Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, przemekk23 napisał(a):

@Rufio  Mercedes E450 

Też rozważałem tę opcję, dokładnie z tym silnikiem. Mercedes ma swoje plusy. Jest ciut lepiej wyciszony od BMW (możliwe, że to kwestia akustycznych szyb). Jego wymiary też oceniam na plus. 
Z minusow, niestety wyższa cena (w moim przypadku musiał bym dopłacić 50-70tys. do podobnie wyposażonego auta). Kolejnym minusem to pozycja za fotelem i fotele. Żeby była jasność, nie są złe, tyle tylko, że BMW w tym aspekcie lepiej mi leży. 

Ostatecznie wybór padł na g60. Bardziej zadziorny design i lepsza cena, szczególnie że mam warunki flotowe (chociaż w przypadku silników 3.0 te rabaty flotowe, nie są jakieś specjalne super). 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Betelhem napisał(a):

Pytanko do właścicieli G60, czy macie VIN na podszybiu od strony kierowcy? U mnie jest prostokącik, ale VINu tam brak. 

Z tego, co kojarzę, zawsze tak było. 
Vin na pewno można znaleźć na prawym kielichu pod maską. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E450 - też o nim myślę, ale dla mnie ma 1 wadę nie do przeskoczenia - zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Miałem nowe E220d na 2 dni i niestety nie da się do tego przyzwyczaić, ale może się mylę?

Chyba, że zostanę przy marce i przesiądę się na X6... w każdym razie G60 odpada całkowicie. Dla mnie to najbardziej rozczarowująca premiera BMW ever.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tą zbyt wysoką pozycją za kierownicą E220d. Jeżdżę takim od 2 miesięcy po tym jak przesiadłem się z BMW 320xd, w którym siedziało się bardzo nisko i tam dobrze mi to odpowiadało. Ale w E klasie czuję się świetnie i póki co jeden wielki banan na twarzy. Podobnie jak wiele osób tutaj nie do przeskoczenia dla mnie były wymiary 5tki, BMW poszło w oszczędności i pożałowało na osobną platformę dla spalinowej wersji co poskutkowało bezsensownie długim rozmiarem tego auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2024 o 10:56, J.D. napisał(a):

Pisałem już kilkukrotnie o tym, ze w w214 siedzi się zupełnie inaczej, niż w piątkach. Jak jeździłem tym autem, czułem się jakbym siedział na taborecie. To był powód, który przeważył za zamówieniem g60. 

Dokładnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2024 o 20:41, Mandus napisał(a):

E450 - też o nim myślę, ale dla mnie ma 1 wadę nie do przeskoczenia - zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Miałem nowe E220d na 2 dni i niestety nie da się do tego przyzwyczaić, ale może się mylę?

 

 

Siedzi się wyżej niż w BMW, ale nie dla wszystkich to jest wada. Po kilku dniach nie czujesz różnicy, bo to nie jest aż tak wysoko. Jeśli to jest wada, to drugą wadą E klasy w stosunku do G60 jest wyższa cena, bo innych nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
29 minut temu, przemekk23 napisał(a):

Siedzi się wyżej niż w BMW, ale nie dla wszystkich to jest wada. Po kilku dniach nie czujesz różnicy, bo to nie jest aż tak wysoko. Jeśli to jest wada, to drugą wadą E klasy w stosunku do G60 jest wyższa cena, bo innych nie widzę.

Jeszcze trzeszczące plastiki dla mnie to ogromny minus nowych MB. W E nie siedziałem ale w CLE i S-klasie jest dramat więc myślę że w E nie jest lepiej. Ja nie umiem żyć z chinskim plastikiem w aucie. 

Edytowane przez --maly--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie testy jakie widziałem na Youtube to potwierdzają, że G60 ma dużo bardziej komfortowe fotele od E klasy, wnętrze lepiej wykonane pomimo teoretycznie gorszych materiałów, zawieszenie bardziej komfortowe (bez pneumatyki), wyciszenie diesla i dźwięk lepsze również w BMW.
 

