Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie jestem po pierwszym kontakcie z tym autem , wizualnie z zewnątrz lepiej niż na fotkach , wrażenie z zewnątrz robią  dwie rzeczy: przedni i tylny zderzak , niestety reszta nic nadzwyczajnego  , środek jak kto lubi jeśli chodzi o design , ale tragedia jest z jakością, plastyki są na poziomie chińskich zabawek kupionych od nielegalnych emigrantów pod wieżą Eiffla ,co powoduje że odbiór tego auta w środku jest całkiem inny niż 7er,  miejsce z tyłu jest troszkę więcej niż w G30, ale troszkę - liczyłem na więcej - system audio też mnie rozczarował, ale podejrzewam że nie jest ten ostateczny do produkcji, bo za tragicznie grał, pozostaje temat wyciszenia i i komfortu amortyzacji , ale to już do jazdy próbnej , podsumowanie : nic WOW 🥴

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.08.2023 o 09:43, p0sitiv napisał(a):

Jak dla mnie W213 jest  lepszym wyborem od g60 

1. Bardziej klasyczne wnętrze 

2. Molżliwość zamówienia benzynowego R6 bez Pheva (E450), a ma być jeszcze dostępny e53. 

 

To duży plus. Mercedes wysoko postawił poprzeczkę. Nowa e kkasa wygląda w moim odczuciu dużo lepiej niż G60.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakich czasów dożyliśmy, że Mercedes wygląda lepiej i może być wyposażony lepiej niż BMW. To tylko pokazuje jaką kupą jest G60 i że BMW wyraźnie obniżyło loty. Przygotowałem popcorn, bo sam jestem ciekaw jak sytuacja się rozwinie w ciągu najbliższych kilku lat. No chyba, że nie znamy się i BMW nie ma już być premium. Może ktoś z zarządu stwierdził, że teraz zrobią produkt samochodopodobny, żeby celować w dotychczasowych właścicieli Skody.

Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kupować G30 lci z DE ale chyba się wstrzymam. Bez kitu silnik r6 benzynowy i możliwość dodania opcji których w BMW nie ma po prostu dyskwalifikuje G60 na starcie. Jestem ciekaw jak po 3-4 latach będą wyglądały wyniki sprzedaży tych limuzyn. Jeśli nic się nie zmieni to niestety ale MB ich zmiażdży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 Dostępność silnika R4 czy R6 to jest problem dnia wczorajszego 😉 Przyszłość to elektryczność i rozsądne zarządzanie zasobami. Okres transformacji zawsze wiąże się z przejściowymi problemami. To jest wizja BMW. Za kilkanaście lat przekonacie się, że słuszna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
2 godziny temu, bartas3 napisał(a):

Miałem kupować G30 lci z DE ale chyba się wstrzymam. Bez kitu silnik r6 benzynowy i możliwość dodania opcji których w BMW nie ma po prostu dyskwalifikuje G60 na starcie. Jestem ciekaw jak po 3-4 latach będą wyglądały wyniki sprzedaży tych limuzyn. Jeśli nic się nie zmieni to niestety ale MB ich zmiażdży. 

Ja właśnie kupiłem G31 LCi 540i. Ostatnie podrygi normalnych silników i motoryzacji

Mercedes E kombi dopiero w przyszłym roku, nie mogłem tyle czekać. 

Ale zobaczycie, że klienci zagłosują portfelami. 

Mercedes wprowadza model agencyjny (ta sama cena wszędzie).

Szacuje cenę transakcyjna klasy E, jakieś 10% więcej niż BMW.

Konfig MB W214 400E (hybryda plug in) wychodzi w granicach 500 tys. zł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W214 i G60 to auta dla różnych klientów. Dlatego oba będą się dobrze sprzedawać. Klient wybiera auto w którym się dobrze czuje, o charakterze mu odpowiadającym. Wprowadzenie auta na rynek poprzedzają badania. Migracja klientów między markami z powodu braku jakiejś opcji, czy silnika R6 jest marginalna.

Edytowane przez Borsuczek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 godzin temu, bartas3 napisał(a):

 Nowa e kkasa wygląda w moim odczuciu dużo lepiej niż G60.

Widziałeś E klasa i G60 na żywo ? bo ja tak - E klasa w Austrii, a G60 kilka dni temu -wizualnie z zewnątrz moim zdaniem, G60 jest ciekawsza , dużo ciekawsza 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma inne zdanie. Nie miałem jeszcze okazji na żywo oglądać obu tych aut. Ale na dziś nowa klasa e jest po prostu dla mnie atrakcyjniejsza. Nie tylko wizualnie ale i ma lepszą gamę silników.  

