bartas3 Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Opublikowano 23 Sierpnia 2023 10 godzin temu, dawozbj napisał(a): W przyszłym roku pojawią się nowe jednostki. Będą również V6. V8 tylko dla ///M. Ale 40i nie będzie w EU, 40d to pewnie ta słabsza odmiana trzylitrowego diesla. Pewnie miałeś na myśli hybrydę 550e...sorry takie wynalazki nie dla mnie.
Leeo Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Ja mam dylemat. Kolega chce ode mnie odkupić 540i w uczciwych pieniądzach, a ja brałym g60, ale w 2.0xd. Jezdzilem 4 lata g30 518d i mimo hejtów dalej milo wspominam to auto i miała kilka niezaprzeczalnych plusów 🙂 g60 to teraz 10% rabatu i promo leasing. Czy ktoś słyszał lepiej? czytam Was to widzę po większości głosów, że z r6 nie warto zmieniać, tylko jeżdzę 5ty tok g30, najpierw 518d, teraz kilka już miesięcy 540i i cholera jakoś brakuje innowacji 🙂
Zasłużeni forumowicze s0nar Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 26 Sierpnia 2023 No nie wiem. Masz fajne auto, a chcesz zamienić na średnie. Żebyś nie mówił, że zamienił stryjek siekierkę na kijek. Z plusów (albo i minusów) miałbyś nowszą budę i wnętrze. Ale czy to plusy w tym przypadku? Wątpliwe. Natomiast zmiana 3.0i na 2.0d byłaby dla mnie nie do zniesienia. Ale to nie moja decyzja tylko Twoja 😀 Ja już swoją podjąłem. 1
Woytas Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Opublikowano 28 Sierpnia 2023 (edytowane) Z tym 2.0d bez przesady w zupełności starczy do sprawnego przemieszczania i pali tyle co nic , jak ktoś sporo jeździ po europie a nie tylko po pl/de to gdzie wy te moce chcecie wykorzystywać ? W austrii na autostradach same remonty albo ograniczenia do 80 lub 100, czasami uda się jechać 130 , fotoradarów nas...ne co kilka km , we włoszech to samo - sa mistrzami rozstawiania pułapek na jakiś gminnych miasteczkowych uliczkach przykład w załączeniu , strach się bać ile przeoczyłem 😀 Edytowane 28 Sierpnia 2023 przez Woytas 1 1
Mandus Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Nowy system multimedialny mam w G20 LCI i jest spoko, jak patrzę na poprzednie wersje (w tym w moim G30 preLCI) to widzę, że nowe jest lepsze - ale mam na myśli funkcjonalność, bo design to faktycznie jest bez polotu - tutaj się nie popisali. Ja też już oglądałem na żywo G60 i w realu auto zyskuje (podobnie jak nowe 7er czy X6 - kiedy wychodziły, to na zdjęciach nie podobały mi się, na żywo lepiej) - ale i tak d... nie urywa i trudno zakochać się w tym aucie. Do tego skromna gama silników spalinowych, brak wielu opcji (nie ma opcji np. dociągów drzwi, fotele komfortowe nie "łamią" się oparcia jak w dotychczasowych fotelach itp, a i jakość wykonania nie zachwyca, choć nie zauważyłem jakiejś tragedii. Jak bym brał, to albo diesla R6 (i taki ma być, więc ja będę jakoś usatysfakcjonowany) albo M5, jeśli przypadnie mi do gustu - bo to wcale nie takie oczywiste. A w ogóle zastanawiam się, czy nie pójść w coś innego, np serię 8 albo w ogóle inną markę, bo na siłę trzymać się serii 5 to trochę bez sensu. Reasumując - nową serią 5 jestem raczej rozczarowany, a miałem nadzieję, że będę oczarowany - ale jeszcze poczekajmy na jazdy i lepszą gamę silnikową - mam szczerą nadzieję, że w BMW wiedzą co robią i polubimy to auto.
