Woytas Opublikowano 11 Grudnia 2023 Opublikowano 11 Grudnia 2023 tak to ten gość , który w przeciwieństwie do połowy tych "testerów" ze kanałami YT , dla których każde auto jest fantastyczne i jedyne w swoim rodzaju ( bo krótki pasek importera może nie da kolejnych do wożenia 4 liter ) potrafi nazwać , że coś jest zwyczajnie do dupy i za to gościa szanuje , rozumiem samouwielbienie do marki ale nie po to ktoś kupuje serie 5 niezależnie od napędu , żeby się potem toczyć za TiR-em na autostradzie , żeby się dało dojechać z Poznania do Warszawy albo z Warszawy do Wrocławia ... zwyczajnie idiotyzm
p0sitiv Opublikowano 14 Grudnia 2023 Opublikowano 14 Grudnia 2023 W dniu 11.12.2023 o 09:00, Woytas napisał(a): tak to ten gość , który w przeciwieństwie do połowy tych "testerów" ze kanałami YT , dla których każde auto jest fantastyczne i jedyne w swoim rodzaju ( bo krótki pasek importera może nie da kolejnych do wożenia 4 liter ) potrafi nazwać , że coś jest zwyczajnie do dupy i za to gościa szanuje , rozumiem samouwielbienie do marki ale nie po to ktoś kupuje serie 5 niezależnie od napędu , żeby się potem toczyć za TiR-em na autostradzie , żeby się dało dojechać z Poznania do Warszawy albo z Warszawy do Wrocławia ... zwyczajnie idiotyzm Somouwielbienie można mieć, jak sama nazwa wzkazuje do siebie.😉
Woytas Opublikowano 14 Grudnia 2023 Opublikowano 14 Grudnia 2023 (edytowane) 6 godzin temu, p0sitiv napisał(a): Somouwielbienie można mieć, jak sama nazwa wzkazuje do siebie.😉 no fakt Miodek by się fochnął ... bezwarunkowa miłość do marki brzmi zdecydowanie lepiej 😁 , bo wcześniejsza fraza faktycznie nie wzkazuje właściwej myśli autora i jest błędna 😉 Edytowane 14 Grudnia 2023 przez Woytas
p0sitiv Opublikowano 15 Grudnia 2023 Opublikowano 15 Grudnia 2023 Generalnie, jeśli nie zmieni się stanowisko UE wydaje mi się, przyszłość tradycyjnych marek rysuje się w ciemnych barwach. Chyba przespały one nieco momentum i zostały z przysłowiową ręką w nocniku. To jest trochę jak było wcześniej z Kodakiem potem Nokią. Wydaje mi się, że teraz może też tak być z dinozaurami motoryzacyjnymi. Rynek się zmienia, a w szczególności klienci. Nowe pokolenia nie interesują się motoryzacją. Samochód, jeśli ma być, to ma być tani. A taka jest Tesla. Jak odbierałem 911 to sprzedawca powiedział mi, że z przerażeniem patrzą na wycofanie z oferty spalinowego Macana (zamówienia przyjmują tylko do końca tego roku, produkcja ma się zakończyć w marcu, także jak ktoś planował to prędko do salonu), bo to była dojna krowa w Porsche. Sprzedaż Tycana leży, bo klienci na elektryki kupują tanie Tesle. Volkswagen ogłosił plan wielkich cięć, bo jadą na stratach. Nikt nie chce kupować ich drogich i niedopracowanych ID, sprzedaż elektryków Audi też poniżej oczekiwań. Już drugi raz w tym roku fabryka produkują elektryki dla Audi i VW wstrzymała produkcję, ze względu na niski popyt. https://www.miesiecznikdealer.pl/rynek/aktualnosci/vw-ogranicza-produkcje-elektrykow Wydaje mi się, że to samo czeka BMW. W elektrykach nie da się obronić wartości dodanej, jaką do tej pory niosły za sobą marki premium. Każdy producent może zaoferować auto, które na prostej ma osiągi super auta, a na zakrętach i Kiaa i BMW mają ten sam problem, czyli masę.
