Skocz do zawartości

e60 530d nie działa licznik , problem z odpalaniem i OBD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, jestem tu nowy :D w posiadaniu BMW e61 , 530d ( M57) , 2004 rocznik.

Problem polega na tym ze przy uruchamianiu auta na liczniku działa tylko wskaźnik poziomu paliwa. Następnie wycieraczki same się uruchamiają, nie działa centralny i sterowanie szyb. Często jest tak ze długo kręci i jakby przygasał - zauważyłem że po mocniejszym wciśnięciu hamulca ( automat) szybciej łapie w tym kręceniu. Nie mogę się połączyć żadnym interfejsem - jest połączenie ( zaczytuje napięcie akumulatora) ale żadne podzespoły nie odpowiadają. Nie działa również sterowanie z kierownicy , CCC działa prawidłowo i nawiewy też. Na liczniku oczywiście choinka.

Kolejnym razem auto normalnie się otwiera - z centralnego, licznik działa . Interfejs łączy się ze wszystkim , oczywiście masa błędów z różnych podzespołów.

Wczoraj po będąc na myjni zaobserwowałem jakąś godzinę po umyciu że po daniu zapłonu licznik jest martwy. Auto kręci nie odpala. Po zdjęciu klemy ujemnej akumulatora po ok 10 min auto odpaliło, oczywiście licznik nie działał i występował problem z wycieraczkami, szybami i centralnym .

Akumulator jest sprawny bo trzyma prąd ( zamówiłem drugi w razie czego ), wszystkie bezpieczniki zostały sprawdzone, moduły i przekaźniki z kole zapasowym też, sprawdzona wiązka. Moduły w okolicy schowka pasażera i bezpieczniki, komputer i przekaźniki przy ECU, liczniku . Wiązki całe , wszędzie sucho.

Spotkał się ktoś z takim problemem ? Nie wiem od czego zacząć dalej . Może podmiana sensora AIR BAG ( mój jest z numerem 6946388) ewentualnie odpięcie IBS ? bo tego nie próbowałem .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od odpięcia IBS-a

To wygląda na spięcie w Lini can na moje oko lub coś podobnego.

Zapomniałeś napisać najważniejszego, Nowy nabytek? Sam coś doposażaleś w samochodzie lub poprzedni właściciel?

Sprawdź i Odłącz też moduł mpm, może to on swiruje

A jak to nie pomoże to Odłącz zegary

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zacznij od odpięcia IBS-a

To wygląda na spięcie w Lini can na moje oko lub coś podobnego.

Zapomniałeś napisać najważniejszego, Nowy nabytek? Sam coś doposażaleś w samochodzie lub poprzedni właściciel?

Sprawdź i Odłącz też moduł mpm, może to on swiruje

A jak to nie pomoże to Odłącz zegary

 


tak, nowy nabytek. Wiedziałem co kupuję. Prawdopodobnie samo się tak zaczęło dziać od x czasu. Sprzedający miał inne auta i te było sporadycznie.

Moduł mpm sprawdziłem wizualnie i też był odłączany - nic niepokojącego nie zauważyłem, zakładam że jest sprawny . Też myśle że gdzieś jest spięcie tylko czy wiązka ( przetarta lub zalana ) np w tylnej klapie może robić takie zakłócenia ? wiązki z bagażnika, ecu i w obrębie licznika i schowka wyglądają ok. Drugie pytanie bez licznika samochód odpali ? Bo zakładam że nie, komunikacji OBD też raczej chyba nie będzie..Myślę żeby podmienić SENSOR Air Bag , czy trzeba go kodować pod vin czy pasuje plu^play ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem może leżeć po stronie wszystkich sterowników.

