym zdjęciu po reflektorem są umieszczone te kluczowe elementy (zdjęcie zrobiłem na targach elektroniki gdzie producent diod laserowych przedstawiał swoją ofertę). Zastosowanie diody laserowej pozwala uzyskać znacznie większe natężenie światła jakie może wypromieniować element fosforowy. Nie można wykluczyć, że nastąpił na tyle duży wzrost wydajności obecnie dostępnych niebieskich diod LED, że stosowanie lasera nie jest już konieczne. W sumie nie słyszałem aby MB ani Audi w obecnych modelach chwaliło się światłami laserowymi (tu mogę się mylić - nie śledzę tego) A tak zmieniając temat: Samar opublikował raport najchętniej kupowanych aut segmentu premium Seria 5 to po serii 3 i X5 najchętniej kupowane BMW. Sprzedano w PL 3263 szt, A6 - 2774 szt, a MB klasa E - 2374szt. Sam się dziwię ale komuś się to auto jednak podoba https://www.samar.pl/__/3/3.a/122560/3.sc/11/Rejestracje-samochodów-klasy-premium---grudzień-2024-.html?locale=pl_PL 1
przemekk23 Opublikowano Poniedziałek o 06:38 Opublikowano Poniedziałek o 06:38 @Tomi_ST Mercedes jest 20 % droższy od G60, a do tego BMW daje jeszcze dużo większe rabaty. Audi A6 to model sprzed dekady, z dużymi rabatami na niektóre silniki. Inaczej trudno to wyjaśnić.
Hernandes Opublikowano Poniedziałek o 08:45 Opublikowano Poniedziałek o 08:45 (edytowane) Wg tego zestawienia SAMAR, to SUV-y się podobają. Bez uwzględniania ich to trójeczka i piątka jest kupowana najchetniej. A6 to rzeczywiście teraz mało emocjonujący już model i sprzedaż dlatego mniejsza. Różnica 1000 szt pomiędzy piątką i nową klasą E może wynikać z tego, że w piątce mogli uwzględnić elektryki a w klasie E - nie, bo tam jest formalnie inny model. Ale to takie zgadywanie. Generalnie to ciekawe, że tort jest podzielony w miarę równomiernie w tej klasie samochodów w Polsce. Lexus, volvo, jaguar i porsche pewnie są, ale daleko. Edytowane Poniedziałek o 09:07 przez Hernandes
Moderatorzy Randall Opublikowano Poniedziałek o 08:58 Moderatorzy Opublikowano Poniedziałek o 08:58 Jaguar już nie produkuje samochodów, można kupić jakieś ochłapy z placu tylko, kolejna marka której historia się zakończyła.
buster12 Opublikowano Poniedziałek o 11:27 Opublikowano Poniedziałek o 11:27 Weźcie poprawkę, że nowa 5 to w dużym stopniu auta na stock wypożyczalni typu carnet, itp., lub na floty firmowe.
J.D. Opublikowano Poniedziałek o 13:15 Opublikowano Poniedziałek o 13:15 1 godzinę temu, buster12 napisał(a): Weźcie poprawkę, że nowa 5 to w dużym stopniu auta na stock wypożyczalni typu carnet, itp., lub na floty firmowe. Ja bym nie przesadzał. G60 jest następcą każdej poprzedniej generacji i nikt nie miał w zamyśle robić z tego auta flotowego. Gdyby tak było, to producent miałby jakąś alternatywę,a realia są takie, że, żeby zamienić Dobrze wyposażone G60 2.0d na podobnie wyposażone x5, trzeba dopłacić 150 tys. W przypadku 7er jest to już 300 tyś. Nie oszukujmy się, jak kupujesz auto za 350-400 tys. to może 20-30 tyś. nie robi aż takiej różnicy, ale 150 tyś. już tak. Realia się zmieniają i trzeba się z tym pogodzić, albo do końca życia jeździć f10 / g30.
