Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, kivlov napisał(a):

Ps. Nigdzie nie znajdę schowka na okulary słoneczne? Macie jakieś na to patenty?

Chińszczyzna, ale się sprawdza u mnie i mogę polecić, czyli schowek zamiast cykorki. Pierwszy lepszy link:
https://allegro.pl/oferta/schowek-na-okulary-przeciwsloneczne-do-samochodu-15326145279

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kivlov napisał(a):

20 procent na 520d xdrive?

 

Panowie wczoraj odebrałem swoja czarną bestię, ale za nic nie mogę znaleźć schowka na okulary - nie ma go w standardzie?

 

 

więcej niż 20% dawali na koniec poprzedniego kwartału, ale tylko na touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabaty z tego co piszecie są gigantyczne, jak na świeżutki model. 

Takiego czegoś nie dają nawet w Audi w schodzącym modelu A6, gdzie można dostać w zależności od silnika pomiędzy 10 a 20 %. O Mercedesie już nie wspominam.

Ciekawe czy ta polityka rabatowa przy G60 rzeczywiście podyktowana jest tak słabą sprzedażą. 

Edytowane przez przemekk23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, przemekk23 napisał(a):

Rabaty z tego co piszecie są gigantyczne, jak na świeżutki model. 

Takiego czegoś nie dają nawet w Audi w schodzącym modelu A6, gdzie można dostać w zależności od silnika pomiędzy 10 a 20 %. O Mercedesie już nie wspominam.

Ciekawe czy ta polityka rabatowa przy G60 rzeczywiście podyktowana jest tak słabą sprzedażą. 

Na audi a6 czy a7 bez większego problemu wynegocjowalem 21,5%. 

Jest koniec roku, lepiej sprzedac na większym rabacie niż w ogóle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie widzieliście newsy w ostatnim czasie - jest spowolnienie, wiele marek planuje cięcia. Popyt siedzi, a rok zaraz się skończy, więc jakoś trzeba podratować sprzedaż.

 

Ja w ubiegłym miesiącu wykupiłem G30 LCI z leasingu (z dociągami ofc xD) i… spokojnie sobie poczekam, poobserwuje rynek. Mam jeszcze 2 lata gwarancji. Może nowa ósemka GC będzie spełniać oczekiwania, a jak nie to zobaczymy co przyniesie lift G60 i W214 (z eklasą mam problem z tylnymi lampami, które totalnie mi nie leżą z tymi elblematami MB w środku).

Co do Bowersa - akurat rozmawiałem ze znajomym, który jest dźwiękowcem w Harmanie (pod Harmanem jest marka Bowersa) - o samym przypadku G60 mi nie mówił, ale ogólnie: Bowers dziś oferuje dwa systemy. Tańszy i droższy i po prostu - z tego co ja rozumiem - BMW zdecydowało się na wybór tego tańszego, a ekipa z HK dostarczyła sprzęt i go dostroiła do tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, wzet napisał(a):

Pewnie widzieliście newsy w ostatnim czasie - jest spowolnienie, wiele marek planuje cięcia. Popyt siedzi, a rok zaraz się skończy, więc jakoś trzeba podratować sprzedaż.

 

Ja w ubiegłym miesiącu wykupiłem G30 LCI z leasingu (z dociągami ofc xD) i… spokojnie sobie poczekam, poobserwuje rynek. Mam jeszcze 2 lata gwarancji. Może nowa ósemka GC będzie spełniać oczekiwania, a jak nie to zobaczymy co przyniesie lift G60 i W214 (z eklasą mam problem z tylnymi lampami, które totalnie mi nie leżą z tymi elblematami MB w środku).

Co do Bowersa - akurat rozmawiałem ze znajomym, który jest dźwiękowcem w Harmanie (pod Harmanem jest marka Bowersa) - o samym przypadku G60 mi nie mówił, ale ogólnie: Bowers dziś oferuje dwa systemy. Tańszy i droższy i po prostu - z tego co ja rozumiem - BMW zdecydowało się na wybór tego tańszego, a ekipa z HK dostarczyła sprzęt i go dostroiła do tego auta.

Nie jestem audiofilem, ale czuc różnice w g60 między HK, a Bowers. Dlatego zdecydowałem sie dopłacić te 290ozl po zniżkach za Bowers.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Niby sprzedaży nie ma, więc dają duże rabaty ale na furę czekasz pół roku...