Ale i tak na ten moment g30 lci mój faworyt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeden idzie do klubu gogo i nawet nie pamięta, że kupił szampana za 0,5mln zł, a inni przewalają kasę na chińskie, plastikowe, powolne i nie premium BMW 😀 Każdy robi ze swoją kasą co uważa za słuszne. Gratki.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 8.08.2023 o 21:09, s0nar napisał(a):

Jeden idzie do klubu gogo i nawet nie pamięta, że kupił szampana za 0,5mln zł, a inni przewalają kasę na chińskie, plastikowe, powolne i nie premium BMW 😀 Każdy robi ze swoją kasą co uważa za słuszne. Gratki.

kluby gogo są passe teraz , moda jest na tandetne dmuchane lalki wielokrotnego użytku 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mialem okazje zobaczyc w koncy na zywca G60. Powiem tak, na zywo zyskuje vs zdjecia. Z reszta, jak wiekszosc nowych BMW. Natomiast czy jest 'ladniejsze' od G30? W zadnym wypadku. Wg. mnie  ma zaburzone proporcje. Jest jakas taka wysoka, ciezka w odbiorze. Ale kto co lubi, znak czasu. Ja za rok bede szukal G30 LCI. Kto wie, moze @s0nar akurat bedzie sprzedawal 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 5.08.2023 o 19:44, Rufio napisał(a):

Ja właśnie kupiłem G31 LCi 540i. Ostatnie podrygi normalnych silników i motoryzacji

Mercedes E kombi dopiero w przyszłym roku, nie mogłem tyle czekać. 

Ale zobaczycie, że klienci zagłosują portfelami. 

Mercedes wprowadza model agencyjny (ta sama cena wszędzie).

Szacuje cenę transakcyjna klasy E, jakieś 10% więcej niż BMW.

Konfig MB W214 400E (hybryda plug in) wychodzi w granicach 500 tys. zł.

czasem lepiej nabyć schodzący model ale z prawidłowym motorem niż 4 cylindry 🙂 cena e klasy masakra mniej kosztuje dobrze wyposażone m3 po rabacie 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Im nowsze tym gorsze więc nie ma co się napinać bo ani ladniejsze ani lepsze. Obcowałem z F10, G30 i G30 LCI i najciszej i najlepsze wykonanie jest w F10. Coraz mniej wygłuszeń, coraz ciensze szyby przednia piaskuje się od patrzenia to samo lakier. Muzykę jak włączymy to nie dość że słychać wszystko na zewnątrz to jeszcze wszystko brzęczy jak w polonezie że trzeba cichuto słuchać bo wstyd. Nadkola kompletnie nie wygłuszone słychać dokładnie po czym jedziemy. Klimatyzacje dużo mniej wydajne i ciągle trzeba dłubać bo albo za ciepło albo za zimno itd itd. Nowe auta to pudrowane gówno wciskane za grubą kasę.  Piszę na przykładzie G05, G20 i G80 więc w G60 na pewno nie spodziewał bym się super jakości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.08.2023 o 18:21, Borsuczek napisał(a):

To jest wizja BMW. Za kilkanaście lat przekonacie się, że słuszna.

Pomyliłeś "że" z "czy". Bo Ci wyszło trochę fałszywe zdanie.

 

9 godzin temu, Krzysiek.P. napisał(a):

I ja mialem okazje zobaczyc w koncy na zywca G60. Powiem tak, na zywo zyskuje vs zdjecia. Z reszta, jak wiekszosc nowych BMW. Natomiast czy jest 'ladniejsze' od G30? W zadnym wypadku. Wg. mnie  ma zaburzone proporcje. Jest jakas taka wysoka, ciezka w odbiorze. Ale kto co lubi, znak czasu. Ja za rok bede szukal G30 LCI. Kto wie, moze @s0nar akurat bedzie sprzedawal 😄 

Które z nowych BMW zyskują na żywo, bo ja nie mogę sobie takiego przypomnieć? Wszystkie brzydkie nowe modele (i7, M2, X7, XM) na żywo wyglądają tak samo źle jak na zdjęciach. G60 jeszcze na żywo nie widziałem, ale już z daleka rzuca się w oczy kilka dziwnych rozwiązań. Dodatkowo to auto nie może wyglądać lepiej niż poprzednik z prostej przyczyny - zaprojektowane jest pod platformę elektryczną, więc podłoga auta 100% spalinowego i tak będzie mieć miejsce (wykorzystane inaczej) na baterie, a to zaburza całą linie pojazdu.

Edytowane przez Slawomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2023 o 13:59, adamjttk napisał(a):

Na zdjeciach w porownaniu z poprzednia generacja wyglada rzeczywiscie tragicznie

Troche ala grill z 1-er

Ogolnie proporcje sie nie zgadzaja optycznie bo nowa 5-er jest w rzeczywistosci szersza od G30 o kilka cm a wyglada duzo mniej agresywnie.

