Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ukrywam że liczyłem na czegoś nowego , całkiem nowego w 5er , np: otwierane i zamykane drzwi automatycznie , system redukcji szumu w kabinie ANC- jak w słuchawkach do samolotu- , głośniki w fotelach czy zagłówkach.. , a tu jednak ciągle podgrzewane kotlety :roll: , co do systemu audio jest ciekawie ale mniej premium - brak czegoś topowego , a za to rola średniego HK zajmuje teraz BW z zestawem średniej klasy patrząc na cenę i moc w porównaniu do tego w G30 , tak samo jak brak domykania drzwi , cena będzie teraz wyższa dla klienta bo kilka opcji jest obecnie tylko w pakietach ,a nie jak do tej pory gdzie można było zamówić pojedyncze opcje, np. dostęp komfortowy-

najbardziej rozczarowało mnie i5 z tym, że nie udostępnili wersji typu 20 czy 30i w dobrej cenie i z 7-8sek do setki i dużym zasięgiem , nie każdy potrzebuje 6 sek do 100 i 400tyś za auto , szkoda bo i5 byłby najbardziej ciekawą opcją dla mnie , industrializm idzie w parę z baterią :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

najbardziej rozczarowało mnie i5 z tym, że nie udostępnili wersji typu 20 czy 30i w dobrej cenie i z 7-8sek do setki i dużym zasięgiem , nie każdy potrzebuje 6 sek do 100 i 400tyś za auto , szkoda bo i5 byłby najbardziej ciekawą opcją dla mnie , industrializm idzie w parę z baterią :wink:

Bedzie za jakis czas i5 e35 wersja najslabsza w rozsadniejszej cenie.

Tyle ze na zasieg wiekszy nie licz bo to od pojemnosci baterii, rozmiaru kol i RWD/AWD glownie zalezy a czy silnik ma 700KM czy 200KM to juz nie ma praktycznie zadnego znaczenia, oba auta beda mialy bardzo podobny zasieg jak beda na tych samych kolach.

.

Opublikowano

Dla mnie ten samochód w wersji innej niż 540 ix nie ma sensu. Wersja z tym silnikiem i hybrydą ma chyba tylko sens gdy jest możliwość ładowania na miejscu parkingowym. Do tego masa z +200 kg? Chyba muszę zmienić markę 😔

Opublikowano

Niedługo nie będziesz już miał na co zmienić... 

Mercedes w e-eklasie ma mieć r6, ale też nie wiadomo, czy będzie dostępny w EU. 

Audi może już nie mieć saplinowego następcy w A6. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
On 5/25/2023 at 8:47 PM, adamjttk said:

 

Tyle ze na zasieg wiekszy nie licz bo to od pojemnosci baterii, rozmiaru kol i RWD/AWD glownie zalezy a czy silnik ma 700KM czy 200KM to juz nie ma praktycznie zadnego znaczenia, oba auta beda mialy bardzo podobny zasieg jak beda na tych samych kolach.

Dzięki Adam za cenną uwagę 👍  , a jako guru elektro mobilności na tym forum 😉 , jak oceniasz i5 pod względem parametrów ? -bo o gustach się nie dyskutuje , czy wiadomo ile waży i5 ?

Opublikowano

Hej, nie wiem jakie są Wasze wrażenia ale ja czekałem na ten model z postanowieniem - wyjdzie konfigurator, zamawiam w ciemno i poczekam na odbiór.

Konfigurator jest, zdjęcia są i przyznam że ile bym przy tym nie grzebał - nie jestem w stanie skonfigurować czegoś, co mi się podoba. Tylko ja mam z tym taki problem? Kolory lakieru nie pasują mi jakoś do tej bryły, felgi są brzydkie, kolory wykończenia środka wyprane i dziwnie przenikają się z czarnym wykończeniem pozostałych elementów, wersja 520i/d to jakaś kpina (i nic mocniejszego w planach nie ma), design nie robi wrażenia smukłej limuzyny bo dzieli budę z elektrykiem, auto jest jakoś wysokie i ogólnie nieproporcjonalnie, ta piątka z boku wygląda jak tuning z alibaby, opcje są mega ubogie (żadnych wyciszeń, domyków), a całość wygląda jak chińska tandeta.

Autentycznie mimo szczerych chęci i nie mogę się przekonać do zamówienia, ciekawe na ile to powszechne odczucia?