Mandus Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Opublikowano 28 Sierpnia 2023 7 minut temu, Woytas napisał(a): Z tym 2.0d bez przesady w zupełności starczy do sprawnego przemieszczania i pali tyle co nic , jak ktoś sporo jeździ po europie a nie tylko po pl/de to gdzie wy te moce chcecie wykorzystywać ? Pojeździj trochę autem z większym silnikiem R6 lub większym, a zrozumiesz, że nie chodzi o samą moc, tylko o coś znacznie więcej - i wtedy zrozumiesz, dlaczego tak ubolewamy nad brakiem dostatecznej ilości dobrych silników. Większa moc i moment silnika R6 czy V8 to tylko premia za słuszną koncepcję pod maską. 520d jest na tyle szybkie, że tak samo można stracić prawo jazdy jak w każdym innym aucie. 2
Moderatorzy Rufio Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Moderatorzy Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Dokładnie. Przerabiałem duże silniki w Mercedesie V8 6,2 litra wolnossące i V6 3,0 biturbo. Wybierając teraz duże auto rodzinne kupiłem 540i LCI. Sposób oddawania mocy i lekkość jazdy nie ma porównania do 530i, którym jeżdziłem na jeżdzie próbnej. Silniki w nowych G60 to dramat. Mercedes E klasa W214 bije BMW na glowę. Jak chcemy ekonimcznę hybryde plugin (kosztem bagażnika) to mamy E400E zasięg na elektryku 100km i 381KM i 5,3 do setki. No i mamy dalej tradycyjne R6 3.0 E450 o mocy 381KM E450d o mocy 367KM http://www.motostat.pl/user_images/18340/icon1.png 330d C43 AMG
Woytas Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Opublikowano 28 Sierpnia 2023 8 godzin temu, Mandus napisał(a): Pojeździj trochę autem z większym silnikiem R6 lub większym, a zrozumiesz, że nie chodzi o samą moc, tylko o coś znacznie więcej - i wtedy zrozumiesz, dlaczego tak ubolewamy nad brakiem dostatecznej ilości dobrych silników. Większa moc i moment silnika R6 czy V8 to tylko premia za słuszną koncepcję pod maską. 520d jest na tyle szybkie, że tak samo można stracić prawo jazdy jak w każdym innym aucie. Nie muszę jeżdziłem szybszymi , mocniejszymi 😀 poza tym do zabaw mam inny pojazd 😉
wzet Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Opublikowano 29 Sierpnia 2023 W sumie w wyposazeniu G60 nie ma czegos rewolucyjnego, nowego wzgledem G30 LCI. poki co nie widze przeslanek do przesiadki na nowy model… swoja droga-widzialem i5 prasowe. Jest okej, ale na ten moment nie porywa jak G30 LCI.
Woytas Opublikowano 30 Sierpnia 2023 Opublikowano 30 Sierpnia 2023 (edytowane) Wygląda nowocześniej ale zawsze nowe modele mają jakieś wady i zawsze pod tym kątem warto kupować polifty , więc jak ktoś kupił z ostatniego wypustu G30 LCI to może spokojnie poczekać na rozwój sytuacji jakościowo/silnikowej Edytowane 30 Sierpnia 2023 przez Woytas
LeśnyDziad Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 (edytowane) Czy są jakieś potwierdzone informacje, że będzie 30d? Oczywiście może nazywać się jak chce, M540d itp, ważne by było 6 cylindrów (na B58 chyba nie ma co liczyć). Powyżej czytałem, że taki ma być, sprzedawca w salonie powiedział mi jednak coś zupełnie innego - nie dopytywałem, bo rozmawialiśmy o X3. Mam nadzieję, że tylko tak straszą... Edytowane 3 Września 2023 przez LeśnyDziad
Leeo Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 (edytowane) W Wawie w inchape mówili, że będzie r6 diesel. Tam też przekazali, że te pokazowe egzemplarze przedprodukcyjne miały słabe materiały, a produkcyjne będą już lepsze. No, ale obejrzałem ten filmik z Kanady, to kurcze, mimo tego, że nie da się dotknąć, to jakoś tak sprawia wrażenie mocno plastikowego feel'u. Ja na razie zostaje z 540i, chyba słusznie trochę poczekać jak rozwinie się sytuacja. Edytowane 3 Września 2023 przez Leeo
Mandus Opublikowano 4 Września 2023 Opublikowano 4 Września 2023 Podobno w przyszłym roku ma być diesel R6, ten co jest teraz w 530d z miękką hybrydą - chyba (zaznaczam, chyba) będzie się nazywał 540d i będzie miał 286KM + kilkanaście kuni z miękkiej hybrydy. Gdzieś widziałem, że fabrycznie podawali moc auta 299KM. Jak dla mnie to byłby najsensowniejszy wybór.