Trzeba poczekac jak to w realu bedzie wygladac 🙄

image.jpeg

Te nowe 5 to jest dramat. Wygląda to jak jakaś Skoda lub Kia, a i te bardziej by mi się spodpobały. Miałem też okazję pojeździć G20 LCI z tym nowym wyświetlaczem i po miesiącu z utęsknieniem i radością wsiadłem w swoje pre-lci. Nie podoba mi się kierunek stylistyczny BMW. Źle im wróżę porównując Merca czy Audi jeśli chodzi o design.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, Crysis napisał(a):

Te nowe 5 to jest dramat. Wygląda to jak jakaś Skoda lub Kia, a i te bardziej by mi się spodpobały. Miałem też okazję pojeździć G20 LCI z tym nowym wyświetlaczem i po miesiącu z utęsknieniem i radością wsiadłem w swoje pre-lci. Nie podoba mi się kierunek stylistyczny BMW. Źle im wróżę porównując Merca czy Audi jeśli chodzi o design.

wygląd w m pasztecie jest powiedzmy w miarę oki ale braku motorów 6 cylindrowych nie przeboleję od razu to auto dyskredytuje i nieważne czy będzie elektryczne 600ps to nie dla mnie ... 
A aż tak nie przypasował lci system ?? 

mam w pre lci stary i w m3 powiedzmy pośredni a w x1 nowy i powiem szczerze tragedii nie ma bo duże wyświetlacze , ale możliwość tylko dotykowej obsługi rozprasza uwagę ... brakuje jednak pokrętła ....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2023 o 22:00, Crysis napisał(a):

 Nie podoba mi się kierunek stylistyczny BMW. Źle im wróżę porównując Merca czy Audi jeśli chodzi o design.

Nie jestem, nie byłem, pewnie nie będę fanem mercedesa ale nowa klasa e bije na głowę nową piątkę. O silnikach przez litość nie wspomnę. Nie wiem czy dobry kierunek obrali, zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie jestem, nie byłem, pewnie nie będę fanem mercedesa ale nowa klasa e bije na głowę nową piątkę. O silnikach przez litość nie wspomnę. Nie wiem czy dobry kierunek obrali, zobaczymy. 

W przyszłym roku pojawią się nowe jednostki. Będą również V6. V8 tylko dla ///M. Co do stylistyki, to zapewne to przetestowali, nie wypuszczają przecież samochodów na ślepo. Rzecz jasna, test co innego, a realna sprzedaż to inna kwestia, jednakże dla przykładu wszyscy psioczyli na nowe M3, a okazało się, że to najlepiej się sprzedające M3 do tej pory. 

Zapewne sporo tego będzie jeździć, i zapewne sporo się tego sprzeda. I żeby nie było - na wizualizacjach mi się nowa E klasa również bardziej podoba. Na żywo jednak nie widziałem. Nową serię 5 widziałem i się broni ale nie chwyta za serce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dawozbj napisał(a):

W przyszłym roku pojawią się nowe jednostki. Będą również V6. V8 tylko dla ///M. Co do stylistyki, to zapewne to przetestowali, nie wypuszczają przecież samochodów na ślepo. Rzecz jasna, test co innego, a realna sprzedaż to inna kwestia, jednakże dla przykładu wszyscy psioczyli na nowe M3, a okazało się, że to najlepiej się sprzedające M3 do tej pory. 

Zapewne sporo tego będzie jeździć, i zapewne sporo się tego sprzeda. I żeby nie było - na wizualizacjach mi się nowa E klasa również bardziej podoba. Na żywo jednak nie widziałem. Nową serię 5 widziałem i się broni ale nie chwyta za serce. 

Możesz przytoczyć skąd dane, że nowe M3 sprzedaje się lepiej niż stare? Jedyne co mogę znaleźć, to chwalenie się BMW wszędzie, że po naklejeniu znaczka M na wszystko co miało 4 koła, ilość sprzedanych M się zwiększyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2023 o 17:40, bartas3 napisał(a):

Nie jestem, nie byłem, pewnie nie będę fanem mercedesa ale nowa klasa e bije na głowę nową piątkę. O silnikach przez litość nie wspomnę. Nie wiem czy dobry kierunek obrali, zobaczymy. 

 Jest nowy konfigurator merca i bmw5. Przecież widać, że to zmowa co do silników i cen. Obydwa drogie w cholere. Bmw zaraz wprowadzi pluginy. Z tych dwóch brałbym bmw ale tylko z 30%rabatem😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.