Widziałem tylko jeden test, gdzie E klasa wygrała, dziennikarz zaznaczył jednak, że biorąc pod uwagę różnice w cenie skłaniałby się do wyboru BMW. 
 

Osobiście byłem pewien, że E klasa będzie lepszym wyborem, dopóki do niej nie wsiadłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dodam swoje odczucia co do klasy E.

Jak siedziałem w salonie i oglądałem ją, to zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, trochę więcej blichtru niż w BMW, które co by nie mówić zawsze bardziej pierwiastkuje sportem i dynamiką niż Merc i jego glamour. Ale po 2 dniowej jeździe auto mnie trochę rozczarowało, gdyż w jeździe jakoś znikł ten powiew blichtru, wszystko zrobiło się takie wypłaszczone, bez emocji - myślę, że w dużej mierze za sprawą silnika (to było 220d), który mocno warkocze pod obciążeniem na wyższych obrotach, co w ogóle nie przystoi takiej premium limuzynie, a ja jestem pod względem silników skrzywiony i przyzwyczajony do 6 cylindrów, co daje zupełnie inny komfort jazdy i odbiór auta w codziennym użytkowaniu, bo same osiągi są tu drugorzędne, ten Merc 220d całkiem sprawnie jeździł, tylko niestety bez klasy, jak w każdym zwykłym dieslu 2.0 w popularnych markach. Przy spokojnej jeździe było cicho, ale przy bardziej dynamicznej już nie.

Do tego wieczorem to dyskotekowe oświetlenie wnętrza, bardzo efektowne, ale znów - bez klasy. O obsłudze nie mówię, bo też mnie irytowała, ale pewnie dlatego, że nie zdążyłem się przyzwyczaić, natomiast wybieranie głosowe to na duży plus, choć trzeba chwilę poczekać po wydaniu danej komendy, bo jedna po drugiej to już system głupieje. Ale i tak duży plus. Podobnie wyświetlacz zegarów bardzo fajny, z efektem 3D - też na plus w stosunku do obecnych wyświetlaczy BMW, które są jakie są.

Ale gdyby nie ta pozycja za kierownicą i lepsze wyciszenie... pewnie z szóstką pod maską jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym w ten sposób: jak ktoś szuka auta w granicach 250 tys. zł z podstawowym silnikiem, a najlepiej dopiero zaczyna swoją przygodę z BMW, to być może będzie zadowolony z G60.

Osoby szukające samochodu mocniejszego, z lepszymi opcjami wyposażenia (a co za tym idzie- droższego)- moim zdaniem powinny skierować się do konkurencji, bo G60 im tego nie zaoferuje. Nowa  E klasa jest jedną z opcji, którą akurat ja wybrałem. Z pneumatyką, skrętną tylną osią i silnikiem R6 plus kilkoma dodatkowymi opcjami wyposażenia jest to całkiem fajne auto. "Wiejskie" ledy można wyłączyć, fotel w najwyższej opcji jest wygodny (chociaż siedzi się faktycznie wyżej), a spasowanie elementów jest (o dziwo) dużo lepsze niż w innych Mercedesach z ostatnich lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemekk23 napisał(a):

Powiedziałbym w ten sposób: jak ktoś szuka auta w granicach 250 tys. zł z podstawowym silnikiem, a najlepiej dopiero zaczyna swoją przygodę z BMW, to być może będzie zadowolony z G60.

Osoby szukające samochodu mocniejszego, z lepszymi opcjami wyposażenia (a co za tym idzie- droższego)- moim zdaniem powinny skierować się do konkurencji, bo G60 im tego nie zaoferuje. Nowa  E klasa jest jedną z opcji, którą akurat ja wybrałem. Z pneumatyką, skrętną tylną osią i silnikiem R6 plus kilkoma dodatkowymi opcjami wyposażenia jest to całkiem fajne auto. "Wiejskie" ledy można wyłączyć, fotel w najwyższej opcji jest wygodny (chociaż siedzi się faktycznie wyżej), a spasowanie elementów jest (o dziwo) dużo lepsze niż w innych Mercedesach z ostatnich lat.

 

Może to głupie pytanie, ale ile masz wzrostu?

