Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto z segmentu premium musi kosztować swoje, żeby nie każdy mógł je kupić. Na W124 też nie było stać przeciętnego zjadacza chleba. Tak było, jest i będzie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie przesadzaj, 480k zł za dwulitrowego Diesla to przegięcie. Jeszcze żeby to faktycznie premium było a nie tylko w nazwie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
41 minut temu, maciekszz napisał(a):

Nie przesadzaj, 480k zł za dwulitrowego Diesla to przegięcie. Jeszcze żeby to faktycznie premium było a nie tylko w nazwie. 

Zdecydowanie przegięcie bo tyle wychodzi G60 550e. 

Mercedes też ma mega plastikowe i tandentne wnętrza. Wizualnie fajnie ale jakości zero. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bazowy Mercedes E 220 d kosztuje 285 tys. zł, podczas gdy BMW 520 d 270 tys. zł. Nie widzę tu znacznej różnicy.

Opublikowano

Te wszystkie auta są zwyczajnie przewartościowane rok, dwa rynek się skurczy i szybko ceny zaczną nurkować , w wielu branżach już tak się dzieje za chwilę skok na kasę pod przykrywką inflacji i innych bzdur się skończy 

Opublikowano
19 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Bazowy Mercedes E 220 d kosztuje 285 tys. zł, podczas gdy BMW 520 d 270 tys. zł. Nie widzę tu znacznej różnicy.

To jest różnica, między mieć, a nie mieć napędu na 4 koła. To jest znacząca różnica.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 23.12.2023 o 12:51, Woytas napisał(a):

Te wszystkie auta są zwyczajnie przewartościowane rok, dwa rynek się skurczy i szybko ceny zaczną nurkować , w wielu branżach już tak się dzieje za chwilę skok na kasę pod przykrywką inflacji i innych bzdur się skończy 

tak wiele osób mówi od lat , mieszkania stanieją , nie buduj się 😛 rabaty na rolexy wrócą , poczekaj działki zaraz spadną ... i jakoś tych spadków nie widać 😛 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem też są przewartosciowane. Jak kupowałem M50d to cena była adekwatna do produktu ale przy M60i czuję że to była przesada mimo rabatu bo katalog to w ogóle kosmos jednak moim zdaniem to już sie nie zmieni. Podwyżki już wyhamowały ale na obniżki nie ma co liczyć. W Audi jest jeszcze gorzej tam ceny to jakiś dramat. Po prostu mniej osób będzie kupować nowe auta ja też jestem coraz dalszy od tego bo jedyny model który pasuję mi aktualnie pod względem cena/produkt to m2. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 godzin temu, wehyr napisał(a):

tak wiele osób mówi od lat ,  😛 rabaty na rolexy wrócą  😛 

nie wrócą , nawet punkty z karty Kruka nie uznają 😉 

wczoraj patrzyłem na konfigurator świętej trójce : 5er , E , A6 , nie wiem czy jakbym miał auto z nich wybrać, czy nie wybrałbym A6 , w tym aucie jeszcze są elementy które -dla mnie- definiują klasy premium : dodatkowe wyciszenie kabiny , skórzane tapicerowanie całego auta w środku , system audio z najwyższej półki 20tys plus , domykanie drzwi , system zapachowy , zawansowane światła przód / tył, dla mnie- kolejny E/ większy 5er- wyświetlać w kabinie nie stanowi elementu premium w aucie .

tanio to już było , pytanie jest teraz: co można dostać za worek pieniędzy ? odpowiedź jest trochę rozczarowująca w przypadku 5er i chyba E 🥴

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie narzekajcie.

Realnie płacimy mniej niż 20 lat temu. 

W 2003r E61 545i kombi z silnikiem 333KM kosztował 364 tys.

W 2023 G31 540i kombi z silnikiem 333KM kosztuje 334 tys. 

Mentalnie po prostu widzimy duże liczby. Realnie +/- to samo płacimy.

Widzę inny problem, marki nie-premium zniwelowały różnice wykończenia, silniki, prowadzenie względem premium.

 

FB_IMG_1703441640240.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, Rufio napisał(a):

Nie narzekajcie.

Realnie płacimy mniej niż 20 lat temu. 

W 2003r E61 545i kombi z silnikiem 333KM kosztował 364 tys.

W 2023 G31 540i kombi z silnikiem 333KM kosztuje 334 tys. 

Nietrafione porównanie jak dla mnie, E61 miało silnik V8, konie mechaniczne to nie wszystko.

Faktem jest natomiast, że produkty premium relatywnie staniały dla obywateli Polski, którzy to się wzbogacili przez te 20 lat.