speedofsound Opublikowano 15 Grudnia 2023 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2023 (edytowane) Zgadzam się w 100%. Dodałbym jeszcze, że nie chodzi już tylko o chińskie i wietnamskie elektryki, ale także samochody spalinowe. Są tanie i wystarczające dla zwykłego konsumenta. Tutaj nie chodzi tylko o elektryfikację, ale także skończony transfer produkcji i know-how do krajów z niższymi kosztami produkcji. Oni robią wystarczająco dobre samochody, często z lepszym designem i elektroniką w dużo niższej cenie. Polecam artykuł BAIC premiera. Moglibyśmy się tym nie przejmować, ale problemy europejskiej motoryzacji szybko przeniosą się na naszą gospodarkę. Oby motoryzacja europejska nie skończyła jak europejscy producenci telefonów komórkowych. Moim zdaniem marki premium strzelą sobie w kolano jeśli będą próbować "konkurować" z nimi m.in. obniżoną jakością materiałów. To granie w ich grę. Edytowane 15 Grudnia 2023 przez speedofsound
Woytas Opublikowano 15 Grudnia 2023 Opublikowano 15 Grudnia 2023 tylko tą bajkę o elektrykach spotka to samo zderzenie ze ścianą ewentualnej popularności co "prywatną" pakietową służbę zdrowia była fajna dopóki się nie spopularyzowała czytaj Pan doktor czekał , witał i terminy były od ręki , to samo będzie z elektrykami na razie może fajnie jak się ładuje w kółko pod domem czy firmą tylko zaraz będzie koszmar przy dalszych wyjazdach na razie na stacjach elektryków jak na lekarstwo , gorzej jak zajedzie z 20-30 a ładowarki 2 itd. a im dalej będzie tylko gorzej bo infrastruktura nie ma szans aby nadążyła za próbą masowej sprzedaży aut elektrycznych, pomijając ekologiczny absurd w polskim wydaniu czyli czysta strefa dla elekryka , którego napędza taki komin 100 km dalej 😁
davidpl Opublikowano 15 Grudnia 2023 Opublikowano 15 Grudnia 2023 Chyba ceny w konfiguratorze podskoczyły o około 5%. Ciekawie, nawet w Polsce inflacja roczna jest około 6 procent, a BMW podnosi ceny po pół roku o 5%
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 15 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 15 Grudnia 2023 A złotówka się umacnia… Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)
Zasłużeni forumowicze maciek_w Opublikowano 15 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 15 Grudnia 2023 Ceny chyba wróciły do stanu z przedwczoraj Pierwszy SUV... pierwsze V8... (ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)
Zasłużeni forumowicze --maly-- Opublikowano 15 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 15 Grudnia 2023 Niestety macie rację pisząc o europejskiej motoryzacji nie wygląda to kolorowo i przełoży się na zubożenie wielu krajów przede wszystkim u Niemców. Wcale się nie zdziwię jak za kilka lat za zachodnią granicą będziemy mieli powtórkę z tego co się dzieje aktualnie we Francji czyli masowe protesty zamieszki itd. Polskę też to mocno dotknie bo wiele elementów produkuje się u nas. Ciekawostką jest dlaczego europejscy producenci tak podchodzą do auta elektrycznych. Wg mnie mozliwe,że liczą lub liczyli że jednak nic z tego nie będzie i chcą być nadal mocni w silnikach klasycznych. Jeżeli Niemcy będą chcieli ratować swój przemysł mogą mocno zmienić politykę a nawet powinni i może o to chodziło producentom. BMW miało auto elektryczne już w 1976 roku a w 1991 już dość mocno dopracowane E1. Prace nad i8 czy i3 też były już we wczesnych latach dwutysięcznych więc oni tą technologię mieli i było dużo czasu na jej dopracowanie po prostu nie chcieli iść w tym kierunku.
Zasłużeni forumowicze Krakus3 Opublikowano 16 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 16 Grudnia 2023 trend elektromotoryzacji w UE wydaje się już oczywisty , tylko pytanie czy będzie również zakaz importu nowych aut spalinowych z poza UE ? czy będzie jak we Francji, gdzie zakazywano rolnikom francuskim pewien styl hodowli zwierząt w imię ekologii i praw zwierząt , ale import wołowiny argentyńkie bez żadnych ograniczeń lub kontroli to już nie , co spowodowało że francuscy rolnicy poszli na dno razem ze swoimi krowami. bo widząc Kia , Hyundai czy Lexus..itd z prawdziwą skórą w środku i R6 na pokładzie w Dieslu z zasięgiem 1000km na bak w atrakcyjnej cenie , to mój wybór będzie oczywisty.. niestety
Zasłużeni forumowicze Borsuczek Opublikowano 16 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 16 Grudnia 2023 1 godzinę temu, Krakus3 napisał(a): trend elektromotoryzacji w UE wydaje się już oczywisty , tylko pytanie czy będzie również zakaz importu nowych aut spalinowych z poza UE? Zakaz rejestracji aut spalinowych planowany od 2035 roku sprawi że ich import do UE straci sens.
Zasłużeni forumowicze --maly-- Opublikowano 16 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 16 Grudnia 2023 https://www.money.pl/gospodarka/niemiecki-rzad-uderzyl-w-elektryki-nagla-decyzja-wicekanclerza-6974388752751488a.html
Woytas Opublikowano 16 Grudnia 2023 Opublikowano 16 Grudnia 2023 7 godzin temu, Krakus3 napisał(a): , ale import wołowiny argentyńkie bez żadnych ograniczeń lub kontroli to już nie , co spowodowało że francuscy rolnicy poszli na dno razem ze swoimi krowami Daj spokój bydłu , wystarczy spojrzeć na zboża suszone glifosatem handlowa nazwa roundup ... potem zaskoczenia , że zalew nowotworów a jemy ten syf prawie we wszystim pieczywo , płatki itd.
