Skocz do zawartości

[G30]Maglownica Regeneracja


lechu7666

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Zregenerować to się może wątroba po zakrapianej alkoholem biesiadzie. Kiedyś jak byłem młody i głupi zregenerowałem przekładnię kierowniczą w E60. Starczyło na 3 miesiące i miałem to samo co przed regeneracją. Zmarnowany czas i pieniądze. Od tamtej pory nie bawię się w półśrodki. Tylko nowe oryginały. Szczególnie w tak ważnym układzie jak układ kierowniczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potwierdzam to co koledzy piszą wyżej, regenerowałem w E65 jakieś ~14 lat temu, generalnie NIC, kompletnie NIC to nie dało. Stracona kasa.


Zaliczyłem za to jakieś 3 miesiące po naprawie wystrzał uszczelki przy przewodach wspomagania, podczas jazdy drogą ekspresową, niezła drama jak zabrakło wspomagania w 7mce - wyglądało tak, jakby poddał się najsłabszy element. Według serwisu, ktory auto naprawiał, w środku były włożone jakieś "smieci" aby zwiększyć ciśnienie na listwie i nie wzięli pod uwage, że ten sam system sluży do sterowania stabilizatorami (Dynamic Drive). Tak że partacze nieźli, a niby reklamowani jako "najlepszy zakład zajmujący się regeneracją maglownic na śląsku". Nie ścigałem ich bo naprawa wyszła niedrogo, wymiana oringu/uszczelki tylko i napełnienie płynem. Niemniej powiedziałem sobie: nigdy więcej żadnych "regeneracji" tego typu elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze regeneracja magla to ściema. Przerabiałem temat w E46 i stracone pieniądze. Kupiłem w sklepie nową przekładnię ZF i to dopiero załatwiło sprawę.


Po drugie, raczej nie masz problemu z maglem, bo magiel jak stuka to odgłos dochodzi zza kierownicy. Masz do sprawdzenia końcówkę drążka, sam drążek (przegub kulowy pod harmonijką, taką osłoną), sworznie w wahaczach, łączniki stabilizatora, amortyzator, poduszka amortyzatora.


I przy okazji chciałem się spytać, czy faktycznie G30 mają powszechny problem z maglownicami? Bo przeglądając ogłoszenia używanych, natknąłem się na auto już po wymianie magla :shock: , a sprzedający twierdzi, że to częsta usterka w tym modelu. Jeśli faktycznie tak jest, to odpuszcze sobie zakup G30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na gwarancji czasami ASO wymienia podzespoły na pałę. U mnie też już wymienili maglownicę, choć żadnych objawów typowych dla zużytej lub uszkodzonej przekładni nie miałem. Jakby profilaktycznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie, że mogą wymieniać na pałę część, która kosztuje prawie 20k PLN. Myślę, że w tym przypadku jest to bardzo przemyślana decyzja i uzasadniona.

Serwisy, które odmawiają wymiany chłodniczki EGR miałyby na pałę wymieniać przekładnie za 20k PLN? Nie sądzę.

W wersję na "pałę" to mogę uwierzyć po okresie gwarancyjnym, gdzie dostajesz rachunek na 20 koła.


Czy ktoś z forumowiczów miał jeszcze wymienianą przekładnię, bądź ma jakieś usterki/defekty związane z układem kierowniczym/zawieszeniem w G30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wymieniany magiel na gwarancji. U mnie pojawiały się dodatkowe dźwięki przy skręcaniu kół w jedną tylko stronę i tylko przy prędkościach do kilku km/h. Trudno opisać jaki to był dźwięk, ale nie był ani głośny, ani jakiś strasznie niepokojąco brzmiący. Powiedziałem w jakiej sytuacji coś słyszę. Po sprawdzeniu przez warsztat dostałem diagnozę, że umawiamy się na wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z informacji od człowieka, ktory pracował w serwisie ASO wynika, że magle w BMW padają nader często - runflaty i nasze drogi robią swoje, a listwa dostaje strzały i czasami są problemy. Powiedział mi, że na gwarancji to wymieniają bez problemu, a po gwarancji ludzie jeżdżą i nie zwracają zazwyczaj uwagi na stuki i odgłosy.


Ja to słyszałem u siebie te naście lat temu jeszcze w E65, bo miałęm mega wyciszoną wersję z podwójnymi, klejonymi szybami i faktycznie przy powolnej jeżdźie spod kierownicy dochodziły stuki. Nie są to stuki tak słyszalne jak w zawieszeniu, ale było słychać, że cos tam ma luz w pewnej pozycji magla, szczególnie przy wjeżdżaniu na nieduże nierówności (w zasadzie to przy "toczeniu" się po nich, bo to przy niskiej prędkości doskwerało najbardziej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wyobrażam sobie, że mogą wymieniać na pałę część, która kosztuje prawie 20k PLN. Myślę, że w tym przypadku jest to bardzo przemyślana decyzja i uzasadniona.

Serwisy, które odmawiają wymiany chłodniczki EGR miałyby na pałę wymieniać przekładnie za 20k PLN? Nie sądzę.

