Skocz do zawartości

320d spadła mi skrzynia biegów nie powraca z 5biegu lewarek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie help robiłem przy aucie zdjąłem drążek zmiany biegów itp i po odkręceniu łap skrzyni gibła mi w dół bo klocek mi się przewróćił :duh: podlewarowałem do góry skrzynie przykręciłem łapę i teraz lewarek ciągle stoi w okolicy biegu nie powraca mi na luzie na środek :(


co się mogło stac? wcześniej normalnie powracał :( da się to zrobić bez ściągania skrzyni a jedynie opuszczeniu jej? lewarek ucieka siłowo mi w prawą stronę mimo,że jest na luzie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczytaj o nie wracający ewarku z 5 biegu . Może chodzi o to samo. Może pod wpływem uderzenia że skrzyni wypadł Ci ten element który powoduje powrót lewarka na środek.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak miałeś odkręcony łącznik między lewarkiem a skrzynią to nic nie powinno się stać, no chyba że coś skrzywiłeś, czy po prostu dzwignia ci lata od jedynki do piątki? Z resztą zastanawiam się jak ta skrzynia mogła spaść, troszkę zejdzie w dół i to wszystko.

Pozycję lewarka robiłem w tamtym tygodniu, bez ściągnięcia skrzyni nie da rady tam podejść.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

znaczy jest tak że lewarek jest ciągle w okolicy 5 biegu,żeby był na środku to muszę ręką go przyciągnąć i trzymać bo jak się puści to jak spręzyna odskoczy szybko w pozycje 5 biegu chodz nie jest 5 bieg wbity tylko tak złudnie wygląda


Odkręciłem całą łapę czyli mechanizm co łaczy wybierak ze skrzynia i wyjąłem go dołem czyli gałka itp rozebrana.Została sama skrzynia na łapie i odkręcałem skrzynie teraz sobie przypominam bo byłem już w szoku ze złośći :mad2: odkręciłem 3 śruby mocujące wspornik ten co poduszki skrzyni są i przy ostatniej śrubie szybko pusciła i skrzynia opadła dość.. wcześniej jak opuszczałem skrzynie to nie odkręcałem tego ramienia co łaczy dzwignie zmiany biegów ze skrzynią to skrzynia dużo nie opadała..bo tak jakby to ramie jeszcze trzymało a teraz jak luzna była całkowicie od tyłu to opadała i tak zagibotała jak na trampoline złapałem szybko ją ręką ale nie mogłem utrzymać na tyle by przyłapać śrubę wspornika skrzyni więć lekko opuściłem rękami i pobiegłem po zabkę by ją podnieść

nakręce filmi pozniej to pokaże jak zachowuje się lewarek w kabinie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może cały silnik ze skrzynią poszedł gdzieś na poduszce w prawą stronę.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
On się chyba normalnie ustawia do pozycji biegu 3 i 4 bo dalej w prawo jak pchniesz to masz piątkę? Czy on stoi w pozycji 5 i wystarczy pchnąć do przodu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
tak kolego.. w pozycji obecnej co jest to jest ustawienie do 3 i 4 biegu wystarczy pchnać do góry jest 3 i w dół to 4 a piątke to musze jeszcze w prawo mocniej i 6 w dół od piątki wiec on się ustawił pomiędzy 3 a 4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś się musiało skosić albo coś od sterowania biegami skrzywić, no nie ma innej opcji.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Możliwe że trzpień ci nie odbił i jest przytarty. Jak kupiłem skrzynie ostatnio to tak było i co ciekawe przeszlifowałem drobnym papierem tulejki trzpieni nr 12,14,16 i teraz wraca od razu do pozycji neutralnej i lżej wchodzi wsteczny i dźwignia lekko teraz się przesuwa przód tył.

skrzynia-bieg-w.jpg

Opublikowano

byłem pod spodem przyglądałem się temu i to wychodzi tak,że wybierak skrzyni który z niej wychodzi tam gdzie mocuje się część od drążka zmiany biegów

patrząc na niego prosto jest lekko prawo..przez co wajcha jak na niego siada gdzie wczepia się taki bolec klinujący automatycznie się lekko przekrzywia..


co tam się mogło jak wybierać wystający stać? dodam jak skrzynia mi opadła to nie było nic do wybieraka zamontowane i sam jakby lekko się obrócił :roll:

Opublikowano

eh kurw.. dyfer zdjęty,wał zdjęty lewarek zmiany biegów zdjęty i wez to poskładaj po to by oddać do mechanika jakiegoś by na nowno wszystko to rozpinał i na pewno nie poodkręca tego wszystkiego tak jak ja dynamometrem itp...


a zdjąć skrzynie na kobyłkach to chyba hardkor... jak to kur bydle zdjąć bez kanału

ale co się tam mogło stać,że ośka ta:


