Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

550e to silnik B58 3.0 6 cylindów z poprzedniej G30 540i czy G20 M340i + silnik elektryczny.  Moc sumaryczna jest duża ale masa też dlatego osiągi slabe jak na taką moc. Poprzednie 550i z v8 robiło 0-100 w 3.8s w 550e podają 4.3s. Jeżeli różnica 0-100 jest już pół sekundy to 100-200 będzie 2-3 sekundy to już jest bardzo dużo. Niestety nowsze a gorsze ciekawe czy w USA będzie V8 bo na ten moment nie ma. 

Opublikowano

G30 było samo w sobie mniejsze i lżejsze. Może i 0,5s różnicy ale różnica w spalaniu pewnie rzędu 30-50% i możliwość toczenia się na prądzie w korku w mieście przemawia do większej liczby osób niż mniej ekonomiczny silnik, który ma swoje problemy. V8 chyba tylko w m5 będzie. W stanach mają 540i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pozostaje 0-60km/h, jakie mogą być wyniki w przypadku g60 550e , bo moim zdaniem w przypadku aut z dużym jajami jest to najbardziej praktyczny i najczęściej użytkowany- bez konieczności utraty prawa jazdy- przedział przyspieszenia , tu silnik elektryczny może dużo pomóc chyba

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od zera do 60 to nawet Yaris przyspiesza dobrze tak samo jak X5 z 2.0d. Jak ktoś chce duży silnik to interesują go jednak inne przedziały Panowie zlitujcie się. Serio tak na wszystkim oszczędzacie że każdy litr paliwa ma znaczenie? Auta typu 550i są dla ludzi lubiacych motoryzację liczących się z większymi wydatkami w zamian za lepsze osiągi dźwięk i frajdę z jazdy. Na sushi też się nie opłaca iść lepiej opierdzielić kebsa z budy ale tak cale życie nie można. Pracuje się po to żeby żyć a nie żyje po to żeby pracować. Ludzie na punkcie spalania to mają jakiegoś fioła jak by można było za to sobie życie ułożyć. Jedzie na drugi koniec miasta żeby zatankować 10 groszy taniej paliwo a nawet się nie doliczy że w tym czasie spalił 2L paliwa i tak naprawdę jest w plecy 😞

Opublikowano

Gdyby spalanie nie było takie ważnej, to by nikt elektryków nie lobbował 😉 jak ktoś kocha motoryzację to kupi jakiegoś youngtimera/oldtimera i będzie jeździł nim od święta, albo i nie bo każdy mniejszy i większy miłośnik motoryzacji ma jakieś swoje przyzwyczajenia, oczekiwania itp. Co do osiągów- wg mnie b58 ma dużo większy potencjał do kręcenia niż v8 przy lepszej ekonomii. No i co do tej ekonomii- po co tankować co 200-300km jak się jedzie 200+ mając 4,4 v8 jak można tankować raz na 1200km mając 20d i jadąc przepisowo 😉 każdy lubi co innego. Biorąc też pod uwagę wysokość mandatów w PL i za granicą- czy faktycznie jest taki sens jechać niewiadomo jak szybko- tu każdy będzie miał inne zdanie, ktoś musi robić statystyki i dawać powody do podnoszenia cen ubezpieczeń. Yariska to przepaść technologiczna i materiałowa i nawet jakby przyspieszała szybciej niż x5, to wolałbym x5. Co do dźwięku silnika- wole słuchać muzyki w trakcie jazdy 😉 ale tak jak mówiłem każdy ma swoje priorytety. Tak samo z sushi czy kebabem, jest sushi i sushi, kebab i kebab. Nie zawsze droższe sushi będzie lepsze od tańszego, a kebab może być i smaczny i naprawdę z dobrej jakości składników 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zostawmy sushi i kebab i przejdźmy do flaków w oleju 😇 , właśnie oglądałem nową e klasy , w skrócie mogę napisać tak: jak ktoś sie zastanawia czy e klasa w środku jest bardziej premium niz g60 , otóż nie jest , ma tak samo gó***** jakość jak g60 tylko to g**** jest inaczej rozłożone po kabinie , ALE do tego jest ciaśniej fizycznie i wizualnie z przodu w porównaniu do G30 i G60 , z tyłu podobnie do G60 a dużo lepiej niz w G30 jeśli chodzi o nogi , szyby z przodu podwójne, a z tylu 3mm czyli bez szalu , a jak odpaliłem silnik 220d to nie było wow , turkot jak cholera w środku , system audio 4d w postaci masażu kręgosłupa piersiowego , może zrobi wrażenie na 14latkow, nie zamienił bym HK w g30 na niego 

 

