kubul Opublikowano 30 Maja Opublikowano 30 Maja Cytuję z wyposazenia standardowego "Systemy wspomagające kierowcę system asystujący kierowcy, systemy wspomagające kierowcę bazujące na kamerach i radarze" Kamera i radar sugerują na aktywny tempomat. W salonie sprzedawca też mi tak powiedzial. Dopytam jeszcze. W zasadzie jak doczytalem - ten profesional, ktory ma zapobieganie zderzeniom bocznym to calkiem przydatna rzecz, 10 tys, ale na pasach czasem skrecajac mozna uratowac komus zycie. Ciekawe jak to dziala w praktyce.
kivlov Opublikowano 31 Maja Opublikowano 31 Maja Pytanie brzmi czy te dodatki działają w naszym kraju? Daj znać jak będziesz miał info co do bagażnika i aktywnego tempomatu. W Mercedesie jak robiłem konfigurator przy zakupie W213 było to dużo lepiej opisane i można wszystko doposażyć bez pakietów - nadal tak jest.
mg85 Opublikowano 31 Maja Opublikowano 31 Maja Cytat Czy aby mieć bezkluczykowy dostęp (mówię tu jedynie o opcji, że kluczyk mam w kieszeni i auto sięsamo otwiera/zamyka - nie o jakiś dostępach ze smartfona, smartwatcha czy innego ustrojstwa) muszę wykupić pakiet Travel? Według mnie tak, musisz wykupić pakiet Travel. Jest też opcja wykupienia samego Digital Key, ale wtedy jak rozumiem będziesz mógł otwierać samochód przykładając do drzwi telefon, a nie mając kluczyk w kieszeni i łapiąc za klamkę. Cytat To samo jeżeli chodzi o klapę bagażnika - bez pakietu travel będe musiał zamykać ją ręką? Chcę miec w aucie jedynie guzik w klapie bagaznika do zamykania, jakies czujniki na noge itp nie są mi do niczego potrzebne. Nie spotkałem się, aby w jakimkolwiek BMW klapa była elektrycznie sterowana z przycisku, a jednocześnie była pozbawiona gestów nogą. Czyli tak, według mnie musisz kupić Travel, bo przyciski i siłowniki to właśnie elektrycznie sterowana klapa, która jest elementem pakietu Travel. Cytat Idąc dalej - pakiet M pro - czym sie rozni ten M pro zewnątrz/wewnątrz względem linii M pakiet, którą rzecz jasna biorę, dodaje ten pakiet a auto na miniaturce jest takie samo jak przed dodaniem. Chciałbym mieć spoiler tylny, który mozna dobrac bez pakietu oraz m shadowline i kierownice M, ale bron boze nie chce tych nerek iconic glow bo wyglada to wiesniacko. M Pro to przede wszystkim więcej czarnego. Największa zmiana to czarny grill (z podświetleniem w standardzie), czarny tylny spojler, przyciemnione lampy. Do tego niebieskie lub czerwone hamulce M. W środku przeszycia pasów w kolorach M i pewnie jeszcze jakieś inne drobiazgi, które widać w konfiguratorze. Prawie wszystko z tego pakietu M Pro można dobrać sobie osobno mając podstawowy M Pakiet. Uważaj, bo spojler dobrany osobno będzie w kolorze lakieru, a nie czarny, co może być wadą albo zaletą. Kierownica M wchodzi w standardzie z podstawowym M Pakietem. Jeśli chcesz mieć czarny grill, to musisz wziąć MPro i musisz mieć iconic glow, ale z tego co wiem da się to wyłączyć w iDrive. Niemniej jednak biały pasek, w którym są LEDy i tak zawsze widać. Co do asystentów jazdy to w obszarze tempomatu i autonomicznej jazdy, ja to rozumiem tak: 1. Standard - masz zwykły tempomat, który nie dostosowuje automatycznie prędkości do pojazdu przed Tobą i nie ingeruje w tor jazdy 2. Plus - masz adaptacyjny tempomat, który zwalnia i rusza za pojazdem przed Tobą + ostrzega o zjechaniu z pasa ruchu, ale nie ingeruje w tor jazdy 3. Professional - musisz zawsze trzymać kierownicę, ale auto samo trzyma się pasa ruchu i samochodu jadącego przed nim. Na autostradach sam zmienia pas jak wrzucisz kierunkowskaz. Na rynkach USA/DE do ok 130km/h możesz puścić kierownicę, a auto skręca w wyniku spojrzenia w lusterko. Dodatkowo rozpoznaje i zatrzymuje się na światłach. U nas jest to niestety nadal wyłączone.