1276e28684327eeaa141edb3bbb00c79.png

na zdjęciu w necie widać,że otwór ośki jest u góry a u mnie na boku więc tą ośką gdy wbite będzie na luz powinno dać się swobodnie ruszać w koło? tak,żeby np otwór ten w ośce był po prawej stronie a nie u góry itp? bo właśnie tego jest wina,że ośka ustawiła się lekko w prawo patrząć na nią na wprost przez co element który pokaże na zdjęciu niżej wchodzi na nią pod minimalnym skosem a koniec tego elementu gdzie zaczepia sie do dzwigni zmiany biegów wymusza ustawienie tak jak na filmiku ..


tutaj wpina się część od lewarka zmiany biegów a dokładnie takie coś:


64b61d72044b7df1b77c76734f38fbad.jpg


i jak ośka ze skrzyni jest lekko w prawo to tutaj jak strzałka czerwona jest dziurka i w to wchodzi taki bolec blokujący i jeżeli ośka ustawiła się lekko w prawo to gdy zapnie się tak to wtedy jak wspomniałem drugi koniec dzwigni łączący się z lewarkiem automatycznie pociągnie lewarek w prawo.. musiało by być tak,żeby ośka wystająca ze skrzyni obróciła się ciut w lewo by wyrównało się..


i jeszcze jedno jak nie ma dyfra/wału a sama skrzynia można odpalić samochód? i też tyczy sięe to wydechu jak mam zdjęty a została mi część od kata z łączem elastycznym to mogę odpalić auto? chodzi mi na chwilę odpalić zobaczyć czy tam nic nie stuka w skrzyni itp

Opublikowano
Ty to masz faktycznie problem ze wszystkim ,szkoda że nie jestem w domu bo bym ci wstawił fotki jak wygląda wszystko w środku skrzyni . Na dźwigni co wychodzi ze skrzyni jest sprężyna która ciągnie w prawą stronę i jeżeli trzpień od 5 biegu się zaklinuje to automatycznie dżwignia idzie w prawą stronę.
Opublikowano

no tak kolego szuwarek dźwignia ciągnie w prawą stronę w lewą można tylko ciutkę cofnąć i automatycznie odskoczy znów w prawo :roll:

do tej pory chodziło normalnie nic się nie działo do póki skrzynia mi nie poleciała w dół.. co by można zrobić,żeby nie ściągać skrzyni a,żeby to się odblokowało mi tam? popukać młotkiem gumowym ale tam nie dojdzie bo mało miejsca


pomożesz kolego szuwarek? jest skrzynia do zdjęcia na kobyłkach? bo nie wiem ile ona wazy ale chyba 30kg

i nie wiesz czy zdjęcie skrzyni wiąże się z ponownym ustawieniem dwumasy czy tam sprzęgła? bo nie wiem czy po zdjęćiu skrzyni razem wyjdzie dwumas ze sprzęgłem? czy on siedzi gdzie indziej ? kurde bo nie wiem czy mająć skrzynie na wierzchu ściągać ją... nie wiesz czy trzeba z pod maski kolektor zwalać itp by dostać się do śrub jak rozrusznik?


jeżeli ona opadła to jak to się nagle zablokowało skoro działało zawsze... bo tam jest seger+kapselek a pod nim pewnie tulejka sprężyna żeby to się dało kurde bez zdejmowania skrzyni tam zdjać kapselek i ewnetualnie rozruszać jakoś :roll:

Opublikowano
Żeby to zrobić to musisz skrzynię wyjąć , maski nawet nie otwierasz . Wszystko tylko od strony skrzyni , ja wyciągałem na kobyłkach szału nie ma ale da się to zrobić bez kanału czy podnośnika.O sprzęgło się nie martw nic nie trzeba robić, tylko wysprzęglik trzeba odkręcić od skrzyni. Jak będziesz miał skrzynię na wierzchu to zrób tulejki nr 12,14,16.
Opublikowano

kolego szuwarek a ten pin nie jest czasami od ustawieniu lewarku na środku?