Opublikowano

Temat jest wielowymiarowy, tak społeczeństwo jest bogatsze i tak auta premium bardziej dostępny, sam produkt obiektywnie lepszy ale obecnie w fazie kastracji pod przykrywką ekologii a tak naprawdę podkręcania zyskowności. Dawniej żeby mieć BMW które ma 6s musiałeś kupić 545i v8 na które mogło sobie pozwolić 2% społeczeństwa, głównie właściciele rozkręconych biznesów, teraz pracownik w korpo na średnim stanowisku albo dostaje albo sam bierze sobie w leasing nowe 5er i nie jest to wielkie halo.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozwój technologii robi swoje. Nawet najtańsze nowe auto jest szybsze od podobnego z przed iluś tam lat. Działania na rzecz ekologii to nie jest żadna przykrywka dla zwiększenia zyskowności. Marża na nowym aucie, szczególnie premium i tak jest gigantyczna.

Opublikowano
W dniu 25.12.2023 o 08:18, Krakus3 napisał(a):

, nie wiem czy jakbym miał auto z nich wybrać, czy nie wybrałbym A6

.. I będziesz olej  dolewał ? :classic_laugh:

Opublikowano

Ciekaw jestem jakie lakiery do G60 trafiają w Wasze gusta. Moje pierwsze wrażenia są takie, że G60 bardziej podoba mi się w jaśniejszych lakierach. To auto ma sporo przełaman karoserii z przodu i z tyłu i jaśniejsze lakiery bardziej je uwypuklaja. F10 miałem ciemnoszara ( sophisto), G30 czarną ale zastanawiam czy przy G60 nie pójść w jasne lakiery. 

IMG_1148.thumb.jpeg.33ad5dabf33d9be257787b535d50b2ae.jpegIMG_1147.thumb.jpeg.cca33c92fc4be3ce6a5a78c0d405786a.jpegIMG_1146.thumb.jpeg.b326b751c50d71f5e24975e62be217fc.jpegIMG_1153.thumb.jpeg.f5daee8d911348e8d87c8c06820e13f2.jpegIMG_1154.thumb.jpeg.22282b869ab79efd722ba85662b4f56a.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Woytas napisał(a):

.. I będziesz olej  dolewał ? :classic_laugh:

mając  takie grube wyposażenie, z przyjemnością,  przecież dolewanie/wymiana oleju, to pewien rytuał miłości i wdzięczności do ukochanego samochodu 😉 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja od wczoraj mam do testu nowe E220d 4matic Avangarde - dziś po południu oddaję a w zasadzie wymieniam na kolejnego Merca do testów.

Tak na szybko - pierwsze wrażenie: świetne auto dla Cygana, Mercedes chyba wykupił wszystkie ledy z AliExpress, indyjska dyskoteka wewnątrz, nikle na zewnątrz - trochę widać brak pomysłu na wyróżnienie się - stąd jakieś animacje świetlne na ścianie w garażu, chowane klamki itp.  No nie zrobił na mnie specjalnie dobrego wrażenia, ale jak trochę poprzebywaliśmy razem, to trochę zyskał.

Plusy jak dla mnie: czuć klimat Mercedesa, solidne drzwi, ładny klank, ładne wnętrze jak dla mnie - w innym stylu niż w G60, ale ładne, piękna kierownica, fajny wyświetlacz zegarów - taki 3d, dobrej jakości z klasycznymi wirtualnymi zegarami. Duża poprawa układu kierowniczego w stosunku do poprzednich E-klas, prowadzenie bardzo dobre, choć nie sportowe, wysoki komfort zawieszenia. Duży plus za ogrzewanie foteli i wentylacje na fizycznym przycisku na drzwiach. W nowych BMW z iDrive 8.0 tu jest lipa... Ogólnie jakość wnętrza oceniam dobrze.

Minusy - co mnie irytuje najbardziej w tym aucie za 450k PLN: ładne ale średniowygodne fotele i co najgorsze - za wysoko się siedzi (!) dla mnie nie do przejścia, zawsze siedzę najniżej jak się da, wtapiam się w auto..., pomimo tak chwalonego nagłośnienia Burmaster - dźwięk to jakaś kpina - sztuczny do bólu, spodziewałem się WOW, długo ustawiałem i próbowałem i niestety, nie... do tego przy funkcji 4D Surround nie idzie siedzieć na fotelach przy głośniejszym graniu - tak wibrują przez basy. Ja to w sumie olałem, ale żona strasznie się irytowała...  ustawienie głośności radia to kolejne nieporozumienie - nieprecyzyjne suwaki dotykowe. Ledów wewnątrz za dużo - leci kiczem, zamiast śmiesznych animacji przed autem na ścianie z napisami Mercedes-Benz wolałbym adaptacyjne światła albo... niższą cenę za nie. No i słabe wyciszenie warczącego silnika podczas mocniejszego przyspieszania - skoro podokładali tyle świecidełek i innych bzdetów - nie mogli popracować lepiej nad wyciszeniem?

