Skocz do zawartości

BMW G30 - Zawieszenie


DamnWamn

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy,


Posiadam BMW F30 i dopasione po brzegi Passerati B8 2.0 TSI za ponad 200k (4x4, adaptacyjne zawieszenie 300+ KM).


Kiedys miałem BMW E60, myśle nad zakupem najnowszej piątki (G30), wziąłem z wypożyczalni jedna sztukę, aby z żoną i gremlinem (dziecko) pojeździć, zobaczyć jak sie to sprawuje... ale kurde z wypożyczalni dostałem jakąś " bidę-edyszon" ze standardowa zawiechą i muszę przyznać, ze na dolach i nierównościach na standarwym zawieszeniu trzepie autem prawie jak w F30.


Mam wrażenie, że E60 było dużo delikatniejsze - a tam miałem też standardowe zawieszenie (520d).


Powiem z przerazeniem w oczach, ze Passerati z DCC (adaptacyjne zawieszenie) połyka nierównosci jak żaba muchy, komfort dużo lepszy niż standardowa zawiecha w piątce.


Powiedzcie mi proszę jak wygląda sprawa w innych rodzajach zawieszeniach w G30.


Przypominam, że z wypożyczalni mam 518d ze standardową zawiechą.


Auto ogólnie super. Tylko co zrobić, aby dodać więcej komfortu? Czy różnica jest bardzo wyczówalna pomiedzy standardem a pozostałymi wersjami?

Edytowane przez DamnWamn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że Paseratti zawsze było wygodne, ale ze sportowym prowadzeniem to nigdy się nie kojarzyło. Ciężko mi się odnieść do Twoich porównań, ale u mnie w zawieszeniu Adaptive i kołach 18", auto płynie po drodze, pomimo opon RoF. jasna sprawa, że przy większych felgach ten komfort jest mniejszy, szczególnie przy 20", dlatego właśnie mam 18", bo jak dla mnie są bardzo trafione na daily. Taki złoty środek.

Umów się na jazdę próbną w jakimś salonie BMW, tam mają zazwyczaj dopasione demówki i porównaj sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że Paseratti zawsze było wygodne, ale ze sportowym prowadzeniem to nigdy się nie kojarzyło. Ciężko mi się odnieść do Twoich porównań, ale u mnie w zawieszeniu Adaptive i kołach 18", auto płynie po drodze, pomimo opon RoF. jasna sprawa, że przy większych felgach ten komfort jest mniejszy, szczególnie przy 20", dlatego właśnie mam 18", bo jak dla mnie są bardzo trafione na daily. Taki złoty środek.

Umów się na jazdę próbną w jakimś salonie BMW, tam mają zazwyczaj dopasione demówki i porównaj sobie.

 

Chyba muszę rzeczywiście w salonie BMW się przewieźć, bo w Passacie mam felgi 19 cali i to płynie, a w G30 na standardzie sztywno jak w trojce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
G30 nawet na 20" i oponach RFT to ponton na zawieszeniu EDC w trybie Comfort, choć to oczywiście subiektywna ocena i znajdzie się ktoś kto jechał Citroenem czy innym Renaultem, więc dla niego BMW jest drezyną bez amortyzacji. M.in. dlatego jeżdżę w trybie Sport, który sprawia, że zawieszenie jest sztywniejsze, bo wg mnie Comfort za bardzo nie pasuje do samochodu z ponad 400KM pod maską. Należy jednak pamiętać, że BMW w sumie od zawsze były sztywniejsze, nacechowane sportowo i raczej nie ma co porównywać tego do popularnych marek typu Toyota, VW itp., które będą bardziej miękkie jeśli chodzi o zawieszenie, bo tutaj o sporcie raczej nikt nie myśli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam na wypożyczeniu do poniedziałku. Dzisiaj sobie pojeździlem z 2h, tak bez celu, aby sprawdzić jak sie spisuje w trasie itd.


Wnioski... Standardowe zawieszenie jest świetne w trasie (ekspresowka/autostrada). Wygląda na to, że jest to wóz do łykania kilometrów. Przy większych prędkościach jest stabilnie i przewidywalnie - dzieło sztywniejszego zawieszenia.


