Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od pewnego czasu męczy mnie błąd 24CF00 "Air mass meter: ratio of measured to calculated air mass too small", który wstępuje cały czas nawet po kasacji błędów. Wraz z nim średnio co tydzień wyskakuje mi lampka Check Engine. Auto było oddane do mechanika, który zalecił wymianę klapek i czyszczenie kolektora, oraz wymienił jeden wężyk, który był pęknięty ( ten na zdjęciu ), ale po tygodniu Check Engine znowu się zapalił, sprawdzałem MAF sensor, nie jest nic a nic zabrudzony i nie widać na nim żadnych uszkodzeń. Prosiłbym o pomoc w odnalezieniu potencjalnego problemu. Z autem nie dzieją się żadne dziwne rzeczy, chodzi tak samo jak przed zapaleniem się lampki. Dodam jeszcze, że kontrolka zapaliła się dzień po wymianie filtrów oraz oleju.

Bez-tytu-u.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Usterka jest wykrywana, gdy stosunek zmierzonej masy powietrza do obliczonej masy powietrza przekracza wartość graniczną zależną od punktu pracy.

W tym przypadku masa powietrza zmierzona przez miernik masy powietrza jest uznawana za zbyt małą.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Kontrola wiarygodności HFM odbywa się w trybie wybiegu / wybiegu lub podczas faz uczenia się kompensacji znoszenia.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 1000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdzić czujnik temperatury powietrza doładowującego pod kątem wiarygodności (może wskazywać zbyt wysokie wartości, zwykle bez wprowadzenia usterki).

2. Sprawdź otwory wlotowe i zawory wlotowe pod kątem osadzania się sadzy.

3. Sprawdź połączenie masowe zaworu EGR.

4. Sprawdź, czy zawór EGR się zacina, szczelnie zamyka i czy nie ma wpisów w pamięci kodów usterek.

5. Sprawdzić szczelność kanału powietrznego między miernikiem masy powietrza a kompresorem.

6. Sprawdź działanie klap wirowych i wpisy w pamięci kodów usterek.

7. Sprawdź, czy sprężarka turbosprężarki nie jest uszkodzona lub sztywna (w związku z odchyleniem regulacji ciśnienia doładowania).

8. Sprawdź, czy zmienna geometria turbiny działa swobodnie (tuleja łożyska w obudowie turbiny może być skorodowana).

Jeśli poprzednie testy są prawidłowe:

Wymień czujnik masowego przepływu powietrza.

Wpływ na błąd

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany miernika masy powietrza z gorącą folią należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

Jeżeli wymieniany jest zawór recyrkulacji spalin, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Sprawdziłem jeszcze bimmer toolem wartość masy powietrza, przy minimalnych obrotach wynosiłą ok. 400-500mg/stk oraz 700mg/stk podczas gdy oczekiwana masa powietrza wynosiła 1600mg/stk czy może to wskazywać, że ilość dostarczanego powietrza jest zbyt niska?


Screenshot-20210417-204648.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz jaki masz ECU silnika?

Jego numer zauważysz na pierwszej stronie aplikacji , oczywiście gdy połączysz się z samochodem.

Dla przykładu , mój numer to D70BX7A0.

Czemu o to pytam, ponieważ pawelgawel pisał ,że niektóre sterowniki silnika nie pokazują właściwie niektórych parametrów.

Może napisz do niego podając swój numer ECU .

W moim przypadku pokazuje podobnie jak u ciebie , odczyty rzeczywiście różnią się od żądanych a auto nie ma rządnych błędów .

Opublikowano
ECU: D72N47A0


Zmieniłem opis błędu

 


Zrobiłem log dynamiczny z jazdy, jeśli chcesz to mogę go tutaj podrzucić, może uda ci się zauważyć coś dziwnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.