Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ciekaw jestem czy G60 w wersji spalinowej będzie miał tryby Eco , Comfort , Sport pod ręką jak w G30 , z możliwością wyłączenia S/S przy Sport ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 godzin temu, Krakus3 napisał(a):

ciekaw jestem czy G60 w wersji spalinowej będzie miał tryby Eco , Comfort , Sport pod ręką jak w G30 , z możliwością wyłączenia S/S przy Sport ?

W G30 dwie minuty w BimmerCode i S/S masz wyłączony nie tylko dla trybu Sport/Sport+. Ale faktem jest, że im nowsza generacja tym trudniej się pozbyć S/S, więc możliwe, że w G60 bardziej to skomplikują albo wręcz uniemożliwią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I to będzie - jak dla mnie - największą porażkę, stoisz w korku pod słońcem , temp zew. 25+ C , auto gaśnie a wydajność klimy spada natychmiast , a zanim znowu sie odpali to pachy już są spocone - mam to na co dzień w G30- , tylko nie mówmy o kodowaniu nowego auta za 400tyś zł i natychmiastowej utraty gwarancji 😱

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to mówią, cena nie ma tu nic do rzeczy. Mój obecny rumak kosztował sporo więcej, a i tak pierwsze co zrobiłem to wyłączyłem na stałe łajno jakim jest system Start/Stop i nie obawiam się ani trochę utraty gwarancji. Podobnie zakodowanie zegarów, aby pokazywały prędkość do 340km/h i kilku innych kosmetycznych rzeczy nie powoduje utraty gwarancji co pokazuje kilka postanowień sądu i moje doświadczenia z poprzedniego auta gdzie też miałem zrobione kodowanie, a mimo tego nikt nigdy nawet się nie zająknął co do gwarancji. Co innego np. zmiana mapy silnika co z reguły powoduje przesunięcie w górę limitów temperatury, a to z kolei może powodować różnego rodzaju problemy ze sprzętem gdybyś długi czas jeździł na 100% nowych limitów. W przypadku awarii silnika producent faktycznie mógłby stękać i powiedzieć, że to przez tuning, więc gwarancji nie uznaje. Ale to są skrajnie różne tematy.

To tak jak z komputerem. Zmiana tapety na pulpicie miałaby spowodować utratę gwarancji? Dobry żart. Albo napisanie sobie skryptu, który przy starcie systemu automatycznie mi coś tam włącza lub wyłącza. No bo skoro producent oferuje przycisk, którym mogę wyłączać Start/Stop to dlaczego nie mógłbym automatycznie wyłączać tegoż systemu poprzez zapamiętanie ostatnio wybranej pozycji (wyłączony)? Ale już podkręcenie procesora, aby był wyżej taktowany co może spowodować jego przegrzanie jest poważną przesłanką do braku uznania roszczenia gwarancyjnego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, s0nar napisał(a):

To tak jak z komputerem. Zmiana tapety na pulpicie miałaby spowodować utratę gwarancji?

Do zmiany tapety na pulpicie potrzebujesz zewnętrznego programu tak jak w przypadku kodowania? Nie są to elementy zmieniane z poziomu iDrive.

 

8 godzin temu, s0nar napisał(a):

Albo napisanie sobie skryptu, który przy starcie systemu automatycznie mi coś tam włącza lub wyłącza

Tutaj masz gwarancje na sprzęt - nie na system operacyjny. A linia wsparcia Microsoft (jeśli masz na myśli Windows) powie - to nie nasze narzędzie, nie pomożemy.

 

8 godzin temu, s0nar napisał(a):

Ale już podkręcenie procesora, aby był wyżej taktowany co może spowodować jego przegrzanie jest poważną przesłanką do braku uznania roszczenia gwarancyjnego.

A co z procesorami Intela z literką K, które to oferuja odblokowany mnożnik ? 