Gizli Opublikowano 31 Maja Opublikowano 31 Maja Czy tego czarnego grilla nie można jakoś zamontować takiego zwykłego akcesoryjnego już po zakupie? W sensie jeżeli ktoś nie chce mieć tych odpustowych LEDow ani pakietu M pro to czy nie jest to dobra opcja? Zamawiasz zwykły M pakiet i zmieniasz grill. Czy ktoś tak robił/zamierza zrobić?
Członkowie klubu stuffman Opublikowano 31 Maja Członkowie klubu Opublikowano 31 Maja (edytowane) 16 godzin temu, kivlov napisał(a): Czyli nie trzeba kupić nic dodatkowo, aby mieć aktywny tempomat? Salon wprowadził mnie w błąd i nakazał wybrać pakiet coś tam pro, aby mieć aktywy tempomat. Co do dostępu do auta to dodatkowo wziąłem digital key nikt nie jest w stanie mi wyjaśnić jak dokładnie to działa jeżeli nie mam keeylesgo cyzli apkietu travel Co do tej klapy to tak samo ciekawy temat, auto za takie pieniądze, a trzeba dokupić takie rzeczy? 🙂 Digital key to kluczyk w formie karty, wgrywasz to sobie do telefonu, smartwatcha i możesz jeździć bez standardowego kluczyka. W x1 nie musze wyjmować telefonu z kieszeni, wystarczy złapać za klamkę. Edytowane 31 Maja przez stuffman Moje babyBmw: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=227956no i eM: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322283
kubul Opublikowano 31 Maja Opublikowano 31 Maja No to tak: 1) Klapa bagażnika - 2 godziny temu, mg85 napisał(a): Nie spotkałem się, aby w jakimkolwiek BMW klapa była elektrycznie sterowana z przycisku, a jednocześnie była pozbawiona gestów nogą. Czyli tak, według mnie musisz kupić Travel, bo przyciski i siłowniki to właśnie elektrycznie sterowana klapa, która jest elementem pakietu Travel. U mnie w G30 jest tak, ze mam przycisk w dzwiach kierowcy, na pilocie i w klapie bagaznika do zamkniecia, a czujnika na nogi nie mam. Co do G60 - jak nie wykupimy pakietu travel to zamykamy klape RĘCZNIE XD - smiech na sali wg mnie w aucie tej klasy no ale ok Co do komfortowego otwierania to musimy wykupic pakiet travel aby miec bezkluczykowy dostep. Aktywny tempomat jest w standardzie podobno.
ratoN Opublikowano 2 Czerwca Opublikowano 2 Czerwca Mam w 550e zawias adaptacyjny M Professional. Wydaję mi się, że auto nie ma skrętnej tylnej osi. Nie czuję tego przy kierowaniu. Na postoju koła tylne nie skręcają się w kierunku przeciwnym do przednich, są nieruchome. Parkingowa zwrotność auta zdecydowanie nie powala. Trzeba wykonać 3 pełne obroty kierownicą pomiędzy jej skrajnymi położeniami. Tylko że w oficjalnym konfiguratorze BMW podana jest taka sama średnica zawracania auta jak przy zawiasie adaptacyjnym professional ze skrętną tylną osią. Czyżby klienci byli wprowadzani w błąd przez BMW Polska?
kivlov Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Ciekawe czy to zawieszenie jest dużo lepsze od zawieszenia M? W mercedesie chociaż jest pneumatyka, która testowałem w W213 i była obłędna.
Woytas Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca W dniu 30.05.2024 o 22:43, kivlov napisał(a): Co do dostępu do auta to dodatkowo wziąłem digital key nikt nie jest w stanie mi wyjaśnić jak dokładnie to działa jeżeli nie mam keeylesgo cyzli apkietu travel ... klucz możesz zastąpić telefonem ....tylko trzeba mieć jeszcze zgodny telefon aby to zadziałało ... 😁
kivlov Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Właśnie dostałem informację o zmianie terminu dostawy na Wrzesień - miał być maj, a tu taka informacja. Chyba już nie chcę tego auta.
mg85 Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Jaki silnik zamawiasz? Ja słyszałem że są bardzo duże opóźnienia w hybrydach. Sam czekam na 520i i póki co ma być w lipcu.
kivlov Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca (edytowane) 520d xDrive Edytowane 3 Czerwca przez kivlov
Woytas Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca 3 godziny temu, kivlov napisał(a): Właśnie dostałem informację o zmianie terminu dostawy na Wrzesień - miał być maj, a tu taka informacja. Chyba już nie chcę tego auta. Kiedy zamawiałeś ?