0aaa7f71a77ce06fbb298d75492b870e.jpg


? chciałbym tylko zrobić ten jeden bieg,żeby wracał równo na luz wiec mówisz,że to będzie od 5 biegu wina? bo jest jeszcze bieg wsteczny z tego co wiem :roll:


i powiedz mi kolego jeszcze czy skrzynie zdjąć jak mam ją tylko samą na wierzchu to długo? jak doszedłem do śrub torx tych u samej góry skrzyni?


i jeszcze powiedz mi można odpalić auto teraz jak skrzynia nie ma wału napędowego i wydechu nie mam? chciałem na chwilę ale nie wiem czy można czy musi być wał i wydech znów zamontowany :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz odpalic. Żeby odkręcić w koło skrzyni śruby będzie Ci potrzebna długa przedłuża.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Ty masz inna skrzynie od mojej ale działanie jest takie same , najlepiej zrób trzy trzpienie od razu jak będziesz miał skrzynię na wierzchu . Żebyś później nie musiał jeszcze raz wyciągać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, już wcześniej pisałem, ten lewarek stoi w pozycji 3 i 4 i jak dla mnie to tej skrzyni nic nie jest, sprawdziłeś poduchy silnika, czy jak szarpnęło skrzynią to którejś nie wyrwało. Silnik stoi tak jak powinien stać? Łapa skrzyni z poduszkami ta koło wyjścia na wał dobrze pasowała do podłogi? Poduszki równo pasowały, a może któraś była naciągnięta lub przekrzywiona. To wyjście na lewarek raczej nie miało o co zaczepić, uderzyć jak skrzynia opadała.

Co do tulejek ustalających w skrzyni, to zależy od typu skrzyni i trzeba spojrzeć na rysunki na realoem, tylko jak dla mnie to nic jej nie jest. Tulejki się robi jak lewarek nie odbija z pozycji 5 i R a u ciebie wszystko działa.

Tulejka metalowo gumowa co trzyma górną część lewarka jest cała?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

kurde tyle się uszarpałem ledwo to wyjąłem na kobyłkach :duh: i tak mi lekko spadła bo nie utrzymałem jej i potem z pod auta to też musiałem ciągnąć ją po wylewce betonowej bo auto nie stało tak wysoko,żeby można sobie ją w prawo czy lewo auta wyjąć nawet nie miałbym możliwośći auta ustawić tak wysoko ja auto ustawiłem tak:


https://ibb.co/8P1ZyzP


odkręcić śruby u góry koszmar przedłużki około 80cm :mad2: z pozycji leżącej jak skrzynia poluzowana była to nie wiedziałem jak to zdjąć bo mało miejsca na klatę to bałem się,że jej nie zrzuce na bok ale jakoś wydarłem :mad2:


i własnie chodzi o to co jest grane trzy ten trzepień prawidłowo wystaje? tak jak na filmie pokazałem..ale zrobiłem taki test,że przymocowałem lewarek do skrzyni jak leży w garażu i ta sama sytuacja muszę w lewo przytrzymać by była dzwignia ta z kabiny równo bo jak puszcze to odskoczy w prawo.. więć raczej silnik chyba nic do tego nie ma? ewentualnie ta poduszka gumowa od lewarka co wpina się ją w karoserię ona zerwana skrzywiała by lewarek ale czy nowa sztywna nie wyprostuje lewarka?? tylko,że na sucho w garażu też widzę już,że w prawo przechylona dzwignia jest bo wybierak tak się ustawił ciut w prawo..


i co z tym smarem Panowie skąd to się wzięło? czy przed montażem muszę ten smar wytrzeć?

Opublikowano

Panowie pytania dwa pilne


1.czym posmarować wieloklin skrzyni biegów? bmw zaleca jakiś środek

S

mar stały SYNTHESO GLEP 1 - 83239407778 ale prawie 100zł :mad2:


widziałem na YT jak typ smarował to preparatem o nazwie


https://zapodaj.net/0f782dd96e901.jpg.html


ale w PL go nie ma dostępnego.. czy wie ktoś czym posmarować wieloklin+ tam jak wchodzi on w sprzęgło ?


i drugie pytanie czy składając skrzynie do obecnego dwumasu i sprzęgła trzeba wymieniać spręzynę i trzepień kulisty ten co siedzi w skrzyni biegów? czy składam na tym co jest?

Opublikowano
Tak jak kolega wyżej napisał nic twojej skrzyni nie dolega , posmarować można smarem tylko nie za dużo . Ale widzę że zależy ci na czymś specialnym co bmw składało to wstrzymaj się i orginałem posmaruj.Tak jak najbardziej trzeba sprężynę i trzpień kulisty wymienić na ori. :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zwykłym smarem i to delikatnie natłuścić żeby miało lżej wchodzić, efekt napierdzielenia smaru masz u siebie w skrzyni. Nic się nie wymienia, wkładasz i już. Przy wkładaniu skrzyni wrzuć któryś bieg żebyś mógł kręcić tą flanszą do której dokręcasz wał, wtedy łatwo trafić frezami wałka we frezy w tarczy.

Jedyne na co zwróć uwagę, to w jakim stanie sprzęgło, bo skrzynia na wierzchu a jak sprzęgło niebogate to wymieć i więcej tam nie zajrzysz, oczywiście w komplecie z łożyskiem oporowym.

Kurna życzę powodzenia przy wkładaniu tej skrzyni z kobyłek, trzeba się trochę namęczyć.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.