durin90 Opublikowano 4 Września 2023 Opublikowano 4 Września 2023 Te wszystkie kontrolki sterowane dotykowo zamiast guzikami są absolutnie bez sensu. Już widzę te odciski palców na każdym panelu. 1
Zasłużeni forumowicze s0nar Opublikowano 4 Września 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 4 Września 2023 1 godzinę temu, durin90 napisał(a): Te wszystkie kontrolki sterowane dotykowo zamiast guzikami są absolutnie bez sensu. Już widzę te odciski palców na każdym panelu. Niby można okleić ekrany folią, która oprócz zabezpieczenia może zaoferować dodatek w postaci powierzchni, na której nie widać paluchów. No, ale niesmak pozostaje 🫤
LeśnyDziad Opublikowano 4 Września 2023 Opublikowano 4 Września 2023 (edytowane) 4 godziny temu, Mandus napisał(a): Podobno w przyszłym roku ma być diesel R6, ten co jest teraz w 530d z miękką hybrydą - chyba (zaznaczam, chyba) będzie się nazywał 540d i będzie miał 286KM + kilkanaście kuni z miękkiej hybrydy. Gdzieś widziałem, że fabrycznie podawali moc auta 299KM. Jak dla mnie to byłby najsensowniejszy wybór. Kamień z serca, mam nadzieję, że się to sprawdzi i podobnie będzie z X3, które powinniśmy zobaczyć w okolicach nowego roku Edytowane 4 Września 2023 przez LeśnyDziad
Woytas Opublikowano 4 Września 2023 Opublikowano 4 Września 2023 2 godziny temu, s0nar napisał(a): Niby można okleić ekrany folią, która oprócz zabezpieczenia może zaoferować dodatek w postaci powierzchni, na której nie widać paluchów. No, ale niesmak pozostaje 🫤 .. kiedyś ludzie jeżdzili jeszcze 2 lata po wyjechaniu z salonu z foliami 😀 jak widzę ten masochizm z oklejaniem wszystkiego .. kupujecie te samochody dla siebie czy 2 kolejnych właścicieli ? ... bo ani za to nie zapłacą ani docenią
Zasłużeni forumowicze s0nar Opublikowano 4 Września 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 4 Września 2023 4 minuty temu, Woytas napisał(a): .. kiedyś ludzie jeżdzili jeszcze 2 lata po wyjechaniu z salonu z foliami 😀 jak widzę ten masochizm z oklejaniem wszystkiego .. kupujecie te samochody dla siebie czy 2 kolejnych właścicieli ? ... bo ani za to nie zapłacą ani docenią Fabrycznych folii nie było już w dniu odbioru, salon się o to postarał 😄 Prawdę mówiąc w nosie mam przyszłego właściciela ktokolwiek by nim był i kiedykolwiek by się nim stał. Oklejam auto sam dla siebie, bo chcę jak najdłużej cieszyć się samochodem wyglądającym jak nowy, a lakiery teraz robią jakie robią, coraz słabsze i cieńsze. Dlatego pierwsze co zrobiłem po odbiorze było oklejenie karoserii folią PPF. To samo spotkało zewnętrzne elementy piano black (nad wewnętrznymi się zastanawiam, ale poprzednio nie miałem z nimi kłopotu, więc chyba nie będę oklejał) i ekrany (bardziej pod kątem palcowania, a nie zniszczenia). To samo dotyczy pielęgnacji skór. Będę tym samochodem jeździł potencjalnie 3-5 lat, a może i dłużej jak będę chciał sobie zostawić V8 przy kolejnym zakupie. Auto nie jest dla mnie tylko środkiem transportu z punktu A do B. Jest to jednocześnie hobby. Do tego nie lubię jeździć w chlewie i brudzie dlatego przynajmniej raz w tygodniu jestem na myjni, a raz na rok albo na pół roku funduję swojemu autu kurację detailingową z porządnym myciem i odkurzaniem. Nie rozumiem Twojego podejścia i myśli o przyszłym właścicielu. Jak rozumiem sam nie dbasz o samochód, bo kiedyś będziesz go sprzedawał? Nie myjesz, nie odkurzasz, specjalnie niszczysz i ponadprzeciętnie eksploatujesz, żeby przypadkiem nie zrobić dobrze przyszłemu właścicielowi? 😄 To i oleju w silniku nie wymieniaj, bez wymiany pojeździsz te kilka lat. Jeśli natomiast sądzisz, że nikt na rynku używek nie doceni zadbanego samochodu i nie zapłaci za niego więcej to najwyraźniej nigdy nie sprzedawałeś zadbanego samochodu. Pozdrawiam. 2
Woytas Opublikowano 4 Września 2023 Opublikowano 4 Września 2023 .. Jak kulą w płot najwyraźniej nie zrozumiałeś o co mi chodzi ... a olej zmieniony niezgodnie z zaleceniami o jakies 23 tyś za szybko , każde kolejny pojazd sprzedany od ręki , o auta dbam tylko jak widzę to naciągactwo na oklejanie lub ceramike w cenie lakierowania całego auta to śmiech mnie ogarnia no ale dla każdego coś miłego najwyraźniej odprowadzenie auta na myjnie tylko dlatego , że gość nabył pędzelek do odkurzania nazywa się "detajlerem" i Cię lub twoje auto to nobilituje to się tym ciesz , na końcu na przeglądze jakiś niepełnosprytny na pewno je umyje w ASO na 2 gąbki