Dziwne tez te rzeczy z audio, skoro H&K i B&W to jedna marka. W G60 jest dostępny H&K tam około 450W tak jak we wszystkich BMW dotychczas i topowy B&W około 650W, czyli słabszy niż dotychczas, za to w nowym X3 dali topowe granie około 750W i nazywa się H&K🫣

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej. Marki są dwie, ale działają w jednej grupie Harman. A to już w jaki sposób systemy rozdzielane są między modelami to już zależy od managerów BMW. Techniczne dostrajanie, dobór komponentów jest po stronie dostawcy, zapewne w ramach ustalonego budżetu.

https://car.harman.com/solutions/car-audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, stuffman napisał(a):

Niby sprzedaży nie ma, więc dają duże rabaty ale na furę czekasz pół roku...

Dziwne tez te rzeczy z audio, skoro H&K i B&W to jedna marka. W G60 jest dostępny H&K tam około 450W tak jak we wszystkich BMW dotychczas i topowy B&W około 650W, czyli słabszy niż dotychczas, za to w nowym X3 dali topowe granie około 750W i nazywa się H&K🫣

 

Wydaje mi się, że te rabaty wynikają z CAFE, tj. przygotowali wyższe ceny już wyjściowo, żeby potem nie podnosić od nowego roku i mogą sobie rabatami to dyskretniej i elastyczniej modulować, patrząc na strukturę sprzedaży EV/PHEV/spalinowe w ciągu roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie nagłośnienia to z tego co mi wiadomo system B&W w g60 używa amplitunera HK i bazuje na Logic7, czyli tak samo jak zestaw HK, więc pod kątem amplitunera to prawdopodobnie to samo - tyle, że w B&W ma on większą moc wyjściową (zgaduje, że ze względu na większą ilość głośników). 
Główna różnica to nieco lepsza jakość głośników po stronie B&W. 
Gdyby to porównać do nagłośnienia dostępnego w g30, to możemy powiedzieć, że aktualny B&W w g60 to podkręcony/poprawiony HK w g30 a HK w g60 to poprawiony/podkręcony hi-fi w g30. B&W w g30 w porównaniu z B&W w g60 to zupełnie inne nagłośnienie. O tyle o ile jeszcze sama jakość głośników jest ciut lepsza w g30 i nie odgrywa tak dużego znaczenia o tyle amplitunery, przetwarzanie dźwięku i ich moce wyjściowe to dwie różne bajki. 
 

Pomimo pewnego downgradu w dostępnym systemie nagłośnienia w g60 względem g30, uważam że to słuszny kierunek zmian - bardziej nakierowany pod klienta. Za nieduże pieniądze można bowiem kupić sobie przyzwoite nagłośnienie, które będzie grało lepiej niż HK z poprzedniej generacji. Co prawda wypadł nam z opcji ten prawilny B&W, ale nie oszukujmy się, prawie nikt go nie brał ze względu na wysoką cenę. Po wybitne audio szło się do wyspecjalizowanych w tej dziedzinie firm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2024 o 18:28, Pietras85 napisał(a):

W temacie nagłośnienia to z tego co mi wiadomo system B&W w g60 używa amplitunera HK i bazuje na Logic7, czyli tak samo jak zestaw HK, więc pod kątem amplitunera to prawdopodobnie to samo - tyle, że w B&W ma on większą moc wyjściową (zgaduje, że ze względu na większą ilość głośników). 
Główna różnica to nieco lepsza jakość głośników po stronie B&W. 
Gdyby to porównać do nagłośnienia dostępnego w g30, to możemy powiedzieć, że aktualny B&W w g60 to podkręcony/poprawiony HK w g30 a HK w g60 to poprawiony/podkręcony hi-fi w g30. B&W w g30 w porównaniu z B&W w g60 to zupełnie inne nagłośnienie. O tyle o ile jeszcze sama jakość głośników jest ciut lepsza w g30 i nie odgrywa tak dużego znaczenia o tyle amplitunery, przetwarzanie dźwięku i ich moce wyjściowe to dwie różne bajki. 
 