W wersję na "pałę" to mogę uwierzyć po okresie gwarancyjnym, gdzie dostajesz rachunek na 20 koła.

 

To widocznie słabą masz wyobraźnię albo zbyt wierzysz w umiejętności "speców" z ASO. Ja przy okazji przeglądu zgłosiłem delikatne zgrzyty słyszalne w zasadzie tylko z zewnątrz, bo w kabinie nawet przy wyłączonym audio nic nie słychać. Moim zdaniem te zgrzyty dobiegają z zawieszenia, bo samochód musi się lekko przechylić na którąś stronę np. podczas skrętu przy manewrowaniu przy niewielkiej prędkości. Pewnie nawet bym tego nie usłyszał gdyby nie to, że stałem w garażu jak żona podjeżdżała. ASO stwierdziło, że to maglownica. Spoko. Wymienili maglownicę, a w moim odczuciu niczego to nie zmieniło. Zgrzyty, które zgłosiłem nadal co jakiś czas się na krótko pojawią i mam wrażenie, że to zwykły piasek gdzieś w sworzniach czy gdzie on tam jeszcze wpada, bo temat znika tak szybko jak się pojawia. Kwestia podjechania na myjnię albo deszczu. I dlatego uważam, że jednak ASO wymienia na pałę, bo wg mnie wymiana przekładni nie była w tym przypadku konieczna i nic nie wniosła do tematu. A rachunek? No cóż, powiedziano mi, że z ustawieniem geometrii to ok. 18500zł, ale w sumie nie moja sprawa skoro robili to w ramach gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasek w sworzniach? :mrgreen:

Sworzeń ma osłonę i nie ma prawa tam być żadnego piasku. Jeśli by tak było to dawno byś sworznia nie miał.

W super umiejętności panów z ASO nie wierzę, ale bez urazy myślę, że mają jednak większą wiedzę na ten temat niż Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz rację, nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki, natomiast oceniając efekt wymiany tej przekładni (a raczej brak efektu, bo zgłoszony problem nie zniknął) i kilku innych prac myślę, że zdecydowanie mogę mieć zastrzeżenia co do kompetencji mechaników z ASO, którzy nie bez powodu przez wielu są nazywani wymieniaczami, którzy na pałę typują podzespoły do wymiany i czasem może nawet trafią, ale najczęściej nie za pierwszym razem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odgrzewam temat.


Po roku użytkowania pojawiły sie skrzypienia/stuki przy skrecaniu kół / manewrach parkingowych


BMW wymieniło maglownice EPS, ale niestety po miesiacu zaczeły sie od nowa i to nawet głośniejsze niż w oryginalnej maglownicy.


Serwis podejrzewa że jakosć komponentow spadła przez covid bo wszyscy staraja sie nadrobic i jest szybko szybko.


Czekam na druga maglownice od 3 miesiecy ale nie maja czesci a BMW mowi że nie jest to problem bezpieczenstwa wiec nic sie w temacie nie rusza.


Serwisant mowi ze przychodzi duzo maglownic (widocznie nie jestem sam) ale zadna nie podejdzie do mojego auta.


Czy ktos z was ma też takie przeboje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witajcie

U mnie taki sam problem, trzeszczenie przy manewrach parkingowych, podczas skręcania na minimalnej prędkości. Wczoraj byłem w ASO, maglownica zakwalifikowana do wymiany. 40i x drive, 56 tyś przebiegu. Dam znać jaka będzie dalsza historia w moim przypadku. Widzę, że ta kwestia się powtarza, dawajcie znać czy u Was coś pomogła wymiana.


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Witajcie

U mnie taki sam problem, trzeszczenie przy manewrach parkingowych, podczas skręcania na minimalnej prędkości. Wczoraj byłem w ASO, maglownica zakwalifikowana do wymiany. 40i x drive, 56 tyś przebiegu. Dam znać jaka będzie dalsza historia w moim przypadku. Widzę, że ta kwestia się powtarza, dawajcie znać czy u Was coś pomogła wymiana.


pozdrawiam

 


update


maglownica wymieniona na gwarancji, bez żadnych obiekcji ze strony dealera i narazie chodzi super, gdyby coś się działo nie omieszkam się "pochwalić" :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
maglownica wymieniona na gwarancji, bez żadnych obiekcji ze strony dealera i narazie chodzi super, gdyby coś się działo nie omieszkam się "pochwalić" :norty:

 

maglownica wymieniona, trochę pojeżdżone i...znowu to same hałasy. Czy ktoś jeździ już na drugiej (a może trzeciej maglownicy) i ma to samo? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem do wątku, bo kiedyś w F11 też miałem podejrzenie uszkodzenia maglownicy. Szukałem, wertowałem i wyszło że jest na to nawet akcja serwisowa. Jeśli są to tego typu stuki https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=21838249

to BMW radzi żeby założyć dyski/przekładki, jak zwał tak zwał https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/31_1330/0/54642

Sprawdzałem nawet koszt, to około 1000 zł. U mnie te stuki bardzo sporadycznie się pojawiały, najczęściej przy dużej wilgotności. Może w G30 też jest na to akcja tzw. PUMA 62105224.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.