Hernandes Opublikowano Poniedziałek o 14:29 Opublikowano Poniedziałek o 14:29 Z tego zestawienia Samar wynika, że co 6. klient na premium jest osobą fizyczną. Zatem większość jest kupowana na firmy. Wszystkich marek. Pewnie są tu jakieś różnice pomiędzy markami, ale w segmencie premium obecnie większość to będą firmy. I to jest flota. Jeżeli jednak to zakupy hurtowe miałaby być flotą, to chyba w Polsce są to sytuacje zupełnie wyjątkowe. Też jak idzie o zakupy do wypożyczalni. To jest moim zdaniem margines w ogóle. Ja tezy o tym, że jest jednak ze sprzedażą 5 słabo, bo globalny wynik w Polsce jest podkręcony przez floty i wypożyczalnie, nie podzielam. Nie-suvów w Polsce z tego przedziału cenowego sprzedaje się tyle, ile się sprzedaje i nie ma w tym segmencie zdecydowanego wygranego: cała trójca ma swój kawałek rynku. Jedni trochę więcej inni trochę mniej, z różnych powodów. Mi się wydaje, że nowa 5 to dobra oferta z tym wyjątkiem, że słabo z silnikami. W audi jest podobnie słabo. W mercedesie jest lepiej, tj. jest większy wybór, ale te silniki niekoniecznie są lepsze. Po prostu w BMW brakuje mocniejszej benzyny (odpowiednika 540i) i brakuje M-performance (odpowiednika m550i). Ale to tak dla poprawienia humoru przy zabawie w konfiguratorze. Bo jednak większość sprzedaży to są wersje z podstawowymi napędami. Nie tylko w Polsce. Tu to chyba tylko Szwajcaria i Norwegia się odróżnia. Ciekawe dlaczego 🙂
eSzet94 Opublikowano Poniedziałek o 15:54 Opublikowano Poniedziałek o 15:54 Spokojnie, już niedługo w europie będzie jakiś wybór gołych 530 i 540i. Już się pojawiają rozbitki z USA to samo v8 w g70. 760 też może być łakomym kąskiem. Jak nie należę do zwolenników aut zza wielkiej wody tak to mogą być dobre alternatywy dla 520i/d z europejskiego rynku gdy ktoś będzie polował na używkę(jak ja) g60 w mojej okolicy (zagłębie meblarskie) jest już bardzo dużo. Większość 520d,ale już mi mignęła 50e a i 540d. Jak się pobawi człowiek konfiguratorem i porówna z konkurencją no to BMW wypada najsensowniej. O ile przy małych dieslach można jeszcze jakoś tą różnicę cenową zmniejszyć tak przy dużych jednostkach jest spora różnica. E450d jest wyjściowo 50 tyś droższy niż 540d a i opcje w BMW wydają się być lepiej wycenione i nie aż tak mocno popakietowane. Jakość w Mercedesie jest też bardzo słaba więc tym bym się do końca nie sugerował bo wszędzie jest cięcie kosztów i tandeta. x5 można dopakowac w więcej gadżetów i jest jeszcze skóra individual,ale poza tym… różnica podobnie skonfigurowanego x5 40d względem 540d jest bardzo duża. W g60 ciężko przebić 500 tys. I wliczając w to rabat to dostajemy świetny wóz za rozsądne jak na standardy rynku auto. Zresztą moim zdaniem patrząc po konkurencji to BMW naprawdę jeszcze nas rozpieszcza dając 3.0 benzyny i diesle w dobrych pieniądzach. Zresztą dużo osób narzeka na nowe x3 a konkurencja w ogóle nie ma alternatywy. Wszystko silniczki 2.0 a GLC 63 2.0 plus elektryk.
buster12 Opublikowano Poniedziałek o 16:15 Opublikowano Poniedziałek o 16:15 2 godziny temu, J.D. napisał(a): Ja bym nie przesadzał. G60 jest następcą każdej poprzedniej generacji i nikt nie miał w zamyśle robić z tego auta flotowego. Gdyby tak było, to producent miałby jakąś alternatywę,a realia są takie, że, żeby zamienić Dobrze wyposażone G60 2.0d na podobnie wyposażone x5, trzeba dopłacić 150 tys. W przypadku 7er jest to już 300 tyś. Nie oszukujmy się, jak kupujesz auto za 350-400 tys. to może 20-30 tyś. nie robi aż takiej różnicy, ale 150 tyś. już tak. Realia się zmieniają i trzeba się z tym pogodzić, albo do końca życia jeździć f10 / g30. Ale nikt nie mówi, że taki cel miał producent. Auto jak każda poprzednia 5 - bardziej postawiona na biznes niż family. Natomiast wystarczy spojrzeć ile jest g60 w wypożyczalniach, 20i, rwd - dokładnie takie na jakie było ogromne wsparcie w zeszłym roku.
przemekk23 Opublikowano Poniedziałek o 19:44 Opublikowano Poniedziałek o 19:44 3 godziny temu, eSzet94 napisał(a): E450d jest wyjściowo 50 tyś droższy niż 540d a i opcje w BMW wydają się być lepiej wycenione i nie aż tak mocno popakietowane. Jakość w Mercedesie jest też bardzo słaba więc tym bym się do końca nie sugerował bo wszędzie jest cięcie kosztów i tandeta. To niestety prawda, jakość wykonania w nowych autach schodzi na psy. Z tym że jak dla mnie, to właśnie G60 jest bezkonkurencyjny, przynajmniej jeśli chodzi o wszechogarniające uczucie taniości po wejściu do środka w aucie za 300-400 tys. zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się