Skocz do zawartości

chiński zbiorniczek płynu chłodniczego, odpowietrzanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Auto z 2003 i przez 1.5 roku jak go kupiłem były problemy ze znikającym płynem. Dopiero ostatnio problem się pogłębił, że dostrzegłem ryskę/ pęknięcie na zbiorniczku przy tym bocznym króćcu.

Coś gdzieś o tym szukałem... i jest kilka teorii:

-że to była wada fabryczna w tych rocznikach

-że plastik (A to jest jakieś PA czy GA) po 18 latach musi sie rozpieprzyć

-że układ zapowietrzony i ciśnienie go rozwaliło (choć po to jest korek że co by nie było przy 2barach popuszcza-sprawdziłem z pompką rowerową- działa:)


To powyższe dotyczyło oryginału jaki miałem.


Zakupiłem na allegro nowy, bo miał być nowy i z naklejką hella- to myślę dobry zamiennik.

Przyszło coś bez napisów- jakiś chyba najtańszy chińczyk. Ale sobie myślę żeby dać mu szansę, bo- w końcu nowy plastik (a nie taki stwardniały jak wszystkie używki), króćce i ta dolna "zatyczka" szczelnie trzyma.

Jedna "nadlewka" mnie martwi- wystaje coś co powinno być okrągłe- bo tam dość szczelnie wchodzi korek z 2 oringami (nie wiem dokładnie jak to działa- bo jest odstęp i dziurka pomiędzy nimi dokładnie na wysokości tej dziurki co wodać na ściance zbiorniczka). Jednak wydaje mi się że i tak ciśnienie trzyma ta płaska uszczelka co się dociska od góry zbiorniczka.

https://ibb.co/rdzMByt


Sprawdziłem szczelność po zakręceniu-była, a po wciśnięciu 2 bar- korek ładnie popuszcza.

Czy mogą z tym być jakieś problemy czy montować? Nie wiem jaka magia się odbywa w czasie pracy- bo jak ktoś pisał "niemiec płakał jak projektował układ chłodzenia w bmw".



No i ostatnia kwestia (pewnie poruszana tu milion razy)- jak z tym odpowietrzaniem? Bo olgądałem masę poradników...ale trochę się wykluczają.

Jedni robią to na wyłączonym silniku (bo niby jak dam zapłon, temp na max, wentyl na min, i jeszcze chyba wciskając gaz? to jakaś pompka zacznie robić obieg)

inni na włączonym- ale boje sie że na dzień dobry wystrzeli mi płyn jak będą odkręcone korki- a jak nie od razu to jak tylko się nagrzeje to się rozszerzy i zacznie wypływać.

Nie wiem czy jest też konieczność po wstępnym odpowietrzeniu po jakiejś jeździe znowu odkręcać (bo ktoś tam właśnie na gorącym odkręcał odpowietrznik- i niby leciała na początku para potem nic- a potem płyn- i że wtedy git- zakręcamy i już). Na prawdę czy nie po to jest połączona ta górna rura (z odpowietrznikiem) co się rozdziela na 2- i wchodzi z powrotem do zbiorniczka- żeby powietrze po ludzku powędrowało do zbiorniczka? tylko jak otwieranie lodówki żeb sprawdzić czy się światło świeci:)


Z góry dzięki za porady i sorki jeśli amatorskie pytania ale na prawdę już kuupę czasu spędziłem na szukaniu na własną rękę- a jak do takiego ASO dzwoniłem o to odpowietrzanie- to mówią: paanie, to trzeba kumputer podpiąć, i całą procedurę uruchomić i to ja nie znam żeby się dało tak bez kumputera...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po uzupełnieniu płynu odpal silnik z odkręconym korkiem, ogrzewanie na max, nawiew na minimum, uruchom test 7.0 w ukrytym menu, uzupełniaj płyn w razie potrzeby i czekaj do otwarcia termostatu (jak pochwalisz się jaki to silnik to będzie można określić konkretną temperaturę).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hej,

Dzięki za odpowiedź... w końcu:)


M54 2.5 2003



ale oba korki?

ten test 7 to chyba tylko podaje temp silnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest temperatura płynu, Twój termostat otwiera się przy 96-97 stopniach. Chodzi o korek zbiornika, z odpowietrzników powietrze wydostanie się już na zapłonie gdy będziesz uzupełniał płyn z uruchomionym nawiewem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja odpowietrzanie w swoim autku robiłem kilka dni temu i w przypadku instalacji lpg np. Fajnie jest unieść delikatnie lewy przód auta- u ciebie na pewno tez nie zaszkodzi.
Opublikowano

W e46 325i robiłem to kilka razy w ten sposób (bodajże wg instrukcji z etk). Działało to idealnie:

Auto ma byc wyłączone, silnik zimny, odkręcamy odpowietrznik i wlewamy powoli do zbiorniczka płyn do czasu az będzie się wylewało bez pęcherzyków powietrza (z odpowietrznika).

Nastepnie zakrecamy odpowietrznik, odsysamy ze zbiorniczka strzykawka nadmiar. Zakręcamy, odpalamy motor, ogrzewanie na max i patrzymy jak sie zachowuje. Jak sie silnik zagrzeje, strzalka nie wychodzi poza polowe (warto tez sprawdzić na kompie w teście). Czekamy az wystygnie, odkrecamy korek, patrzymy na stan i ewentualnie dolewamy.