IMG20231031113855.jpg

Opublikowano

Ja oglądałem dziś G60 w salonie i robi wrażenie tandety i klasy niżej pod niemal każdym względem, w porównaniu do G30, czy nawet Audi A6. Gdzie się da - widać oszczędność - plastiki na drzwiach, wokół przycisków - na poziomie 3-ki, tandetne plastikowe osłony przeciwsłoneczne (to mnie wcześniej zraziło do np. Volvo), plastikowe tyły siedzeń, bez żadnych kieszeni, brak małego schowka po lewej stronie kierownicy, brak filcu w kieszeniach drzwi, brak miejsca na dużą butelkę w drzwiach. Nawet obicie deski rozdzielczej, czy plastik manetek od kierunkowskazów.  Czego się nie dotknie to jakości, która pasowałaby od biedy do Serii 3, A4 albo C-klasy, ale zupełnie nie do Serii 5.  Dodatkowo braki w wyposażeniu - brak podwójnych szyb, brak dociągów, brak laserowych reflektorów, mały bak...

Opublikowano

Na początku czerwca zamówiłem g31 i mocno się zastanawiałem czy dobrze robię i czy nie zrezygnować i zamówić g60. Teraz jak już była okazja posiedzieć, podotykac i przejechać się g60 stwierdziłem, że jednak g31 po mocnym rabacie była dla mnie lepszym wyborem. O ile g60 w fajnej konfiguracji na żywo z zewnątrz mi się podoba tak wewnątrz zupełnie nie moja bajka. Do tego ograniczony konfigurator, nawet z doborem felg miałem problem bo żadne mi nie przypadły do gustu. Mam nadzieję że polift będzie pod kilkoma względami bardziej w moim guście. Na dzień dzisiejszy cieszę się ze swojego wyboru.IMG_9187.thumb.jpeg.01a0f9c6036ac7e40dce98d2924cf282.jpeg

  • Lubię to 3
Opublikowano

 Nawet w skodzie jest miękka wykładzina w kieszeniach, fizyczny panel klimatyzacji. Normalne dekory w drzwiach a nie wykastrowane do kilku centymetrów… czy skoda zastąpi BMW wśród marek premium? Grill też jakoś ładniej w skodzie zrobili, a nie jak w BMW jakby nie mogli się zdecydować czy robią fizyczny, czy ma być jeszcze większą atrapą z namalowanymi żebrami na plastiku. 

Opublikowano
1 godzinę temu, davidpl napisał(a):

 Nawet w skodzie jest miękka wykładzina w kieszeniach, fizyczny panel klimatyzacji. Normalne dekory w drzwiach a nie wykastrowane do kilku centymetrów… czy skoda zastąpi BMW wśród marek premium? Grill też jakoś ładniej w skodzie zrobili, a nie jak w BMW jakby nie mogli się zdecydować czy robią fizyczny, czy ma być jeszcze większą atrapą z namalowanymi żebrami na plastiku. 

aha, zastąpi, co wy tak do tych drobiazgów się przyczepiliście, dla mnie synonim BMW to napęd układ jezdny i systemy, zgadzam się że księgowi zrobili krecią robotę, ale świat pędzi w kierunku elektrobomilności, nie do końca podoba mi się ten kierunek, ale hybryda plug-in dla mnie to idealne auto, superb tez to ma ... z silnikiem 1.5, butelka coli jest przecież większa ... na bank zastąpi brzmienie 550e, na bank będzie sama jechała po austostradzie

Opublikowano

A miał ktoś może dylemat, czy zamiast  G60 540 (i tak go nie ma w EU) czy E450 (które mam skonfigurowane) pomysleć o Cayenne (coupè) w biedzie? Obecnie mam MacanT 400k (po boxie 315KM) i oprócz tego, że nie brzmi i średnio się zbiera powyżej 100 km/h, to po zakrętach idzie naprawdę doskonale i daje dużo frajdy. Nie czuję, że to jest SUV, nawet malutki;). Cayenne w biedzie to też około 550k. Spalanie i ubezpieczenie jest mi obojętne. Serwis nieco gorzej, ale przez trzy czy dwa lata to i tak nic w porównaniu do ceny zakupu. Myślę głośno co zrobić, bo oczekiwanie na auto to minimum 6 miesięcy, a jak wspomniałem wcześniej, leasing mam do lipca. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie, co nazywasz biedą i na jak duże kompromisy w kwestii wyposażenia gotów jesteś pójść. Drugie pytanie, jakich osiągów oczekujesz, bo Cayenne z podstawowym V6 nie sprawia wrażenia żwawego auta - nawet na papierze w zestawieniu z Twoimi alternatywami

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, kabat9 napisał(a):

