Skocz do zawartości

Wycieraczki pracują non stop - bez kluczyka


AlienXR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

niemal miesiąc temu stałem się posiadaczem X5 E70 3.0 sd 2008 rok. Od kilku lat jeżdżę też motocyklem z logo ze śmigiełkiem - R1100R :)

Po nocnym deszczu dzisiaj rano zauważyłem pracujące w trybie ciągłym wycieraczki przedniej szyby w X5 - bez włożonego kluczyka. Wczoraj też w czasie jazdy w trybie automatycznym w deszczu wycieraczki włączyły mi się na 3 bieg (przyznam się do niewiedzy czy tak powinno być ? - jak zwykle instrukcję czyta się na końcu).

Pomogło dopiero wyjęcie bezpiecznika wycieraczek. W przekaźniku wycieraczek słychać brzęczenie - wycieraczki pracują nie równo (zamieniłem przekaźnik wycieraczki tylnej i przedniej podejrzewając uszkodzenie - bez zmian).

Przy włączaniu samochodu automatycznie włącza się tryb automatyczny. Mogę ten tryb wyłączyć, wycieraczek nie jestem w stanie wyłączyć manetką.

Znalazłem sugestię zwarcia na silniku spryskiwaczy - ale te pracują bez problemu.

Jeżeli zamoknięcie to gdzie go szukać ?

Nie mam dwóch lewych rąk, ale może polecicie elektryka na północy Warszawy (najchętniej Łomianki) który ogarnąłby temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik wycieraczki przedniej

Silnik wycieraczek jest silnikiem obrotowym bez modułów elektronicznych. Silnik wycieraczek jest skonfigurowany na dwie różne prędkości wycieraczek. Silnik wycieraczek jest aktywowany przez dwa wewnętrzne przekaźniki. Końcowe położenie silnika wycieraczek (położenie wyłączone) jest wykrywane przez styk resetujący zintegrowany z silnikiem wycieraczek. Styk resetujący przełącza masę do JBE, gdy tylko silnik wycieraczek osiągnie położenie krańcowe (położenie spoczynkowe). Styk resetujący służy również do monitorowania silnika wycieraczek.


Pierwsze co by zrobił na twoim miejscu to zamienił/kupił przekaźnik od przednich wycieraczek.

Bezpiecznik , który odpowiada za nie to F44........30A. Przekaźnik jest zaraz obok bezpiecznika ( po sąsiedzku ) , po jego lewej stronie.


Przednie wycieraczki są zasilane z listwy nr. 30 , czyli są zasilane bezpośrednio z akumulatora. Tak więc podejrzewam ,że przekaźnik ci się zawiesił/zawiesza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za czas poświęcony na odpowiedź.

Odłączenie bezpiecznika i wyjęcie przekaźnika wyłączało oczywiście wycieraczki, ale przekaźnik podmieniłem na ten od wycieraczek tylnych i nie pomagało. Tak czy inaczej przekaźnik dodatkowy kupiłem.

Zrobiło się sucho i wycieraczki przestały "świrować" (a i auto stoi bo czeka na przerejestrowanie).

Może to brak wykrycia końcowego położenia wycieraczek - choć raczej nie, bo przekaźnik "brzęczał" a wycieraczki pracowały zdecydowanie wolniej (włączenie powodowało, że pracowały z normalnymi prędkościami).

Gdy to się ponowi przemierzę wejścia z przekaźnika i chyba nie ominie analiza schematów elektrycznych co do potencjalnego pojawiania się napięcia na sterowaniu przekaźnika :/ (brak czasi itp itp)

Tak czy inaczej musi coś zamakać, bo po deszczu również przednie czujki (obydwie wewnętrzne) wariują pokazując, że jest coś centralnie z przodu samochodu.

Muszę zmienić ustawienia spamu, bo powiadomienie o odpowiedzi się tam pojawiło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.