Bo przy moich 196 cm, bez posadzenia fotela na ziemi, nie ma możliwości oparcia łokci na podłokietniku na tunelu środkowym i na boczku drzwi. A w takim wypadku, nie do końca byłbym w stanie wykorzystać komfortowy potencjał auta, gdybym miał siedzieć w nim cały czas tak jak w "Lce" na kursie prawa jazdy 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, J.D. napisał(a):

Może to głupie pytanie, ale ile masz wzrostu?

Bo przy moich 196 cm, bez posadzenia fotela na ziemi, nie ma możliwości oparcia łokci na podłokietniku na tunelu środkowym i na boczku drzwi. A w takim wypadku, nie do końca byłbym w stanie wykorzystać komfortowy potencjał auta, gdybym miał siedzieć w nim cały czas tak jak w "Lce" na kursie prawa jazdy 😄

Ja mam 195 cm i miejsca nad głową mniej więcej tyle samo co w G30. Siedzi się inaczej (głównie wyżej), ale nie mogę powiedzieć że niewygodnie. Jak jeździłem przez jakiś czas X5, to dopiero było dziwne uczucie po 20 latach jeżdżenia sedanami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2024 o 11:22, przemekk23 napisał(a):

Powiedziałbym w ten sposób: jak ktoś szuka auta w granicach 250 tys. zł z podstawowym silnikiem, a najlepiej dopiero zaczyna swoją przygodę z BMW, to być może będzie zadowolony z G60.

Osoby szukające samochodu mocniejszego, z lepszymi opcjami wyposażenia (a co za tym idzie- droższego)- moim zdaniem powinny skierować się do konkurencji, bo G60 im tego nie zaoferuje. Nowa  E klasa jest jedną z opcji, którą akurat ja wybrałem. Z pneumatyką, skrętną tylną osią i silnikiem R6 plus kilkoma dodatkowymi opcjami wyposażenia jest to całkiem fajne auto. "Wiejskie" ledy można wyłączyć, fotel w najwyższej opcji jest wygodny (chociaż siedzi się faktycznie wyżej), a spasowanie elementów jest (o dziwo) dużo lepsze niż w innych Mercedesach z ostatnich lat.

 

za 250 E-klasy nie kupisz, tu konkurencją jest raczej A6 albo napakowany we wszystko Superb

przy doposażeniu i po rabatach E-klasa mi wychodziła 60-90 tysięcy drożej w podobnej wersji w zależności od silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2024 o 09:43, Brak_nazwy napisał(a):

za 250 E-klasy nie kupisz, tu konkurencją jest raczej A6 albo napakowany we wszystko Superb

przy doposażeniu i po rabatach E-klasa mi wychodziła 60-90 tysięcy drożej w podobnej wersji w zależności od silnika

I to nie jest prawda. Prawda jest taka, ze sprzedawcy mercedesa to złamasy i dają rabaty na poziomie 5%. Ja w Łodzi dostałem 12% rabatu, w efekcie g60 i w214 z tym samym wyposażeniem, kosztowały podobne pieniądze 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2024 o 12:04, J.D. napisał(a):

I to nie jest prawda. Prawda jest taka, ze sprzedawcy mercedesa to złamasy i dają rabaty na poziomie 5%. Ja w Łodzi dostałem 12% rabatu, w efekcie g60 i w214 z tym samym wyposażeniem, kosztowały podobne pieniądze 😉

na g61 dostałem ponad 20% rabatu, różnica przy mocniej doposażonej wersji była spora w relacji do E klasy kombi, na którą do produkcji maks 11% oferowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
44 minuty temu, kivlov napisał(a):

20 procent na 520d xdrive?

 

Panowie wczoraj odebrałem swoja czarną bestię, ale za nic nie mogę znaleźć schowka na okulary - nie ma go w standardzie?

 

 

już nie 😜

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kivlov napisał(a):

20 procent na 520d xdrive?

 

Panowie wczoraj odebrałem swoja czarną bestię, ale za nic nie mogę znaleźć schowka na okulary - nie ma go w standardzie?

 

 

Ile czekałaś? Kojarzę że od paru miesięcy piszesz, że są jakieś opóźnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.