Kawał auta w stylu Mercedesa - na mnie nie robi takiego wrażenia, ale odwiedziłem kilku kolegów i niektórzy byli zauroczeni tym jarmarkiem. No cóż, Mercedes robi badania rynkowe i wie co robi jak widać. Nie dyskwalifikuje go, bo ma w ofercie 6 cylindrowego diesla E450d - 367KM+23KM - i za to mu chwała. A ten silnik E220d jak to dwulitrowy diesel - sprawny, przyzwoity, ekonomiczny, wystarczający, niestety czasem nieprzyjemny akustycznie - nieprzystoi na auto za 450k PLN

Reasumując - nowa E-klasa ma trochę więcej minusów niż się spodziewałem i jest mniej wyważona niż myślałem. Nowe G60 też wzbudza we mnie mieszane uczucia - takie dziwne czasy. 

 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 2
  • Haha 1
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, atri napisał(a):

Hej, 550e ma wygłuszenie maski:

 

IMG_6956.jpg

Odebrałeś? Jak wrażenia? 

Próbowałem się umówić na jazdę testową 550e ale żaden salon w Warszawie nie będzie miał takiego samochodu tylko 520d lub i5. 

Bardzo dziwna jest polityka w stosunku do nowej piątki chyba nastawiona pod to czego wymagają Chińczycy i okrojona z tego czego nie wymagają. Teraz zauważyłem że ten samochód nie ma nawet w konfiguratorze masażu fotela, ktora wystepuje nawet w X1. 

Opublikowano
8 minut temu, --maly-- napisał(a):

Odebrałeś? Jak wrażenia? 

Próbowałem się umówić na jazdę testową 550e ale żaden salon w Warszawie nie będzie miał takiego samochodu tylko 520d lub i5. 

Bardzo dziwna jest polityka w stosunku do nowej piątki chyba nastawiona pod to czego wymagają Chińczycy i okrojona z tego czego nie wymagają. Teraz zauważyłem że ten samochód nie ma nawet w konfiguratorze masażu fotela, ktora wystepuje nawet w X1. 

Nie, nie odebrałem... nie pytaj... akcja serwisowa, moja frustracja sięga księżyca ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, atri napisał(a):

Nie, nie odebrałem... nie pytaj... akcja serwisowa, moja frustracja sięga księżyca ...

Miałem tak z M340i 2 tygodnie czekania. 

Opublikowano
W dniu 25.12.2023 o 09:34, Rufio napisał(a):

Nie narzekajcie.

Realnie płacimy mniej niż 20 lat temu. 

W 2003r E61 545i kombi z silnikiem 333KM kosztował 364 tys.

W 2023 G31 540i kombi z silnikiem 333KM kosztuje 334 tys. 

Mentalnie po prostu widzimy duże liczby. Realnie +/- to samo płacimy.

Widzę inny problem, marki nie-premium zniwelowały różnice wykończenia, silniki, prowadzenie względem premium.

 

FB_IMG_1703441640240.jpg

W 2003 roku były w ogóle inne zniżki niż teraz tak mi się wydaje. A w magazynach podają zawsze ceny katalogowe. Dodatkowo ceny aut w 2003 roku były chyba wręcz wyższe niż w 2010. Potem rosły bardzo wolno a wyposażenie w zamian rekompensowało podwyżkę. Najtańsze auta względem ewentualnych zarobków były koło 2017-2020. A potem było już tylko gorzej. Jedynie ta zniżka 19%+ była fajna na 5tkę w Maju i Czerwcu 2023. Nie sądzę aby ceny bazowe spadły jedynie mogą robić jakieś promocje pakiety zniżki.

Opublikowano
W dniu 23.12.2023 o 12:51, Woytas napisał(a):

Te wszystkie auta są zwyczajnie przewartościowane rok, dwa rynek się skurczy i szybko ceny zaczną nurkować , w wielu branżach już tak się dzieje za chwilę skok na kasę pod przykrywką inflacji i innych bzdur się skończy 

Teraz transport morski znowu drożeje. 2020 - 800 USD kontener 20". 2021 - 10 000 USD, 2022 - 5000 USD 2023 - 800 USD - 2024 - 3500 USD+ i szykują się znowu podwyżki cen towarów mimo że transport wynosi przykladowo 10% wartosci towaru wiec podwyzka powinna byc np 4% ale okazja do zysku zawsze się znajdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.