kivlov Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Zamówienie złożyłem pod koniec lutego z zapewnieniem, że będzie maj max czerwiec.
przemekk23 Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca 4 godziny temu, kivlov napisał(a): Właśnie dostałem informację o zmianie terminu dostawy na Wrzesień - miał być maj, a tu taka informacja. Chyba już nie chcę tego auta. To może wynegocjuj jakiś dodatkowy rabat na auto albo żeby coś gratis dorzucili. Ja bym w takiej sytuacji w pierwszej kolejności próbował coś od nich wycisnąć.
Woytas Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca 39 minut temu, przemekk23 napisał(a): To może wynegocjuj jakiś dodatkowy rabat na auto albo żeby coś gratis dorzucili. Ja bym w takiej sytuacji w pierwszej kolejności próbował coś od nich wycisnąć. Generalnie te terminy to jakiś dramat niezależnie od serii , znajoma zamówiła x1 lub x3 nie pamiętam w .. zeszłym roku ...miał być .. marzec stare auto sprzedała jest czerwiec . jeździ taxi .. obsuwa ..kwartał .. to normalne nie jest
dawozbj Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Standardowa akcja z tymi terminami. Niestety. Czasami się trafia, że diler ma slot, i warto się wtedy tym zainteresować bo terminy mogą być krótsze, ale to też kwestia szczęścia. Ja nie dałbym rady czekać tyle czasu na samochód, znam siebie, więc wybieram albo już wyprodukowane (zawsze coś będzie nie tak, i zawsze będzie czegoś brakować ale w 95% się zgadzają konfiguracje), lekkie używki (tak samo jak wcześniej, zawsze czegoś zabraknie, czy to w wyposażeniu czy nie ten wzór felgi, ale cena rekompensuje), albo korzystam z dilerów którzy mają zaklepane sloty produkcyjne (potrzeba szczęścia aby trafić na taki).
Woytas Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca już nie plątajcie tych o powieści o slotach dla tamtego albo owego, mają plan produkcji , który się nagle nie zmienia o parę miesięcy, wpływają zamówienia w fabryce planują produkcję i pod to jest ustawiany cały łańcuch dostaw, jakby firma dostarczająca podzespoły spóźniła się o tydzień to już jej nie ma. Na mój nos dealearzy robią zwyczajnie klientów w bambuko bo muszą mieć wiedzę o realnych terminach realizacji zamówień, które powinny być potwierdzone w max w tydzień ( inaczej nie da się planować produkcji w takiej firmie ) jeśli dzieje się inaczej i są tak przesunięte terminy to ktoś zwyczajnie kłamie i podsuwa zamówienia bez żadnych zapisów chroniących klienta, albo mają totalny burdel w fabryce w co nie che mi się wierzyć
scooterek Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca 27 minut temu, Woytas napisał(a): już nie plątajcie tych o powieści o slotach dla tamtego albo owego, mają plan produkcji , który się nagle nie zmienia o parę miesięcy, wpływają zamówienia w fabryce planują produkcję i pod to jest ustawiany cały łańcuch dostaw, jakby firma dostarczająca podzespoły spóźniła się o tydzień to już jej nie ma. Na mój nos dealearzy robią zwyczajnie klientów w bambuko bo muszą mieć wiedzę o realnych terminach realizacji zamówień, które powinny być potwierdzone w max w tydzień ( inaczej nie da się planować produkcji w takiej firmie ) jeśli dzieje się inaczej i są tak przesunięte terminy to ktoś zwyczajnie kłamie i podsuwa zamówienia bez żadnych zapisów chroniących klienta, albo mają totalny burdel w fabryce w co nie che mi się wierzyć Jak ty kompletnie nic nie wiesz o funkcjonowaniu dealera... Ale w sumie nie każdy musi więc może trochę przybliżę. Dealer bazuje tylko i wyłącznie na informacjach z wewnętrznego systemu (SA3). Ma tam pokazane różne statusy czy to samochodów już zamówionych czy też slotów produkcyjnych, które wcześniej sam dla siebie wprowadził do systemu (nie widzi slotów dla całej polski czy innych dealerów). Sloty te przydziela centrala na podstawie konkretnych specyfikacji, co oczywiście zgadza się z Twoimi słowami o dostawach podzespołów. Tylko teraz pominąłeś jeden, bardzo ważny aspekt - a mianowicie kategoryzacji rynków. Każdy z krajów ma swoją "wagę" dla fabryki, która oczywiście nie jest szerzej znana, ale dla przykładu - jeśli Twoja specyfikacja auta zamówionego z Polski dostanie swój wstępny slot produkcyjny, a po jakimś czasie taką samą specyfikację zamówi ktoś z Niemiec czy Francji (gdzie marżowość jest zdecydowanie wyższa niż u nas), wtedy fabryka przerzuca sobie realizację Twojego zamówienia na inny, późniejszy termin. Można się na to obrażać czy unosić honorem, ale takie są fakty i nikogo za bardzo to nie będzie obchodziło. Jesteśmy rynkiem którejś tam kategorii i trzeba się z tym pogodzić.