 

Oj... słabe przykłady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy jak na to patrzeć. 300 tysięcy za auto z silnikiem od miksera i które na wyposażeniu nie ma nic z premium? Hmm, transakcją życia bym tego nie nazwał. Ale jeśli zależy Ci tylko na znaczku BMW to być może będziesz zadowolony. Radości z jazdy jednak nie będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak. Cene takiego G70 możesz odnosić do np Skody SuperB i tu już bmw wypada mało korzystnie . Toyota camry czy Lexus es też są tańsze o 100tyś a oferują nawet więcej. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 20.09.2023 o 21:13, Krakus3 napisał(a):

I to będzie - jak dla mnie - największą porażkę, stoisz w korku pod słońcem , temp zew. 25+ C , auto gaśnie a wydajność klimy spada natychmiast , a zanim znowu sie odpali to pachy już są spocone - mam to na co dzień w G30- , tylko nie mówmy o kodowaniu nowego auta za 400tyś zł i natychmiastowej utraty gwarancji 😱

Mam G30 530e 2020r, G21 318d MHD 2021r i G20 320xd (nie MHD) - tak z nowszych aut i tylko 530e (PLUGIN, gdzie jest el. klima), gaśnie na światłach gdy w kabinie nie ma jeszcze uzyskanej temperatury.

MHD nie gasnie mi (przekreślone start stop) jesli nie jest w kabinie wystarczajaco 'chlodno'. Podobnie g20 320xd ktore nie jest mhd (jezdze z wylaczonym s/s, ale kiedys pare razy gdy wiedzialem ze bede stal dluzej - kliknalem). Wystarczylo wylaczyc AC i silnik zgasł. To bez zadnego kodowania - standard.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podobną obserwację mam ,moim zdaniem powody są 2 :

1- g20 ma lepszy soft klimy od g30 , w końcu 3 lata młodsze auto technologicznie

2- kubatura , g30 ma wielką kabinę gdzie nie tak łatwo i szybko można odrobić spadek wydajności klimy 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, speedofsound napisał(a):

Do konfiguratora w Polsce weszło 550ex. Choć g60 nie jest już na topie moich rozważań, to warto się chyba przyjrzeć.

ooo trzeba zerknąć 🙂 

 w  miarę oki konfig bez szału 

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configure/G60/11FK/FKTSW,P0C3Z,S01CB,S01DF,S0230,S0248,S02PA,S02TE,S02VB,S02VC,S02VV,S0302,S0320,S0337,S033B,S03DP,S03G8,S03M2,S03MF,S0402,S0420,S0428,S043R,S0453,S0459,S0488,S04GQ,S04HA,S04NB,S04NR,S04T2,S04U9,S04UR,S04V1,S0548,S0552,S05AU,S05AV,S05DN,S0654,S06AE,S06AF,S06AK,S06C3,S06F4,S06NX,S06PA,S06U3,S06U7,S0710,S0754,S0760,S0775,S07EW,S07M9,S07VB,S0851,S0879,S08KA,S08R3,S08R9,S08TF,S08WN,S09T1,S09T2,S09TA,S09TB/SE000034

 

465 000zł , _ 15% 400 000zł za takie auto w miarę oki i po mieście można smigać na elektryku 🙂

male-bmw-2.png
Opublikowano

A co sądzicie o 530e, bo mam ogromne wątpliwości co do 520xd, wiem że hybryda w te wersji jest bez xdrive, ale w domu mam zapas kwh z fotowoltaiki a realne 80km na prądzie to dla mnie całkiem wystarczające. Mogę ew spiąc budżet na 550e, ale to już kolejne +90k PLN.

Opublikowano

Jeździłem trochę 330e G20 i to jest bardzo przyjemny sposób na jeżdżenie po mieście i okolicach. Moje dzienne przebiegi to max 45km i całość spokojnie robiłem na prądzie, dzięki czemu jeździłem niemalże za darmo. W G60 masz jeszcze tę zaletę, że hybryda nie zmniejsza bagażnika, co mogło być wkurzające na dłuższą metę w G20. Jak masz nadwyżkę prądu to lepiej ją przeznaczyć na własny użytek niż oddawać po zaniżonej cenie do sieci.

Opublikowano

Czy ktoś już jeździł G60 (z jakimkolwiek silnikiem) i mógłby podzielić się wrażeniami?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 30.09.2023 o 19:47, maciek_w napisał(a):

Czy ktoś już jeździł G60 (z jakimkolwiek silnikiem) i mógłby podzielić się wrażeniami?

Miałem tą przyjemność dzisiaj rano. Byłem w salonie po ofertę na zimówki do F40, zapytałem czy już mają i się okazało, że w piątek rejestrowali. Przejechałem się dosłownie kilka km ale zawsze coś.

Auto jest duże, miejsca z przodu i z tyłu nikomu raczej nie zabraknie. Prowadzi się bardzo przyjemnie, po bawarsku, więc tutaj nic nie zepsuli. Wyciszenie git (130km/h), ergonomia wnętrza też spoko, choć wizualnie brakuje mi tej świecącej listwy która jest w wersjach elektrycznych (podobno ma być też w spalinówkach ale za jakiś czas). 