A miał ktoś może dylemat, czy zamiast  G60 540 (i tak go nie ma w EU) czy E450 (które mam skonfigurowane) pomysleć o Cayenne (coupè) w biedzie? Obecnie mam MacanT 400k (po boxie 315KM) i oprócz tego, że nie brzmi i średnio się zbiera powyżej 100 km/h, to po zakrętach idzie naprawdę doskonale i daje dużo frajdy. Nie czuję, że to jest SUV, nawet malutki;). Cayenne w biedzie to też około 550k. Spalanie i ubezpieczenie jest mi obojętne. Serwis nieco gorzej, ale przez trzy czy dwa lata to i tak nic w porównaniu do ceny zakupu. Myślę głośno co zrobić, bo oczekiwanie na auto to minimum 6 miesięcy, a jak wspomniałem wcześniej, leasing mam do lipca. 

Rozważałem całą trójkę i skończyłem z sq8. Pisałem o tym wcześniej. Zamówiłem do produkcji model po liftingu. W porównaniu do Porsche Audi jest nieco bardziej dyskretne, ma mocniejszą v8, wnętrze zrobiło na mnie dużo lepsze wrażenie (funkcjonalność, ergonomia), cena zakupu pewnie nieco niższa (szczególnie po rabacie), tańszy serwis i cena za 5 lat gwarancji. Nie bez znaczenia była dostępność podobnego samochodu do testów. O g60 wszystko już zostało napisane (może poza najważniejszym, bo nie było testów z jazd 550e), mercedes zrobił całkiem dobre wrażenie, ale dobre emocje poczułem w sq8 🙂 Wnętrze cayenne (nawet po lifcie) było dla mnie trochę oldschoolowe. To pewnie mój ostatni zakup samochodu w 100% spalinowego, a dotychczas jeździłem wyłącznie r4. Raz się żyje.

Edytowane przez speedofsound
  • Lubię to 1
Opublikowano

Czytam Was i mam takie same opinie na temat g60. No próbowałem się przekonać, ale czegoś mi brakuje i też chyba najbardziej poczucia jakości przy tej srogiej cenie. Nawet same linie nadwozia, przetłoczenia w g30 są fajniejsze. Moja 540i co prawda już na zimówkach, ale jeszcze człowiek się odwraca z uśmiechem odchodząc od auta 🙂 Natomiast zaczyna boleć fakt, że g30 na drogach mocno przybyło, szczególnie przedlifów i nie ma już wow. Patrząc na te chore ceny g60 już chyba warto trochę dołożyć i brać x5 30d. W podstawie ma już sporo i taka wersja wyposażona do codziennej jazdy w mpakiecie i z harmanem oo rabacie, który teraz wynosi około 10-12% wyjdzie 370-380tys. No ale jednak 6 cyl i x5. Szkoda, że od początku listopada poszły w górę pakiety serwisowe i gwarancyjne. Tam to już boli. Gwarancja na 5 lat 24tyś. pytanie czy coś może być taniej. Czy wrócą czasy złotych wyprzedaży w marcu i kwietniu. Wydaje się, że auta zaczynają trochę zalegać, szczególnie te powyżej 330 tyś. A teraz już nawet x3 z 20d po tyle potrafią chodzić. 

IMG_5619.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
55 minut temu, Leeo napisał(a):

 A teraz już nawet x3 z 20d po tyle potrafią chodzić. 

X1  z bsi i bri 5 lat to 300k bez rabatu 🙂 

x5 fajny wybór, tylko duża krowa jak auto do miasta 😉 

g60 pewnie jak każde auto z czasem będzie miało więcej zwolenników 🙂

 

55 minut temu, Leeo napisał(a):

IMG_5619.jpeg

 

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 8.10.2023 o 12:21, Radyshaw napisał(a):

Ja już wcześniej widziałem podobieństwo Skody do BMW dzięki moim zdaniem projektowi podobnego grilla.

W dniu 8.10.2023 o 09:20, Davo76 napisał(a):

Jak się patrzy na ten nowy front to coś mi przypomina….jeszcze te przetłoczenia od znaczka przez maskę…….Skoda? 😂

W dniu 8.10.2023 o 13:13, Davo76 napisał(a):

Kto kogo naśladuje trudno powiedzieć, można się dopatrzyć podobieństw. 
Lata temu zrobili lift Octavii z lampami zaciągniętymi na błotniki z napisami Skoda, no ja tam widziałem e60 zgapione, potem lift g30 światła dzienne każdy mówił że Skoda… następnie grille mają skojarzenia kształtów …No coś jest na rzeczy, to że Skoda chce być BMW to ok, ale żeby w BMW było czuć Skodę to już niefajne chyba ???