Woytas Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca (edytowane) czyli z mojego nic nie wiem o funkcjonowaniu sprowadza się do tego , że składając zamówienie to termin sugerowany przez dealera to są bajki pisane na wodzie i tak długo jak na to pozwalają klienci będziemy traktowani jak biedni krewni 😆. Wybacz ale przypomina mi to sytuację rodem z PRL jak na międzynarodowych targach w Poznaniu w latach 80tych wychodził niemiaszek i rzucał do tłumu parę folderów z autami , no można nadal się dać tak traktować za własne pieniądze 😄 Edytowane 4 Czerwca przez Woytas
Użytkownik525xd Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca Wrzucałem tu info jakiś czas temu o bankructwie 7 największych spółek produkujących deski rozdzielcze między innymi do BMW. Łańcuch dostaw nadal dochodzi do siebie po covidzie. Na pocieszenie pierwszy właściciel na moją obecną czekał od października do marca i to było zamówienie pod jego niemiecką filie czyli jakby "dla Niemca" . I to było 100 lat temu jak fabryki cisnęły na maksa a i tak pół roku się czekało.
bambaryla Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca 2 godziny temu, scooterek napisał(a): Jak ty kompletnie nic nie wiesz o funkcjonowaniu dealera... Ale w sumie nie każdy musi więc może trochę przybliżę. Dealer bazuje tylko i wyłącznie na informacjach z wewnętrznego systemu (SA3). Ma tam pokazane różne statusy czy to samochodów już zamówionych czy też slotów produkcyjnych, które wcześniej sam dla siebie wprowadził do systemu (nie widzi slotów dla całej polski czy innych dealerów). Sloty te przydziela centrala na podstawie konkretnych specyfikacji, co oczywiście zgadza się z Twoimi słowami o dostawach podzespołów. Tylko teraz pominąłeś jeden, bardzo ważny aspekt - a mianowicie kategoryzacji rynków. Każdy z krajów ma swoją "wagę" dla fabryki, która oczywiście nie jest szerzej znana, ale dla przykładu - jeśli Twoja specyfikacja auta zamówionego z Polski dostanie swój wstępny slot produkcyjny, a po jakimś czasie taką samą specyfikację zamówi ktoś z Niemiec czy Francji (gdzie marżowość jest zdecydowanie wyższa niż u nas), wtedy fabryka przerzuca sobie realizację Twojego zamówienia na inny, późniejszy termin. Można się na to obrażać czy unosić honorem, ale takie są fakty i nikogo za bardzo to nie będzie obchodziło. Jesteśmy rynkiem którejś tam kategorii i trzeba się z tym pogodzić. Mógłbyś podać jakieś dane ze Niemcy są rynkiem o wyższej marży dla BMW bo jakoś nie chce mi się wierzyć. Według mnie tu auta są tańsze niż w PL.
Użytkownik525xd Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca 19 minut temu, bambaryla napisał(a): Mógłbyś podać jakieś dane ze Niemcy są rynkiem o wyższej marży dla BMW bo jakoś nie chce mi się wierzyć. Według mnie tu auta są tańsze niż w PL. No jakto to mało masz dowodów?! Policz orzechy w milce albo ile jest zielonych misiów w Haribo to będziesz wiedział! 😂🤣
Woytas Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca to prawie jak zerwane łańcuchy dostaw przez covid .. gdzie pandemia skończyła się 2 lata temu 😁
atri Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca to wszystko zależy od "zależy" moje 550e produkowało się 3 tygodnie, gdyby nie akcja serwisowa przed samym odbiorem gdzie czekałem miesiąc na nowy soft, auto miałbym w ... miesiąc od zamówienia 🙂 moj handlowiec mówi że to zalezy jakie auto zamawiamy, moje było pierwsze w polsce, może dlatego poszło tak szybko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się