Dzisiaj tez bujnąłem się G30 i Passerati po pewnej nierownej i dziurawej drodze.

To co zauważyłem w G30 na standardowej zawieszce, to wchodzenie do kabiny drobnych drgań.

Na drodze, gdzie nawierzchnia jest stara i nierowna, kierownica i karoseria ciągle delikatnie drgały. Byly to minimalne drgania, ale wyczuwalne.

Mam wrażenie, że prze wieksze nierowności przepływa w porządku, ale drobne nierówności wchodzą do kabiny.


Muszę się jeszcze przewieźc F30 po tamtej drodze dla porownania.


Zakladam jednak, że adaptacyjne zawieszenie w G30 zrobi robotę. Zaskoczył mnie tylko standard. Myślalem, że będzie troche więcej komfortu, a to kurde jest prawie tak zwarte jak trojka - choć BMW z tego było od zawsze znane, tj. z mocno sportowego charakteru. Ma to swoj urok, jak wsiadasz do dużej limuzyny i leci to jak jakis mały przecinak.


Moje byłe E61 było bardziej komfortowe, ale to chyba dlatego, że w Touringach z tyłu jest Nivo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, pamiętaj, że to jest zawsze coś za coś. Nie oczekuj, że G30 będzie płynęło jak hydropneumatyczny Citroen...

Tak mi się przypomniało - ostatnio mocno przesadziłem swoim M5 E39 i zacząłem dość mocne hamowanie już w łuku na pofalowanej dwupasmówce i zachowanie samochodu było dość nerwowe, powiedziałbym, że na granicy bezpieczeństwa, przez chwilę się mocno zdziwiłem, ale w sumie bez problemu (większego) opanowałem "wariata". Auto ma oczywiście dość sztywne zawieszenie. Zaznaczam, że technicznie wszystko sprawne. Zastanawiam się, jak zachowałby się taki mięciutki, komfortowy, aczkolwiek szybki Passat - nie wiem, ale myślę, że niedoświadczony driver miałby problem. I właśnie tutaj dodam, że pomimo, że różne sytuacje miałem w G30, to nigdy nie widziałem jego "zdenerwowania", kresu możliwości - zawsze było bardzo pewnie, a do tego komfortowo.

Więc gdzieś ta większa twardość ma sens pomimo drobnych minusów w komforcie.


Tak jak zauważyłeś, to idealna limuzyna do połykania kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie porownanie G30 na zwyklym zawieszeniu do Passata z DCC (adaptacyjne zawieszenie) to z mojej strony duzy błąd. Trzeba by porownać AD z BMW do DCC z VW. Zakladam, że na pewno bym znalazl tam komfort. Tylko nie wiem jaki.


Dzisiaj sie bujnąłem G30 i F30 po tych samych drogach, żeby poczuć różnice i bylem zdziwniony tym, że jak duże było podobieństwo w czuciu drogi i prowadzeniu.


Różnice widać głównie na nierównościach, tam G30 wykazuje zauważalnie większą stabilność.


Myślę, że dopiero teraz - po latach jazdy różnymi modelami i markami - dociera do mnie o co tak naprawdę chodzi z tą *radościa z jazdy* i prowadzeniem BMW.


Dzieki za opinie i porady, Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Zastanawiam się, jak zachowałby się taki mięciutki, komfortowy, aczkolwiek szybki Passat - nie wiem, ale myślę, że niedoświadczony driver miałby problem.

 

W sumie to zależy od trybu jazdy. W trybie "komfort" jest to kanapa, szaleństa słabo wtedy idą, co sam kilka razy odczulem na swojej skórze. :D


Ale w trybie "sport" całkiem zauważalnie się utwardza. Na trasie jest wtedy naprawdę bardzo stabilny nawet jak lecisz grubo powyżej 200. W zakretach jest gorzej - twardy jest, ale brakuje czucia drogi, jakby na kierownicy był jakiś bufor, który filtruje informacje z kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.