  • Lubię to 4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja mam odwrotnie. Im dłużej na nie patrzę, tym bardziej mi się podoba. Biorąc pod uwagę obecne trendy czyli elektryczność, cyfryzację i  taki dobór składników oraz projektowanie który umożliwi ich jak najszersze powtórne wykorzystanie, BMW zachowało sporo z tradycyjnego charakteru serii 5.

Edytowane przez Borsuczek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 hours ago, Krakus3 said:

jak oceniasz i5 pod względem parametrów ? -bo o gustach się nie dyskutuje , czy wiadomo ile waży i5 ?

1. i5 jest 25cm dluzsza od i4 i ma 15cm dluzszy rozstaw osi - mam nadzieje, ze z tylu bedzie mozna komfortowo siedziec w 4 dorosle osoby. To jest najwiekszy dramat i4 (miejsce z tylu)

2. i5 M60 ma o 0,6m lepsza srednice zawracania od i4 M50 pomimo tego ze jest o 25cm dluzsza

3. i5 M60 jest tylko o 90kg ciezsza (EU 2380kg) od i4 M50, wyglada to calosciowo lepiej imho biorac pod uwage ze to 5m limuzyna segmentu E a nie mala, kompaktowa limuzyna.

4. Bagaznik lichy,470l, tylko 20l wiecej niz w i4, do tego brak frunka - tutaj lipa troche. G30 ma bagaznik 530l a pojemnoscia tez przeciez nie grzeszylo.

5. Najwieksza wtopa to bateria, jest taka sama jak w i4 M50, tylko 81kWh. i4 M50 zasiegiem nie grzeszy i nie spodziewam sie ze w i5 M50 bedzie cokolwiek lepiej przy wiekszych wymiarach i wiekszej masie (specyfikacja mowi o prawie identycznym zasiegu co w i4). Powinni wlozyc minimum 90-95kWh, na autostradzie przy 130-140 km/h bedzie w rzeczywistosci ladowanie co ~200km, maksymalnie ~250km. "Troche" slabo jak na 5m limuzyne za 500-600k PLN 😕

6. Brak pneumatyki na przedniej osi

7. Kiego czorta nazwali to auto i5 M60 jezeli osiagi sa identyczne jak w i4 M50..?

Mieszkajac w PL wstyd sie przyznac wzialbym chyba jednak hybryde 6 cylindrowa a nie elektryka, chociaz poczekajmy na cennik hybryd bo tanio podejrzewam tez nie bedzie.

Edytowane przez adamjttk
  • Dziękuję 2

.

Opublikowano
15 hours ago, TomekGnomek said:

Hej, nie wiem jakie są Wasze wrażenia ale ja czekałem na ten model z postanowieniem - wyjdzie konfigurator, zamawiam w ciemno i poczekam na odbiór.

Konfigurator jest, zdjęcia są i przyznam że ile bym przy tym nie grzebał - nie jestem w stanie skonfigurować czegoś, co mi się podoba. Tylko ja mam z tym taki problem? Kolory lakieru nie pasują mi jakoś do tej bryły, felgi są brzydkie, kolory wykończenia środka wyprane i dziwnie przenikają się z czarnym wykończeniem pozostałych elementów, wersja 520i/d to jakaś kpina (i nic mocniejszego w planach nie ma), design nie robi wrażenia smukłej limuzyny bo dzieli budę z elektrykiem, auto jest jakoś wysokie i ogólnie nieproporcjonalnie, ta piątka z boku wygląda jak tuning z alibaby, opcje są mega ubogie (żadnych wyciszeń, domyków), a całość wygląda jak chińska tandeta.

Autentycznie mimo szczerych chęci i nie mogę się przekonać do zamówienia, ciekawe na ile to powszechne odczucia?

Ja kupiłem używane G30 a nie nowe bo zbliżała się premiera G60 i nie chciałem wiązać się ze starym modelem na długo. Liczyłem, że rok po wprowadzeniu G60, zmienie na nową 5er lub X5.
Ale teraz po premierze:
- z zewnątrz G60 mi się nie podoba, najbardziej te malowane na czarno progi. W końcu coś ukrywają. Brak proporcji?
- a co do wnętrza to spędziłem pare godzin w nowej i7 i ergonomicznie nie podobały mi się te rowiązania. A jak już wiadomo wnętrza tych aut nie różnią się bardzo. 