Pomimo pewnego downgradu w dostępnym systemie nagłośnienia w g60 względem g30, uważam że to słuszny kierunek zmian - bardziej nakierowany pod klienta. Za nieduże pieniądze można bowiem kupić sobie przyzwoite nagłośnienie, które będzie grało lepiej niż HK z poprzedniej generacji. Co prawda wypadł nam z opcji ten prawilny B&W, ale nie oszukujmy się, prawie nikt go nie brał ze względu na wysoką cenę. Po wybitne audio szło się do wyspecjalizowanych w tej dziedzinie firm. 

Dzisiaj wzmocnienie jest tanie, wszystko chodzi na wzmacniaczach klasy D, które jakością doścignęły A/B, co było kiedyś nie do pomyślenia (a kontrolą basu je nawet prześcigają). Dlatego nie ma co porównywać cen samego wzmocnienia teraz i nawet 10 lat temu. Można kupić obecnie wzmacniacz stereo HiFi o mocy ponad 200 wat na kanał za 500 zł i to gra bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak sprawuje się nagłośnienie B&W ale ja jestem zawiedziony HK w moim G60. Fakt dopłata do HK nie była duża ale dla mnie po prostu gra to kiepsko. O ile jeśli słucham cicho jest przyzwoicie to jeśli ktoś lubi mocno to przesterowany dźwięk jest już obecny od 75%-80% skali głośności. Słabo, bardzo słabo. Jeżdżę też służbowo Skodą Octavią i nagłośnienie standardowe za które się nie dopłaca i nie ma żadnej marki gra mocniej bez przesterów.

To problem głośników czy słabego wzmacniacza HK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SieKieR napisał(a):

Nie wiem jak sprawuje się nagłośnienie B&W ale ja jestem zawiedziony HK w moim G60. Fakt dopłata do HK nie była duża ale dla mnie po prostu gra to kiepsko. O ile jeśli słucham cicho jest przyzwoicie to jeśli ktoś lubi mocno to przesterowany dźwięk jest już obecny od 75%-80% skali głośności. Słabo, bardzo słabo. Jeżdżę też służbowo Skodą Octavią i nagłośnienie standardowe za które się nie dopłaca i nie ma żadnej marki gra mocniej bez przesterów.

To problem głośników czy słabego wzmacniacza HK?

Krótka odpowiedź - głośniki, długa - system gra jako system i tego nie da się tak łatwo rozbić, ale generalnie w jakości brzmienia najważniejsze są - akustyka pomieszczenia (co jest słabe w samochodzie z definicji), potem głośniki, potem długo długo nic i dopiero jakość źródła (DAC) i wzmocnienie. Jak głośniki mają słabą efektywność to potrzebujesz dużo większej mocy wzmacniacza. Dwa razy większa moc wzmocnienia to przyrost głośności o raptem 3db. Dlatego takie porównanie 500W vs 1000 W jest mylące, ten drugi z tym samym zestawem głośników zagra ledwie słyszalnie głośniej, a nie dwa razy głośniej. Ale jak włożysz głośniki o wyższej efektywności, to przy tej samej mocy wzmacniacza może być dużo głośniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

Krótka odpowiedź - głośniki, długa - system gra jako system i tego nie da się tak łatwo rozbić, ale generalnie w jakości brzmienia najważniejsze są - akustyka pomieszczenia (co jest słabe w samochodzie z definicji), potem głośniki, potem długo długo nic i dopiero jakość źródła (DAC) i wzmocnienie. Jak głośniki mają słabą efektywność to potrzebujesz dużo większej mocy wzmacniacza. Dwa razy większa moc wzmocnienia to przyrost głośności o raptem 3db. Dlatego takie porównanie 500W vs 1000 W jest mylące, ten drugi z tym samym zestawem głośników zagra ledwie słyszalnie głośniej, a nie dwa razy głośniej. Ale jak włożysz głośniki o wyższej efektywności, to przy tej samej mocy wzmacniacza może być dużo głośniej.

Mimo wszystko roznica miedzy hk i bowers jest wyczuwalna i warto dolozyc te 2800zl🙂

Edytowane przez witexus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, witexus napisał(a):

Btw wzrost o 3db to podwojenie siły dźwięku,  dla przykladu 100db vs 110 to nie jest wzrost o 10% 🙂

To samo napisałem, przeczytaj jeszcze raz. Natomiast dla nas, jako dla użytkowników ucha i mózgu te 3 db to ledwie słyszalny wzrost głośności. Zmiana głośności o 0,5 db jest praktycznie niesłyszalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.