Jak chcesz wiedzieć coś więcej to śmiało pytaj, postaram się uszczegółowić.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Mati_WZL napisał(a):

Miałem tą przyjemność dzisiaj rano. Byłem w salonie po ofertę na zimówki do F40, zapytałem czy już mają i się okazało, że w piątek rejestrowali. Przejechałem się dosłownie kilka km ale zawsze coś.

Auto jest duże, miejsca z przodu i z tyłu nikomu raczej nie zabraknie. Prowadzi się bardzo przyjemnie, po bawarsku, więc tutaj nic nie zepsuli. Wyciszenie git (130km/h), ergonomia wnętrza też spoko, choć wizualnie brakuje mi tej świecącej listwy która jest w wersjach elektrycznych (podobno ma być też w spalinówkach ale za jakiś czas). 

Jak chcesz wiedzieć coś więcej to śmiało pytaj, postaram się uszczegółowić.

W jakim salonie jeździłeś?

Opublikowano

Nie chcę zdradzać bo mam dobre układy z moim handlowcem i tylko dlatego pozwolił mi się przejechać. Przed premierą raczej nikomu "z ulicy" nie powiedzą, że już zarejestrowane.

  • Moderatorzy
Opublikowano

12.10.2023 będą nowe silniki w E klasie wprowadzone

E450 381KM rzędowe 6 cylindrów bez hybrydy plugin, tylko miękka hybryda

Osiągi jeszcze nieznane, ale CLE z tym silnikiem robi 4,4 do setki.

Podejrzewam, że E klasa będzie miała 4,5-4,7s, niby 100KM mniej, ale nie wozimy ciężkiej baterii jak w BMW 550e

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, speedofsound napisał(a):

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/eqxmkl9z

Tak hipotetycznie. Co można kupić lepszego w tych pieniądzach? Oczywiście tylko nowe.

Może będę monotematyczny, ale za tę kwotę dostaniesz... np. M550i 😉 Jak poszukasz to zobaczysz, że niektórzy dealerzy mają jeszcze takie egzemplarze na placu, choć wiadomo, że to nie będzie auto idealnie skonfigurowane pod Ciebie, bo ktoś inny je składał. A jeśli nie "stare" G30 M550i to ja bym chyba też zwrócił swoje oczy w kierunku Mercedesa, choć w tej marce wnętrze mi nie do końca pasuje. To jednak kwestia osobistych upodobań lub uprzedzeń, może Tobie się spodoba. Nowa E-klasa przynajmniej z zewnątrz jakoś wygląda (bez udziwnień) i może mieć pod maską 6 garów.


image.thumb.png.1c0cf2855dec956e4d14c2ff0f131040.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

G30 to stary model. Nie ma sensu się w to pchać, szczególnie że Kolega ma już takie auto. Oprogramowanie G60 i multimedia będą rozwijane przez co pojawią się funkcje niedostępne w starym modelu, dojdą nowe akcesoria, a nowa buda będzie lepiej trzymać cenę. Hybryda daje o wiele większe możliwości. Główną funkcją starego V8 w tych czasach jest nabijanie majątku rosyjskim oligarchom 🙂  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

G30 to stary model. Nie ma sensu się w to pchać, szczególnie że Kolega ma już takie auto. Oprogramowanie G60 i multimedia będą rozwijane przez co pojawią się funkcje niedostępne w starym modelu, dojdą nowe akcesoria, a nowa buda będzie lepiej trzymać cenę. Hybryda daje o wiele większe możliwości. Główną funkcją starego V8 w tych czasach jest nabijanie majątku rosyjskim oligarchom 🙂  

Wszystko zależy na jakim etapie życia jesteś obecnie.

Jeśli dzisiaj kupisz G60, co kupisz za 2-3 a nawet 4 lata?

Widać idący trend w motoryzacji w stronę elektryfikacji i jak wszystko co nowe - musi być testowane i modernizowane - dopracowywane.

Więc zakup nadal G30 (w wersji po lipcu 2019 z MGU), a jeszcze lepiej wersji LCI, nie jest złym wyborem - moim zdaniem. Chyba że to byłaby już trzecia z kolei G30.

Są też inne fajne auta do spróbowania - 6GT, G12 - ale to zależnie od potrzeb.

 

Jeśli nie - to również bym przemyślał temat W214.

Edytowane przez luk_byd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.