Chwilowo już nie planuję zakupu G60 a śledziłem wszystkie przecieki medialne 🙂 Może LCI ale... przecież bryły auta nie zmienią liftingiem🙂

Opublikowano
17 hours ago, TomekGnomek said:

Hej, nie wiem jakie są Wasze wrażenia ale ja czekałem na ten model z postanowieniem - wyjdzie konfigurator, zamawiam w ciemno i poczekam na odbiór.

Konfigurator jest, zdjęcia są i przyznam że ile bym przy tym nie grzebał - nie jestem w stanie skonfigurować czegoś, co mi się podoba. Tylko ja mam z tym taki problem? Kolory lakieru nie pasują mi jakoś do tej bryły, felgi są brzydkie, kolory wykończenia środka wyprane i dziwnie przenikają się z czarnym wykończeniem pozostałych elementów, wersja 520i/d to jakaś kpina (i nic mocniejszego w planach nie ma), design nie robi wrażenia smukłej limuzyny bo dzieli budę z elektrykiem, auto jest jakoś wysokie i ogólnie nieproporcjonalnie, ta piątka z boku wygląda jak tuning z alibaby, opcje są mega ubogie (żadnych wyciszeń, domyków), a całość wygląda jak chińska tandeta.

Autentycznie mimo szczerych chęci i nie mogę się przekonać do zamówienia, ciekawe na ile to powszechne odczucia?

Też czekałem z myślą o zamówieniu za rok, ale jednak zostanę dłużej ze swoją G20. 
Nowa 5 osiągów nie ma, uboga w wyposażenie. A zamiast i5 to już wolałbym Teslę, która pod każdym względem miażdży elektryki BMW. Może oprócz wyglądu i materiałów.

Szkoda. W tym momencie na mojej liście zostają używane G30, G16, G05. Sprawdzę też Mercedesa E Klasę czy Cayenne Coupe.

Mam jednak nadzieję, że pojawią się w G60 opcje znane z G30.

Opublikowano

Ja miałem nadzieję, że w końcu dołożą pakiet akustyczny jak w BMW 7 i w końcu będą podwójne szyby z izolacja termiczną, bo obecna 5 strasznie nagrzewa sie w porównaniu z moim poprzednim Superbem, gdzie miałem chłodniej latem (a do tego wstyd dla BMW, było ciszej na autostradzie dzięki temu). Jestem też ciekaw czy w końcu poprawili lusterka od strony pasażera i nie będą już tak oślepiać auta z tyłu....

  • Lubię to 1
Opublikowano

Po zabawie z konfiguratorem powiem tak. Dla kogoś kto ma G30 nie widzę tak naprawdę nic nowego, co by to auto oferowało poza delikatnie zmienionym wyglądem i bardziej cyfrowym kokpitem co dla mnie jak już pisałem we wcześniejszym wpisie raczej działa na niekorzyść. Między G30 a F10 była dużo większa różnica a przede wszystkim G30 pre LCI bardzo mocno nawiązywało do serii 7 do tego stopnia, ze BMW musiało zrobić dość radykalny lifting siódemki. Nawet ja się do dziś często mylę jak widzę przód 7 pre LCI - czy to 5 czy 7. A kokpit i fotele w wersji luxury to już w środku praktycznie ten sam samochód dla kierowcy. Patrząc na nową pięć, mam wrażenie, że bliżej jej do aktualnej trójki, tylko po prostu większej. Czy to dobra droga - poczekam aż zobaczę w salonie i się przejadę. 

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 hours ago, arriv3derci said:

- z zewnątrz G60 mi się nie podoba, najbardziej te malowane na czarno progi. W końcu coś ukrywają. Brak proporcji?

Calkiem mozliwe, pamietaj ze platforma jest spalinowo-elektryczna i w podlodze musi byc miejsce na akumulatory.

Nowa 5-er jest ~3-4 cm wyzsza od G30 przez to.

Co jeszcze ciekawego mozna zaobserwowac porownujac specyfikacje 520d G30 i G60:

- nowa piatka ma 60l bak, G30 miala 66l

- waga wzrosla z 1615kg do 1850kg, to jest 230kg wiecej..