https://europe.autonews.com/article/20170208/ANE/170209829/bmw-picks-skoda-exec-to-lead-design-at-core-brand

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oszczednosci/ciecia kosztow w G60 w porownaniu do G30, makabrycznie to wyglada biorac pod uwage segment E i cene katalogowa auta, takie detale wlasnie decyduja czy klient zostawiajacy pol banki w salonie czuje sie wyjatkowo dobrze w danym aucie (premium) i wie za co doplaca w porownaniu do np Passata

 

Porownanie na zdjeciach G30/G60

 

1. Listwy progowe w drzwiach

53311073750_caf8a60a4f_o.png

53309736102_69eed8619f_o.png

 

2. Wygluszenie komory silnika

53310957094_5696b34b3f_o.png

53310957099_62bcfe7e21_o.png

53310957084_d7689ef2cc_o.png

53310601331_c72a52a314_o.png

 

3. Przyciski od okien w drzwiach kierowcy

53311073775_34e0f34fed_o.png

 

53311073780_42a99e937a_o.png

 

4. Przyciski od sterowania fotelem

53310957124_4f4e91fd17_o.png

 

53310601366_61c21072a2_o.png

 

5. Oslony przeciwsloneczne

53310849173_e60a2c3167_o.png

 

53309736042_997dcd9d10_o.png

 

6. Tyl - usuniecie list progowych, usuniecie oswietlenia ambientowego, usuniecie siatek z foteli, usuniecie lamania foteli w komfortach i "poduszek" na glowe. O flokowaniu kieszeni nie wspominam bo to juz usunieto w F10->G30

53310601406_196a68b0df_o.png

 

53310957169_19d8c11dc7_o.png

 

7. Podlokietnik - mechanizm chowania otworow na kubki w G30 dla komfortu i estetyki jak ktos nie pije napoju tylko opiera lokiec, w G60 usuniete i sa dziury caly czas

53310601411_8383a9006d_o.png

 

53311073825_b2dd09f863_o.png

 

53310849198_2fe3b6ef7f_o.png

 

8. Sposob otwierania podlokietnika - skorzany estetyczny pasek w G30, materialowy dzyndzel w G60

53309736087_4b6b24d3e9_o.png

 

53309736097_23e3984b3c_o.png

 

Co sie dzieje w miejscach ktorych nie widac na pierwszy rzut oka?

 

Takich rzeczy sa dziesiatki, jakosc detali w G60, plastikow, szokuje biorac pod uwage ogolny wzrost masy auta (srednio +200kg) i ceny w katalogu

 

PS. Prawie 10-letni Vw Golf ma flokowane, mile schowki w drzwiach w ktorych nic nie brzeczy czy podswietlane, aluminiowe listwy w drzwiach, w sensie wtf???

287_557142411.jpg

910_188937667.jpg

 

 

Edytowane przez adamjttk
  • Przykro mi 1

.

Opublikowano

Czyli morał z tego prosty…to jest postęp, plastik fantastyk + goła blacha😂 No mi się takie rzeczy kojarzą z….Tico😂 Patrząc na to wszystko czuję się w moim F11 jakby luxusowo…😎 To co chce teraz zaoferować BMW jest śmiechem na sali, za co te pieniądze za tableciki ???

Opublikowano

To dla porównania moja F11 wyjechała z fabryki 8 lat temu, jakość jest całkiem niezła, mimo upływu czasu jeszcze nie najgorzej da sie wysiedzieć w ciszy i spokoju, choć w nowych buda tlucze sie troche mniej na studzienkach. Cekawe jak będzie z nowymi, kiedyś mam nadzieję się dorobić i nie zawieść, bo skoro już musiałem przestudiować każdą śrubkę jako że gwarancji juz nie ma, a nie chciałem się puścić z torbami u "specjalistow" (moja pierwsza bmw), to dobrze było by już kontynuować te wspólną podróż 😂

20210919_173632.jpg

20210919_173654.jpg

20210919_173642.jpg

20210918_184845.jpg

20210918_184852.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Małe sprostowanie: G60 w wersji spalinowej ma wygłuszenie pokrywy silnika, jak w G30 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze brakuje w tym zestawianiu wewnętrznych klamek drzwi. W G60 to tandetny plastik gdzie nawet seria G20 ma metalowe klamki. Większość tych oszczędności tak naprawdę to grosze dla producenta ale bardzo wpływają na odbiór samochodu. W G20 bawili się w zabieranie detali nawet w trakcie produkcji. Zabrano wygłuszenie maski w pewnym momencie oraz trochę plastików zasłaniających komorę silnika, lampy itd. roczniki do 2020 miały a te od 2021 już nie. To jest wszystko żenada. 

Edytowane przez --maly--

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.