Samochód bez licznika odpali jak i bez większości modolów i jeśli będziesz mieć szczęście to trafisz na niego a jak nie to cała linia can do przemierzenia, jakieś 50 metrów :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Czyli jeśli odepnę wszystkie moduły zostawię ecu i cas to auto powinno odpalić? Wnioskuję że te dwa pozespoły są sprawne bo nigdy nie było błędu synchronizacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciężko mi powiedzieć bo nie studiowałem schematów w tym kierunku ale większość można odłączyć.

Podeszedl bym raczej systematycznie i za za odłączać grupami, bagażnik, schowek

Mogę podesłać Ci link do tisa to możesz też posprawdzać gdzie są połączenia Lini can

Zacznij od licznika bo to tylko dwie śrubki a później bym szukał miejsc gdzie było coś grzebane

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Ciężko mi powiedzieć bo nie studiowałem schematów w tym kierunku ale większość można odłączyć.

Podeszedl bym raczej systematycznie i za za odłączać grupami, bagażnik, schowek

Mogę podesłać Ci link do tisa to możesz też posprawdzać gdzie są połączenia Lini can

Zacznij od licznika bo to tylko dwie śrubki a później bym szukał miejsc gdzie było coś grzebane

 


podeślij proszę na pw.

ogólnie nic nie wydaje się być grzebane... ale przestudiuję schemat, wymienie akumulator na nowy i wstawię auto na kilka dni do ogrzewanego garażu by wykluczyć problemy z wilgocią/zalaniem. Jeśli to nie pomoże będe po kolei podmieniał moduły, dopóki będzie połączenie z OBD

Opublikowano

Sprawdź na początek jaki masz pobór prądu w spoczynku, często w takiej sytuacji (zwarcia) jest duży pobór prądu.

Odłączając po kolei sterowniki, wyjmując bezpieczniki widzisz na bieżąco czy spada pobór.

Opublikowano
Po zmianie aku problem nadal występuje. Ibs sprawny, poboru pradu na spoczynku nie ma. Dodatkowo Co zauważyłem to że często nie wyświetla pozycji zmiany biegów na liczniku. Spróbuję podmienić go na inny, następnie podmienię również gateway. Znalazlem ze jest odpowiedzialny za poduszki i komunikację obd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odłącz też regulator napięcia, czujnik oleju i ogólnie wszystko co jest na Lini BSD

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
W aucie zostały sprawdzone wszystkie moduły ze schowka i bagażnika. Zauważyłem , że jeśli auto stoi po nocy albo po godzinie wszystko działa. centralny otwiera - z kluczyka, auto zapala , licznik działa szyby itp . Podczas jazdy rozłącza systemy , licznik przestaje działać, szyby i wycieraczki się uruchamiają... po zgaszeniu i odczekaniu np. godziny znowu jest ok , jakiś czas. ( myślę że uśpienie systemów odgrywa tu jakąś rolę). Wczoraj podczas trasy 800km kilka razy podczas jazdy rozłączało i załączało się ponownie. Myślę że kolej na sprawdzenie całej wiązki... Co myślicie ?
Opublikowano
Wtyczki dde i gniazdo dde sprawdź styki. Auto posiada kilka magistrali can, zwarcie którejś lini prowadzi do przejścia w tryb awaryjny i komunikacje jednym przewodem z pomocą masy jako punktu odniesienia. Ale zwarcie can pokazuje problem w postaci błędu. Gdzieś masz wodę lub wtyki przegnite/zielone i dlatego auto świruje
Opublikowano
Wydaje mi się że przyczyna została znaleziona. Pęknięta wiązka w klapie i spalony moduł diversity.
Opublikowano

Niestety pod podpięciu akumulatora przez chwilę wszystko chodziło idealnie. Zniknęły wszelkie błędy na desce... Podczas diagnostyki konkretnie na etapie sterownika skrzyni biegów problem powrócił. Po kolejnej próbie odalenia auto chwilę pochodzi i znowu szaleje. szukam dalej....



Dziś została sprawdzona praktycznie cała instalacja... Rozpinane wszystkie moduły. Jedyne co nie odłączałem rozrusznika. Brak już pomysłów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.