- katalogowo nowe 520d pali srednio 1l ropy wiecej na 100km co w polaczeniu z 10% mniejszym bakiem da ~20% krotszy zasieg na baku

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
51 minutes ago, adamjttk said:

Co jeszcze ciekawego mozna zaobserwowac porownujac specyfikacje 520d G30 i G60:

- nowa piatka ma 60l bak, G30 miala 66l

- waga wzrosla z 1615kg do 1850kg, to jest 230kg wiecej..

- katalogowo nowe 520d pali srednio 1l ropy wiecej na 100km co w polaczeniu z 10% mniejszym bakiem da ~20% krotszy zasieg na baku

Ze zbiornikiem napełnionym w 90 % plus kierowca o masie 75 kg. G60 520d waży 1850 kg. G30 520d 1750 kg. Biorąc pod uwagę wielkość zbiorników, paliwo w G60 będzie ważyło 45 kg, w G30 50 kg. Po odliczeniu masy paliwa i kierowcy G60 waży 1730 kg, G30 1625. To jest 105 kg. więcej.

Według danych katalogowych dla normy WTLP, G60 pali o 0,3 litra więcej od G30.

Edytowane przez Borsuczek
Opublikowano

Nie zwróciliście uwagi na brak oświetlenia ambiente w wersjach 520d/520i? Według mnie tylko z tym to auto się broni w środku. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 hour ago, Borsuczek said:

Ze zbiornikiem napełnionym w 90 % plus kierowca o masie 75 kg. G60 520d waży 1850 kg. G30 520d 1750 kg. Biorąc pod uwagę wielkość zbiorników, paliwo w G60 będzie ważyło 45 kg, w G30 50 kg. Po odliczeniu masy paliwa i kierowcy G60 waży 1730 kg, G30 1625. To jest 105 kg. więcej.

Według danych katalogowych dla normy WTLP, G60 pali o 0,3 litra więcej od G30.

Mylisz sie i z waga i ze spalaniem kolego.

 

Oficjalne dane BMW:

G30 - The new BMW 5 Series Sedan. (bmwgroup.com)

G60 - The new BMW 5 Series Sedan. (bmwgroup.com)

 

G60 520d - norma EU - waga - 1850kg

G30 520d - norma EU - waga - 1635kg

 

G60 520d - norma WLTP - spalanie - 5.1-5.6l/100km

G30 520d - norma WLTP - spalanie - 4.1-4.5l/100km

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 minutes ago, adamjttk said:

Mylisz sie i z waga i ze spalaniem kolego.

 

Oficjalne dane BMW:

G30 - The new BMW 5 Series Sedan. (bmwgroup.com)

G60 - The new BMW 5 Series Sedan. (bmwgroup.com)

 

G60 520d - norma EU - waga - 1850kg

G30 520d - norma EU - waga - 1635kg

 

G60 520d - norma WLTP - spalanie - 5.1-5.6l/100km

G30 520d - norma WLTP - spalanie - 4.1-4.5l/100km

 

 

edit, jezeli chodzi o spalanie - ja sie mylilem jednak, w 2016r BMW podawalo nadal normy ECE (pochodna NEDC?) a nie WLTP.

W 2021r wypuscili zaktualizowana specyfikacje dla G30 (LCI?) z norma WLTP i wg niej G30 520d pali 4.7-5.6l/100km

Czyli spalanie G30/G60 520d powinno byc bardzo podobne a zasieg G60 bedzie o ~10% krotszy przez mniejszy bak paliwa jedynie.

Specifications of the BMW 5 Series Sedan, valid from 03/2021. (bmwgroup.com)

 

Co do wagi tez ciekawa sprawa - wyglada na to ze G30 wersja 520d przed liftem wazyla 1635kg, a po lifcie juz 1750kg.

The new BMW 5 Series Sedan. (bmwgroup.com)

Specifications of the BMW 5 Series Sedan, valid from 03/2021. (bmwgroup.com)

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Rzeczywiście G30 w automacie ważyło wg. tej samej normy 1635 kg, ale przedliftowe. Spalanie ciężko porównać, bo obowiązywała inna norma.

