Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie mnie czeka wymiana jak wyżej. Oferta ASO 9 tysi. Nieźle. Same klocki, tarcze 7 tysi.


Tutaj akurat wybrałem Brembo Xtra i tarcze Brembo nacinane komplet 2,6 tys.


Ale czy rzeczywiście po 80 tys. trzeba wymienić już sworznie prowadzące klocki w zaciskach oraz sprężyny rozpierające?


Jakieś propozycje do M140i?

Opublikowano

Kolego, dlaczego wierzysz w „uczciwość” ASO..? :duh:

Miesiąc temu wymieniałem tarcze i klocki.

Tarcze Zimmerman Formula F: przód 1008zł/kpl, tył 894zł/kpl

Klocki EBC Red Stuff: przód 642zł/kpl, tył 536zł/kpl.

Czujniki klocków: 60zł-2szt.

Hample M-Performace :cool2:

Aha, nie są to ceny z ASO...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po 80 tyś nie zaszkodzi zmienić tych sworzni i sprężyn . To i tak 15-20 zł .

 


Serwis 600 zł. przód, tył .. Nie podali numerów , bo tak by było łatwiej poszukać.


Poza tym przy prędkościach grubo pow. 100 przy hamowaniu pojawiło się bicie. Do 100 nie ma problemu.

Jakiś fachowiec stwierdził , że to może być problem wahaczy. Ale szarpak nic nie pokazał??!!!!


Na razie do wymiany 5 tys. Dziwne bo jakby stoi, a zrobiłem 1 tys. tylko w jeden dzień.................

Opublikowano
Te 5kkm to tylko wskazania komputera, który robi to wg jakiegoś chorego algorytmu. W rzeczywistości może być zupełnie inaczej.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Właśnie mnie czeka wymiana jak wyżej. Oferta ASO 9 tysi. Nieźle. Same klocki, tarcze 7 tysi.


Tutaj akurat wybrałem Brembo Xtra i tarcze Brembo nacinane komplet 2,6 tys.


Ale czy rzeczywiście po 80 tys. trzeba wymienić już sworznie prowadzące klocki w zaciskach oraz sprężyny rozpierające?


Jakieś propozycje do M140i?

 


Troszku przyoszczędziłem i wymieniłem komplet w Zagłębiu Hamulcowym W Krakowie. Całość 3 tysi.


Ferodo DS 2500 klocki ( nie pylą jak Brembo) tarcze Zimmermann nacinane ( tego się obawiałem najbardziej)

Już wypróbowałem na Maxa i zdają egzamin.


Wartość dodana samochód podczas jazdy się wyciszył. Czyli coś jeszcze trzymało.


Minus zdarzy się popiskać

Opublikowano

Mój samochód to co prawda nie M140i, a jedynie 118i z M-pakietem i hamulcami z M-ki, ale kwoty w ASO padały podobne.

Oryginalne tarcze do zestawu hamulcowego Brembo z M-pakietu do "jedynki" i "trójki" są dwuczęściowe - aluminiowy dzwon i nitowana część robocza ze stali (taka konstrukcja lepiej oddaje ciepło do aluminiowej felgi).

Przy okazji poszukiwań "taniości", odkryłem, że stare tarcze dla BMW zrobiło - uwaga - TRW ! :D Postanowiłem więc zaryzykować z tą firmą i kupiłem TRW na przód i tył w wersji dwuczęściowej jak poprzednie (alu-stal) i nawiercanej, do tego wybrałem klocki Bosch - kosztowało mnie to niespełna 2500 PLN

W pełni się zgadzam, że przy tej okazji warto wymienić na nowe sworznie prowadzące i sprężyny rozpierające, zwłaszcza te z przodu, bo rdzewieją zwyczajnie. Z tyłu są z nierdzewki (o dziwo), więc wystarczyło wyczyścić.


Zrobiłem już na tym zestawie jakieś 40 tys. km i działają jak należy - nie trzęsą, nawet po rozgrzaniu i nie piszczą, choć ich praca jest zdecydowanie głośniejsza od gładkich tarcz. Zwiększyło się też niestety pylenie.

Nie zauważyłem jakiegoś spektakularnie lepszego hamowania za sprawą nawiercanych tarcz (ani tez pogorszenia co ważniejsze), ale może to zasługa wyboru tanich klocków Boscha.

Opublikowano
Spróbuj kilka razy pod rząd hamować 200-100, a zobaczysz gdzie jest limit nawiercanych tarcz. Zaręczam, że dużo dalej niż gładkich. Jedyne co może zafałszować wynik, to te tanie klocki, ale najwyżej wcześniej wymienisz na coś sensownego. Powodzenia... :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.