Opublikowano

ok ok dzięki.


No na pewno to jest pierwszy etap:

odkręcić zbiorniczek i odpowietrznik. zalać do zbiorniczka aż wypłynie przez odpowietrznik. zakręcić odpowietrznik i odciągnąć ze zbiorniczka.


tylko pytanie czy już- czy jeszcze w chłodnicy może być powietrze- i trzeba odpalać i odkręcać odpowietrznik? teoretycznie ta rura się rozdziela przy nim i wraca do zbiorniczka- więc powinno powietrze do niego trafiać...

Opublikowano
No ja na tym etapie kończyłem, odpalałem auto, czekałem aż się porządnie nagrzeje, czy leci cieple powietrze w środku później sprawdzałem stan na zimnym.
Opublikowano

no fajnie by było.

to po co inni odpalają auta i dopiero potem odpowietrznik. w ASO to w ogóle jakąś procedurę z komputera odpalają...

Opublikowano

Po tym jak odpalisz auto możesz zostawić otwarty korek jeszcze przez jakiś czas i możesz oglądać czy uciekają pęcherze powietrza- profilaktycznie można auto chwile potrzymać na obrotach 2-3 tysiące i jeśli nie widać pęcherzy to zakręcasz i potem już tylko kontrola czy jest ogrzewanie i czy w teście 7.0 temperatura jest 96 stopni


Polecam filmik scghosta na yt

Opublikowano

no tak- ale czy to tylko z odkręconym korkiem zbiorniczka? bo podobno odpowietrznik trzeba też.


temperatura nie przekraczała 96 nawet jak jechałem na trasie bez płynu (a im szybciej i wiał wiatr- to spadała poniżej 80....)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z odkręconym korkiem do otwarcia termostatu, po ostygnięciu kontrola stanu. Za spadek temperatury pod obciążeniem odpowiada grzałka, jak temperatura spada podczas delikatnej jazdy na trasie to termostat nie trzyma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

ooki ale z odkręconym korkiem ZBIORNICZKA? a zakręconym odpowietrznika!?


co do temperatury- czyli jak włączam ogrzewanie w środku to może spadać?

Akurat to robiłem jak miałem prawie 0 płynu w zbiorniczku...to może nie dziwić - jak już wymienię, napełnię- to na trasie bez ogrzewania ma stać zawsze 96?



co do odpowietrzania to może na drugim etapie (po uzupełnieniu na wyłączonym), zrobię tak jak tu:



do póki płyn się nie rozszerzy na ciepłym tak że zacznie się wylewać ze zbiorniczka (bo tak zawsze mi się działo jak odkręcałem korek zbiorniczka gdy był włączony silnik- lub nawet po godzinie od wyłączenia) - i niech sobie cyrkuluje z odpowietrznika do zbiorniczka. potem wyłączam silnik, wylewam z rurki- zakręcam odpowietrznik jak poziom będzie do maxa, ściągam ze zbiorniczka nadmiar- i potem kontrola poziomu już na zimnym.

Ma to sens?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, odkręcony korek zbiornika a odpowietrzniki zakręcone (w nich pojawi się płyn na zapłonie podczas uzupełniania płynu do stanu). Może delikatnie spaść po włączeniu ogrzewania. Na trasie jak jedziesz delikatnie to ma nie spadać, dopiero jak ciśniesz to uruchamia się grzałka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

Trochę to zajęło (bo się nie spieszyłem) ale wymieniłem zbiornik na Febi i rurę Gates.


po procedurze "na zimno" i krótkiej trasce- wsadziłem 20cm rurkę do odpowietrznika i dałem mu się odpowietrzyć na odpalonym silniku- zapomniałem z tym sprawdzaniem temperatury i podwyższaniem obrotów - ale jak grzanie na max, nadmuch na min i był włączony wentyl chłodnicy- to znaczy że termostat się otworzył i wszystko co się miało odpowietrzyć się odpowietrzyło?

Czy coś spartoliłem i muszę jeszcze raz zrobić?


Faktycznie (teraz pierwszy raz- czyli zupełnie odwrotnie niż jak miałem zawsze) na ciepłym/włączonym silniku jak odkręcę korek zbiorniczka- to nie wylewa mi się płyn! - czyli musiałem zaawsze mieć zapowietrzony...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, powinno być ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Hej,

Trochę to zajęło (bo się nie spieszyłem) ale wymieniłem zbiornik na Febi i rurę Gates.


po procedurze "na zimno" i krótkiej trasce- wsadziłem 20cm rurkę do odpowietrznika i dałem mu się odpowietrzyć na odpalonym silniku- zapomniałem z tym sprawdzaniem temperatury i podwyższaniem obrotów - ale jak grzanie na max, nadmuch na min i był włączony wentyl chłodnicy- to znaczy że termostat się otworzył i wszystko co się miało odpowietrzyć się odpowietrzyło?

Czy coś spartoliłem i muszę jeszcze raz zrobić?


Faktycznie (teraz pierwszy raz- czyli zupełnie odwrotnie niż jak miałem zawsze) na ciepłym/włączonym silniku jak odkręcę korek zbiorniczka- to nie wylewa mi się płyn! - czyli musiałem zaawsze mieć zapowietrzony...

 

Powinno być ok, jak to mówią "jeździć, obserwować" :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.