G30 520d - 1635 kg; 4,1 - 3,8 (VO 715/2007) DR_G30-PSL28-AA_DIN (autocatalogarchive.com)

G30 LCI 520d - 1750 kg; 5,4 - 4,7 (WLTP) BMW-5er-Limousine-Katalog-Preisliste.pdf (bmw-hubauer.de)

G60 520d - 1850 kg; 5,6 - 5,1 (WLTP)

Edytowane przez Borsuczek
Opublikowano

Co do "brakującego" wyposażenia w konfiguratorze mam straszne obawy, że pewne opcje będa dostępne jako subskrybcja, np domykanie drzwi ... strasznie ubogi jest konfigurator, no i wkur.... są opcje spakietowane - widać maksymalizację zysków

Opublikowano
On 5/30/2023 at 7:19 PM, TomekGnomek said:

Hej, nie wiem jakie są Wasze wrażenia ale ja czekałem na ten model z postanowieniem - wyjdzie konfigurator, zamawiam w ciemno i poczekam na odbiór.

Konfigurator jest, zdjęcia są i przyznam że ile bym przy tym nie grzebał - nie jestem w stanie skonfigurować czegoś, co mi się podoba. Tylko ja mam z tym taki problem? Kolory lakieru nie pasują mi jakoś do tej bryły, felgi są brzydkie, kolory wykończenia środka wyprane i dziwnie przenikają się z czarnym wykończeniem pozostałych elementów, wersja 520i/d to jakaś kpina (i nic mocniejszego w planach nie ma), design nie robi wrażenia smukłej limuzyny bo dzieli budę z elektrykiem, auto jest jakoś wysokie i ogólnie nieproporcjonalnie, ta piątka z boku wygląda jak tuning z alibaby, opcje są mega ubogie (żadnych wyciszeń, domyków), a całość wygląda jak chińska tandeta.

Autentycznie mimo szczerych chęci i nie mogę się przekonać do zamówienia, ciekawe na ile to powszechne odczucia?

Ja mam tak samo. Światła już nie są rozpoznawalna ikoną BMW tylko każde inne auto nie premium ma bardzo podobne. Bryła jest zupełnie niekształtna. No i ten ohydny grill. I tak dobrze że nie wyglada jak w 7. Ostatnio jechała za mną nowa 7ka wieczorem ze świecącą otwartą paszczą to się ubawiłem.  

Niestety to miało być auto dla 2/3 klientów BMW ze stonowaną i klasyczna stylistyką ale chyba nie wyszło.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba najbardziej mi się nie podoba z przodu na fotkach, to grill w G60 , wygląda że jest płaski albo prawie płaski, jak w modelach elektrycznych , co powoduje że traci efekt agresji wizualnej i 3d jak obecnie , oby żebym się mylił 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zderzak tył ma dolną część w czarnym połysku, progi to samo szeroki czarny pas a przód już nic nie ma i wygląda jak nie od tego auta. 

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
17 hours ago, Krakus3 said:

Chyba najbardziej mi się nie podoba z przodu na fotkach, to grill w G60 , wygląda że jest płaski albo prawie płaski, jak w modelach elektrycznych , co powoduje że traci efekt agresji wizualnej i 3d jak obecnie , oby żebym się mylił 

Na zdjeciach w porownaniu z poprzednia generacja wyglada rzeczywiscie tragicznie

Troche ala grill z 1-er

Ogolnie proporcje sie nie zgadzaja optycznie bo nowa 5-er jest w rzeczywistosci szersza od G30 o kilka cm a wyglada duzo mniej agresywnie.

Trzeba poczekac jak to w realu bedzie wygladac 🙄

image.jpeg

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spojrzałem sobie jeszcze raz na nową piątkę i...tylko się utwierdziłem w przekonaniu, że zakup poliftowego G30 M550i to był strzał w dziesiątkę. Niektórzy bredzili coś o "starej" technologii. No to teraz mają "nową" technologię, w której nie ma nawet domykania drzwi czy masażu (o silnikach przez litość nie wspomnę). Trochę śmiech kupować auto za ponad 0,5mln bez tego typu funkcji, bo w tej klasie to powinien być wręcz standard. Reszta w nowej 5er (zwłaszcza silnikowo) to już w ogóle bieda. Nie ma tam w zasadzie niczego co chciałbym dorzucić do G30 LCI. Jak ktoś czekał na G60 to myślę, że może czuć się rozczarowany.

  • Lubię to 1
Opublikowano

"Jak ktoś czekał na g60" to co teraz sobie kupi? Jestem bardzo ciekawy Waszych wyborów. Zacznę od siebie. Kompletnie nie mam pojęcia, bo byłem w 100% nastawiony na g60 540ix 🤪

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.