Zasłużeni forumowicze s0nar Opublikowano 4 Września 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 4 Września 2023 Dodam jeszcze tylko, że sprzedając zadbane auto zdecydowanie powyżej średniej ceny danego modelu/rocznika/wyposażenia nastawiasz się na inny typ klienta. Jak dzwoni jakiś Janusz i nie widząc samochodu już przez telefon pyta za ile ostatecznie sprzedasz albo składa jakąś żenującą propozycję to grzecznie dziękuję i się rozłączam. Tak samo jak słyszę tekst "Panie, co tak drogo? Przecież w sieci widziałem 5 tańszych" to od razu mówię, że proszę iść kupować te tańsze. Koneser doceni, a z Januszexami i tak nie chciałbym współpracować nawet jeśli to tylko jedna transakcja sprzedaży-zakupu. Przy czym powyższe dotyczy bardziej unikalnych towarów. Np. z nieprzeciętnym wyposażeniem i nieprzeciętnie zadbanych, że nie ma się do czego przyczepić. W takim przypadku wyższa cena jest całkowicie uzasadniona i nigdy nie miałem problemu ze sprzedażą dobrego towaru znacznie powyżej ceny gruzów. ASO ma zakaz dotykania mojego auta jeśli chodzi o mycie, bo już raz zrobiłem awanturę jak tylko opłukali mi auto zwykłą wodą z kranu i miałem zacieki z wapiennych osadów 😄 Na każdym przeglądzie zwracam na to uwagę i mają odnotować, że "nie myjemy". Zresztą ciężko, żeby myli czyste auto 😄 1 1
durin90 Opublikowano 4 Września 2023 Opublikowano 4 Września 2023 2 godziny temu, s0nar napisał(a): Niby można okleić ekrany folią, która oprócz zabezpieczenia może zaoferować dodatek w postaci powierzchni, na której nie widać paluchów. No, ale niesmak pozostaje 🫤 Folia folią, ale dotykowe kontrolki są też dużo trudniejsze do sterowania. W G30 mam panel klimy 4 strefy i mimo wydrążenia przyciska "menu", to gmeranie przy połowie kontroli klimatyzacji (moc nawiewu, grzanie/wentylacja stołka) to istny dramat. Pozostałe przyciski mam ogarnięte bez patrzenia gdzie klikam. To nie jest ekran telefonu, w którym faktycznie nie ma większej różnicy pisać na zwykłej klawiaturze vs klawiaturze ekranowej.
Woytas Opublikowano 4 Września 2023 Opublikowano 4 Września 2023 4 godziny temu, s0nar napisał(a): ASO ma zakaz dotykania mojego auta jeśli chodzi o mycie, bo już raz zrobiłem awanturę jak tylko opłukali mi auto zwykłą wodą z kranu i miałem zacieki z wapiennych osadów 😄 Na każdym przeglądzie zwracam na to uwagę i mają odnotować, że "nie myjemy". Zresztą ciężko, żeby myli czyste auto 😄 No i tu się zgadzamy 😀 ..jedni myją auta sami przed serwisem inni dają opłukać i przy okazji porysować lakier, podobnie z kupowaniem jedni sortują od najtańszychy inni od najdroższych 😀 1
atri Opublikowano 15 Września 2023 Opublikowano 15 Września 2023 Hej, mam już VIN i nie wiem czy się cieszyć z tych dwóch litrów ...
Zasłużeni forumowicze wehyr Opublikowano 15 Września 2023 Zasłużeni forumowicze Opublikowano 15 Września 2023 3 godziny temu, atri napisał(a): Hej, mam już VIN i nie wiem czy się cieszyć z tych dwóch litrów ... Nie 😔.... Przy piatce imo to lipa ale wszystko zależy od potrzeb
davidpl Opublikowano 18 Września 2023 Opublikowano 18 Września 2023 W g60 w Europie nie ma już pomarańczowych, statycznych ledów w reflektorach (przynajmniej na egzemplarzach, które teraz krążą), w Ameryce ledy są. W wersji europejskiej widać, jakby był zaślepiony otwór pod te pomarańczowe ledy. W środku nie ma już schowka zamykanego na kluczyk. W sportowych fotelach nie ma już pompowania boczków, wersja spalinowa ponoć ma być pozbawiona „krysztalowego” paska z oświetleniem ambientowym. Widać jak wszędzie BMW szuka oszczędności- krótsze dekory w środku, dźwignia zmiany trybu jazdy jest nawet gorzej wykonana niż w g20 lci (tam chyba była metalowa, tu wyglada na plastik). Nie rozumiem kompletnie, dlaczego nie ma zawieszenia EDC w wersjach spalinowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się