Skocz do zawartości

320d spadła mi skrzynia biegów nie powraca z 5biegu lewarek


DwaLitry

Rekomendowane odpowiedzi

własnie sęk w tym,że jestem sam.. nikt mi tam nie pomoże :roll: żeby ją chociaż z jednej strony zaprzeć czyli zrobić coś takiego skrzynia tam jak dwumas oprzeć i tył skrzyni do góry podłożyć kobyłkę a potem to już by sobie siłowo ja tam ustawił dźwignął
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego piotrek i szuwarek pytanie pilne mam w tisie pisze tak:


7a3b894691b6a6620ebe3b18425868ef.jpg


po przetłumaczeniu


Oczyścić tuleję prowadzącą (7). Uwaga dotycząca instalacji:

Z wyjątkiem E60 / 61 M5 i E63 / 64 M6 (7-biegowa skrzynia biegów SMG) - nie smarować tulei prowadzącej.


Jeśli tuleja prowadząca jest nasmarowana, dźwignia zwalniająca może przykleić się do tulei prowadzącej.



nie rozumiem tego punktu :roll: czyli wychodzi,że tej tulei nie smaruje się ma być sucha? a smaruje się tylko w e60 m5 ?


bo tutaj wiem,że smaruje się powierzchnie zaznaczone strzałką czerwoną


91bf0f81c6e703bde801b8e8420368e1.jpg


a tuleje na której siedzi łapa wypada tylko,że w m5,m6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pilne pytanie mam bo będę montował skrzynie biegów


czy łożysko oporowe moze być posmarowane tutaj:


5e2a4404173ac4a5eb5b684f7be19243.jpg


(typ smarował ale ma ciut inne łożysko niż moje )


bo tis podaje tak:


8448f00d0f1d31e4e47f6b341224b24a.jpg


po przetłumaczeniu


Uwaga dotycząca instalacji:

Upewnij się, że prawidłowa krzywka (1) łożyska wyciskowego znajduje się na powierzchni ślizgowej (2) dźwigni zwalniającej.

Uwaga:

Nie smarować powierzchni ślizgowych (2).


zaś niżej jest:

0e173e3dd1177c45394a70ba36299904.jpg


po przetłumaczeniu


Poprzednia wersja


Zdejmij łożysko wyciskowe (1).


Uwaga dotycząca instalacji:

Oczyścić wszystkie powierzchnie ślizgowe na łożysku wyciskowym sprzęgła, sprawdzić, czy nie są uszkodzone i w razie potrzeby wymienić.

Nie smarować łożyska wysprzęglającego.

Powierzchnie ślizgowe (2) łożyska wysprzęglającego muszą przylegać do powierzchni ślizgowych (3) dźwigni zwalniającej.

Nałożyć cienką warstwę smaru na powierzchnie ślizgowe (2) łożyska wyciskowego.


a w przypadku pierwszym pisze,że niby nie nakładać a przecież jedno i drugie jest tutaj gdzie się wkłada z tworzywa... pytam bo chce jutro montować dlatego jeszcze dopytuje dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr 7 niczym nie smaruj , daj tylko trochę na wieloklin i na łapę .

 

kolego szuwarek odpowiedz mi na to pytanie i przedostatnie ze smarowaniem łożyska oporowego

a to brzmi tak czy taką tuleje


39b925ed220d8a88d6cfa7855527c4a5.jpg


należy zmienić? bo chyba za bardzo wyślizgana jest? a niby jej nie należy smarować według tis natomiast według


https://motofocus.pl/technika/8814/smarowanie-tulei-prowadzacej-i-tarczy-sprzegla


hmm..


i kolego powiedz mi jak z tym łożyskiem oporowym w sensie ze smarowaniem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co do tulejki w skrzyni kupiłem nową oe bmw (tuleja skrzyni tak co u mnie wyślizgana )+ nowy trzpień i spręzynka a reszta czyli skrzynia,łapa,łożysko wyczyszczone szmatką wszystko i nasmarowane frezy.Skrzynia zamontowana już do auta.Robiłem to sam na 4 kobyłkach :)


jutro będę montował dwie nowe spinki żółte lewarka,tuleje białą gdzie zatrzaskuje się dźwignia taka biała + jedna tylna co mocuje się ją do podwozia(tylna tulejka też oe bmw) + dwie małe tam przy wybieraku jedna 50zł za takie gó.. małe ale już dwie zamówiłem.Wcześniej kupiłem gąbkę oe bmw


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/25_0354-ukl-wl-mech-skrz-biegsiln-diesla/i47635/kL/sN/r2004#part13 element nr 13 tylko,że jak wybierak podcieka to olej wsiąka w gąbkę i ona fabryczna po tylu latach nie istniała praktycznie taka ubita była,że dźwignie montowało się szybko a po włożeniu nowej z 10 minut dzwigni nie mogłem zamknąć tym pinem/bolcem bo tyle pary nie miałem by dopchać :) wybierak skrzyni elring założony ale czy będzie puszczał diabeł wie skoro oe bmw puszczał co mechanik zmieniał a powierzchnia tam nie była nigdzie wydrapana itp


sprawa taka jak zdjąłem skrzynie to mechanik sąsiad starszy gościu przyszedł bo go zawołałem co się mogło stać i pokazałem mu ten lewarek co na filmiku w garażu na skrzyni taki przymiar i był krzywo popatrzył i mówi do mnie patrz ale on fabrycznie lekko jest krzywy i mówi obrócił chyba o 360 i nagle eureka lewarek prosto stoi (suchy przymiar w garażu) dałbym sobie rękę uciąć bo ja go w aucie jakoś też tak obracałem i jak go nie obróciłem to był jak na filmiku a w szopie jakoś udało się prosto go ustawić... bo on nie,że nei wraca z 5 biegu tzn nie odbija albo zostaje pod nim tylko on się ustawia pomiędzy 3/4 czyli tak jak ma być a mimo to przekrzywiony więc jakim cudem w szopie mechanik ustawił dzwignie i była prosto a ja kręciłem pod autem i mimo to i tak ciągnęło w prawo... jutro będe montował ale cos mi tutaj się lekko nie podoba.. bo ja to kręciłem pod autem niby krzywo a mechanik po przyłożeniu wszystkiego w szopie ustawił,że prosto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.