Zasłużeni forumowicze Krakus3 Opublikowano 18 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 18 Grudnia 2023 A może byłby potrzebny bardziej wyrazisty głos miłośników BMW 5er, niż pojedyncze wpisy na różne fora internetowe które najprawdopodobniej nic nie zmienią w polityce firmy . może manifestacja z flagami BMW i hasłami typu : precz z tandetą w 5er ..itd ? a co ? takie są problemy ludzi pierwszego świata, i nie ma w tym nic złego 😇
Zasłużeni forumowicze luk_byd Opublikowano 18 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 18 Grudnia 2023 43 minuty temu, Krakus3 napisał(a): A może byłby potrzebny bardziej wyrazisty głos miłośników BMW 5er, niż pojedyncze wpisy na różne fora internetowe które najprawdopodobniej nic nie zmienią w polityce firmy . może manifestacja z flagami BMW i hasłami typu : precz z tandetą w 5er ..itd ? a co ? takie są problemy ludzi pierwszego świata, i nie ma w tym nic złego 😇 Ale chyba Chińczycy są zadowoleni z tego co dostają?
Zasłużeni forumowicze Krakus3 Opublikowano 18 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 18 Grudnia 2023 13 godzin temu, luk_byd napisał(a): Ale chyba Chińczycy są zadowoleni z tego co dostają? Możesz rozwinąć myśl ?
Zasłużeni forumowicze luk_byd Opublikowano 19 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 19 Grudnia 2023 11 godzin temu, Krakus3 napisał(a): Możesz rozwinąć myśl ? Nie wnikałem bo nic to w moje życie nie wniesie, ale niby Chiny są podstawowym rynkiem sprzedaży jeśli chodzi o serie 7, to w Chinach jest 3 czy 5 w longu. To im ma się podobać auto - bo oni je kupują. Producent czegokolwiek - produkuje towar aby go sprzedać. Aby utrzymać lub zwiększyć sprzedaż musi być elastyczny i dopasowywać się do rynku zbytu. Całe niemcy moga płakać, a Polacy to już w ogóle. Niby w polsce sprzedało się dość 'M'ek ... no ale skoro tak - to znaczy że jest OK? Czasami statystyki sprzedaży nie biorą pod uwage sytuacji mikro/makro ekonomicznych - takich jak to że w polsce klasa niższa czasem też jeżdzi nowym BMW z salonu 🙂
swde Opublikowano 19 Grudnia 2023 Opublikowano 19 Grudnia 2023 Był glifosat, było mięso jest mikro i makro ekonomia a powiedzcie czy jest gdzieś szansa przejechać się demo 550e albo Mercedesem E 450? Jak nie Polska to może Niemcy (blisko polskiej granicy mile widziane).
atri Opublikowano 19 Grudnia 2023 Opublikowano 19 Grudnia 2023 Godzinę temu, swde napisał(a): Był glifosat, było mięso jest mikro i makro ekonomia a powiedzcie czy jest gdzieś szansa przejechać się demo 550e albo Mercedesem E 450? Jak nie Polska to może Niemcy (blisko polskiej granicy mile widziane). Jak jesteś z okolic Warszawy to może zaraz po nowym roku 🙂 podobno mam odebrać 29.12 550e, dziś wjechał do Polski
Zasłużeni forumowicze Krakus3 Opublikowano 19 Grudnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 19 Grudnia 2023 10 godzin temu, luk_byd napisał(a): Nie wnikałem bo nic to w moje życie nie wniesie, ale niby Chiny są podstawowym rynkiem sprzedaży jeśli chodzi o serie 7, to w Chinach jest 3 czy 5 w longu. To im ma się podobać auto - bo oni je kupują. I chyba na to liczyli w BMW , że europejski klient sam znajdzie wytłumaczenie i w końcu pójdzie zamówić kolejną 5er 😉 tak naprawdę - posiadacze G30- jesteśmy w najgorszej sytuacji ,bo wiemy i zasmakowaliśmy jak może i powinien wyglądać porządnie zrobiony i wyposażony nowoczesny 5er , a teraz widzimy jak ta jakość pikuje w dół , i musimy z tym się pogodzić. co do aut do jazdy testowej : Kraków ,prawie milionowe miasto z trzema salonami BMW, i ani jedno spalinowe G60 , same I5
reaver Opublikowano 20 Grudnia 2023 Opublikowano 20 Grudnia 2023 Miałem drugie podejście do 520i... i dalej jestem rozczarowany. Wszystko na czele z wykończeniem czy brakiem postępu w kwestii driving experience już było wymienione więc nie będę sie powtarzał, natomiast rozmiary tego auta w realiach polskiego miasta są dla mnie problemem. Czuć że to duża kobyła i nie wiem czy wynika to z miejsca na baterie czy uśmiech do Chin, ale w środku nie jest to 7ka ani SUV więc te cm gdzieś giną. Dzień później jeździłem faceliftingowanym A6 i znacznie lepiej czuje wymiary tego auta w mieście.
atri Opublikowano 22 Grudnia 2023 Opublikowano 22 Grudnia 2023 480k pln za 200 KM, z 3/4 gadżetów będzie się korzystać przez pierwszy miesiąc ... dokąd to wszystko zmierza ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się