Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Ostatnio kupiłem swoje pierwsze i wymarzone auto a mianowicie E46 w coupe. Generalnie problem wygląda tak, że auto normalnie odpala i chodzi równo, natomiast podczas dodawania gazu strasznie pluje białym dymem z rury. Wydaje mi się, że warto nadmienić iż bawara stała nieodpalana długi czas, ma starą benzynę i stare płyny i nie ma katalizatora. Auto polecał mi kolega mojego taty, kupione w komisie, sprowadzane z Niemiec. Czytałem na necie, że może to być uszczelka pod głowicą. Sprawdziłem korek oleju, jest na nim trochę "masła". Bagnet czysty, tak samo korek od chłodzenia. Ten dym śmierdzi więc nie jest to para i im więcej dodaje się gazu, tym więcej go jest.


Jestem strasznie zielony w tym temacie, dlatego chciałbym spytać się bardziej doświadczonych ode mnie osób, co może być przyczyną tego dymu?


Od razu dziękuję za każdą pomoc i odpowiedź :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Biały dym oznacza olej, kontroluj jego poziom na bagnecie. Jaki przebieg?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Hej, dzięki za odpowiedź :)


Przebieg potwierdzony 180777k. Odnośnie koloru dymu, jesteś pewny, że biały dym to olej? Pytam bo sam nie wiem, natomiast na internecie pisali, że olej to kolor niebieskawy. Sam się na tym nie znam więc nie wiem.


Pozdro :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obserwuj bagnet to się przekonasz. Po nocy jak rano odpalasz to wypluje odrazu biała chmurę? Jeśli nie (wtedy wykluczam uszczelniacze) to może pierścienie zapieczone. Gdzie potwierdziłeś ten przebieg?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Okej, zrobię jak mówisz. Generalnie auto pali natychmiastowo i dym z rury lekko leci, dopiero po dodaniu gazu zaczyna mocno pluć. Dym ma trochę nieprzyjemny zapach, dlatego myślę że to nie para. Co do przebiegu, potwierdzony w książce serwisowej. Auto stało naprawdę długo nieodpalane, myślę, że jutro zrobię sobie nim dłuższą rundkę i zobaczymy. Nie wiem czy brak katalizatora może wpływać na spaliny z wydechu, naprawdę jestem w tych tematach laikiem, ale mam nadzieję, że niedługo się to zmieni. I chyba zakupię ten tester szczelności uszczelki pod głowicą - tak dla pewności
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Książka serwisowa nie jest gwarancją przebiegu, możesz kupić czysta, możesz sobie zamówić pieczątki jakie chcesz. Chcesz mieć pewność, odwiedź serwis BMW i poproś żeby ci w systemie sprawdzili jaki był przebieg na ostatnim serwisie i w którym roku to było.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób płukankę przy wymianie oleju, od siebie polecam tą z tec2000.
dokładnie, to może być jedyny ratunek. Dodatkowo wykręć świece i zalej po 50ml płynu bezpośrednio na cylindry i zostaw na noc. Rano za pomocą strzykawki z wężykiem odeścij to co zostało, nakryj otwory ręcznikiem i zakreć silnikiem ze 2 razy po 5 sekund żeby wszystko wyrzucił. Jak to nie pomoże to remont lub nowy silnik.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

No to nieźle :mad2: Zaleję tą płukanką jak będę zmieniał olej. Orientujecie się może ile taki nowy motor będzie kosztował?


EDIT: i czy można do takiego 318i wsadzić od razu R6?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można, ale jak sam sobie z tym nie poradzisz to lepiej sprzedać i kupić nowy samochód z silnikiem R6. Do wymiany masz napewno silnik, skrzynia biegów, wał, most, zawieszenie, hamulce, instalacja silnika, wydech, pewnie jeszcze chłodnicę coś napewno jeszcze dojdzie w zależności od modelu silnika (M50, M52, M52TU, M54)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
O matko :shock: To wolę nie, bo sama buda jest bardzo zdrowa i nie ma grama rdzy (a kolejne pytanie mam, czy są jakieś wrażliwe na korozję punkty?), więc chciałbym zrobić wszystko co w mojej mocy aby ją zachować. Dziś na kanale obczałiem jak jest zrobiony wydech, bo nie ma tego katalizatora, sama pucha jest wycięta a w jej miejscu jest rurka która nawet nie pasuje średnicą. Jest strasznie posmarkana i cieknie z niego woda z spalinami. Zamówiłem katalizator, będę obserwował bagnet, jak dostanę tablice to zacznę nią trochę więcej jeździć, i zobaczymy jak się sytuacja rozwinie. Chyba warto dodać, że przy pierwszym odpaleniu auta dym leciał bardzo gęsto i było go mega dużo, ale z kolejnym odpalaniem jest go coraz mniej. Dzięki panowie za pomoc i przydatne info :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździsz w ogóle tym autem czy stoi? Kopci cały czas? Rozgrzej go do 105-108 stopni (ukryte menu test 7.0), zostaw na wolnych obrotach 10 minut i dodaj gazu, jak pojawi się dużo dymu to uszczelniacze zaworowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Teraz stoi bo czekam na blachy. Zrobię tak jak mówisz i dam znać :D Przy odpalaniu i na wolnych obrotach prawie dymu nie ma, dopiero jak dodaje się gazu to dym zaczyna lecieć, ale jak już pisałem, przy każdym odpaleniu jest go coraz mniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.